zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi Allemaal,

Zo wat zijn er veel berichten bijgekomen. Had even een griepje te pakken dus kan daardoor niet reageren. Gelukkig gaat het nu weer beter.

Ik heb even alle berichten gelezen zodat ik ook goed kan reageren.

@trouwen, ik wilde eerst trouwen en dan pas aan kinderen beginnen, dat is ook zo gegaan. Inmiddels zijn mijn man en ik 4 jaar getrouwd.

@gp, is idd hetzelfde als trouwen, alleen zijn de rechten volgens mij anders voor de vader. Als voorbeeld: mijn schoonbroer heeft een gp met zijn vrouw, maar zijn kinderen dragen de naam van de moeder. Dit was een keuze van hun allebei. Maar als je trouwt, kun je de achternaam van je kindje niet kiezen.

@bv, ik zou zeker bv geven, waarschijnlijk zou ik op het werk ook kolven zodat ik wat langer bv kan geven. Alhoewel fv ook niet verkeerd is hoor.

@verlof, wel apart dat je in BE je gehele zwangerschap thuis moet zitten, het kan zijn voor en nadelen hebben. Na de zwangerschap zou het natuurlijk fantastisch zijn.

@hormonen, ik heb nog geen kinderen, maar ik denk inderdaad dat het aan je gemoedstoestand en karakter ligt. Het ligt er denk ik ook aan hoe dat je de zwangerschap ervaart.

@Verlof voor vaders, in NL is dat idd heel erg weinig, het is wel fijn dat ze de wet gaan aanpassen. Afhankelijk van de werkgever kun je ook wel het e.e.a regelen, althans dat kon bij de vorige werkgever van mijn man wel. Nu het bedrijf is overgenomen, is dat maar de vraag.

@spiraal, zijn er nog meer hier die een hornmoonspiraal(Mirena) hebben gehad, zo ja? Hoe zit het met jullie menstruatie en cyclus?. Ik ben nog altijd op mijn menstruatie aan het wachten, best wel irritant. Nu weet ik dat het even kan duren, maar voor mijn doen duurt het veel te lang!

Groetjes,

Ashkyla
Ashkyla je kunt ook als je getrouwd bent kiezen voor de achternaam van de moeder. Alleen moet je dat dan even regelen. Als je niks regelt krijgt kind de naam van de vader. Als je niet getrouwd bent en niks regelt komt de vader niet op de geboorteakte. Als je wel de erkenning doet ben je dan verplicht te kiezen voor een naam.
@matroesjka, oh dat wist ik niet. Ik ging er vanuit dat je automatisch dezelfde naam zou krijgen.

@namen, ik heb nog geen lijstje gemaakt met namen, dat ga ik wel doen. Tegenwoordig hoor je zoveel aparte namen dat je het soms niet meer weet. Ik denk dat het qua kiezen nogal moeilijk kan worden, dan met name voor mijn man!

@Baby uitzet, de babykamer krijgen we van mijn ouders. De rest zal denk ik ook een mix van nieuw 2e hands worden.

@oppas, hoe hebben jullie dat geregeld? Gaat jullie kindje als het zover is naar de opvang/crèche of laten jullie een familielid oppassen?
Wat bedoel je precies met dezelfde naam?
@opvang zoals ik het nu bedacht heb gaat mijn moeder oppassen tot baby 6 maanden is. Daarna gaat ze misschien 1 dag oppassen en verder gaat kind naar kdv. Maar ik wil eigenlijk liever niet een vaste oppasdag voor mijn moeder. Ik wil haar niet verplichten tot iets en ook zelf niet met de gebakken peren zitten als ze een keer niet kan oppassen.
Opvang: ik ben 1 dag bij zoon, vriend is 1 dag bij zoon, hij gaat 1 dag naar kdv en allebei de opa's en oma's passen 1 dag op. Misschien dat ik bij een 2e wel 3 dagen wil gaan werken ipv 4. Maar moeten kijken of dat financieel haalbaar is en dan moeten we de oppas ook weer anders gaan indelen.
quote:matroesjka_ schreef op 16 september 2016 @ 17:34:

Wat bedoel je precies met dezelfde naam?Daarmee bedoel ik de naam die is aangenomen tijdens het huwelijk.
@opvang, begrijpelijk dat je, je moeder geen vaste dag wilt geven. Het zou idd lastig zijn als ze een dag niet kan.

@ri88, wat de opvang betreft heb je het wel goed geregeld als ik het zo lees.

Wij willen ook de opa's en oma's laten oppassen. Ons kindje heeft in dit geval 3 oma's en 3 opa's. Onze ouders zijn gescheiden.

Alleen mijn ouders( moeder en stiefvader) wonen dichtbij, de resterende opa's en oma's wonen wat verder weg, dus zal ik tegen die tijd toch ook voor een kdv moeten kiezen, want ik wil mijn ouders ook niet verplichten om op te hoeven passen.
quote:Ashkyla schreef op 16 september 2016 @ 19:16:

[...]

Daarmee bedoel ik de naam die is aangenomen tijdens het huwelijk.Nee je mag bij het eerste kind gewoon kiezen of het de naam van moeder of vader krijgt.
Jeetje wat wordt hier lekker veel geschreven zeg. Ik kan het niet bijhouden hoor:).

@oppassen wij willen graag een gastouder. Met mijn werk kunnen die het beste aan onze wensen voldoen denken wij.

Verder opa en oma gewoon incidenteel oppassen. Voor nood of als wij een keer een avondje weg willen ofzo.

@verlof voor vaders ik las laatst ook dat het verlof van 2 naar 5 dagen pas in 2019 in gaat. Duuuurt lang:)

Ik hoop dat wij het tegen die tijd zo kunnen regelen dat vriend sowieso de kraamweek thuis kan zijn. Lijkt mij wel heel fijn om die samen te beleven.
Super leuk! Slim om een lijstje te maken, ga ik ook doen!

@matroesjka

Haha een soort pompei! dat is echt de beste beschrijving die ik ooit gehoord heb!

@aankopen

Ik zou inderdaad ook voor 2e hands baby kamer gaan. En de andere spullen zoals kinderwagen hoeven van mij ook niet nieuw te zijn. Als het maar wel netjes is! Voor mijm broertje en zusje hadden ze een queeny kinderwagen. Die vond ik toen erg fijn maar indd voor dat geld heb je practisch een simpele 2e hands auto! kleding etc wil ik wel nieuw, maar ook gewoon omdat ik er nu al naar uitkijk om dat allemaal te kopen! Zo schattig allemaal!

@Ri

Super fijm dat jullie er zo goed en makkelijk uit zijn gekomen! Toch speciaal dat jullie beide dezelfde naam opschrijven en dat zonder het ooit te zeggen!
Uitzet; wij hebben alles nieuw gekocht. En ja, ook afgrijselijk veel geld uitgegeven aan onze kinderwagen (joolz). Maar ik heb geen moment spijt gehad van het geld dat het gekost heeft. In het afgelopen jaar ontzettend veel kilometers mee gelopen en zowel reiswieg als de wandelwagen zien er nog als nieuw uit.

Sowieso ben ik een pietlut als het gaat om tweedehands, en qua budget redden wij ons prima dus konden we ook alles nieuw aanschaffen. Maar goed dat het bij elkaar veel geld is dat is een ding dat zeker is! Zo uit mijn hoofd de grote uitgaven; Joolz 950 euro, babykamer 900 euro, maxicosy 150, matrasjes 180 euro, en dan nog de rest van de uitzet.. Zo bij elkaar denk ik 2500 euro.

Maar (zoals alles eigenlijk) kun je het zo duur maken als je zelf wilt. Ook tweedehands zijn er veel dingen te verkrijgen die prima nog een ronde doorkunnen, alleen ben ik daar niet zo van.

Namen; wij hadden vrij snel een jongens en meisjesnaam. Alleen passen deze namen niet bij elkaar. Dus mocht ik weer zwanger zijn kunnen we beide namen weer bedenken. Maar ik hou ook een lijstje bij van namen in mijn telefoon en als mijn man die dan ook mooi vindt hebben we in ieder geval al een match.

Qua opvang hebben wij dezelfde constructie als ri88, 2 dagen de oma's, 1 dag kinderopvang, 1 dag mijn man en 1 dag ben ik thuis. Steeds wisselend maar tot nu toe gaat dit goed.

Verlof vaders; onee ik dacht dat het echt al vanaf volgend jaar was. Sorry dat ik jullie blij gemaakt heb met een dode mus! Hmm erg jammer weer inderdaad...

Fijn weekend allemaal!
Oh en qua kleding hebben we destijds bijna niets gekocht (we wisten ook het geslacht nog niet natuurlijk). Maar met alle kleding wat we hadden gekregen hebben we het tot 11 maanden gered. Daarna was ze overal uitgegroeid en konden we zelf kleertjes kopen. Ook maak ik nu veel kleding zelf, zo leuk om te doen!

Dus mijn advies is sowieso om niet heel veel kleding vooraf te kopen omdat ze sowieso super snel overal uitgroeien en je dan wellicht niet eens alle setjes kunt aantrekken omdat je ook (meestal) nog veel krijgt..
@nieuwe of tweede hands spullen. De kinderwagen en babykamer zou ik wel heel graag nieuw willen kopen.

Maar dat moet natuurlijk ook kunnen qua budget e.d. Andere spullen die ik voor een baby nodig zou hebben vind ik prima om 2e hands te kopen. Zoals wipstoeltje, speelgoed, kinderfietsjes (als ze wat ouder zijn dan) en.z

Qua kleren zou ik een mix van nieuw en 2e hands geen probleem vinden.

Wel grappig dat iedereen dat zou verschillend over denkt.

@namen wij vinden allebei een meisjes naam heel mooi. Helaas komt staat deze naam in de top 10 van meisjes namen.

aan de ene kant denk ik van naja als wij de naam mooi vinden waarom niet aan de andere kant denk ik van niet zo origineel.

haha lastig! Wat vinden jullie van top 20 namen?

Trouwens mochten wij een jongetje krijgen zou ik nog geen idee hebben hoe we die moeten noemen.
@babyspullen, wij hebben een combi gedaan. De meubels tweedehands en zelf opgeknapt, kostte 150 euro. De kinderwagen is wel nieuws, hebben we van mijn ouders gekregen. En verder ook veel van familie en natuurlijk ook nieuwe dingen gekocht. Eerste pakje bijvoorbeeld ook nieuw. We hebben al veel kindjes in de familie en van vrienden heb ik ook mooie kleertjes overgenomen. Mijn ervaring is juist dat je wel behoorlijk wat kleertjes moet hebben. Mijn dochtertje spuugde erg veel, moest haar steeds weer omkleden. Had wel een flinke voorraad nodig en dat allemaal nieuw kopen kost best wat. Babybadje + tummytub overgenomen van een collega.

@namen, wij vonden al heel lang een naam mooi die nu inmiddels ook in de top 10 staat. Daarom niet gekozen. Ben erg blij met de naam die we nu voor dochter hebben gekozen. Je hoort hem nog niet heel vaak maar hij is ook niet heel raar ofzo. Jongensnaam heb ik nooit geweten en weet ik nu ook nog steeds niet.

@opvang, dochter is maandag bij mijn ouders, dinsdag bij man, woensdag opvang, donderdag ben ik thuis en vrijdag opvang. Bevalt heel goed. Dochter vindt opvang vanaf dag 1 geweldig en we zitten op de rustige dagen. Dat is wel heel fijn. Hangt wel van je kindje af of ze de opvang fijn vinden. Die van mij wil eigenlijk nooit mee naar huis en huilt nooit wanneer ik haar breng. Ze is dol op andere kindjes.
Overmorgen trouwens mijn NOD. Voel helemaal niets, niets dat zou kunnen wijzen op een zwangerschap maar ook niets dat zou kunnen wijzen op een naderende menstruatie. Misschien morgenochtend toch maar ff testen voor de zekerheid. Het kan toch bijna niet zo zijn. Van (ruim) voor het zingen de kerk uit word je toch bijna nooit zwanger dacht ik?
@vlammetje

Spannend! Haha kan altijd zover ik weet maar dan zijn jullie samen wel onwijs vruchtbaar geweest en heeft het echt zo moeten zijn denk ik! Hou je ons op de hoogte?

Vanochtend een goed gesprek gehad met mijn vriend over de pil. Inprincipe maak ik deze strip af en dan stop ik! Ben deze wel echt net begonnen. Komt dichtbij maar voelt wel heel goed! eindelijk ervan af!
@lala wat spannend! Gaan jullie in de tussentijd dan met condooms verder?

Een paar dagen druk gehad en ik loop direct al heel wat onderwerpen achter

Wat betreft namen: ik ben de laatste tijd wat meer bezig met welke namen ik mooi vind. Probeer het hier dan wel eens met m'n vriend over te hebben maar hij is waar daar betreft echt zo'n kortzichtige, lompe boerenpummel die daar pas over na gaat denken als ik ook daadwerkelijk zwanger ben.

Daarentegen is hij wel degene die bij babywinkels insleept om "inspiratie" op te doen.

Bij ons zal het grootste deel van de uitzet ook nieuw zijn. Dat komt ook voornamelijk omdat zowel mijn als zijn ouders staan te springen om een kleinkind en heel graag de kinderwagen en autostoeltje/badje/stoel voor ons willen kopen

Qua opvang zullen opa's en oma's in het begin ook veel oppassen. Schoonmoeders heeft al aangegeven een dag minder te gaan werken als er eenmaal een kleine is en dat ze die dag graag zou willen oppassen. Mijn eigen moeder werkt vanuit huis dus die staat er ook voor open. Wel vind ik het zelf erg belangrijk dat het kind vanaf een maand of 6 omgang met andere kinderen krijgt en daarom zullen we vanaf dan 1 of 2 dagen opvang in de week inplannen
Ohh spannend lala! Fijn dat je dan een echt moment hebt afgesproken waar je naar toe kunt leven! Gaan jullie dan al echt beginnen?

Bij jullie dus ook spannende dagen vlammetje! Ik ben benieuwd naar de test...

Koekiemonster, wat fijn dat je de opvang goed kunt regelen! Wij vinden het inderdaad ook belangrijk dat zoon (en nummer 2) op de opvang de omgang met andere kinderen kan ervaren. En daarnaast ook het feit dat hij dan merkt dat het niet altijd alleen maar om hem draait maar de aandacht moet delen met anderen. Hij vindt het ook leuk op het kdv dus we staan nog steeds achter die keuze!
@koekie

Haha zo is mijn vriend ook! Daar ga ik nu echt nog niet over nadenken hoor, zegt hij dan. wel leuk dat je vriend graag inspiratie etc wilt opdoen. Ik kan echt niet wachten om te shoppen voor een baby uitzet! een tijdje terug kon ik een paar baby sokjes al niet laten liggen!

Ik ben nog niet zo met opvang bezig geweest, maar een dagje kinderopvang vind ik inderdaad helemaal niet verkeerd! en ook zelfs erg belangrijk. mijn vriend is 1 dag vrij. En ik ben 1 dag vrij. Het weekend is er sowieso wel iemand thuis. De overige 3 dagen willen we regelen binnen de opa's en oma's waar ook in ons geval er 2 opa's en 4 oma's zullen zijn. en verder aanvullen met kinderopvang!

Wij gaan hier zoals het er hier uitziet echt pas in januari van start. Ik wil eerder stoppen met de pil om mijn cyclus te leren kennen. Ik slik de pil pas 4 jaar, ik begon hiermee omdat ik heel onregelmatig ongesteld was. Soms 2 maanden niet, terwijl ik ook echt nog niet seksueel actief was. In de tussentijd wel flink afgevallen al dus hoop nu op een normale cyclus. Daarnaast ook last van vlakke emoties en andere bijwerkingen van de pil.. dus met de kinderwens en alles er om heen heb ik het echt met die troep gehad!

Mijn vriend vind het allemaal erg spannend en heeft erg moeten wennen aan het beginnen met het krijgen/maken van kindjes. Staat er erg onzeker in en wil daarom echt pas dan beginnen! ik heb altijd al gezegd dat ik jong kindjes wilde krijgen, dit is denk ik ontstaan omdat ik heel lang geen broertjes en zusjes had en dit graag wilde. uiteindelijk toch een half broertje en zusje gekregen waar ik dol gelukkig mee ben. Maar op mijn 10e was ik dus al lekker aan het moederen! Ondanks dat hij dat wist, is er bij mij ineens een sterke drang ontstaan om moeder te worden. was voor hem een aantal maanden geleden toen dit begon erg lastig, nu vind hij het soms spannend en soms kijkt hij er erg naar uit. we gaan condooms gebruiken tot wanneer hij er klaar voor is. en daarna wil hij eerst voor het zingen de kerk uit haha..

Sorry voor mijn lange verhaal! zo fijn om met jullie te kletsen! onwijs blij mee.
Een test is niet meer nodig, ben ongesteld geworden. Eigenlijk best blij mee en opgelucht, de tijd was nog niet rijp.

Spannend allemaal lalameme, je bent idd nog behoorlijk jong maar iedereen is er op een andere leeftijd aan toe. Ik was 30 toen ik bevallen ben en eerder was ik er niet klaar voor. Had op jouw leeftijd ook nog helemaal geen sterke kinderwens, was er niet eens mee bezig. Zitten veel voordelen aan denk ik wanneer je jong kinderen krijgt. Mits je het allemaal goed op orde hebt natuurlijk. Hoop dat je vriend er ook steeds meer vertrouwen in krijgt. Geef hem rustig de tijd, je moet er echt met zijn tweeën helemaal voor gaan. Maar zoals ik het lees doe je dat ook wel.

Slaap lekker allemaal!
@vlammetje

Gelukkig heb je geen heel naar gevoel nu! Hoop voor je dat je er snel weer vanaf bent. :hug:hebben jullie nog helemaal geen idee wanneer jullie gaan beginnen?

We hebben inderdaad alles uitgezocht (veel iniedergeval) en zonder zijn wil zou ik het echt echt niet kunnen. Ik weet hoe het voor mij voelde om niet in een compleet gezin op te groeien en ik wil dat wel voor onze kinderen. Als 1 er nog niet klaar voor is gaat het denk ik gewoon niet werken..

Ik wil nu dus wel echt beginnen met foliumzuur. Slik op dit moment eventjes die van de action maar wil nu over op een "betere" tenminste neem aan dat die van de action niet hetzelfde effect heeft als die van de drogist. Ik heb wel eens gehoord dat er meer votaminen belangrijk zijn om aan te vullen. Kan iemand mij daar meer over vertellen?
@lalameme, ik had verwacht misschien wel teleurgesteld te zijn maar eigenlijk is dat helemaal niet zo. Dan is het niet het nog niet de goede tijd voor ons. Ook wel goed om dat even te merken. Ik denk dat we volgend voorjaar/zomer gaan beginnen. Dan zit er ongeveer 2,5 jaar tussen. 2 jaar zou ik ook wel mooi vinden maar vind het wel leuk om een kindje in een ander seizoen te krijgen. Al weet ik best dat je daar uiteindelijk geen invloed op hebt, vorige keer was het direct raak maar dat kan nu anders zijn natuurlijk.
@vlammetje

Gelukkig! lijkt me inderdaad een fijn gevoel. Voor hetzelfde geld had je het moeilijk gevonden en helemaal niet meer willen wachten nu! Ja dat is inderdaad leuk, en proberen kan altijd toch haha! zou wel fijn zijn als het weer meteen raak is voor jullie. Gek idee eigenlijk dat het bij de een zo makkelijk gaat en bij de ander niet. Het lijkt zo vanzelf spreken. Ik vind het best een eng idee dat ik helemaal niet weet of het bij mij allemaal goed werkt! vraagt jullie kindje al wel eens om een broertje of zusje of nog niet zover dat daar over word gevraagd?

Mijn zusje is 9 en vraagt mij constand of ze eindelijk een keertje tante mag worden haha! maar het moet wel een meisje zijn. Heerlijk die kinder logica!

Laatst toen voor mij die kinderwens zo extreem werd, werd ik niet ongesteld. Waarschijnlijk te veel ermee bezig. Toen zou mijn vriend een test halen. Zodat ik het los kon laten. Toen heeft hij een doos met ovulatie testen gehaald

Dus die hebben we alvast. Ik heb hier toen zo onwijs hard om gelachen!
@lalameme, ja is idd gek dat je van tevoren helemaal niet weet of je bij die groep hoort die direct zwanger is, dat het een paar maanden duurt of dat je er heel lang op moet wachten. Ik vroeg me idd wel af, zal ik al die anticonceptie voor niets gebruikt hebben? Geen idee of alles goed werkt natuurlijk. Dat bleek dus wel het geval. Het is gewoon niet te zeggen hoe het loopt en ik prijs me erg gelukkig dat het bij de eerste zo voorspoedig liep. Zowel het zwanger worden als het zwanger zijn en de bevalling. En een gezond kindje natuurlijk!

Grappig die ovulatietesten! Lijkt ook allemaal zo op elkaar!

Nee dochtertje praat nog niet op die manier dus kan er nog niet om vragen. Ze brabbelt al wel veel maar meer dan papa, mama, dag dag kunnen we er nog niet uithalen. Ze krijgt dat ook nog helemaal niet mee, wordt bijna 1 nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven