Gezondheid alle pijlers

Bloeddrukverlagers

23-09-2016 15:20 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo weet iemand hoe lang t duurt vooraf je bloeddruk stabiel is met medicijnen ik slik ze nu een week maar geen verbetering nog.
De dokter weet dit vaak heel goed.
Heel lang. Ik heb wel vijf combinaties geprobeerd voor we iets hadden zonder bijwerkingen wat ook nog werkte.
Dat kan een paar weken duren. En je niet te druk maken, want dan duurt het nog langer. Staat er niks over in de bijsluiter, anders even met de ha bellen.
quote:MinkeDeWit schreef op 23 september 2016 @ 15:33:

Heel lang. Ik heb wel vijf combinaties geprobeerd voor we iets hadden zonder bijwerkingen wat ook nog werkte.

Bij mij heeft het 1.5 jaar geduurd.

Iedere keer na 3 maanden controle en dan weer aanpassingen aan de medicatie.

Net zolang tot het wel goed ging
Een paar weken. Begonnen met lage dosering daarna steeds na 2 weken terug en opgehoogt tot bloeddruk goed was.
quote:MinkeDeWit schreef op 23 september 2016 @ 15:33:

Heel lang. Ik heb wel vijf combinaties geprobeerd voor we iets hadden zonder bijwerkingen wat ook nog werkte.Dit! Ik ben ook heel lang bezig geweest met verschillende soorten, dus na 1 week kun je daar echt nog niets van zeggen.
Bij de ene is het meteen na de eerste pil onder controle en bij de ander zijn ze weken of maanden aan het zoeken naar de juiste (combinatie van) medicijnen.

Maar voor iedereen, dus ook voor jou, geldt: als je je ongerust maakt, ga je naar de dokter.
Volgens het protocol wordt meestal begonnen met alleen een (lichte) plaspil. Dat werkt bij bijna niemand, althans niet bij de mensen die ik ken, en daarna wordt het opgehoogd. Ik heb wel eens een soort geprobeerd waarvan ik me vreselijk ziek ging voelen en drie dagen als een dweil met een rood hoofd heb rondgelopen.
Oh ik val dan onder een ander protocol, want ik heb elke keer meteen gewone bloeddrukverlagers gekregen. En die werken bij mij altijd keurig vanaf de eerste pil. En als ze niet meer voldoende werken, krijg ik er een pil bij die tot nu toe ook meteen gewerkt heeft.
hangt ook een beetje af wat de oorzaak van de hoge bloeddruk is, Hoeveel te hoog deze is, Gaat het om de boven of onderdruk etc.

Of te wel, geen zinnig woord over te zeggen. Bespreek dit eens met de persoon die je de medicatie voorgeschreven heeft.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik kreeg destijds een controleafspraak voor na twee weken, dan zou er voldoende effect moeten zijn of anders een aanpassing in de dosering en bij bijwerkingen evt overstappen op de volgende soort volgens het protocol. In mijn geval moest ik overstappen wegens een hinderlijke droge kuch. Na overstap weer na 2 weken gemeten en daarna moest ik na half jaar terug komen. Nu moet ik elk jaar een keer.
Nooit. Ik heb heel veel medicijnen en ook nog vele combinaties geprobeerd, maar er was amper effect. Na 2 jaar modderen werd de oorzaak van mijn hypertensie ontdekt en wist men ook waarom de medicijnen zo slecht werkten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven