JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
***kruipt hier maar op de tribune, bakt er zelf toch niks van ;-)***
Helena:Heerlijk verhaal...fijn dat het zo goed gaat!
sorry voor de inbraak trouwens.
Helena, ik vind je verhalen heeeerlijk om te lezen, blijf vooral schrijven!! Dan kan ik me vast verheugen!!

Sweety, hup, baren jij! Maar blijf in de tussentijd gerust zitten, gezellig hoor!

Kitty, balen van die stuit..
Geloof niet dat ik helemaal weet hoe dat moet......baren....
Ja wat Lucia zegt, Helena! Ik vind het juist heel fijn om je verhalen te lezen, dan kunnen we ons inderdaad verheugen op wat komen gaat!

vervelend Wen, van die verzekeraar. Snap je ook niet he, dat ze dat dan toch doen.. Ik moet zeggen dat ik me wel eens laat verleiden door gratis meuk en dan is dat vaak wel het gevolg inderdaad.

haha Nikiet, dat klinkt inderdaad wel opbeurend! Maar ik maak me eigenlijk gewoon geen zorgen, het is bij iedereen verschillend en wat de een als " doodgaan" beoordeelt kan een ander wel te doen vinden, daar vertrouw ik dan maar op!

Hoi Sweety, hebben we zelfs een tribune al? Leuk!! Maarre....moet jij niet eerder...

Ik had vandaag allerlei afspraken in het ziekenhuis. Bij de gyn was alles wel ok. Bloeddruk was weer iets hoger maar niet zorgelijk. Wel hebben we afgesproken dat ik vanaf nu 2 keer per dag antistolling ga spuiten, een gehalveerde dosis. Daar drong de aneastesioloog waar ik daarvoor een afspraak mee had op aan. Want... ze willen me toch een ruggeprik gaan geven mocht ik toch een keizersnede krijgen. Doodeng, maar 1000 keer beter dan narcose.

Verder gaat het met beebje hartstikke goed, ze weegt nu iets meer dan 3000 gram, bijna drie keer zoveel als M. bij de geboorte!!! Ze ligt weer lekker ingedaald, dus dat is ook mooi.

Enne....37 weken. Ik vind het wat!!

Ik ga straks eens een nieuw schema in elkaar frobelen, we gaan een nieuwe fase in met zijn allen. Ik hoop dat we wel allemaal mee blijven schrijven als de baby's geboren zijn! (f)

Oh, ik voel al uren geen krampje meer. Ik vind het allemaal best, ze komt wanneer ze komt en ik heb geen haast.
Eindelijk 'ns even tijd gehad om jullie verhalen bij te lezen. Vooral genoten van Helena's verslag. Heerlijk om bij weg te dromen. Op zo'n bevalling durf ik al niet meer te hopen, maar om daarna zo'n lief babietje naast je te hebben liggen is het allemaal wel waard.

Wen, kan me je irritaties voorstellen. Ik ben pas ook uit m'n slof geschoten toen ik voor de zoveelste keer een telefoontje op m'n werk kreeg (via mobiel) van een bedrijf dat me iets aan probeert te smeren en waar ik al honderd keer tegen gezegd heb dat ze me niet meer moeten bellen.

Voyager, moet fantastisch zijn om te weten dat je baby al op zo'n goed gewicht is, zeker vergeleken met je eerste dochtertje.

Lily, hoop echt dat je snel gaat bevallen hoor. Dit klink echt als een nachtmerrie.

Ik begin een beetje aan de gedachte van een keizersnede te wennen. Ben er nog steeds niet blij mee, alleen het idee van de datum plannen staat me wel aan. Vooral omdat ik dan in ieder geval niet de stress heb dat m'n ouders hier bijv op de stoep staan terwijl ik nog moet bevallen. Er is inderdaad een kleine kans dat de baby nog draait daarom wachten ze nog een week met het plannen van een definitieve keizersnede. Verder vind ik het nu wel fijn dat ik al die tijd bij dezelfde gyn onder behandeling ben geweest. Zij zal de eventuele keizersnede ook zelf uitvoeren. Mocht de bevalling eerder inzetten dan de geplande datum dan zal ze de keizersnede desnoods 's nachts uitvoeren zei ze. Ook kunnen we de datum in overleg met haar plannen. Ze heeft me nu aangeraden om vooral op m'n rechterzij te slapen om de kans op draaien te vergroten. Dat is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Ik wordt minstens elk uur wakker en het is erg vervelend om me dan niet even te kunnen omdraaien. Ze heeft trouwens wel een vaginale bevalling genoemd als een keizersnede me heel erg tegen zou staan, maar ook gezegd dat die toch vaak op een nood -keizersnede uitdraaid. Ze heeft zelfs een keer haar arm gebroken toen ze een kindje in stuit vaginaal ter wereld hielp. Nou, die optie valt voor mij dus af.

Zal morgen wel weer checken of nummer 2 inmiddels bevallen is... wel erg spannend zo!

Ainne, leuk dat je aan mij gedacht hebt. Ga zo even naar 'emigreren'.
Helena, ik vind je verhalen ook heerlijk om te lezen, ik krijg daardoor juist steeds meer zin in het hele bevalgebeuren! (nou ja, niet in het bevallen zelf maar in alles meteen erna). Ik wil ook zo'n lief klein wurmpje dat schattig ligt te piepen. En wel zo snel mogelijk! Of, even praktisch gedacht, zo snel mogelijk! ( oh nee, ik bedoel zo snel mogelijk nadat ik m'n werk afheb)

Sweety, gezellig dat je komt buurten. Kun je januari zelf ook nog halen qua baren? Stap je gewoon over

Voyager, fijn dat je gezondheid toch nog zo goed gaat, en dat je de 37 weken gewoon gehaald hebt! Je hebt het officieel voldragen, gefeliciteerd!

Kittycat, vooral de voordelen bekijken inderdaad, aan de nadelen kun je toch niets doen als de baby niet meer draait. Dan is het gewoon niet anders (al realiseer ik me dat dat waarschijnlijk gemakkelijk gezegd is...)

Ik denk eigenlijk, dat Lily hier morgen of overmorgen komt melden dat ze is bevallen...

Oh, vanmiddag heb ik een nieuwe fotocamera gehaald! Degene die we hadden maakte belabberde foto's als de omstandigheden ook maar iets minder perfect waren, nu heb ik meteen maar een digitale spiegelreflex gehaald. Leuk speelgoed
Kitty, wat fijn dat je nu aan het idee van de ks gaat wennen, dat is denk ik beter dan je er tegen verzetten. Als het moet dan moet het. (al wil je eigenlijk wat anders, dat snap ik heel goed)

Ik wist niet dat de kans op draaien groter is bij op je rechterzij slapen. Ik hoop dat dat nog gaat gebeuren joh, het is natuurlijk wel een beetje een domper zo.

Haha, een nieuw speledingetje voor Wen. Goed idee denk ik, je wil straks natuurlijk op je knapst op de foto! (ik zie voor mezelf van die vale foto's met een bleke kop, vlekken in de nek, vet piekhaar en rooie ogen in het verschiet.. )

Het is vroeg...ik was al om half zes wakker van de pijn in mijn bekken/schaambot, dus ben er maar uitgegaan. De krampen zijn ook weer terug trouwens.

Lily, ben je al bevallen meis? ik hoop het!!!
Zo, het nieuwe schema staat er. Zoals jullie zien heb ik de bijzonderheden zoals afspraken e.d. voorlopig weggelaten, maar als jullie vinden dat dat terugmoet roepen jullie maar. Sowieso als iemand suggesties heeft hoor ik die graag!

Ook heb ik een kolom gemaakt voor de namen. Ik weet dat de meesten hier de naam niet willen noemen, maar voor degenen die het wel willen dus deze kolom. Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit wat ik wil, ik neig naar wel hier vertellen. Maar de mogelijkheid is er dus!
Ik zie nu dat ik nog het een en ander kan veranderen/aanvullen maar ik heb er geen zin meer in. Komt later!
Ha Lieverds,

Ik heb een heerlijke nacht gehad thanks to the gyn. Gister rond een uur of 6 is de verloskundige weer geweest. Die zag inderdaad 'contracties' en dus kijken of het inmiddels als opschoot met de ontsluiting en guess what; 0,5 cm erbij! dus maar liefst 1, 5 centimeter. Nog steeds geen kut dus en ik maar zuchten en steunen. Dus zij overleggen met de gyn. Conclusie was; laat maar komen die mevrouw!

Dus wij wéér naar het ziekenhuis met mijn tassie en daar weer aan de ctg (wat voor reactie heeft de baby op de contracties) en pies inleveren etc. Conclusie; baby doet het goed en mama is uitgeput. En dus moest ik daar blijven slapen en zou ik wat krijgen om voor de pijn en om te slapen want een uitgeputte moeder is niet goed. Maar ik wilde daar helemaal niet slapen! Toen moest ik huilen en heb ik gepleit dat als de baby het zo goed deed ik toch ook wel thuis mocht slapen?

Dus met de belofte dat ik niet aan de wandel zo gaan met een pil in mijn mik mocht ik naar huis. Ik ben zojuist ontwaakt na 13 uur slaap en 1x plassen. Hééééérlijk!

Helaas werd ik wel wakker door die klote krampen dus das niet over. Ik heb nog pillen voor vandaag liggen maar di eneem ik vanavond en dan zie we mogen wel weer.

Een nacht goede slaap maakt dat ik dit weer goed aankan.

*Ik doe een rustig dansje voor zetpillen en temazepam*
Oh, Lily, dus nog niet bevallen? Ik dacht écht toen ik net het topic opende dat je dat zou komen melden!

Fijn dat je zo lekker geslapen hebt, dat doet een mens goed. En hee, die eerste 1,5 cm heb je er toch maar mooi opzitten (tja, ik weet ook niet wat ik daar anders nog voor positiefs over kan zeggen...) Mag je dit straks ook meetellen voor je bevallingsuren? Als in: ik heb wel twee weken liggen te bevallen! Zo lang ben je hier toch al wel mee bezig? En dan wel nu snel je kind er snel uitbonjouren hoor.
haha nou wen ik da dit niet meetellen, straks duurt het nog 2 weken! Ze hebben wel geroepen dat ze me zo niet laten doorlopen tot over 20 dagen (elke dag een halve centimeter :D) das is in ieder geval wat.

Maar goed ik zie de humor er wel van in. Tsssk mij eerst vertellen dat het bij mij vast heel snel gaat en nu dit, ai!

Verder verlies is hele vieze klodders slijm en bloed. Ik denk dat de slijmprop nu echt in delen komt door het getoucheer van de VK. Maar goed ook dat zegt niets. Ik heb geduld en zolang ik slaap is het allemaal ok.

Nu even douchen!
Oh en Helena, wat klink je héééééééérlijk gelukkig! lekker blijven schrijven natuurlijk! Je beschrijft het ook echt heel mooi, ik wil ooooooook!

Gelukkig kan het geen maanden meer duren ;)
Jee Lil....nouja, je hebt in ieder geval lekker gepit vannacht, en vanavond dan weer!

En die anderhalve cm heb je maar mooi in je zak.

(lekker irritant positief ben ik he..)

Goed, afwachten maar weer!

Ik heb alweer de hele ochtend krampen, maar nog geen bloed/slijm/vocht gezien hoor. Ik denk toch dat jij eerder aan de beurt bent, en zo hoort het eigenlijk ook!
hai, hai,

Helena. Wat fijn dat het zo lekker gaat. Blijf juist wel schrijven. Toch leuk om te lezen hoe het met jou en de kleine gaat? En nog eventjes en je bent als het goed is echt niet meer de enige...

Oeps... uhh... wilde niet pessimistisch zijn hoor met dat het niet meevalt dat bevallen .... Uhh... maar tis wel meer dan menstruatiekrampen zeg maar voordat ik Marianne valse hoop gaf.

Maar het is inderdaad bij iedereen verschillend. En een ieder ervaart pijn ook anders. Gewoon apart dat de ene in een paar uur bevalt en de ander er een paar dagen over doet.

Zoals Helena ook al meld. Wat er na komt is fantastisch en doet alles al snel vergeten hoor...

Ik voel me verder prima. Het valt me wel op dat de kleine vrij rustig is. Hij slaapt veel denk ik en heeft niet veel ruimte meer nu hij is ingedaald. Ik voel hem vooral in de avond. Hij is sowieso qua schoppen in mijn buik veel rustiger dan de eerste...

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Jaa, maar voor al het leuke wat erna komt, komt eerst die bevalling nog! En tijdens de bevalling werkt dat vergeten vast nog niet zo goed
Helena, ik vind het juist heel erg leuk om te lezen over jouw ervaringen. En hartstikke fijn dat het zo goed gaat. Dus wat mij betreft, blijf gewoon lekker zwijmelverhalen schrijven.
Voy, mooi hoor, het nieuwe schema. En wat lekker dat je momenteel geen krampen hebt.

Edit: lees net dat de krampen terug zijn...

Kitty, gelukkig dat je al een beetje aan het idee van een eventuele keizersnee gaat wennen. En wie weet, mss draait de baby toch nog. Lastig idd om op een bepaalde zij te "moeten" liggen. Kan me wel voorstellen dat je daar wakker van wordt. Wat dat betreft is wel fijn dat je nu verlof hebt, kun je het in ieder geval overdag wat rustiger aan doen. Brrr, zo'n ervaring als je gyn al een keer heeft meegemaakt, kun je beter je neus voorbij laten gaan.

Wen, doe maar lekker luxe met je nieuw speelgoed. Zullen in ieder geval vast mooie foto's worden. We zien ze wel op hyves, toch? :-)

Lily, helaas de krampen nog niet voorbij, maar in ieder geval wel lekker geslapen. En idd uitgeput aan de bevalling beginnen, lijkt me ook niet fijn. Ik hoop dat je het nog een poosje vol kunt houden, of dat de bevalling gewoon wat sneller gaat. Want 1,5 cm na toch wel behoorlijke lange periode van pijn is niet zo fijn natuurlijk.

Vindt het trouwens wel stoer klinken hoor, als je gewoon 4 weken bevallen aan kunt. Dus achteraf gewoon lekker dat vertellen als je andere meiden "hoort zeuren" over een kramp of lastige bevalling. :-)

Ik ben vanmorgen weer goedgekeurd door de vk. Bloeddruk en alles okee. De baby ligt nog lekker los in het bekken, zei ze. Meteen maar even gevraagd wat dat betekent. Nou, als je vliezen breken in de nacht hoef je niet meteen te bellen. Dan kun je gerust wachten tot de volgende morgen. Aha, proef ik daar een stukje eigenbelang, gnagna. Mss toch maar gewoon bellen onder het mom van "sorry vergeten, zwangerschapsdementie". Nee hoor, dat doe ik niet. Mag mn zusje wel bellen, dus dat scheelt.

Lig nu even op mn bed in de kamer, met een ruggesteun, maar dat dat nu echt prettig ligt, kan ik niet zeggen. Eigenlijk zou ik ook even helemaal plat moeten, maar daar heb ik geen zin in. Moet straks trouwens ook weg voor een etentje met collega's. Helaas wel een dik uur reistijd, maar goed, tis dan ook een soort van afscheid, omdat ik daar niet terugkom. Anders was ik mss niet gegaan.

Nou, weet dus niet of ik vandaag nog op forum terugkom. Iedereen veel sterkte en succes vandaag en ik zal in ieder geval morgen weer de gebeurtenissen lezen.

Groetjes Marianne
Voyager: euh ja eigenlijk precies een week geleden al maar blijkbaar weet ik niet hoe het moet hahaha

Wen: Nou nee januari lijkt me niet want was de 11e uitgerekend, dus dan wordt het een 15 ponder auwwwwww

Heb goede hoop op voor kerst of in ieder geval een inleiding voor kerst.

Ach daar in het ziekenhuis hebben ze vast ook wel varkenshaasje met champignonroomsaua??

En de kerstboom in de gang was zo mooi dus komt goed.

Marianne: Fijn etentje vanaaf. Maar kalm aan hoor met die uren reizen..oef...

Heb jij ook een bedje in de kamer?? heb ik ook maar gedaan omdat ons eigen bed niet omhoog kan.

Lekker voor overdag enzo.

Ik slaap 's nachts wel boven hoor maar vind het wel luxe zo ...

Nu nog een butler...grinzz

Doegie meiden!
*Komt even voorzichtig om het hoekje kijken*

De eerste baby al geboren!

Ik wilde jullie even succes en veel plezier wensen met de laatste loodjes!

Chilli: zet 'm op, 14 januari is een leuke dag! Toen zijn er bij ons 2 kindjes geboren, waaronder onze dochter!

De rest natuurlijk ook: veel succes!

Groetjes,

Mango

(jan. 2008)
He meiden,

Jemig, een dag niet geweest en moest behoorlijk wat doorlezen! Maar nog geen baby voor Lily. Meid wat moet jij een pijn lijden zeg. Hoop echt voor je dat ze snel komt en dat je net zo mag genieten als Helena!

Helena; zooooo leuk om te lezen hoe het met jou en de kleine Lize gaat. Heb ook zin om lekker te knuffelen met mijn baby.

Voyager; ook nog geen kleine meid daar maar wel al 37 + 1 dag! Joepieeeee en ook nog geen drama verhalen daar dus ben blij voor je!

Ik had vanmiddag de groei echo. Gelukkig was alles goed. Ze konden niet een echt goede meting doen omdat de baby daarvoor te groot is maar baby was op de echo eerder iets kleiner dan groter. Heb dus een rare groei van de baarmoeder en draag dus blijkbaar heel erg hoog en naar voren. Baby was al goed ingedaald en heeft geen ruimte meer om te draaien dus ben weer helemaal blij! Ik geniet echt nog even van de baby in mijn buik en mijn verlof. De dagen vliegen voorbij dus van mij mag de baby toch echt ruim na oud en nieuw blijven zitten.

Mango; ik ga ook echt voor de 14e of maximaal de 15e hoop niet op heel veel later. Lief dat je ff om het hoekje komt kijken.

Sowieso leuk dat om te lezen dat er zoveel mensen meeleven. Sweety; heel veel succus meid! Hopelijk komt jou baby vooooooor de Kerst.

Marianne; alweer een etentje. Gezellig hoor. Krijg je nog wel zo'n hele maaltijd op? Ging gister ook met vriend uit eten maar krijg niet meer zoveel in mijn maag gepropt ;)

Oh Kitty; zou bijna jou vervelende nieuws vergeten... Balen zeg dat je baby in een stuit ligt. Duim voor je dat de jouwe nog plek heeft om te draaien en anders inderdaad een voordeel: je kan de bevalling plannen. Het is jammer maar ja ook een keizersnee kan heel goed bevallen.

Lucia: morgen nog een dagje werken!!! Dan kan jij ook lekker veel mee kletsen. En kan ik het niet meer bijhouden hier hahaha

Nou meiden morgenochtend weer spannend wat we hier lezen!
Wat een rust hier zeg! Maar toch wel veel geschreven sinds ik voor de laatste keer kon schrijven. Gisteren weer een erg drukke dag gehad en dan loop ik meteen weer zo'n eind achter hier...

Lily, hopelijk heb je weer zo'n goede nacht gehad als gisteren! Klinkt echt wel alsof het niet lang meer gaat duren bij je... Heel veel sterkte met de pijnen steeds in ieder geval!

En Voyager, hoe gaat het met de krampen nu?

Helena, heerlijk jouw verhaal over na de bevalling! Hoop dat het bij mij ook zo relaxed zal zijn deze keer!

Ben ook wel benieuwd hoe het met Melloo is, die had eergisterochtend een afspraak bij de vk toch? En ze was bij haar eerste eerder bevallen vertelde ze. Misschien heeft zij haar baby ook al wel in haar armen!

Chili, gelukkig dat de echo goed was en dat je baby geen ruimte meer heeft om te draaien! Kan mij voorstellen dat je het nog wel even goed vindt zo. Geniet nog even lekker van je verlof zou ik zeggen ja!

Marianne, was je etentje een beetje leuk? Echt veel eten zal je vast niet meer gekund hebben nee.

Tot zover even de reacties...
################## TRIBUNE?? #######################

Tuurlijk hebben jullie al een tribune! Ik zit klaar hoor, met een warme chocomel en bergen slagroom voor iedereen die maar wil...

Lily, doe je best! 1,5 cm is geweldig om mee te beginnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven