Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Joy vind ik leuk maar omdat ik tien jaar lang een hond kende die zo heette is die naam voor mij een beetje verpest. Dus dan Isa.
Ik vind Joy nogal op het randje van ordinair/achterbuurt. Isa een dertien in een dozijn naam. Dus dan Evi.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik vind Evi de leukste.

Is ook een dertien in een dozijn naam..

Maar wat maakt het uit..

Als je die naam mooi vindt is het toch prima.

Mijn kinderen hebben ook beide een veel voorkomende naam.
Bedankt voor jullie reacties! Ik merk nu dat ik eigenlijk maar 1 van die 3 echt heel leuk vind. Dus die ga ik toch nog eens bij vriend onder de aandacht brengen. Andere suggesties zijn ook welkom! ( kort, klinker op het einde, internationaal, niet te truttig. )
Omdat er vorige week geschreven werd dat het zo jammer is dat je nooit hoort welke naam het is geworden hier mijn bijdrage!

vorige week ben ik bevallen van onze dochter en ze heet (..)! De naam heb ik hier ook even over geïnformeerd en als ik het me goed herinner waren alle reacties hier positief, en dat je 'm niet vaak hoort. Dat zeggen nu meer inderdaad haha. Ze is prachtig

(Graag niet quoten want ik haal het later wel graag weer weg!)
Gefeliciteerd! Inderdaad héél leuk dat je het hier even laat weten. Geniet van jullie kleine meisje.
Oooh dat vind ik ook een hele leuke naam! Gefeliciteerd
quote:Fally schreef op 22 september 2016 @ 20:50:

Willen jullie ook eens met mij meedenken?

Favoriet nu:

Isa

Joy

Evi

Ik ben er eigenlijk wel uit maar vriend nog niet...

1. Evi

2. Isa

3. Joy
Hele mooie naam, mjdlh. Van harte met je dochter!
quote:NYC schreef op 23 september 2016 @ 08:21:

[...]

1. Evi

2. Isa

3. Joy+1
quote:Fally schreef op 22 september 2016 @ 22:51:

Bedankt voor jullie reacties! Ik merk nu dat ik eigenlijk maar 1 van die 3 echt heel leuk vind. Dus die ga ik toch nog eens bij vriend onder de aandacht brengen. Andere suggesties zijn ook welkom! ( kort, klinker op het einde, internationaal, niet te truttig. )Welke is dat .. zomaar nieuwsgierig
Prachtige naam mjdlh!
..
Mia vind ik ook heel leuk! Heb 'm even op m'n lijstje gezet
quote:Fally schreef op 23 september 2016 @ 12:43:

Mia vind ik ook heel leuk! Heb 'm even op m'n lijstje gezet Misschien is Fay, Diede,Eva, Luuke,Julia, Anna, Emma, Femme, Tessa, Riva, Ziva, Ila, Ilja, Aila, Meike, Maike, Fije, Jonne, Jonna,Jitte, Mette, Ava, Imme of Fenne iets voor je?
Dubbel
1. Joy

2. Isa

3. Evi

Ik vind Eva veel leuker dan Evi, en Ava nog leuker. Joy klinkt vrolijk, leuke naam.

Misschien nog:

Joyce, Abby, Dawn, Noa, Britt, Elin, Ruby, Jill, Jess, Jade, Amy, Fee, Cato, Ella, Loïs, Mila, Bo, Gina, Kate, Leah, June, Liz, Liv, Nina, Noé, Roos, Zoë , Sue, Vera
Ja Ava vind ook leuk!

Zoe en Amy staan ook op m'n lijst Misschien Jess.

Dank in ieder geval voor het meedenken watdachtjehiervan en Teemo!
Dank voor de felicitaties!
@Fally ik vind Amy Jess en Zoë ook heel mooi. Jess vind ik mooier als Jessie
quote:Fally schreef op 23 september 2016 @ 13:49:

Ja Ava vind ook leuk! Al eindigt de achternaam ook op een a en is ook kort, weet nog niet of ik die combi mooi vind.

Eva zit al in de familie en vriendenkring dus dat wordt 'm niet.

Zoe en Amy staan ook op m'n lijst Misschien Jess. Dacht gisteren nog aan Jessie, maar dat vond vriend niks.

Yesss! Eindelijk iemand die een naam van mijn suggesties leuk vindt

Ik heb nog Mila voor je.
quote:Fally schreef op 23 september 2016 @ 13:49:

Ja Ava vind ook leuk! Al eindigt de achternaam ook op een a en is ook kort, weet nog niet of ik die combi mooi vind.

Eva zit al in de familie en vriendenkring dus dat wordt 'm niet.

Zoe en Amy staan ook op m'n lijst Misschien Jess. Dacht gisteren nog aan Jessie, maar dat vond vriend niks.

Yesss! Eindelijk iemand die een naam van mijn suggesties leuk vindt

Ik heb nog Mila voor je.
Hoi dames,

Ook ik ben op zoek naar een leuke meisjesnaam. Geen gemakkelijke klus!

Onze zoon en dochter hebben allebei een naam met 1 lettergreep en nu wil ik juist een naam met 2 lettergrepen. Onze zoon heeft een hele stoere en ietwat chique oud-hollandse naam die je nooit (meer) hoort. Onze dochter heeft een Friese naam (we komen niet uit Friesland) die in de laatste jaren minder dan 5x per jaar gegeven werd. De naam voor dit kleine meisje zoek ik in:

oud-hollands of Fries (niet te overduidelijk Fries overigens)

2 lettergrepen maar daar kan ik van afwijken natuurlijk als ik een hele toffe naam met 1 of 3 lettergrepen tegenkom

Geen y's of dubbel 'n' aan het eind

Geen e aan het eind zoals bijvoorbeeld in Jesse, Fenne etc.

Niet veel voorkomend

Namen die nu op ons lijstje staan zijn:

Phlox (maar vind ik te ingewikkeld en eigenlijk te kort, daarnaast is de naam van onze dochter ook met een 'P')

Alet (mijn favoriet maar vindt mijn partner mwoh)

Hebe en Febe maar vanwege de 'e' aan het eind vind ik die namen niet krachtig genoeg

Als we een jongen hadden gekregen was het Rufus geworden (dan weet je in welke hoek we het zoeken). Ik vind dubbele namen die niet voor de hand liggen maar mooi klinken ook te gek. Zoals Douwe Bob bijvoorbeeld. Marie vind ik ook erg leuk maar toch wat ouderwets, ben daarom aan de slag gegaan met een dubbele naam waarin Marie voorkomt maar niet geslaagd.

Wie kan ons helpen! Gelukkig hebben we nog even de tijd...
Waarom niet Floks in plaats van Phlox?

Poeh, een uitdaging ;). Hierbij een poging!

Cato

Jildau

Tica

Mina

Mia

Rixt

Alex

Edith

Olga

Ida

Hedwig

Tessel

Pleun (een lettergreep... maar toch)

Swaen (idem)

Juno

Mariko

Coco

Barbro

Marie Rixt

Marie Sol

Marie Tica

Mare Marie

Marie Fee

Marie Flo

Marie Do

Marie Bo

Persoonlijk zou ik voor Marie (zonder toevoeging) of Floks gaan. Maar wie weet zit hierboven wat tussen.Succes!!
quote:satire schreef op 24 september 2016 @ 21:31:

Waarom niet Floks in plaats van Phlox?

Poeh, een uitdaging ;). Hierbij een poging!

Cato

Jildau

Tica

Mina

Mia

Rixt

Alex

Edith

Olga

Ida

Hedwig

Tessel

Pleun (een lettergreep... maar toch)

Swaen (idem)

Juno

Mariko

Coco

Barbro

Marie Rixt

Marie Sol

Marie Tica

Mare Marie

Marie Fee

Marie Flo

Marie Do

Marie Bo

Persoonlijk zou ik voor Marie (zonder toevoeging) of Floks gaan. Maar wie weet zit hierboven wat tussen.Succes!!

Ja het is een hele tour dit keer. Het lijkt alsof de vorige 2 namen vanzelf naar ons toekwamen maar nu dus niet!

Phlox is een leuk klein bloemetje, vandaar de ingewikkelde schrijfwijze. Ik vind Flox dan weer veel op een vlok lijken ;).

Grappig, sommige van je namen (Rixt en Swaen(tje) bijvoorbeeld) staan ook op ons lijstje! Marie-Rixt of Rixt-Marie vind ik erg leuk! Zal hem eens voorleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven