Meisjesnamen

vrijdag 23 september 2016 om 08:10
Omdat er vorige week geschreven werd dat het zo jammer is dat je nooit hoort welke naam het is geworden hier mijn bijdrage!
vorige week ben ik bevallen van onze dochter en ze heet (..)! De naam heb ik hier ook even over geïnformeerd en als ik het me goed herinner waren alle reacties hier positief, en dat je 'm niet vaak hoort. Dat zeggen nu meer inderdaad haha. Ze is prachtig
(Graag niet quoten want ik haal het later wel graag weer weg!)
vorige week ben ik bevallen van onze dochter en ze heet (..)! De naam heb ik hier ook even over geïnformeerd en als ik het me goed herinner waren alle reacties hier positief, en dat je 'm niet vaak hoort. Dat zeggen nu meer inderdaad haha. Ze is prachtig
(Graag niet quoten want ik haal het later wel graag weer weg!)

vrijdag 23 september 2016 om 08:51
quote:Fally schreef op 22 september 2016 @ 22:51:
Bedankt voor jullie reacties! Ik merk nu dat ik eigenlijk maar 1 van die 3 echt heel leuk vind. Dus die ga ik toch nog eens bij vriend onder de aandacht brengen. Andere suggesties zijn ook welkom! ( kort, klinker op het einde, internationaal, niet te truttig. )Welke is dat .. zomaar nieuwsgierig
Bedankt voor jullie reacties! Ik merk nu dat ik eigenlijk maar 1 van die 3 echt heel leuk vind. Dus die ga ik toch nog eens bij vriend onder de aandacht brengen. Andere suggesties zijn ook welkom! ( kort, klinker op het einde, internationaal, niet te truttig. )Welke is dat .. zomaar nieuwsgierig

vrijdag 23 september 2016 om 12:56

vrijdag 23 september 2016 om 13:39

zaterdag 24 september 2016 om 11:40
quote:Fally schreef op 23 september 2016 @ 13:49:
Ja Ava vind ook leuk! Al eindigt de achternaam ook op een a en is ook kort, weet nog niet of ik die combi mooi vind.
Eva zit al in de familie en vriendenkring dus dat wordt 'm niet.
Zoe en Amy staan ook op m'n lijst Misschien Jess. Dacht gisteren nog aan Jessie, maar dat vond vriend niks.
Dank in ieder geval voor het meedenken watdachtjehiervan en Teemo!
Yesss! Eindelijk iemand die een naam van mijn suggesties leuk vindt
Ik heb nog Mila voor je.
Ja Ava vind ook leuk! Al eindigt de achternaam ook op een a en is ook kort, weet nog niet of ik die combi mooi vind.
Zoe en Amy staan ook op m'n lijst Misschien Jess. Dacht gisteren nog aan Jessie, maar dat vond vriend niks.
Ik heb nog Mila voor je.

zaterdag 24 september 2016 om 11:40
quote:Fally schreef op 23 september 2016 @ 13:49:
Ik heb nog Mila voor je.
Ik heb nog Mila voor je.
zaterdag 24 september 2016 om 20:27
Hoi dames,
Ook ik ben op zoek naar een leuke meisjesnaam. Geen gemakkelijke klus!
Onze zoon en dochter hebben allebei een naam met 1 lettergreep en nu wil ik juist een naam met 2 lettergrepen. Onze zoon heeft een hele stoere en ietwat chique oud-hollandse naam die je nooit (meer) hoort. Onze dochter heeft een Friese naam (we komen niet uit Friesland) die in de laatste jaren minder dan 5x per jaar gegeven werd. De naam voor dit kleine meisje zoek ik in:
oud-hollands of Fries (niet te overduidelijk Fries overigens)
2 lettergrepen maar daar kan ik van afwijken natuurlijk als ik een hele toffe naam met 1 of 3 lettergrepen tegenkom
Geen y's of dubbel 'n' aan het eind
Geen e aan het eind zoals bijvoorbeeld in Jesse, Fenne etc.
Niet veel voorkomend
Namen die nu op ons lijstje staan zijn:
Phlox (maar vind ik te ingewikkeld en eigenlijk te kort, daarnaast is de naam van onze dochter ook met een 'P')
Alet (mijn favoriet maar vindt mijn partner mwoh)
Hebe en Febe maar vanwege de 'e' aan het eind vind ik die namen niet krachtig genoeg
Als we een jongen hadden gekregen was het Rufus geworden (dan weet je in welke hoek we het zoeken). Ik vind dubbele namen die niet voor de hand liggen maar mooi klinken ook te gek. Zoals Douwe Bob bijvoorbeeld. Marie vind ik ook erg leuk maar toch wat ouderwets, ben daarom aan de slag gegaan met een dubbele naam waarin Marie voorkomt maar niet geslaagd.
Wie kan ons helpen! Gelukkig hebben we nog even de tijd...
Ook ik ben op zoek naar een leuke meisjesnaam. Geen gemakkelijke klus!
Onze zoon en dochter hebben allebei een naam met 1 lettergreep en nu wil ik juist een naam met 2 lettergrepen. Onze zoon heeft een hele stoere en ietwat chique oud-hollandse naam die je nooit (meer) hoort. Onze dochter heeft een Friese naam (we komen niet uit Friesland) die in de laatste jaren minder dan 5x per jaar gegeven werd. De naam voor dit kleine meisje zoek ik in:
oud-hollands of Fries (niet te overduidelijk Fries overigens)
2 lettergrepen maar daar kan ik van afwijken natuurlijk als ik een hele toffe naam met 1 of 3 lettergrepen tegenkom
Geen y's of dubbel 'n' aan het eind
Geen e aan het eind zoals bijvoorbeeld in Jesse, Fenne etc.
Niet veel voorkomend
Namen die nu op ons lijstje staan zijn:
Phlox (maar vind ik te ingewikkeld en eigenlijk te kort, daarnaast is de naam van onze dochter ook met een 'P')
Alet (mijn favoriet maar vindt mijn partner mwoh)
Hebe en Febe maar vanwege de 'e' aan het eind vind ik die namen niet krachtig genoeg
Als we een jongen hadden gekregen was het Rufus geworden (dan weet je in welke hoek we het zoeken). Ik vind dubbele namen die niet voor de hand liggen maar mooi klinken ook te gek. Zoals Douwe Bob bijvoorbeeld. Marie vind ik ook erg leuk maar toch wat ouderwets, ben daarom aan de slag gegaan met een dubbele naam waarin Marie voorkomt maar niet geslaagd.
Wie kan ons helpen! Gelukkig hebben we nog even de tijd...

zaterdag 24 september 2016 om 21:31
Waarom niet Floks in plaats van Phlox?
Poeh, een uitdaging
. Hierbij een poging!
Cato
Jildau
Tica
Mina
Mia
Rixt
Alex
Edith
Olga
Ida
Hedwig
Tessel
Pleun (een lettergreep... maar toch)
Swaen (idem)
Juno
Mariko
Coco
Barbro
Marie Rixt
Marie Sol
Marie Tica
Mare Marie
Marie Fee
Marie Flo
Marie Do
Marie Bo
Persoonlijk zou ik voor Marie (zonder toevoeging) of Floks gaan. Maar wie weet zit hierboven wat tussen.Succes!!
Poeh, een uitdaging

Cato
Jildau
Tica
Mina
Mia
Rixt
Alex
Edith
Olga
Ida
Hedwig
Tessel
Swaen (idem)
Juno
Mariko
Coco
Barbro
Marie Rixt
Marie Sol
Marie Tica
Mare Marie
Marie Fee
Marie Flo
Marie Do
Marie Bo
Persoonlijk zou ik voor Marie (zonder toevoeging) of Floks gaan. Maar wie weet zit hierboven wat tussen.Succes!!
zaterdag 24 september 2016 om 22:21
quote:satire schreef op 24 september 2016 @ 21:31:
Poeh, een uitdaging
. Hierbij een poging!
Cato
Jildau
Tica
Mina
Mia
Rixt
Alex
Edith
Olga
Ida
Hedwig
Tessel
Swaen (idem)
Juno
Mariko
Coco
Barbro
Marie Rixt
Marie Sol
Marie Tica
Mare Marie
Marie Fee
Marie Flo
Marie Do
Marie Bo
Ja het is een hele tour dit keer. Het lijkt alsof de vorige 2 namen vanzelf naar ons toekwamen maar nu dus niet!
Phlox is een leuk klein bloemetje, vandaar de ingewikkelde schrijfwijze. Ik vind Flox dan weer veel op een vlok lijken
.
Grappig, sommige van je namen (Rixt en Swaen(tje) bijvoorbeeld) staan ook op ons lijstje! Marie-Rixt of Rixt-Marie vind ik erg leuk! Zal hem eens voorleggen.
Poeh, een uitdaging

Cato
Jildau
Tica
Mina
Mia
Rixt
Alex
Edith
Olga
Ida
Hedwig
Tessel
Swaen (idem)
Juno
Mariko
Coco
Barbro
Marie Rixt
Marie Sol
Marie Tica
Mare Marie
Marie Fee
Marie Flo
Marie Do
Marie Bo
Ja het is een hele tour dit keer. Het lijkt alsof de vorige 2 namen vanzelf naar ons toekwamen maar nu dus niet!
Phlox is een leuk klein bloemetje, vandaar de ingewikkelde schrijfwijze. Ik vind Flox dan weer veel op een vlok lijken

Grappig, sommige van je namen (Rixt en Swaen(tje) bijvoorbeeld) staan ook op ons lijstje! Marie-Rixt of Rixt-Marie vind ik erg leuk! Zal hem eens voorleggen.