Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Pientjexxxx schreef op 17 september 2016 @ 20:16:

[...]

De huidige invloeden van moslimimmigranten werpen ons alleen maar honderden jaren terug in het verleden. Ik zie maar weinig positieve veranderingen in onze samenleving door de komst van grote groepen niet integrerende mensen die voor een heel groot deel ook nog eens afhankelijk zijn/blijven van een uitkering.

Honderden jaren terug in het verleden? Serieus? Kan je een concreet voorbeeld noemen? Welke moderne wetten zijn er in Nederland veranderd waardoor we afgleiden naar de middeleeuwen?

De enige concrete dreiging wat betreft terug de tijd in gaan die ik zie is een zekere blonde politicus die het zinnig acht om wederom boeken te gaan verbieden...

Wat een vrijheid is dat zeg...
quote:Dormouse schreef op 17 september 2016 @ 19:41:

[...]

En een niet te verwaarlozen aantal veranderingen in de maatschappij die Nederland heeft gebracht waar het nu is, is afkomstig van buitenlandse invloed (al dan niet onder dwang).

Oftwel, het is niet zo zwart wit en/of simpel als het lijkt.

Mooi. Goed nieuws dus.

Kan iedereen blijven waar hij/zij nu is en dan helpt ieder land zijn buurlanden met hun ontwikkeling.

Eerst zelf alles op orde hebben en kunnen houden, want alleen wie sterk is kan een zwakkere helpen.

Dan je buurland.

Als het buurland ook oké is, schuif je daarna nog eens een land op.

Goed idee.
Maar wat is sterk en wat is zwak? Perfectie is namelijk een prachtig streven maar geen realiteit.

De een zal Nederland zien als een sterk land, de ander vinden dat er hier nog teveel mankeert.
quote:Dormouse schreef op 17 september 2016 @ 20:26:

[...]

Maar ik ben wel erg benieuwd naar een concreet, uitgewerkt voorstel.

Het voorstel ontheemdenstatus komt van BUMA / CDA hij lanceerde dat bij het programma Buitenhof begin dit jaar.

Het is net als de herinvoering van de dienstplicht verkiezingsretoriek.....

Een beetje vissen in de PVV vijver net als de VVD
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 17 september 2016 @ 21:08:

[...]

Het voorstel ontheemdenstatus komt van BUMA / CDA hij lanceerde dat bij het programma Buitenhof begin dit jaar.

Het is net als de herinvoering van de dienstplicht verkiezingsretoriek.....

Een beetje vissen in de PVV vijver net als de VVDDie aflevering heb ik ook gezien, maar vond het niet duidelijk/gedetailleerd genoeg om op basis daarvan een pro of con standpunt in te nemen. Iets met haken en ogen
quote:Dormouse schreef op 17 september 2016 @ 20:36:

[...]

Honderden jaren terug in het verleden? Serieus? Kan je een concreet voorbeeld noemen? Welke moderne wetten zijn er in Nederland veranderd waardoor we afgleiden naar de middeleeuwen?

De enige concrete dreiging wat betreft terug de tijd in gaan die ik zie is een zekere blonde politicus die het zinnig acht om wederom boeken te gaan verbieden...

Wat een vrijheid is dat zeg...

Ik neem aan dat je afglijden bedoelt.

Het gaat niet zozeer om wetten, maar om heel andere zaken. In Nederland zijn man en vrouw gelijk, in de islam is dat niet zo. Vrouwen die thuis moeten blijven, niet mogen werken, zich moeten bedekken en meisjes die worden besneden. Kindhuwelijken, huwelijken met meerdere vrouwen alles moeten we hier blijkbaar toestaan vanwege achterlijke culturen. Posters met lingeriereclames worden van bushokjes gehaald of gecensureerd. Net zoals kunst met "bloot" in openbare gebouwen, zoals bijvoorbeeld een gemeentehuis, wordt verwijderd om maar geen steen des aanstoots te zijn. Toneelvoorstellingen worden vanwege bedreigingen afgelast. Homo's durven in het openbaar niet meer hand in hand te lopen. Bij de voetbal moet er gedoucht worden met onderbroeken aan en zelfs bij de kleuters op een basisschool in de buurt moeten moslimmeisjes zich afgescheiden verkleden. (Het gaat daarbij dus om kinderen van 4! jaar.)

Een dieptepunt was het oppakken van Gregorius Nekschot vanwege een paar cartoons die bij moslims in het verkeerde keelgat waren geschoten.

Zomaar wat voorbeelden van een veranderende samenleving. En dan heb ik het nog niet eens over de groepen allochtone jongeren die grote overlast veroorzaken voor hun (meestal autochtone) buurtgenoten. Jongens die roepen dat alle kk-kaaskoppen dood moeten. Dezelfde kaaskoppen die 's ochtends om 6 uur opstaan om de uitkering voor die knullen te verdienen. Tjonge, jonge wat een aanwinsten allemaal voor onze samenleving.
Afglijden inderdaad. Excuus.

Maar goed- "De Islam" als op zichzelf staand begrip bestaat al niet. Er zijn talloze stromingen, waarvan er inderdaad een aantal zijn waarin de verhoudingen tussen mannen en vrouwen anders zijn dan waar de meeste westerse landen naar streven.

Dat wil niet zeggen dat we maar meteen Roomser dan de Paus moeten doen want als het aan de SGP zelf gelegen had en niet aan de wet hadden gereformeerde vrouwen zich nog steeds niet verkiesbaar mogen stellen voor die partij. En dat is pas recent verandert. Eveneens verdienden vrouwen ook hier vaak nog minder dan mannen in gelijke functies; oftwel, de ongelijkheid tussen de seksen is nog steeds een probleem wat niet aan een enkelen religie of cultuur toegeschreven kan worden.

Verder zijn kindhuwlijken hier verboden, als in: kunnen hier niet gesloten worden en is, naar mijn mening, een verbod op polygamie eerder een middeleeuws overblijfsel van onze eigen cultuur dan dat ik het als een dreiging ervaar dat anderen het hier willen praktiseren. Mits er uiteraard geen sprake is van dwang. Als dat het geval is, is het probleem vele maten groten dan alleen dat huwelijk natuurlijk.

Overige aanpassingen zijn vrijwillig (en niet eens zo wereldvreemd, in vele musea wordt ook een leeftijdgrens gehanteerd voor bepaalde voorstellingen in verband met de inhoud van de werken). Niet wettelijk afgedwongen en dus een keuze van de instantie wiens goed recht het is een dergelijke overweging of aanpassing te maken.

Het toneelstuk was overigens uiteindelijk enkel uitgesteld en tragisch genoeg is er nog nooit een tijd geweest waarin homoseksuelen overal in Nederland hand-in-hand konden lopen zonder commentaar, bedreigingen of geweld. Wederom een probleem dat groter is en een enkele religie of cultuur.

En dan is overlast en zijn bedreigingen gewoon strafbaar. Men kan het dus wel doen, maar het is niet zonder consequenties.

Of het wel of niet bij wet is vastgelegd is wel degelijk van belang. Men mag gewoon kiezen wat men ophangt, wordt niet gedwongen om enkel voor naaktportretten te kiezen of deze juist te verbergen; en als iemand zich als een eikel gedraagt kan daar tegen opgetreden worden. Dat vind ik een behoorlijk (en cruciaal) verschil met dat alles opgelegd wordt en er vanuit de naam van religie mensen vrijgesproken zouden worden ondanks dergelijke uitlatingen.

Maar wat vind jij dan van het programma van Wilders en dat hij de Koran wil verbieden?
quote:Dormouse schreef op 17 september 2016 @ 22:51:

Afglijden inderdaad. Excuus.

Maar goed- "De Islam" als op zichzelf staand begrip bestaat al niet. Er zijn talloze stromingen, waarvan er inderdaad een aantal zijn waarin de verhoudingen tussen mannen en vrouwen anders zijn dan waar de meeste westerse landen naar streven.

Dat wil niet zeggen dat we maar meteen Roomser dan de Paus moeten doen want als het aan de SGP zelf gelegen had en niet aan de wet hadden gereformeerde vrouwen zich nog steeds niet verkiesbaar mogen stellen voor die partij. En dat is pas recent verandert. Eveneens verdienden vrouwen ook hier vaak nog minder dan mannen in gelijke functies; oftwel, de ongelijkheid tussen de seksen is nog steeds een probleem wat niet aan een enkelen religie of cultuur toegeschreven kan worden.

Verder zijn kindhuwlijken hier verboden, als in: kunnen hier niet gesloten worden en is, naar mijn mening, een verbod op polygamie eerder een middeleeuws overblijfsel van onze eigen cultuur dan dat ik het als een dreiging ervaar dat anderen het hier willen praktiseren. Mits er uiteraard geen sprake is van dwang. Als dat het geval is, is het probleem vele maten groten dan alleen dat huwelijk natuurlijk.

Overige aanpassingen zijn vrijwillig (en niet eens zo wereldvreemd, in vele musea wordt ook een leeftijdgrens gehanteerd voor bepaalde voorstellingen in verband met de inhoud van de werken). Niet wettelijk afgedwongen en dus een keuze van de instantie wiens goed recht het is een dergelijke overweging of aanpassing te maken.

Het toneelstuk was overigens uiteindelijk enkel uitgesteld en tragisch genoeg is er nog nooit een tijd geweest waarin homoseksuelen overal in Nederland hand-in-hand konden lopen zonder commentaar, bedreigingen of geweld. Wederom een probleem dat groter is en een enkele religie of cultuur.

En dan is overlast en zijn bedreigingen gewoon strafbaar. Men kan het dus wel doen, maar het is niet zonder consequenties.

Of het wel of niet bij wet is vastgelegd is wel degelijk van belang. Men mag gewoon kiezen wat men ophangt, wordt niet gedwongen om enkel voor naaktportretten te kiezen of deze juist te verbergen; en als iemand zich als een eikel gedraagt kan daar tegen opgetreden worden. Dat vind ik een behoorlijk (en cruciaal) verschil met dat alles opgelegd wordt en er vanuit de naam van religie mensen vrijgesproken zouden worden ondanks dergelijke uitlatingen.

Maar wat vind jij dan van het programma van Wilders en dat hij de Koran wil verbieden?

Kind huwelijken komen nog steeds voor in Nederland. Ook onder moslims die hier allang wonen.

En weet je waarom? Omdat men in Nederland niet zo goed weet wat ermee te doen.

En doet men niets.

Ook eerwraak komt voor.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom je de SGP erbij haalt. Dat is een kleine club Christenen. De main stream christen heeft totaal andere denkbeelden.

Uit Internationale onderzoeken blijkt dat veel moslims voor de sharia zijn, erg discrimineren, racistische ideeën hebben en nogal oerconservatieve ideeën over mannen en vrouwen hebben. Daarnaast wordt de westerse samenleving niet al te positief benaderd. En staat men elkaar onderling naar het leven vanwege alle stromingen. En dat is toch heel wat anders dan de manier waarop gereformeerden en Nederlands hervormden elkaar bejegenen.

En dan heb ik het niet eens over de salafisten.gehad. Die extremer dan extreem zijn.

Franse vrienden van mij zijn uit Parijs naar Amsterdam 'gevlucht', omdat ze zich niet meer veilig voelden. Ze durfden in Parijs niet eens meer samen over straat te lopen. En die verhalen hoor je heel veel van homo's in Frankrijk. Helaas beginnen ze dit nu ook in Amsterdam te ervaren.

En ja, die fysieke dreiging komt van moslim jongeren.

Ga aub niet doen alsof dit allemaal niet speelt. Daar doe je veel mensen onrecht mee aan.

De culturele verschillen zijn mijns inziens te groot.
quote:mienietjefietje schreef op 17 september 2016 @ 08:20:

Vanmorgen bij Nu.nl las ik dat de EU Bulgarije 100 miljoen gaat geven voor hekken en grensbewaking.......

ik dacht HUH?!Pro-actieve houding voor het moment dat Turkije de vluchtelingen deal laat klappen.
quote:Dormouse schreef op 17 september 2016 @ 19:48:

[...]

Vrijwel elke politieke partij neemt in zijn programma op hoe ze staan zowel tegenover immigratie als sociale voorzieningen.

En sociale voorzieningen zijn voor iedere inwoner nu eenmaal gelijk. Leuk of niet.

Dan heb je de keuze om of te stemmen op partijen tegen immigratie, of partijen die voor minder sociale voorzieningen zijn. Of een combinatie daarvan.

Onderscheid maken op afkomst is nu eenmaal wettelijk verboden. Dus hoeven ze ook niet letterlijk te zeggen dat ook nieuwkomers gelijke rechten hebben.

Dat is in een democratische rechtsstaat namelijk een gegeven.

Ten tijde van de vorige verkiezingen speelde dit onderwerp niet.

Politieke partijen besteedden hier toen dan ook geen aandacht aan.
quote:Dormouse schreef op 17 september 2016 @ 20:32:

[...]

Nee, want dat onderscheid wordt niet op afkomst bepaald maar op de mate van urgentie. En dan gaat een "buitenlander", die door zijn status niet meer in een AZC kan blijven boven een Nederlander die een (te klein/ouderlijk) dak boven zijn hoofd heeft.

Zo kan een zwanger meisje dat haar vriend kwijt is, geen netwerk heeft etc. en pas een week ingeschreven staat ook een woning krijgen boven een stel dat al jaren wacht.

Urgentie dus, niet afkomst.

Voorrangsbeleid voor statushouders wordt afgeschaft.

Woningbouwcorporaties kwamen ook in opstand tegen dit gedwongen beleid.

Oh en een zwanger meisje dat verlaten.ia, krijgt ook geen urgentie hoor.
quote:tvandattum schreef op 17 september 2016 @ 23:12:

[...]

Kind huwelijken komen nog steeds voor in Nederland. Ook onder moslims die hier allang wonen.

En weet je waarom? Omdat men in Nederland niet zo goed weet wat ermee te doen.

En doet men niets.

Ook eerwraak komt voor.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom je de SGP erbij haalt. Dat is een kleine club Christenen. De main stream christen heeft totaal andere denkbeelden.

Uit Internationale onderzoeken blijkt dat veel moslims voor de sharia zijn, erg discrimineren, racistische ideeën hebben en nogal oerconservatieve ideeën over mannen en vrouwen hebben. Daarnaast wordt de westerse samenleving niet al te positief benaderd. En staat men elkaar onderling naar het leven vanwege alle stromingen. En dat is toch heel wat anders dan de manier waarop gereformeerden en Nederlands hervormden elkaar bejegenen.

En dan heb ik het niet eens over de salafisten.gehad. Die extremer dan extreem zijn.

Franse vrienden van mij zijn uit Parijs naar Amsterdam 'gevlucht', omdat ze zich niet meer veilig voelden. Ze durfden in Parijs niet eens meer samen over straat te lopen. En die verhalen hoor je heel veel van homo's in Frankrijk. Helaas beginnen ze dit nu ook in Amsterdam te ervaren.

En ja, die fysieke dreiging komt van moslim jongeren.

Ga aub niet doen alsof dit allemaal niet speelt. Daar doe je veel mensen onrecht mee aan.

De culturele verschillen zijn mijns inziens te groot.

Natuurlijk is het niet allemaal rozengeur en maneschijn, en de problemen wil ik ook echt niet ontkennen.

Wat ik duidelijk wilde maken is dat het niet zo zwart-wit is als het geschetst wordt. De SGP is inderdaad ook maar een kleine club, maar bijvoorbeeld wel een die niet wilde dat vrouwen verkiesbaar waren, tegen abortus zijn etc. en zij zitten wél in de Tweede Kamer daar waar er nog geen salafistische partij is.

Er zijn veel problemen in de samenleving, maar deze spelen in meerdere lagen, culturen en achtergronden. Dat betekend niet dat je degene uit Islamitische hoek niet mag benoemen of moet bagataliseren, maar evenmin kan je stellen dat Nederland zonder Islamitische mensen een Walhalla zou zijn omdat alles zo perfect is.

Ik wilde deels op het ene uiterste reageren met een ander om aan te tonen dat er enige nuance in zit. Maar wellicht kwam dat niet als dusdanig over.
quote:tvandattum schreef op 17 september 2016 @ 23:15:

[...]

Pro-actieve houding voor het moment dat Turkije de vluchtelingen deal laat klappen.Bulgarije bouwt al langer.

http://www.nu.nl/buitenla ... gs-grens-met-turkije.html

Zijn ergens in 2013 begonnen.

Wel opmerkelijk, vorig jaar hoorde je nog dat hekken niet werken maar in de praktijk werken ze goed.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 17 september 2016 @ 23:23:

[...]

Bulgarije bouwt al langer.

http://www.nu.nl/buitenla ... gs-grens-met-turkije.html

Zijn ergens in 2013 begonnen.

Wel opmerkelijk, vorig jaar hoorde je nog dat hekken niet werken maar in de praktijk werken ze goed.

Ze krijgen nu subsidie.

De EU ziet de deal met Turkije klappen....

Het afsluiten van de balkan route heeft gezorgd voor opdrogen van de stroom
quote:tvandattum schreef op 17 september 2016 @ 23:18:

[...]

Ten tijde van de vorige verkiezingen speelde dit onderwerp niet.

Politieke partijen besteedden hier toen dan ook geen aandacht aan.

Niet op de huidige schaal nee. Maar

Vluchtelingen, immigratie, intergratie en dat er Islamitische mensen het land in komen is geen nieuwe kwestie. Al deze dingen spelen al veel langer.

Aandacht ervoor was er in de partij programma's wel, de nadruk lag er alleen niet op in het debat/in de prestentatie zoals het nu is.
quote:tvandattum schreef op 17 september 2016 @ 23:20:

[...]

Voorrangsbeleid voor statushouders wordt afgeschaft.

Woningbouwcorporaties kwamen ook in opstand tegen dit gedwongen beleid.

Oh en een zwanger meisje dat verlaten.ia, krijgt ook geen urgentie hoor.

Niet meer in alle gemeentes nee, dat klopt. Het was ook enkel een voorbeeld. En ik kan ook begrijpen dat de coöperaties er niet blij mee waren, dat er aanpassingen komen en dat deze wellicht ook nodig zijn.

Hetgeen waar het mij om ging was dat het breder is, en niet discriminerend is. En dat het misschien oneerlijk voelt, maar dat het nog niet bedoeld is om iemand te benadelen. Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat het het tegenovergestelde is.
quote:Dormouse schreef op 17 september 2016 @ 23:23:

[...]

Natuurlijk is het niet allemaal rozengeur en maneschijn, en de problemen wil ik ook echt niet ontkennen.

Wat ik duidelijk wilde maken is dat het niet zo zwart-wit is als het geschetst wordt. De SGP is inderdaad ook maar een kleine club, maar bijvoorbeeld wel een die niet wilde dat vrouwen verkiesbaar waren, tegen abortus zijn etc. en zij zitten wél in de Tweede Kamer daar waar er nog geen salafistische partij is.

Er zijn veel problemen in de samenleving, maar deze spelen in meerdere lagen, culturen en achtergronden. Dat betekend niet dat je degene uit Islamitische hoek niet mag benoemen of moet bagataliseren, maar evenmin kan je stellen dat Nederland zonder Islamitische mensen een Walhalla zou zijn omdat alles zo perfect is.

Ik wilde deels op het ene uiterste reageren met een ander om aan te tonen dat er enige nuance in zit. Maar wellicht kwam dat niet als dusdanig over.

Maar je vergelijkt 1 kleine orthodoxe club Christenen met de gemiddelde moslim. Dat kan niet. Dat is geen vergelijking.

Persoonlijk vind ik de culturele verschillen zeker met de statushouders echt te groot. En ik heb recent met deze groepen gewerkt en weet hoe het er in AZC's aan toe gaat.

En ik ben absoluut geen fan van Wilders.

Maar het matcht niet met de westerse cultuur. Daar is geen hogere wiskunde voor nodig.

En dan heb ik het nog niet eens over al de clubs in nederland die gefinancierd worden door saudie arabie, Turkije etc. De problemen zijn echt veel groter dan wat nu naar boven komt.

Wat dat betreft is hollebeuq een helderziende geweest met zijn m laatste boek.
quote:Dormouse schreef op 17 september 2016 @ 23:34:

[...]

Niet meer in alle gemeentes nee, dat klopt. Het was ook enkel een voorbeeld. En ik kan ook begrijpen dat de coöperaties er niet blij mee waren, dat er aanpassingen komen en dat deze wellicht ook nodig zijn.

Hetgeen waar het mij om ging was dat het breder is, en niet discriminerend is. En dat het misschien oneerlijk voelt, maar dat het nog niet bedoeld is om iemand te benadelen. Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat het het tegenovergestelde is.

Maar in de praktijk werkte het wel discriminerend. En daar gaat het toch om?

Het was bevoorrechting, wettelijk bepaald!, van statushouders. Niets urgentie, de groep statushouders kreeg voorrang. Ook op groepen urgenten. Het COA belde gewoon een gemeente met de boodschap er komen 5 mensen, zorg voor een huis.

En zolang het om kleine aantallen ging was dat prima te doen. Maar niet met de meest recente instroom in combinatie met het woningenbeleid van het afgelopen decennium
quote:tvandattum schreef op 17 september 2016 @ 23:35:

[...]

Maar je vergelijkt 1 kleine orthodoxe club Christenen met de gemiddelde moslim. Dat kan niet. Dat is geen vergelijking.

Persoonlijk vind ik de culturele verschillen zeker met de statushouders echt te groot. En ik heb recent met deze groepen gewerkt en weet hoe het er in AZC's aan toe gaat.

En ik ben absoluut geen fan van Wilders.

Maar het matcht niet met de westerse cultuur. Daar is geen hogere wiskunde voor nodig.

En dan heb ik het nog niet eens over al de clubs in nederland die gefinancierd worden door saudie arabie, Turkije etc. De problemen zijn echt veel groter dan wat nu naar boven komt.

Wat dat betreft is hollebeuq een helderziende geweest met zijn m laatste boek.

Dan heb ik het niet duidelijk genoeg verwoord. Want dat is het tegenovergestelde van wat ik bedoelde. Een relatief kleine club als de SGP is niet representatief voor de meerderheid van de Christenen in Nederland, evenmin als dat islamitische terroristen of onopgevoede snotjongens representatief zijn voor alle Islamitische mensen bijvoorbeeld.

En dat wat gezien wordt als achterhaalde denkenbeelden niet exclusief zijn voor een geloof. En wederom bovenal dat generaliseren niet opgaat, en vaker de plank mis slaat dan dat je er iets mee bereikt. Dat blijkt ook nu en was in de hele boerkini-discussie al helemaal overduidelijk.
quote:tvandattum schreef op 17 september 2016 @ 23:37:

[...]

Maar in de praktijk werkte het wel discriminerend. En daar gaat het toch om?

Het was bevoorrechting, wettelijk bepaald!, van statushouders. Niets urgentie, de groep statushouders kreeg voorrang. Ook op groepen urgenten. Het COA belde gewoon een gemeente met de boodschap er komen 5 mensen, zorg voor een huis.

En zolang het om kleine aantallen ging was dat prima te doen. Maar niet met de meest recente instroom in combinatie met het woningenbeleid van het afgelopen decenniumDaar zeg je het heel treffend "in combinatie met". Er spelen meer dingen mee dan alleen de instroom. Dat wil niet zeggen dat de instroom niet meeweegt, maar dat aanwijzen als de bron van al het kwaad raakt ook noch kant noch wal.
quote:tvandattum schreef op 17 september 2016 @ 23:26:

[...]

Ze krijgen nu subsidie.

De EU ziet de deal met Turkije klappen....

Het afsluiten van de balkan route heeft gezorgd voor opdrogen van de stroom

Turkije laat de deal niet klappen dan hebben ze niets meer om mee te dreigen.

Nu hebben ze elkaar in de tang een soort

Overigens is het enige van de deal dat wel werkt het tegenhouden van migranten door Turkije

Terug sturen en ophalen gebeurd in de praktijk niet.
quote:Dormouse schreef op 17 september 2016 @ 23:44:

[...]

Dan heb ik het niet duidelijk genoeg verwoord. Want dat is het tegenovergestelde van wat ik bedoelde. Een relatief kleine club als de SGP is niet representatief voor de meerderheid van de Christenen in Nederland, evenmin als dat islamitische terroristen of onopgevoede snotjongens representatief zijn voor alle Islamitische mensen bijvoorbeeld.

En dat wat gezien wordt als achterhaalde denkenbeelden niet exclusief zijn voor een geloof. En wederom bovenal dat generaliseren niet opgaat, en vaker de plank mis slaat dan dat je er iets mee bereikt. Dat blijkt ook nu en was in de hele boerkini-discussie al helemaal overduidelijk.

Het gaat om de denkbeelden van de gemiddelde moslim. En die wijken behoorlijk af van de gemiddelde autochtone westerling.

Ik heb het niet over terroristen. Ook niet over hangtuig.

ik heb het over de gemiddelde moslim. En moslims die bij de recente instroom zitten, zijn over het algemeen, uitzonderingen uiteraard daargelaten, oerconservatief.

Zo conservatief dat ze liever hun kind van 7 laten werken dan hun vrouw (Syrische vluchtelingen in turkije), kleuters met een chador lopen, vrouwen idd niks waard zijn, christenen en homo's getreiterd en bedreigd worden, niet-moslim vrouwen als loslopende wild zien, elkaar onderling naar het leven staan, in clans denken etc.

Nogmaals, ik ben geen dan van wilders. En ik ben voor opvang van vluchtelingen, maar de culturele verschillen zijn te groot.

Als zelfs de Dalai Lama dat zegt, dat Europa op moet letten niet te islamiseren, de paus het zegt, Kohl en noem maar op.
Heeft Juncker het deze week niet gehad over de crisis van de EU? Dat de EU meer voor haar bewoners moet doen?.
quote:barbaracartland schreef op 22 juni 2016 @ 22:54:

[...]

Maar het is ook niet gemiddeld 67%.

Waarom nemen jullie cijfers niet serieuzer? Cijfers hebben niemand iets misdaan, ze zijn er gewoon en wij moeten ze respectvol behandelen en goed interpreteren.

Nogmaals: ik zie niet het nut in van een discussie op basis van gegokte percentages en bij elkaar geraapte cijfers.

Ik wil de cijfers graag heel serieus nemen. Ik vraag mij alleen af wie de cijfers aanlevert aan het CBS.

Is dat de Immigratie Dienst, de Vreemdelingenpolitie, het COA, de gemeenten, het Nidos (ZBO),of ....

Volgens mij worden op minimaal 3 plaatsen alle gegevens verzameld ("bij elkaar geraapt") en in statistieken verwerkt.

Het CBS kan dus kiezen vanuit welke bron zij cijfers presenteren of kan iemand hier zeggen welke cijfers leidend en betrouwbaar als enige waarheid gelden?
quote:tvandattum schreef op 18 september 2016 @ 00:06:

[...]

Het gaat om de denkbeelden van de gemiddelde moslim. En die wijken behoorlijk af van de gemiddelde autochtone westerling.

Ik heb het niet over terroristen. Ook niet over hangtuig.

ik heb het over de gemiddelde moslim. En moslims die bij de recente instroom zitten, zijn over het algemeen, uitzonderingen uiteraard daargelaten, oerconservatief.

Zo conservatief dat ze liever hun kind van 7 laten werken dan hun vrouw (Syrische vluchtelingen in turkije), kleuters met een chador lopen, vrouwen idd niks waard zijn, christenen en homo's getreiterd en bedreigd worden, niet-moslim vrouwen als loslopende wild zien, elkaar onderling naar het leven staan, in clans denken etc.

Nogmaals, ik ben geen dan van wilders. En ik ben voor opvang van vluchtelingen, maar de culturele verschillen zijn te groot.

Als zelfs de Dalai Lama dat zegt, dat Europa op moet letten niet te islamiseren, de paus het zegt, Kohl en noem maar op.

Ik denk dat dat het communicatie-foutje is. Jij spreekt over gemiddelenden en ik reageerde eerder op posts over de uitersten of die suggereerden dat de uitersten opgaan voor de meerderheid/het gemiddelde.

Ik vraag mij trouwens wel af hoe jij staat tegenover Wilders verkiezingspunt om de Koran te verbieden Ik heb veel gelezen en gehoord wat betreft reacties op het A4'tja, maar zeer weinig over dat onderdeel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven