Geld & Recht alle pijlers

Einderaad

22-09-2016 14:45 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
I
Als het zeker is dat je er maandag uit moet, ga dan inpakken en je spullen ergens opslaan, vrienden/vriendinnen/familie vragen of ze je spullen op kunnen slaan voor je. Anders gooien ze het allemaal op straat. Sterkte. Ik snap niet helemaal dat men in de krant zegt, dat er minder huisuitzettingen zijn, als we er hier zo vaak over lezen. Maar ja. Ik vind het heel erg voor je.
quote:Tr0tter schreef op 22 september 2016 @ 15:00:

[...]

Dus je hebt binnen een jaar zo'n grote huurachterstand opgelopen? Wonen jullie in zo'n duur huis, of heb je al heel lang niet betaald?Onze schuld van de huur was van 4maanden onze huur was 750 pm en de rest is van de deurwaarder
Waarom heb je vier maanden de huur niet betaalt? Weet je dan niet, dat je dat altijd als eerste moet betalen?
Waarom veto't het sociale wijkteam de afbetaling van de schuld voor het werk van je vriend, terwijl deurwaarder en verhuurder wel akkoord zijn??
quote:Ameliaaa schreef op 22 september 2016 @ 15:06:

Waarom heb je vier maanden de huur niet betaalt? Weet je dan niet, dat je dat altijd als eerste moet betalen?

Dat zou de bewindvoerder doen. De OP is niet heel duidelijk, maar dat staat er toch echt wel duidelijk he.

Bewindvoerder zat fout en TO zit met de gebakken peren. Druk zetten op het sociale wijkteam en de bewindvoerder TO. Evt door de werkgever van je vriend.
to ik zou ipv forummen nu de bewindvoerder en deurwaarder gaan bellen..ook al had je ten tijden van de afspraak geen bewindvoerder je kan aantonen dat je die intussen wel hebt.

HUP ACTIE ONDERNEMEN
dus je afspraak over de huur is voor bewindvoering

bewindvoering betaald idd de lopende zaak en wil eerst alles bovenwater hebben voordat er afbetalingsregelingen worden gemaakt, waarom , heel simpel iedereen krijgt nl een gelijk deel .

is dat je enige schuld ? want als dat zo is zou ik dat door je baas op laten lossen en hem dandeels door bv overuren ed terugbetalen

niet je enige schuld dan toch maar het 3 jarige traject in , netjes de huurbaas bellen dat je onder bewind staat en dat hun het overnemen, dit ook aan de deurwaarder melden , dat hun in contact komen met je bewindvoerderd

succes
Ah zo. Fraude dus. Ik zou dan aangifte gaan doen, moet je dat niet altijd doen als je bedonderd bent? Dan sta je volgens mij juridisch sterker.
quote:Marana_ schreef op 22 september 2016 @ 15:09:

[...]

Dat zou de bewindvoerder doen. De OP is niet heel duidelijk, maar dat staat er toch echt wel duidelijk he.

Bewindvoerder zat fout en TO zit met de gebakken peren. Druk zetten op het sociale wijkteam en de bewindvoerder TO. Evt door de werkgever van je vriend.Nou, dat lees ik er dan juist weer niet in. Wat ik denk te lezen is dat er éérst een huurachterstand was, toen een gang naar de rechter en daarná een bewindvoerder die één keer te laat betaald heeft. Zo duidelijk is die OP dus niet.
quote:spectral schreef op 22 september 2016 @ 15:09:

Waarom veto't het sociale wijkteam de afbetaling van de schuld voor het werk van je vriend, terwijl deurwaarder en verhuurder wel akkoord zijn??

Waarschijnlijk omdat het weer een schuld is die wordt gemaakt. De huurachterstand is een bestaande schuld, bij de werkgever niet. Soms kunnen ze erg lastig doen om die regeltjes.

Maarja TO het is nu kwart over 3 op een donderdag, ga als een gek iedereen opbellen. Laat de bewindvoerder NU contact opnemen met de deurwaarder EN de woningbouw. En je zegt dat er te laat betaald is? Hoelang duurde het dan? Want als nu pas de huur van september betaald is dan is dat wel erg lang.
foutje
zo lees ik het ook...to?
quote:Ameliaaa schreef op 22 september 2016 @ 15:06:

Waarom heb je vier maanden de huur niet betaalt? Weet je dan niet, dat je dat altijd als eerste moet betalen?Omdat hij zou geld krijgen van uwv maar moest opeens zorgverzekering terug betalen omdat we kind hebben gekregen en hebben ze geslag gelegt daarom konde we geen huur bentlen
Ooh wat walgelijk weer en zuur vooral.

Kindje is er, niets meer aan te doen en de situatie is zoals deze is. Vraag is: Hoe nu verder, dat is alles.

Laat je bewindvoerder met de huisbaas bellen en proberen een goede afspraak te maken, misschien dat hij huisuitzetting kan voorkomen.

Kan hij geen huisuitzetting voorkomen, ga dan zo snel mogelijk naar het leger des heils. Als er sprake is van kinderen, dan zijn zij bereid te helpen, zeker als het kind nog zo klein is.

Ik hoop van harte dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen en dat jullie kunnen blijven wonen, maar dat moet wel vandaag nog geregeld zijn, want dan kunnen jullie in het weekend actie ondernemen.

Bel je bewindvoerder NU!!!
quote:Lovely1987 schreef op 22 september 2016 @ 15:14:

[...]

Waarschijnlijk omdat het weer een schuld is die wordt gemaakt. De huurachterstand is een bestaande schuld, bij de werkgever niet. Soms kunnen ze erg lastig doen om die regeltjes.

Maarja TO het is nu kwart over 3 op een donderdag, ga als een gek iedereen opbellen. Laat de bewindvoerder NU contact opnemen met de deurwaarder EN de woningbouw. En je zegt dat er te laat betaald is? Hoelang duurde het dan? Want als nu pas de huur van september betaald is dan is dat wel erg lang.Ze weten alles al naar zijn alles aan het proberen maar de deurwaarde weet dat er geld is dus die wilt alleen het geld zien en de wijkteam wilt niet dat betaald word
Ik vrees dat de woningbouwvereniging/verhuurder 'blij' is dat ze jullie eruit kunnen zetten nu. Zo te lezen wilden ze dat al eerder en heeft de rechter dit toen afgewezen en aangegeven dat het wel mag zodra er nog éénmaal de huur te laat/niet betaald werd. En dat is nu helaas het geval, weliswaar niet door jullie schuld als ik het zo lees, maar als de verhuurder jullie er graag uit wil hebben dan zal hij deze kans toch aangrijpen.

Hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten en kunnen het wijkteam en/of jullie bewindvoerder nog iets betekenen. Wat hebben zij gezegd/aangeraden toen je hen op de hoogte bracht van de uithuiszetting?
wat ga je nu doen dan? wat is je plan? je weet of gaat er vanuit dat de uitzetting onomkeerbaar is. ga je het leger des heils bellen? is er al contact met veilig thuis (volgens mij worden ze standaard ingeschakeld bij een uithuiszetting)

zowel man als jij hebben geen vrienden of familie?
quote:Jjs schreef op 22 september 2016 @ 15:23:

[...]

Ze weten alles al naar zijn alles aan het proberen maar de deurwaarde weet dat er geld is dus die wilt alleen het geld zien en de wijkteam wilt niet dat betaald wordMaar het gaat niet om de deurwaarder: jullie moeten bij de verhuurder zijn! Die verhuurder heeft namelijk de opdracht aan de deurwaarder gegeven en is de enige die de boel nog kan stoppen. Hebben jullie al contact opgenomen met de verhuurder en wat zei die?
quote:Jjs schreef op 22 september 2016 @ 15:18:

[...]

Omdat hij zou geld krijgen van uwv maar moest opeens zorgverzekering terug betalen omdat we kind hebben gekregen en hebben ze geslag gelegt daarom konde we geen huur bentlenJe bedoelt dat je vriend de zorgtoeslag over 2015 moest terugbetalen omdat jullie door de geboorte van jullie dochter in 2015 met terugwerkende kracht toeslagpartners geworden zijn? Want het lijkt me sterk dat je de zorgverzekering moet terugbetalen...Maar als het om de zorgtoeslag gaat kan je dit in 24 maanden toch terugbetalen? Waarom dan beslag? En daarom de huur niet kunnen betalen?
kan je op een chaletpark wonen?
Zit je al bij schuldhulpverlening van de Gemeente ?

Is daar de bewindvoerder van?

Je kunt ook Sociale Raadslieden of in wijkwinkel contact zoeken voor concrete tips.

Waar woon je ?

Ik heb wellicht een naam voor je die kan helpen.
quote:S-Groot schreef op 22 september 2016 @ 15:26:

Ik vrees dat de woningbouwvereniging/verhuurder 'blij' is dat ze jullie eruit kunnen zetten nu. Zo te lezen wilden ze dat al eerder en heeft de rechter dit toen afgewezen en aangegeven dat het wel mag zodra er nog éénmaal de huur te laat/niet betaald werd. En dat is nu helaas het geval, weliswaar niet door jullie schuld als ik het zo lees, maar als de verhuurder jullie er graag uit wil hebben dan zal hij deze kans toch aangrijpen.

Hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten en kunnen het wijkteam en/of jullie bewindvoerder nog iets betekenen. Wat hebben zij gezegd/aangeraden toen je hen op de hoogte bracht van de uithuiszetting?De verhuurder doet niet zo moeilijk en wilde ons er eigelijk er niet uit hebben maar ze hebben toen de tijd een deurwaarder in geschakelt en die doet er alles aan om ons eruit te zetten
in opdracht van de verhuurder.
De verhuurder moet NU de deurwaarder laten weten dat de opdracht ingetrokken wordt. Vandaag nog. Het is bijna vier uur.
quote:Jjs schreef op 22 september 2016 @ 15:32:

[...]

De verhuurder doet niet zo moeilijk en wilde ons er eigelijk er niet uit hebben maar ze hebben toen de tijd een deurwaarder in geschakelt en die doet er alles aan om ons eruit te zetten

Maar begrijp je wel dat de verhuurder de macht heeft om de deurwaarder terug te fluiten?

Lijkt me ook dat de verhuurder degene is geweest die naar de rechter is gestapt bij de eerste poging om jullie uit huis te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven