Geld & Recht alle pijlers

Einderaad

22-09-2016 14:45 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
I
De verhuurder wilt jullie er wel uit hebben anders hadden ze daar de deurwaarder ook geen opdracht voor gegeven. Maar ipv hier zitten ga rondbellen!!! Want je hebt alleen morgen nog om het tegen te houden.
Heb je al gebeld TO?
TO, heb je iemand daar, in je netwerk/kennissenkring die je nu concreet kan helpen met de stappen die je nu moet ondernemen? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat je zo in de stress zit dat je niet meer weet waar je moet beginnen. Sterkte in ieder geval!
Jullie huur bedraagt €750 euro per maand?

Ik neem gemakshalve maar even aan dat jullie inkomen niet riant is (anders laat je de huurachterstand immers niet zo ver oplopen).

Hadden jullie in dat geval geen recht op huursubsidie?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Maar als het sociaalwijkteam niet wil dat de werkgever betaald, wat is hun plan dan verder? Als jullie niet betalen dan staan jullie op straat, hoe zien zij dat voor zich? Heb je besproken wat je opties zijn als jullie er wel uitgezet worden? Zo niet bel daar dan zo snel mogelijk over.

Je kunt toch aantonen dat je een bewindvoerder hebt? Die is op een bepaalde datum aangesteld en dat is vast ergens beschreven. Bel de woningbouw en leg dit uit en laat weten dat je daar ook bewijs van hebt.

Wat heeft de bewindvoerder hier eigenlijk over gezegd? Laat hem ook de woningbouw bellen. De woningbouw kan de deurwaarder stoppen, zij zijn de opdrachtgever. Als ze dit niet zouden willen zouden ze er geen opdracht toe geven.

Ga rondbellen, je hebt nog een halfuur ook om eventueel afspraken voor moren te regelen, in het weekend gebeurd er niets en dan is het al maandag.

Sterkte, klinkt als een hele rottige situatie.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Dus jullie moesten de zorgverzekering betalen, was dat zo'n groot bedrag dan? Waarom heb je dat dan niet betaald? Het ene gat met het andere vullen, gaat niet, als je steeds teveel uit blijft geven. Heb je een budget gemaakt waar je je aan houdt? Ik krijg het gevoel dat jullie kans op kans hebben gehad en dat het een keer op is. Ga alsjeblieft opnieuw bellen en vraag wat je nu kunt doen om uitzetting te voorkomen.
Kan je je kindje nergens bij familie onderdak brengen? Zij is nu het belangrijkste.
Laat je bewindvoerder bellen met de verhuurder. Hij was te laat, dat kan hij toch uitleggen.

Je moet er nu achteraan gaan, je hebt maar tot zaterdag om iets te proberen te regelen.

Bel iedereen:

Bewindvoerder

Verhuurder

Deurwaarder
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Snap niet zo goed wat het wijkteam hierin te vertellen heeft, de bewindvoerder bepaalt toch wat er wel of niet betaald wordt ?

Je kan eventueel een advocaat benaderen, die kan op zijn minst dreigen met een kort geding, is wel kort dag, maar niet onmogelijk, bovendien zijn deurwaarders soms ook bereid om een ontruiming uit te stellen in afwachting van een kort geding. Ga iig wat ondernemen !
quote:Ameliaaa schreef op 22 september 2016 @ 16:28:

Dus jullie moesten de zorgverzekering betalen, was dat zo'n groot bedrag dan? Waarom heb je dat dan niet betaald? Het ene gat met het andere vullen, gaat niet, als je steeds teveel uit blijft geven. Heb je een budget gemaakt waar je je aan houdt? Ik krijg het gevoel dat jullie kans op kans hebben gehad en dat het een keer op is. Ga alsjeblieft opnieuw bellen en vraag wat je nu kunt doen om uitzetting te voorkomen.Ze moesten de zorgverzekering terug betalen omdat ze een dochter hadden gekregen. Ik denk dat ts bedoelt dat ze de zorgtoeslag moest terugbetalen. Anders begrijp ik niet wat de geboorte van een kind te maken heeft met het terugbetalen van een zorgverzekering.
en de zorgverzekering heeft uiteindelijk beslag gelegd zoals ik het begrijp waardoor ze de huur niet konden betalen..maw ook zij hebben een heel traject moeten doorlopen alvorens het geld te verkrijgen.

to ik hoop dat je eea nog kan voorkomen en in de toekomst andere of betere keuzes maakt mbt je financieen.
anoniem_295741 wijzigde dit bericht op 22-09-2016 17:07
Reden: foutje
% gewijzigd
quote:Ariellle schreef op 22 september 2016 @ 16:59:

Snap niet zo goed wat het wijkteam hierin te vertellen heeft, de bewindvoerder bepaalt toch wat er wel of niet betaald wordt ?

Je kan eventueel een advocaat benaderen, die kan op zijn minst dreigen met een kort geding, is wel kort dag, maar niet onmogelijk, bovendien zijn deurwaarders soms ook bereid om een ontruiming uit te stellen in afwachting van een kort geding. Ga iig wat ondernemen !Maar op welke grond dan in vredesnaam? De verhuurder (en deurwaarder) hebben een gerechtelijke uitspraak in de hand die deze uithuiszetting rechtvaardigt, met het 'recht' ga je dit niet winnen hoor. Je moet het hebben van coulance, overleg en medewerking, niet van dreigen en recht.
Ik denk eerder dat de belastingdienst beslag heeft gelegd op de toeslagen, en dat kan vrij snel gaan.
Met de Belastingdienst kan je vrij makkelijk een betaalregeling treffen.
quote:Star schreef op 22 september 2016 @ 17:07:

Met de Belastingdienst kan je vrij makkelijk een betaalregeling treffen.Niet altijd helaas, en dan leggen ze dus beslag. Als je dan onder de beslagvrije voet komt kun je dat wel terug laten draaien, maar daar gaan dan weer een paar maanden overheen.
quote:Vera8 schreef op 22 september 2016 @ 16:25:

Jullie huur bedraagt €750 euro per maand?

Ik neem gemakshalve maar even aan dat jullie inkomen niet riant is (anders laat je de huurachterstand immers niet zo ver oplopen).

Hadden jullie in dat geval geen recht op huursubsidie?Huurtoeslaggrens is 710 euro, als 1 van beiden 23 of ouder is. Daar zit de huur boven, dan krijg je geen huurtoeslag.
quote:Josjaa schreef op 22 september 2016 @ 17:12:

[...]

Niet altijd helaas, en dan leggen ze dus beslag. Als je dan onder de beslagvrije voet komt kun je dat wel terug laten draaien, maar daar gaan dan weer een paar maanden overheen.ze leggen echt niet direct beslag
quote:Josjaa schreef op 22 september 2016 @ 17:12:

[...]

Niet altijd helaas, en dan leggen ze dus beslag. Als je dan onder de beslagvrije voet komt kun je dat wel terug laten draaien, maar daar gaan dan weer een paar maanden overheen.Als je je gewoon aan de afspraken houd word er geen beslag gelegd. Je mag in 24 termijnen je toeslag terugbetalen, tenzij je verwijtbaar bent ( lees...als in fraude...). Mis je een termijn, zelfs dan kan je weer een nieuwe betaalregeling afspreken.
quote:summerheat schreef op 22 september 2016 @ 17:19:

[...]

Als je je gewoon aan de afspraken houd word er geen beslag gelegd. Je mag in 24 termijnen je toeslag terugbetalen, tenzij je verwijtbaar bent ( lees...als in fraude...). Mis je een termijn, zelfs dan kan je weer een nieuwe betaalregeling afspreken.dit dus
quote:clowntjemeteenrodeneusje schreef op 22 september 2016 @ 17:18:

[...]

ze leggen echt niet direct beslagNiet de volgende dag al nee, maar het kan vrij snel gaan. Maar doet er ook verder niet toe. Ik weet niet of dit bij TO zo gebeurd is. Wat ik wel weet is dat als er beslag ligt dat niet zo snel terug gedraaid is, en je dus twee maanden met een gat zit. De BD is nogal een logge organisatie wat dat betreft.
Maar volgens Ts gaat het over de zorgverzekering. Wat mij sterk lijkt omdat ze terug moest betalen omdat er een kindje geboren was. Daarom denk ik aan de zorgtoeslag omdat je met terugwerkende kracht toeslagpartner wordt als er een kind geboren wordt.
quote:summerheat schreef op 22 september 2016 @ 17:19:

[...]

Als je je gewoon aan de afspraken houd word er geen beslag gelegd. Je mag in 24 termijnen je toeslag terugbetalen, tenzij je verwijtbaar bent ( lees...als in fraude...). Mis je een termijn, zelfs dan kan je weer een nieuwe betaalregeling afspreken.Juist, maar dan moet dat wel kunnen binnen die 24 maanden, anders heb je alsnog een probleem. Als je aflossing te hoog is en je hebt amper inkomsten gaat dat dus niet. Verwijtbaar hoeft ook niet altijd fraude te betekenen. Anyway. ik weet dat er veel mis gaat op deze manier, en daar laat ik het maar bij.
quote:S-Groot schreef op 22 september 2016 @ 17:05:

[...]

Maar op welke grond dan in vredesnaam? De verhuurder (en deurwaarder) hebben een gerechtelijke uitspraak in de hand die deze uithuiszetting rechtvaardigt, met het 'recht' ga je dit niet winnen hoor. Je moet het hebben van coulance, overleg en medewerking, niet van dreigen en recht.

De grond is dat er een afspraak is gemaakt en dat die afspraak buiten schuld van TO (als ik haar tenminste goed begrijp) niet is nagekomen, er nu een noodsituatie is ontstaan en executie van het vonnis misbruik van recht is, zeker nu er een oplossing voorhanden lijkt te zijn. Hiermee maak je wel degelijk een kans in een kort geding.

Deurwaarders staan er verder niet bepaald bekend om dat ze in dit soort situaties coulant zijn, de enige reden voor een deurwaarder om in een dergelijke situatie de ontruiming af te blazen (die meestal al geruime tijd gepland staat omdat allerlei dingen betekend moeten worden en in principe ook de politie ingeseind moet worden, is over het algemeen als er alsnog betaald wordt. Dit kan bij wijze van spreken nog een uur voor de ontruiming, alleen komen er vaak dan extra kosten bij.
quote:Ariellle schreef op 22 september 2016 @ 17:34:

[...]

De grond is dat er een afspraak is gemaakt en dat die afspraak buiten schuld van TO (als ik haar tenminste goed begrijp) niet is nagekomen, er nu een noodsituatie is ontstaan en executie van het vonnis misbruik van recht is, zeker nu er een oplossing voorhanden lijkt te zijn. Hiermee maak je wel degelijk een kans in een kort geding.

Buiten schuld van TO lijkt me niet terzake doende voor betreffende afspraak? De oplossing waar je op doelt is het afbetalen van de huurschuld door/via de werkgeven neem ik aan? Dat zou natuurlijk kunnen, maar in hoeverre krijg je dat allemaal nog geregeld voor een kort geding? Het is immers nog maar een (vaag?) aanbod van de werkgever.

quote:Ariellle schreef op 22 september 2016 @ 17:34:

[...]

Deurwaarders staan er verder niet bepaald bekend om dat ze in dit soort situaties coulant zijn, de enige reden voor een deurwaarder om in een dergelijke situatie de ontruiming af te blazen (die meestal al geruime tijd gepland staat omdat allerlei dingen betekend moeten worden en in principe ook de politie ingeseind moet worden, is over het algemeen als er alsnog betaald wordt. Dit kan bij wijze van spreken nog een uur voor de ontruiming, alleen komen er vaak dan extra kosten bij.En daarom heb ik het dan ook niet over contact met de deurwaarder maar met de verhuurder, zoals ik en anderen al meermaals aangegeven hebben.
Maar t komt ook voor dat de opdrachtgever (de verhuurder in dit geval) er niets meer mee kan/wil.

In de zin van "het is nu uit handen gegeven dus t ligt nu daar". Handen vanaf getrokken.

Heb t meerdere keren meegemaakt (niet zelf gelukkig).

Nogmaals..TO welke regio woon je ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven