zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Vlammetje, fijn dat je niet teleurgesteld bent en nu voor jezelf weet dat de tijd nu nog niet rijp is voor jullie. Dat gevoel van het graag willen komt vast vanzelf weer!

Hahaha geweldig lalameme van die ovulatietesten!!! Snap dat het voor een man erg verwarrend kan zij allemaal Wil je graag sowieso ovulatietesten gaan gebruiken?

Ik hoop dat ik nu ook weer duidelijk aan mijn lichaam merk wanneer ik mijn ovulatie heb. Dat was de vorige keer wel zo toen ik stopte met de pil en dat was wel heel handig haha. Geen ovulatietesten nodig gehad!
Alle reacties Link kopieren
@vlammetje

Lijkt met voor wen tweede kindje ook echt weer spannend. Want inderdaad het zou voor jou onwijs tegen kunnen vallen als het niet weer zo snel zou lukken. Tenminste ik denk dat ik mijn lichaam echt niet meer zou begrijpen als het eerst heel makkelijk gaat en daarna zo moeilijk! Of andersom natuurlijk! Wel heel fijn dat de hele zwangerschap en bevalling ook zo goed zijn verlopen! Sorry ik had die 2,5 jaar in mijn hoofd haha.. als ze bijna 1 zijn zeggen ze nog niet zo veel nee!

Haha ja Rii ik vond het echt te grappig voor woorden. Inderdaad verwarrens het ziet er bijna het zelfde uit. het was niet mijn bedoeling om ze te gebruiken.. misschien na een tijdje als het niet wil lukken haha.. maar nu ze in huis liggen vind ik het zonde als ze niet gebruikt worden en denk ik dat het wel heel verleidelijk is om ze te pakken! Lijkt me echt heel fijn als je inderdaad zelf je ovulatie kan voelen! ik hoop ook voor je dat dat nu weer het zelfde zal gaan!
@vlammetje ik dacht eens even kijken in dit topic om te zien of je al ongesteld bent geworden.

Ik zie dat het inderdaad het geval is en je niet teleurgesteld bent. Leek mij wel even spannend? of niet?

@ovaluatietesten. Ik denk niet dat ik die de eerst paar rondes zou gebruiken. Maar wanneer ik na een ronde of 4 niet zwanger zou zijn denk ik dat het wel iets voor mij zou zijn. Net voor het eerst in mijn leven even op google gekeken hoe zulke testen eigenlijk werken. Niet echt moeilijk. en @lalameme als ovaluatie testen in huis zouden liggen. Denk ik dat ik ze wel snel zou pakken.
@kaartje, ja vond het wel even spannend terwijl ik wist dat het bijna niet zou kunnen. Maar haalde me toch dingen in mijn hoofd. Gek hoe dat werkt.

Nog steeds niet teleurgesteld gelukkig.
@vlammetje; wat fijn dat je je niet teleurgesteld voelt en dat het dus goed is nu.

@lalameme; wat grappig van die ovulatietesten. Ik heb bij de vorige zwangerschap geen gebruik gemaakt van ovulatietesten, maar ik was ook in de derde ronde al zwanger. Wellicht dat als het straks voor nummer 2 wat langer duurt ik wel ook testen zal gebruiken.

@hier; Gister met vriend gesproken en besloten dat ik de huidige pilstrip nog af maak en dan met de pil ga stoppen. Dan kan ik kijken of mijn cyclus weer op gang komt (kan ook door bv nog wel even op zich laten wachten). Voorlopig blijven we dan nog wel condooms gebruiken.

@namen; wij hadden een lijstje van 5 namen, maar op een bepaald moment sprong er voor ons allebei één naam uit (gelukkig wel dezelfde en die is het dus geworden. Als we weer een jongen krijgen, wordt het denk ik best lastig om een naam te kiezen, voor meisjesnamen hebben we nog wel een lijstje van de vorige keer.

@babyspullen: Ik heb heel veel spullen tweedehands van mijn zus, die na 2 kinderen geen derde meer wilde. We hebben wel een nieuwe babykamer gekocht, want daar werden we blij van in ons nieuwe huis. Kleertjes heb ik dus ook veel van mijn zus, maar ik vind het ook leuk om af en toe zelf iets te kopen. Bovendien komt het qua seizoen vaak niet helemaal uit, want zus heeft haar kinderen in de winter gekregen en mijn zoontje is van eind april. O, ja, het enige wat ik achteraf echt een beetje een miskoop vond maar wat ik onder invloed van zwangerschapshormonen heb gekocht, zijn mooie dure dekentjes voor in de wieg en in het ledikantje. Ons zoontje schopte al toen ie heel klein was steeds de dekentjes af en hebben we al heel snel een slaapzakje aan gedaan. Die dekentjes heb ik dus in de praktijk echt nauwelijks gebruikt.
quote:Worteltaart schreef op 19 september 2016 @ 14:57:

@hier; Gister met vriend gesproken en besloten dat ik de huidige pilstrip nog af maak en dan met de pil ga stoppen. Dan kan ik kijken of mijn cyclus weer op gang komt (kan ook door bv nog wel even op zich laten wachten). Voorlopig blijven we dan nog wel condooms gebruiken.

@namen; wij hadden een lijstje van 5 namen, maar op een bepaald moment sprong er voor ons allebei één naam uit (gelukkig wel dezelfde en die is het dus geworden. Als we weer een jongen krijgen, wordt het denk ik best lastig om een naam te kiezen, voor meisjesnamen hebben we nog wel een lijstje van de vorige keer.

@babyspullen: Ik heb heel veel spullen tweedehands van mijn zus, die na 2 kinderen geen derde meer wilde. We hebben wel een nieuwe babykamer gekocht, want daar werden we blij van in ons nieuwe huis. Kleertjes heb ik dus ook veel van mijn zus, maar ik vind het ook leuk om af en toe zelf iets te kopen. Bovendien komt het qua seizoen vaak niet helemaal uit, want zus heeft haar kinderen in de winter gekregen en mijn zoontje is van eind april. O, ja, het enige wat ik achteraf echt een beetje een miskoop vond maar wat ik onder invloed van zwangerschapshormonen heb gekocht, zijn mooie dure dekentjes voor in de wieg en in het ledikantje. Ons zoontje schopte al toen ie heel klein was steeds de dekentjes af en hebben we al heel snel een slaapzakje aan gedaan. Die dekentjes heb ik dus in de praktijk echt nauwelijks gebruikt.

herkenbaar zeg ,Worteltaart ! Van die namen idd, bij de eerste vond ik de jongensnamen best lastig. maar nu we een meisje hebben hebben we nog genoeg jongens namen die we leuk vinden , maar zouden zo snel geen leuke meisjesnaam weten.. komt tegen die tijd wel weer natuurlijk ,maar grappig dat het zo werk.

qua dekentjes hier hetzelfde: ik moest perce dure koeka dekens , vind ze nog steeds heel mooi, maar bijna nooit gebruikt. Dochterlief heeft t altijd warm en schopte zich bloot dus ook wij gingen al snel aan een slaapzakje.

spannend en leuk om zo met de pil te stoppen !! toch weer een stap he..
Spannend worteltaart! Dan gaan wij denk ik ongeveer tegelijk stoppen! ik zit nu nog in week 1 van mijn stip. Mijn laatste stip hopen dat de cyclussen snel op gang komen.. hoe doen jullie dat met condooms. Ik wil ze ergens bestellen alleen weet niet zo goed waar. Niet zo veel zin om 12 euro neer te leggen voor 5 van die dingen bewijs van spreken!

Inderdaad kaartje, zou ze zelf niet meteen zijn gaan gebruiken.. alleen zo binnen hand bereik kan ik het denk ik meteen al niet laten haha! volgens mij zijn ze inderdaad simpel in gebruik.

Vind het inderdaad zo leuk door gesprekken hier steeds achter meer dingen te komen! waar je rekening mee moet houden, en ervaringen van jullie te lezen!
Wow veel om te lezen leuk zo !!

Ik ben goed verkouden en heb heel het weekend in bed gelegen. Nu aan de beter hand.

@lala en Worteltaart: Super! Een nieuw begin in zicht dus! Wij gebruiken nu ook condooms maar vriend vind het allemaal wel erg spannend. Heb hem gisteren een les biologie/wiskunde gegeven en hij lijkt het allemaal te snappen. best grappig ook leuk dat hij het interessant vind.

@namen

Heb ook al jaaaaren een lijstje. Er komen er telkens bij, er verdwijnen er ook weer. Vroeger was er een meisjes naam die vooral naar voor sprong, nu sinds een half jaar een jongens naam.... We komen redelijk goed overeen gelukkig. Nu altijd schrik wanneer iemand in de omgeving zwanger is en 'onze' naam al gekozen is. Hoe denken jullie hier over? Niks van aan trekken of?

Wij gaan ook voor combi van nieuw en tweedehands spullen. Vriend leunt meer naar nieuwe spullen. Ik vind dat ook wel leuk maar denk dan eerder na over budget. We zullen zien.

Nog een vraag:

Heb tot en met zaterdag menstruatie gehad maar heb sindsdien krampen alsof ik weer ongesteld ga worden. Redelijk vervelend, iemand hier ook last van? Misschien hoort het er nu gewoon bij maar heb het nog nooit gehad.

Fijn om met jullie alles te kunnen delen !
Leuk MC dat hij zoveel van je wilt leren en het hem ook echt intresseert! Mijn vriend vind het inderdaad ook allemaal zo spannend! die condooms straks en het stoppen met de pil maakt het allemaal veel echter en is echt de eerste stap die we zetten naar de kinder wens. De eerste actie! Ben best een beetje zenuwachtig, heel stom haha.. vind het zelf ook best spannend best een ding een grote stap! nog iets meer dan 10 dagen! Wat voor dingen leg jij allemaal uit aan je vriend/man. En aan welke informatie heeft hij vooral behoefde, word hij wat rustiger en minder gespannen van? Vreemd van je menstruatie ik herken het zelf niet maar zit dan ook nog aan de pil.. heb wel gelezen dat je mentruatie waak weer word zoals voor je pil gebruik. Dus als je toen vaak heel beroerd er van was is het te verwachten dat het weer zo gaat zijn! is het ondertussen al wat minder geworden? Ook met je verkoudheid etc?
Ik ben ook echt heel erg benieuwd naar hoe mijn menstruatie zal verlopen... Ik ben op mijn 12e al gestart met de pil aangezien ik iedere maand enkele dagen crepeerde van de buikpijn... Ik kijk er nou niet bepaald naar uit om dat weer te ervaren

Mijn ene pilstrip is nu op.. nog 2 te gaan!

Wij gaan eerst ook gewoon voor de leuk seks hebben zonder ovulatietesten ed. Natuurlijk wel rekening houden met mijn vruchtbare dagen, alleen ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik alles altijd tot in de puntjes voorbereid wil hebben en wil weten waar ik aan toe ben, en dat zal ik hierbij natuurlijk los moeten laten

@MC wat namen betreft: het ligt er denk ik een beetje aan hoe dicht die mensen die die naam gekozen hebben bij je staan.. als het echt goede vrienden zijn zou ik het geloof ik niet zo snel doen... mochten het sketches kennissen zijn dan wel
Hoi meiden,

Ook ik wil graag mee komen schrijven! Ik zal mezelf zo even in de tabel zetten.

Morgen lees ik even al jullie berichten terug, zodat ik actief mee kan gaan kletsen!
Welkom missy! Leuk dat je mee komt schrijven en zelfs nog alles terug wilt gaan lezen ben benieuwd naar jouw verhaal!
Spannend kaartje! Komt voor jou ook al in de buurt. Snap dat je niet echt er naar uitkijkt om je mogelijk weer zo te gaan voelen. Heb je die heftige menstruaties niet meer nu je aan de pil zit? Jij wilt dus ook altijd lekker de controle over alles hebben haha. Klinkt bekend. Ik vind het zelf doodeng om straks geen idee te hebben wat er in mijn lichaam speelt. Al dat wachten op een uitslag of straks als ik uiteindelijk zwanger zou zijn als het allemaal lukt.
@lalameme je bedoelde denk ik koekiemonster^^?? betreft heftige menstruatie.

Maar ook hier wel heel erg benieuwd hoe mijn cyclus is nadat ik gestopt ben met de pil. Voordat ik aan de pil ging had ik cyclussen van 18-21 dagen. Volgens de huisarts kwam dit omdat ik aan het einde van de pubertijd zat en het daardoor allemaal wat ontregeld was. (dan vaak 8 tot 10 dagen ongesteld en dan ongeveer 8 tot 10 dagen niet) Best heftig. Paar maanden achter elkaar.

Aan de pil gegaan en nooit echt meer gedonder gehad. Behalve 2 jaar terug een iets minder zware pil gekregen/genomen.

Ik hoop echt dat mijn cyclus straks gewoon rond de 26-30 dagen is. en niet zo kort. Want een cyclus van 18-tot 21 dagen is volgens mij echt te kort om zwanger met te worden. Tenminste als ik op google lees. (had ik beter niet kunnen doen)

@missyd welkom. Ik zie in de tabel dat jullie voor een tweede kindje gaan. Wat leuk. Hebben jullie nu een dochter of een zoontje?
Hou missyd ! Welkom.. Leuk ook een 2e kindje . Mag ik vragen hoe oud jullie eerste is?

Hier ineens al 3 dagen overtijd..... Snap d'r niks van. Ga d'r niet vanuit datk zwanger ben maar ergens toch stiekum wel een heel klein beetje twijfelen:) wel Ac gebruikt , Maarja .. Das tuulk geen 100% garantie ...
Sorry kaartje, bedoelde inderdaad koekiemonster.

Ik ben ook einde puberteit aan de pil begonnen. Dit ook omdat ik ineens heel ontegelmatig ongesteld was. En heel heftig. Wist helemaal niet dat dat er mee te maken kan hebben! Weer wat geleerd een korte cyslus lijkt mij inderdaad ook niet dat je daar echt zwanger bij kan worden! Hoop voor je dat je inderdaad een normale cyclus ingaat!

Spannend Suuus! Je lichaam kan altijd flink met je aan de haal gaan! Maar inderdaad de pil is ook niet 100% betrouwbaar. Wacht je nog eventjes af of ga je toch maar testen! Word je normaal wel altijd op de zelfde dag omgesteld in je stopweek? Spannend!!
@suus toch wel een beetje spannend? Ik zal denk ik gewoon een testje doen. Dan weet je zeker hoe het ervoor staat.

@lalameme ja mijn huisarts zij dat die onregelmatige cyclus kwam omdat ik aan het einde van de pubertijd zat. Geen idee of dat echt ook hiervan is gekomen hoor. Maar voor de tijd had ik daar geen last van. (behalve toen ik net ongesteld werd en dan is het heel logisch) Dus het klinkt wel aannemelijk. Verder probeer ik er maar op te vertrouwen dat het klopt wat hij gezegd heeft. Anders dan maak ik mezelf ook alleen maar gek.
Dag lieve meiden!

Wat een gezelligheid hier. Ik schrijf ook graag mee! Ik heb mijzelf al in het tabel gezet. Ik ben 26 mijn partner 27. Wij hebben een kindje van 1 jaar oud en willen er vanaf december weer voor gaan. Heb nu nog een koperspiraal die ga ik er in oktober uit laten halen. Dan nog 1 maandje veilig. Gewoon voor goed gevoel.

Ik heb al wat van jullie gelezen maar ga het nu bijhouden! Spannend allemaal weer hoor! Leuk dat we dat kunnen delen met elkaar.
Ja inderdaad kaartje, eerst maar je afwachten! als je nu al gaat denken aan wat als je cyclus wel weer zo kort zou zijn gaat het nog heel lang duren tot het uberhaubt zover is dat de pil de deur uit kan! Wel heel vervelend! Snap heel goed dat het een heel naar idee is! niet te veel mee bezig zijn. Al denk ik dat dat moeilijk is . Ik zou gek worden denk ik.. dat is mede de reden dat ik er nu voor kies zsm met de pil te stoppen.. dan maar wat langer die stomme condooms..
Welkom JBL. Leuk dat je ook wilt mee schrijven! Komt al dichtbij, wat spannend! leuk een kindje van 1 jaar, jongetje of meisje? Als je dat wilt vertellen! Leuk al die dames met al een kindje hier! kan ik veel van leren:)
@lalameme dank je! Komt helemaal goed hoor. Op zich gaat het best wel goed. Gisteren laatste pil gehad uit pil strip. Nog 3 strips te gaan en dan stoppen met de pil. ik heb even uitgerekend maar ik kom dan uit rond de kerst dat mijn pilletjes dan op zijn.

Misschien dan nog 1 ronde met condoom en dan ervoor gaan of misschien er meteen voor gaan. Van mij mag het meteen. Mijn vriend doet het liever nog 1 ronde met condoom. We zullen het zien.
@namen 3 van de namen op mijn lijstjes zijn al vergeven aan kindjes van vrienden van ons. Jammer maar dan geven we die namen niet. Bij kennissen trek ik me er denk ik weinig van aan maar deze mensen staan net iets te dicht bij.
Welkom JBL en missyd!

@lala Mijn vriend wilde vooral weten wanneer ik het meeste vruchtbaar ben en hoe ik dat bereken. Ik heb hem uitgelegd met behulp van de app die ik gebruik (cycles- heel leuk!!) dat de eerste dag van mijn cyclus de eerste dag van mijn regels zijn, dat rond de zoveelste dag mijn ei is en dat de dagen vooraf en de dag zelf vooral belangrijk zijn want zijn zwemmers kunnen een aantal dagen overleven. Voorlopig is mijn cyclus regelmatig (25 dagen) en dus is mijn ei normaal rond dezelfde periode.

Hij zag ook direct dat je de app met zn twee kan gebruiken (dat hij dus ook kan volgen op zijn gsm maar hij heeft geen iphone en dan gaat dat niet) anders had hij dat nog wel gewild precies. Ik verschiet er zelf een beetje van dat hij zo veel interesse toont. Omdat we bewust nog enkele maanden wachten tot we effectief gaan proberen vond hij het wel belangrijk om ook te begrijpen wanneer we extra voorzichtig moeten zijn.

Ik had inderdaad vroeger veel last van pijn tijdens regels ( vooral in mijn benen) nu voelt het anders. Als ik moet afgaan op mijn baarmoederslijm ben ik nu terug licht vruchtbaar en dat is de bedoeling want begin volgende week terug mijn ei (normaal) Dus ik denk dat alles ok is.

Mijn verkoudheid is al veel beter alleen nog verstopte neus

Wij hebben trouwens een pakje condooms gekocht op vakantie, die waren daar heel goedkoop, en een groot pak. Het is wel wennen hoor, we voelen allebei minder met condoom... helaas... soms toch voorzichtig zonder xD

@koekiemonster Spannend zeg, ik hoop dat je lichaam je snel vanalles kan vertellen!

Ik denk er hetzelfde over wat betreft de namen. Ik zou het raar vinden bij vrienden of familie maar gewoon kennissen, moet kunnen!

Mijn nonkel deelt dan dezelfde naam als mijn neefje want hij is peter, dat vind ik ook wel leuk Voorwaarde dat je de naam ook echt mooi vind natuurlijk...

@kaartje Ik vind het ook dubbel een korte cyclus: soms heb ik een ei begin van de maand en einde van de maand, wat leuk is, maar dat betekent ook vaker menstruatie... haha
Hi jbl, welkom ! Leuk dat je ook meeschrijft

@lalameme ik ben niet aan de pil.. Gebruiken al tijdje condooms. Ik wacht nog ff af en anders toch maar een testje . Maar ben een speciaal "dieet" van een maand Ah doen dus t kan ook wel zijn dat t daardoor komt .. Schijnt vaker voor te komen door dat je lijf ineens ff anders moet werken ...
Nou, ik heb alles even doorgelezen, dus mijn post zal nogal uitgebreid worden.

In november 2015 ben ik bevallen van ons dochtertje. Ik ben 2 weken geleden met de pil gestopt en zoals het er nu naar uitziet, willen wij rond maart 2017 weer proberen om zwanger te raken. Ons dochtertje is dan bijna 1,5. Het liefst wil ik NU al, maar dat ziet mijn man niet zo zitten.

Ik heb een chronisch vitamine B12-tekort, dit moet ik aanvullen met injecties. Omdat vitamine B12 samenwerkt met foliumzuur (vitamine B11) neem ik standaard foliumzuur in. Vanwege dit tekort is het ook niet verstandig om borstvoeding te gaan geven, omdat mijn tekort dan nog groter wordt, omdat alles doorgegeven wordt aan de baby. Na de bevalling van de eerste wist ik overigens nog niet dat ik een tekort heb en heb ik de borstvoeding 2 weken geprobeerd, maar ik vond het geen succes. Omdat mijn dochtertje ruim 3 weken te vroeg geboren werd, kreeg ze gelijk bijvoeding. Hierdoor had ze geen interesse meer in de borst en moest ik gaan kolven. 8x per dag kolven + voeden vond ik echt niet te doen!

Bij het zwanger raken van ons eerste kindje was ik 21 en ook voor ons was het een heel bewuste keuze. Het was in de 4e ronde raak (zonder ovulatietesten), terwijl ik een cyclus had van gemiddeld 41 dagen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik 1x de vraag gekregen of het een ongelukje was. Misschien heb ik het "geluk" dat ik vaak ouder geschat word, want verder vond niemand het vreemd dat ik "al" zwanger was.

Wij zijn getrouwd toen ik 14 weken zwanger was. De trouwdatum stond al gepland voordat ik zwanger was, maar op zich vond ik het wel heel mooi. Mijn buikje was alleen (helaas) nog niet zichtbaar tijdens de grote dag.

Onze situatie is stabiel, alleen willen we in de komende jaren nog wel verhuizen. We wonen in een flatje met 2 slaapkamers. De kindjes zullen in het begin dus op samen 1 kamer moeten slapen. Verder heb ik een vast contract in de zorg. Mijn man is chronisch ziek, 100% afgekeurd en altijd thuis. Hij is dan ook thuis om voor de kindjes te zorgen. Als mijn man te ziek is, past mijn moeder of schoonmoeder op. Qua zwangerschapsregeling heb ik een fijne werkgever. Als ik zelf 2 weken verlof opneem, krijg ik er 2 cadeau. Ik kan dan met 30 weken met verlof. Met mijn eerste zwangerschap heb ik hier dankbaar gebruik van gemaakt.

De babyspullen hebben wij grotendeels cadeau gekregen. De rest hebben we tweedehands aangeschaft. Het nadeel van tweedehands kopen is wel dat je erg moet opletten dat je niet opgelicht wordt. Wij hebben het een paar keer getroffen dat iets niet compleet of niet meer bruikbaar bleek te zijn. Vette pech misschien, maar dan is goedkoop duurkoop.

Tijdens mijn eerste zwangerschap voelde ik mij super, maar voor de mensen om mij heen was het een hel. Ik was echt verschrikkelijk, ik was onuitstaanbaar en onredelijk. Ook was ik erg emotioneel. Ik heb staan janken omdat mijn man toevallig het laatste waterijsje gepakt had wat in huis lag. Ik heb in de auto zitten janken toen we langs een reanimatie reden.

Nu na de zwangerschap ben ik nog steeds anders. Ik raak in paniek bij een noodsituatie (bijv. aanrijding o.i.d.) en ik ben nog steeds erg emotioneel. Ik hoop dat dit ooit nog over gaat!

Wat namen betreft: ons dochtertje heeft een vrij unieke naam. Soms vind ik top 20 namen heel mooi, maar ik zal mijn kindje niet snel een top 20 naam geven. Voor een meisje heb ik al een mooie naam in gedachten, voor een jongen heb ik nog geen idee.

Tijdens de eerste zwangerschap wilde ik in principe niet weten wat het werd, totdat ik droomde dat het een meisje was. Ik MOEST weten of mijn droom klopte. Ik sloot een weddenschap met manlief die er heilig van overtuigd was dat het een jongen werd en we gingen voor een pretecho. Zowel bij de pretecho als bij de 20-wekenecho was het duidelijk een meisje, heel bijzonder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven