Logeren of niet?

22-12-2008 10:55 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik lees hier wel eens mee, maar heb nu zelf een vraag.

Ik weet namelijk niet wat ik moet doen.

Mijn moeder zou het heel leuk zou vinden als onze dochter eens bij haar en mijn vader zou logeren.

Onze dochter is al 4 jr. en heeft nog nooit daar gelogeerd. Bij haar andere opa en oma heeft ze al regelmatig gelogeerd.

Het punt is alleen: Ik ben vroeger door mijn vader misbruikt. Niet heel heftig, maar genoeg om mij een flinke vertrouwensdeuk te geven.

Dit is ooit uitgekomen en heeft een heel heftige periode opgeleverd. We hebben hierna flink gepraat, en toen.... ging er een bloemetjesgordijn over de hele kwestie, en is er nooit meer over gepraat.... (Lang leve het 'net-doen-alsof-er-niks-gebeurd-is' :-S)

Maar natuurlijk leeft dit bij mij voort.

En nu dus de vraag of dochterlief daar eens mag logeren....

Ik weet zeker dat mijn vader nooit meer zoiets zal doen, maar toch... Ik moet er niet aan denken dat dochterlief daar logeert en 's morgens gezellig bij opa en oma in bed kruipt. Ook al weet ik dat er niets zal gebeuren, het komt bij mij allemaal weer boven.

Mijn moeder wist hier destijds niets van. (even voor de duidelijkheid).

Mijn man wil niet dat ze daar logeert. En ik... ja jeetje, voor mijn moeder en voor mijn dochter vind ik het hartstikke leuk.

En ik ga nu ook al jaren goed met mijn ouders overweg.

Als ik er nu over begin trek ik een beerput open...

Pffffff, ik weet niet wat te doen...

Wat zouden jullie doen?

(En bedankt dat ik hier mijn verhaal kwijt kon...)
Nooit. Never, nooit niet. Ik zou het schandalig en meer dan dat vinden als je je dochter daar laat logeren.
Hoe weet je zo zeker dat je vader nooit meer zoiets zou doen?
Je kúnt niet zeker weten of je vader zoiets nog een keer doet of niet. Die garantie heb je niet en zul je nooit krijgen ook. Het feit dat er niet over gesproken mag worden vind ik al heel tekenend. En ik snap dan ook niet dat je het zelfs maar overweegt. Hoe weegt een leuk logeerpartijtje op tegen het risico om misbruikt te worden?
Hoe leg je je kind uit dat ze bij de ene opa en oma wel mag logeren en bij de andere niet? zijn ze dan niet even lief? of vinden ze haar niet even lief?

moeilijk hoor!
Jeeeeetje, wat moeilijk zeg! Ik heb echt geen advies voor je, hoop dat je nog een paar antwoorden krijgt waar je echt wat aan hebt!
Nu ik mijn verhaal zo eens nalees geloof ik ook dat ik haar daar gewoon niet moet laten logeren Eowynn.

Maar hoe vertel ik mijn moeder dit? Ga ik toch die beerput opentrekken?
Je zegt zelf al dat je er niet een fijn gevoel bij hebt. Ik zou zeggen: Luister naar je gevoel en doe het dus niet. Hoe leuk het ook voor oma is.

Jij hebt zelf mee gemaakt dat je misbruikt werd en dat wil je je dochter niet aan doen. Je weet nooit zeker dat je vader het niet meer zal doen.

Trouwens ook niet zo erg misbruikt is misbruikt. Het is wél erg wat er met je is gebeurd.
*
Ik zou mijn dochter niet bij mijn vader laten logeren als hij mij vroeger misbruikt zou hebben. Het risico dat hij hetzelfde bij mijn dochter zou doen, neem ik niet. Nooit. Onder geen beding. Jammer voor je moeder, jammer van de goede verstandhouding van dit moment. Al vraag ik me wel af in hoeverre die verstandhouding echt goed is: problemen negeren is niet hetzelfde als een goede relatie.

Als je besluit om je kind daar niet te laten logeren, betwijfel ik of je moeder gaat vragen waarom (negeermodus kennende). Mocht ze het wel doen, zou ik daar heel duidelijk over zijn: je betwijfelt of je je vader kunt vertrouwen met jouw kind. Punt. Verder geen discussie mogelijk.
Je vader heeft jou ooit misbruikt?

En je dan afvragen of je je dochter daar moet laten logeren?

Ik snap je niet.
En het je moeder vertellen: Ja ik zou geloof ik wel de beerput opentrekken. Al weet ik niet of ik dat zo voor de feestdagen zou doen.

Je bent dan in ieder geval eerlijk over het waarom niet en anders moet je steeds allerlei smoezen bedenken.
Niet doen.

En aan kinderen hoef je dat niet uit te leggen.

Die accepteren dat gewoon. Bij de ene oma logeer je wel, bij de andere niet.
quote:Esther1982 schreef op 22 december 2008 @ 10:57:

Hoe weet je zo zeker dat je vader nooit meer zoiets zou doen?

Je hebt gelijk... dat weet ik eigenlijk niet zo zeker

Ik zoek zekerheid in het feit dat ik destijds ouder was, en rondingen begon te krijgen. Dit heeft dochterlief van 4 jr. natuurlijk niet.

Djiezus, ik zit hier gewoon te shaken. Alles komt weer boven
Als het toch een beerput is zal je moeder niet vragen waarom niet. Als zij er niet over praten hoef jij dat niet te doen. Als ze tóch vragen waarom kun je gewoon zeggen dat je je er niet prettig bij voelt. En als ze dan nog blijven aandringen zou ik tóch die beerput opentrekken ja. Dat lijkt me heel eerlijk en heel normaal. Er is jou iets aangedaan, en hoeveel spijt er daar ook van is, je wilt dat risico niet nemen met je dochter. Daar hebben ze zich maar naar aan te passen. Je hoeft niet je vertrouwen te bewijzen met je dochter als inzet.
En

Ik reageer wat bot misschien, zo bedoel ik het niet.
Je moeder is toch ook een moeder....

Die moet toch ook kunnen begrijpen dat jij niet wil dat jou dochter hetzelfde overkomt als jou is overkomen.

Misschien kun je je dochter een aantal oma-dochter dagen laten doen per jaar. Zodat ze wel samen leuke dingen doen en een band opbouwen?
Ik zou tegen je vader zeggen dat het zijn pakkie aan is wat hij tegen je moeder vertelt ( ik krijg de indruk dat jij zelf liever die beerput dicht laat ? ) , maar dat hij als geen ander weet waarom er niet gelogeerd gaat worden . En dat als je moeder vraagt waarom niet , dat je dan naar hem verwijst als diegene die ze moet vragen naar het waarom-niet .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mango82 schreef op 22 december 2008 @ 11:00:

Je zegt zelf al dat je er niet een fijn gevoel bij hebt. Ik zou zeggen: Luister naar je gevoel en doe het dus niet. Hoe leuk het ook voor oma is.

Jij hebt zelf mee gemaakt dat je misbruikt werd en dat wil je je dochter niet aan doen. Je weet nooit zeker dat je vader het niet meer zal doen.

Trouwens ook niet zo erg misbruikt is misbruikt. Het is wél erg wat er met je is gebeurd. Senks... *zich even flink kut voelt nu...*
nope, niet laten slapen!!!

wat ik zou doen zodat er niet een hele grote beerput open getrokken wordt: Vertel het tegen je vader waarom je niet wil dat je dochter daar slaapt.. en hij moet dat maar regelen met zijn vrouw (jou moeder!)

Ik persoonlijk zal het wel tegen m'n moeder vertellen!
nooit, nooit, maar dan ook nooit. Wat je wel zou kunnen doen, weet niet of dat een optie is, maar wat wij vaak doen (gewoon omdat het leuk is hoor niet omdat mijn dochters niet bij opa en oma mogen logeren) is dat mijn moeder hier een paar daagjes komt en dat ik dan op pad ga savonds of man en ik uit eten ofzo. Mijn vader heeft daar geen zin in, slaapt het liefst thuis, mijn moeder vindt dat leuk.
En hoe kun je nou 'niet heel heftig' zijn misbruikt. Al het misbruik is heftig, in welke vorm dan ook.
Je moeder weet ondertussen toch wel wat je vader gedaan heeft? Alleen wordt er nu niet over gesproken.

Zeg tegen je moeder dat je het niet wil. En dat ze zelf toch wel kan begrijpen waarom.
quote:_S_Again schreef op 22 december 2008 @ 11:02:

[...]

Djiezus, ik zit hier gewoon te shaken. Alles komt weer boven Lastig is dit zeg! Zo iets vergeet je nooit meer! Dikke
Niet doen nee. En ja dat je een beerput opentrekt, je kunt aangeven bij je ouders dat dat de reden is. Misschien makkelijk gezegd, maar het is zijn schuld dat je dochter niet komt, niet die van jou. Dit is een van de consequenties van zijn daden van toen.

Jij moet je dochter beschermen en je weet niet 100 procent zeker dat ze daar veilig is.

Wat zou jij iemand met dit probleem op het forum adviseren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven