Mode & Beauty alle pijlers

Haarverf - Gone Wrong!

01-10-2016 18:56 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi.

Ik verf mijn haar al een paar jaar zelf.

Nu is het dus zo erg geworden dat de onderkant lichtblond is, de bovenkant oranje en door mijn hele haar allemaal andere kleuren blond.

Hoe kan ik het in hemelsnaam EGAAL asblond(peper en zout) krijgen zonder dat het er geverfd uit ziet zoals het nu is.

Ik verf het wel heel vaak omdat ik dat oranje er gewoon niet uit krijg. Maar wat er dan ook gebeurt is dat de onderkant nog lichter word waardoor er vandaag dus echt een grens is van oranje naar lichtblond.

Iemand tips?

Heb al bij kapsalons gekeken en gebelt maar die vragen enorm veel geld daarvoor. Daarom wil ik het eerst graag zelf proberen.
Antiroosshampoo ontkleurt en dan zilvershampoo
quote:Tulpje25 schreef op 01 oktober 2016 @ 18:58:

Antiroosshampoo ontkleurt en dan zilvershampoo
aan het typen......
Lekker eigenwijs blijven en je haar met die rommel naar de klote helpen als je niet naar de kapper wilt gaan..
En toch zou ik er even geld tegenaan gooien om er iets fatsoenlijks van te maken. Ga voor deze ene keer naar de kapper, want hoe vaak wil je je haar nog een opdonder geven?
quote:dolfje schreef op 01 oktober 2016 @ 19:01:

Lekker eigenwijs blijven en je haar met die rommel naar de klote helpen als je niet naar de kapper wilt gaan..Dankjewel, ik ga zeker wat met je advies doen.
Hoe kan ik het in hemelsnaam EGAAL asblond(peper en zout) krijgen zonder dat het er geverfd uit ziet zoals het nu is.

Onmogelijk om zelf te doen, is zelfs voor een pro nog een uitdaging.

Antiroos en zilvershampoo gaan je iig niet helpen.
dit ga je volgens mij niet redden met antiroosshampoo en zilvershampoo. Ik denk dat je eerst je haar moet ontkleuren en dan weer in een goede kleur verven. dat onkleuringsspul kun je ook bij de kruidvat kopen maar is geen garantie dat het helemaal goed komt.

in jouw geval zou ik ook wat extra geld uitgeven en het een keer goed bij de kapper laten doen, geen risico dat je morgen groen/oranje/blauw gekleurd haar hebt
The past may be in tatters
But today is all that matters

Antiroosshampoo ontkleurt en dan zilvershampooDankjewel, ga het morgen gelijk halen
quote:gruffalo schreef op 01 oktober 2016 @ 19:03:

dit ga je volgens mij niet redden met antiroosshampoo en zilvershampoo. Ik denk dat je eerst je haar moet ontkleuren en dan weer in een goede kleur verven. dat onkleuringsspul kun je ook bij de kruidvat kopen maar is geen garantie dat het helemaal goed komt.

in jouw geval zou ik ook wat extra geld uitgeven en het een keer goed bij de kapper laten doen, geen risico dat je morgen groen/oranje/blauw gekleurd haar hebt Haha nee dat hoop ik ook niet. Ik kreeg alleen bedragen van 150 te horen. Dat vond ik dus wel behoorlijk veel, daarom dacht ik wie weet is er een manier dat het zelf kan. Maar zoals ik het hier al lees word het even een snoekduik in de portomonnee doen.
quote:EenEi schreef op 01 oktober 2016 @ 19:03:

[...]

Dankjewel, ga het morgen gelijk halen Doe het niet en leg het geld wat je daarmee bespaart bij de rest om naar een kapper te gaan.
Om het oranje uit je haar te halen, zal je dat gedeelte verder moeten ontkleuren. Of je haar 1 tint donkerder verven dan het oranje. Dat zijn de enige 2 opties.

Antiroos gaat helemaal niks uitmaken, daar kan je verf een beetje mee uitwassen als een kleur te donker is uitgeslagen.

Zilvershampoo zou voor de lichtblonde plukken werken, maar werkt niet op oranje. Dan zou je het bij wijze van een half uur in moeten laten trekken (en dat gaat alsnog niet werken) en eindig je met grijze punten.

Dus of zelf verder ontkleuren, of de kapper. Er zijn verder geen simpele trucjes die je veilig thuis kan uitproberen zonder je haar verder te beschadigen.

En ja dat weet ik zeker, want heb zelf ook licht blond haar met een astint. Dat heb ik zelf geverfd en ben ik een lange tijd mee bezig geweest. En nog is het lastig om het assig te houden want de warmte zal er altijd langzaam weer in terug komen.
Ohjeej haha ik lees het al. Het word de kapper!

Ga morgen wel gelijk een afspraak maken want dit is gewoon niet mooi meer. Al die pakjes verf kosten me net zoveel als 1 goede kappersbeurt.
Kort knippen
quote:dolfje schreef op 01 oktober 2016 @ 19:01:

Lekker eigenwijs blijven en je haar met die rommel naar de klote helpen als je niet naar de kapper wilt gaan..En de kapper gebruikt geen rommel. mijn ervaring is dat je vaak beter naar je eigen gevoel kan luisteren dan naar die van een kapper. Kappers knippen vaak hun eigen oren er af en luisteren totaal niet naar de wensen. Dat is ook de reden dat ik al 1,5 jaar niet bij een kapper ben geweest

Antiroosshampoo ontkleurt en dan zilvershampooGaat in dit geval echt niet helpen.
Zit er bij jou een Yes salon in de buurt? Niet duur en heel goede ervaring mee qua kleuren en advies daarover (en knippen trouwens ook).
quote:EenEi schreef op 01 oktober 2016 @ 19:05:

[...]

Haha nee dat hoop ik ook niet. Ik kreeg alleen bedragen van 150 te horen. Dat vond ik dus wel behoorlijk veel, daarom dacht ik wie weet is er een manier dat het zelf kan. Maar zoals ik het hier al lees word het even een snoekduik in de portomonnee doen.

Met wat pech nog meer. En het kan ook nog zijn dat ze er een flink stuk vanaf knippen.....

Maar eerlijk? Ik spook vanalles uit met mijn haar, en ik denk dat je geen astint maar een keer rood/kastanje hebt gehad, of goudblond. En goud, jawel, is toch een soort van rood. En rood in je haar is één ding, rood eruit is nog heel wat anders. Ik heb het uiteindelijk ontkleurd. Zelf ja, maar ik draag mijn haar kort en ik heb nogal veel van dat spul, dus ik kan me wel een misser veroorloven.

Overigens is elke blond-tint slecht voor je haar (zegt mijn kapster) en ze raadde me af om het nog zelf te doen. Tja, ik heb helaas geen 100 euro per twee maanden over om mijn haar door de kapper te laten verven. Maar als het zo zou zijn als wat jij beschrijft, zou ik het toch maar een keertje doen.

En dan daarna héél erg goed verzorgen. En daar heeft de kapper ook weer vanalles voor. Reken per product op twee tientjes (ben je vast voorbereidt ).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 01 oktober 2016 @ 19:45:

[...]

En de kapper gebruikt geen rommel. mijn ervaring is dat je vaak beter naar je eigen gevoel kan luisteren dan naar die van een kapper. Kappers knippen vaak hun eigen oren er af en luisteren totaal niet naar de wensen. Dat is ook de reden dat ik al 1,5 jaar niet bij een kapper ben geweest Ik weet niet naar wat voor kappers jij ging dan

[...]

En de kapper gebruikt geen rommel. mijn ervaring is dat je vaak beter naar je eigen gevoel kan luisteren dan naar die van een kapper. Kappers knippen vaak hun eigen oren er af en luisteren totaal niet naar de wensen. Dat is ook de reden dat ik al 1,5 jaar niet bij een kapper ben geweest

Kwestie van de juiste kapper.

En je kunt ook gewoon je mond opendoen. De kapper van mijn moeder wilde ook zijn eigen gang gaan, met allerlei redenen. Totdat ze zei; Ik betaal je om eruit te zien zoals ik dat wil, en niet zoals jij wilt.

Ik koop ook geen rood shirt omdat de lievelingskleur van de verkoopster rood is.

Maar ik moet toegeven dat je zelf goed moet blijven opletten. Als je een goede kapper hebt, investeert ie de eerste keer in een goed gesprek, met droog haar. Als je meteen naar de wasbak gestuurd wordt kun je beter alleen de punten laten knippen. Of gewoon meteen wegrennen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

[...]

En de kapper gebruikt geen rommel. mijn ervaring is dat je vaak beter naar je eigen gevoel kan luisteren dan naar die van een kapper. Kappers knippen vaak hun eigen oren er af en luisteren totaal niet naar de wensen. Dat is ook de reden dat ik al 1,5 jaar niet bij een kapper ben geweest

Dan ben jij nog nooit naar een fatsoenlijke kapper geweest.

Zeker Hizi hair of Cosmo gewend?

Dan snap ik het, die zijn afschuwelijk.
quote:sinnombre schreef op 01 oktober 2016 @ 19:59:

[...]

Dan ben jij nog nooit naar een fatsoenlijke kapper geweest.

Zeker Hizi hair of Cosmo gewend?

Dan snap ik het, die zijn afschuwelijk.Die kappers ken ik niet eens. Ben naar diverse kappers geweest jaren lang, maar nooit tevreden. En ik trek altijd mijn mond open met hoe ze om moeten gaan met mijn haar, maar altijd weer dat eigenwijze "ik denk dat ik er verstand van heb," waardoor het dan niet goed in model komt te zitten... Dus nee ik ben nu tevreden met hoe ik mijn haar zelf bij houd!
Eens investeren in de kapper. Al is het maar om het fatsoenlijk te laten ontkleuren en opnieuw te verven om van die 'kleurbalken' af te komen. Die 150,- snap ik ook wel, ontkleuren (en wellicht verschillende sterktes/inwerktijden vanwege de verschillen) en weer verven. Ze kunnen niet dat spul insmeren en jou even parkeren voor drie kwartier met een kopje koffie en een blaadje. Dit is echt precisiewerk, dat is bijna onmogelijk om dat zelf netjes te krijgen.
Ik heb ook heel lang zelf geklooit met mijn blonde haar. Zelfs verven deed ik ook en met hetzelfde resultaat als jij.

Nu laat ik het alleen nog door een kapper verven. Kamstengen. Kost me 40/50 euro in een salon en 18 bij een thuiskapper.

Resultaat is veel natuurlijker en mooier. Het is het geld zeker waard. Ik verf het elke 8 a 9 weken
Mijn vrouw heeft ook ooit eens zo'n geintje gehad, werd knaloranje..

Heb me misselijk gelachen, en zij in de stress.

Heb onze kapper toen (direct) gebeld en het probleem voorgelegd, ze kon meteen komen, en hij heeft het weer netjes opgelost.

Kosten, €45 .

Is al wel even terug, maar goed..
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven