Vochtintake!
woensdag 5 oktober 2016 om 18:52
quote:krullen-bol schreef op 05 oktober 2016 @ 18:44:
Volgens mij mag je dat niet als vocht intake meetellen...
Tenminste , als ik in mijn werk met dementerende ouderen een vochtintake moet bijhouden, hoort vla daar niet bij... vla wordt gezien als maaltijd / toetje
Precies! Volgens mij mag je het niet helemaal meetellen.
Op mijn werk doen ze dat wel.... Weet niet hoe t nou precies zit.
Maar in principe is vla wel vocht, maar is 300 ml vla automatisch ook 300 ml vochtintake? Of mag je dan minder rekenen?
Volgens mij mag je dat niet als vocht intake meetellen...
Tenminste , als ik in mijn werk met dementerende ouderen een vochtintake moet bijhouden, hoort vla daar niet bij... vla wordt gezien als maaltijd / toetje
Precies! Volgens mij mag je het niet helemaal meetellen.
Op mijn werk doen ze dat wel.... Weet niet hoe t nou precies zit.
Maar in principe is vla wel vocht, maar is 300 ml vla automatisch ook 300 ml vochtintake? Of mag je dan minder rekenen?
woensdag 5 oktober 2016 om 18:52
woensdag 5 oktober 2016 om 19:02
woensdag 5 oktober 2016 om 20:31
quote:Oudewijzeuil schreef op 05 oktober 2016 @ 20:28:
OK thanks voor de reacties!
Fijn te weten dat je het mag meerekenen. Cliënt van mij drinkt erg slecht. Vind t belangrijk om te weten dat ie wel genoeg binnenkrijgt als ik er wel wat extra pap in weet te smokkelen Probeer anders watermeloen! Of soep, waterijsje oid.
OK thanks voor de reacties!
Fijn te weten dat je het mag meerekenen. Cliënt van mij drinkt erg slecht. Vind t belangrijk om te weten dat ie wel genoeg binnenkrijgt als ik er wel wat extra pap in weet te smokkelen Probeer anders watermeloen! Of soep, waterijsje oid.
woensdag 5 oktober 2016 om 20:38
Best logisch dat het bij een dementerende oudere niet meegerekend wordt: die hebben vaak last van een verminderde vochtintake en risico op uitdroging, en moeten juist meer drinken. Ter stimulatie en om inzichtelijk te maken op lekenniveau (en daar vallen de verzorgenden ook onder), hebben ze het daar alleen over vocht als in wat in wat je drinkt.