Oorthermometer
zondag 25 september 2016 om 21:46
Vreselijke ondingen vind ik het. Zelfs bij huisartsenpost meegemaakt dat doodziek kind thuis bijna 41 graden koorts had en daar met de oorthermometer half uur daarna niets. Heb erop gestaan een ander soort thermometer te gebruiken en inderdaad; hele hoge koorts!! Wij hebben een infrarood ding; geweldig! Heel snel en betrouwbaar en geen gedoe met plastic hoesjes en een uitslag waar je niet zeker van bent. Was wel stevig aan de prijs...
zondag 25 september 2016 om 21:55
Rectaal is idd het beste, kan gewoon met een goedkope thermometer en is reuze betrouwbaar. Helaas wilden mijn kinderen dat na een tijdje niet meer (en ik kon ze geen ongelijk geven...), dus ik had een oorthermometer aangeschaft. Het rare is dat hij vrij accuraat aangeeft als ze écht koorts hebben, maar er gigantisch naast zit als ze een beetje verhoging hebben. (geeft hij bv. 35.9° aan...) volgens mij moeten de oortjes ook goed schoon zijn, wil je een betrouwbaar resultaat.
Zo'n infraroodgeval lijkt me wel fijn, maar volgens mij zijn die wel duur ja
Zo'n infraroodgeval lijkt me wel fijn, maar volgens mij zijn die wel duur ja
maandag 26 september 2016 om 09:28
quote:tulpje88 schreef op 26 september 2016 @ 09:09:
Belachelijk eigenlijk dat ze overal gebruikt worden, maar helemaal niet zo betrouwbaar zijn. Dit ding kostte €40,- dat vond ik al veel!
Waarom is dat belachelijk?
Het geeft een indicatie, en de voordelen van het meten in het oor zijn groter dan het nadeel van de wat mindere betrouwbaarheid (in het ziekenhuis bedoel ik dan).
Belachelijk eigenlijk dat ze overal gebruikt worden, maar helemaal niet zo betrouwbaar zijn. Dit ding kostte €40,- dat vond ik al veel!
Waarom is dat belachelijk?
Het geeft een indicatie, en de voordelen van het meten in het oor zijn groter dan het nadeel van de wat mindere betrouwbaarheid (in het ziekenhuis bedoel ik dan).