Jongensnamen topic
maandag 3 oktober 2016 om 16:38
quote:Jentelente schreef op 01 oktober 2016 @ 17:39:
Ha allemaal,
Wij zijn nu ruim over de helft van de zwangerschap en weten dat we ene jongen krijgen. Meisjesnamen? Geen probleem! Maar over een jongen worden we het niet eens.
Wat namen die geopperd zijn en die we allebei leuk vinden:
Joep
Duuk
Juul
Boet (vind ik fantastisch, maar hij echt vreselijk dus gaat niet gebeuren)
Guus (maar met g is geen optie vanwege achternaam)
Hebben jullie suggesties?Misschien nog Loet, Loets, Juun of Mauk?
Ha allemaal,
Wij zijn nu ruim over de helft van de zwangerschap en weten dat we ene jongen krijgen. Meisjesnamen? Geen probleem! Maar over een jongen worden we het niet eens.
Joep
Duuk
Juul
Hebben jullie suggesties?Misschien nog Loet, Loets, Juun of Mauk?
dinsdag 4 oktober 2016 om 11:10
quote:Jentelente schreef op 01 oktober 2016 @ 17:39:
Ha allemaal,
Joep
Duuk
Juul
Hebben jullie suggesties?Lijkt wel wat op Knoet/Knut (gelijk de ijsbeer), misschien vind je dat wat?
Ha allemaal,
Joep
Duuk
Juul
Hebben jullie suggesties?Lijkt wel wat op Knoet/Knut (gelijk de ijsbeer), misschien vind je dat wat?
dinsdag 4 oktober 2016 om 11:37
quote:punch schreef op 02 oktober 2016 @ 21:38:
Hallo dames,
Wat vinden jullie van de naam Niam voor een jongen?
En hoe zouden jullie 't uitspreken?
Ik vind het te veel lijken op de Ierse meisjesnaam Niamh wat schrijfwijze betreft.Dat spreek je zo'n beetje uit als Nieve
Dus dat is sowieso verwarrend.
Niam zou ook Liam met een N kunnen zijn dus Ni-am
Uitspraak is dus niet helemaal duidelijk.
Maar ik vind het verder op zich een prima naam.
Hallo dames,
Wat vinden jullie van de naam Niam voor een jongen?
En hoe zouden jullie 't uitspreken?
Ik vind het te veel lijken op de Ierse meisjesnaam Niamh wat schrijfwijze betreft.Dat spreek je zo'n beetje uit als Nieve
Dus dat is sowieso verwarrend.
Niam zou ook Liam met een N kunnen zijn dus Ni-am
Uitspraak is dus niet helemaal duidelijk.
Maar ik vind het verder op zich een prima naam.
donderdag 6 oktober 2016 om 08:49
Ik heb hier al vaker gepost over dé naam voor onze zoon, maar toch nog een keer een vraagje aan jullie, want ik blijf maar twijfelen. Zullen de hormonen wel zijn.... Ik worrd iig gek van het wikken en wegen.... Grrr
.
Wij hebben een klassieke naam bovenaan ons lijstje staan, die niet vaak voorkomt. Deze naam is al zo'n beetje mijn hele leven mijn favoriete naam. Ik weet alleen ook dat veel mensen de naam lelijk vinden. En daar zit dus mijn twijfel.... Het gaat om de naam W-ieg-er (ik zet even streepjes ivm herkenbaarheid). Gewoon doen of niet? Het gaat mij er niet om of jullie de naam mooi vinden, maar of je vindt dat ik me te veel laat leiden door de evt. mening van anderen. En of je vindt dat onze zoon met de naam 'door het leven kan'. Als deze naam het niet wordt, wordt het het wat meer gangbare Jel-m-er. Dank voor de reacties!
Wij hebben een klassieke naam bovenaan ons lijstje staan, die niet vaak voorkomt. Deze naam is al zo'n beetje mijn hele leven mijn favoriete naam. Ik weet alleen ook dat veel mensen de naam lelijk vinden. En daar zit dus mijn twijfel.... Het gaat om de naam W-ieg-er (ik zet even streepjes ivm herkenbaarheid). Gewoon doen of niet? Het gaat mij er niet om of jullie de naam mooi vinden, maar of je vindt dat ik me te veel laat leiden door de evt. mening van anderen. En of je vindt dat onze zoon met de naam 'door het leven kan'. Als deze naam het niet wordt, wordt het het wat meer gangbare Jel-m-er. Dank voor de reacties!
donderdag 6 oktober 2016 om 12:09
Uiteraard gewoon doen! Er blijven altijd mensen die jullie gekozen naam niet mooi vinden, daar kun je echt geen rekening mee houden.
Alleen als het echt een hele gekke naam is, waar je kind echt last van zou kunnen hebben, zou ik adviseren er nog eens goed over na te denken. Maar dat is bij deze naam niet het geval.
En ik vind het overigens een hele leuke naam!
Alleen als het echt een hele gekke naam is, waar je kind echt last van zou kunnen hebben, zou ik adviseren er nog eens goed over na te denken. Maar dat is bij deze naam niet het geval.
En ik vind het overigens een hele leuke naam!
donderdag 6 oktober 2016 om 20:14
Dank voor jullie reacties! En leuk om te horen dat je het ook een mooie naam vindt, Barbabientje. Man en ik hebben de knoop vanavond doorgehakt, deze naam wordt het. Hij stond bij eerste zoon al op het lijstje en blijft ook nu steeds terugkeren. Dus dit is gewoon dé naam voor ons.
Wat ook hielp, is dat een vriendin van me (die de naam overigens nog niet weet) zei dat er tegenwoordig zoveel namen zijn die niet mainstream zijn en dat zij aan haar eigen kinderen merkt dat die eigenlijk niets gek vinden qua namen. En als ik naar de namen bij mijn zoontje op het kdv kijk, is het inderdaad zo dat er veel namen bij zitten die niet vaak voorkomen. Zo raar is Wie-g-er dan helemaal niet. Kortom: keuze gemaakt
. Nogmaals dank!
Wat ook hielp, is dat een vriendin van me (die de naam overigens nog niet weet) zei dat er tegenwoordig zoveel namen zijn die niet mainstream zijn en dat zij aan haar eigen kinderen merkt dat die eigenlijk niets gek vinden qua namen. En als ik naar de namen bij mijn zoontje op het kdv kijk, is het inderdaad zo dat er veel namen bij zitten die niet vaak voorkomen. Zo raar is Wie-g-er dan helemaal niet. Kortom: keuze gemaakt
donderdag 6 oktober 2016 om 21:54
Ik heb al eens eerder wat gepost hier op dit topic. Wij zijn in verwachting van een jongen.
Nu hadden we al wat leuke namen, maar deze komen al veel voor / top20
Julian, Hidde, Milan, Tomas, Revan....
Iemand die ons lijstje aanvullen kan?
Liefst 2 lettergrepen, makkelijk schrijfbaar en uit te spreken.
Leef om te dromen, maak je dromen waar!
donderdag 6 oktober 2016 om 22:16
Mooiejurk, Revan komt toch niet veel voor? Althans; ik heb hem nog nooit gehoord, enkel hier ooit gelezen als suggestie.
Andere ideeën:
Floran
Novan
Jelte
Silas
Nolan
Milo
Eldin
Karsten
Thorben
Otis
Yannick
Odin
Jerre
Xavi
Nathan
Ronan
Quinten
Mathis
Jurre
Joppe
Thijmen
Sverre
Fedde
Ferdi
Ferran
Dexter
Alec
Lennard
Tobin
Ilan
Ivan
Andere ideeën:
Floran
Novan
Jelte
Silas
Nolan
Milo
Eldin
Karsten
Thorben
Otis
Yannick
Odin
Jerre
Xavi
Nathan
Ronan
Quinten
Mathis
Jurre
Joppe
Thijmen
Sverre
Fedde
Ferdi
Ferran
Dexter
Alec
Lennard
Tobin
Ilan
Ivan
vrijdag 7 oktober 2016 om 20:29
quote:MooieJurk schreef op 06 oktober 2016 @ 21:54:
Ik heb al eens eerder wat gepost hier op dit topic. Wij zijn in verwachting van een jongen.
Revan vind ik het tegenovergestelde van mainstream. Maar hieronder toch wat opties:
Casper/Caspar
Eloi
Silvijn
Tycho
Oscar
Alec
Alex
Axel
Elmar
Quinten
Jarrick
Dorian
Jurre
Revan vind ik het tegenovergestelde van mainstream. Maar hieronder toch wat opties:
Casper/Caspar
Eloi
Silvijn
Tycho
Oscar
Alec
Alex
Axel
Elmar
Quinten
Jarrick
Dorian
Jurre
Ik spreek toch geen Chinees?!
zaterdag 8 oktober 2016 om 17:04
Ik blijf de naam Jax ontzettend leuk vinden. Mijn man vind hem leuk, maar blijft moeite houden met de manier van schrijven en dat er dus kans is dat mensen het in beginsel altijd verkeerd gaan noemen.
Wij bedoelen de Engelse versie (djex) maar man is dus bang dat men het gaat uitspreken als Jaks (echt op z'n hollands, zoals jakkes)
Wat vinden jullie daarvan?
Wij bedoelen de Engelse versie (djex) maar man is dus bang dat men het gaat uitspreken als Jaks (echt op z'n hollands, zoals jakkes)
zaterdag 8 oktober 2016 om 18:26
Newspaper, ik denk dat alleen echt oudere mensen wellicht jaks zullen zeggen. Ik denk dat je wellicht wel regelmatig de spelling moet noemen, want je ziet die naam ook wel met dubbel x. Maar ja, ik denk dat er tegenwoordig zoveel namen zijn die gespeld moeten worden, dus of je dat als probleem moet zien is aan jullie.
zaterdag 8 oktober 2016 om 18:51
quote:newspaper schreef op 08 oktober 2016 @ 17:04:
Ik blijf de naam Jax ontzettend leuk vinden. Mijn man vind hem leuk, maar blijft moeite houden met de manier van schrijven en dat er dus kans is dat mensen het in beginsel altijd verkeerd gaan noemen.
Wat vinden jullie daarvan?Er zijn wel meer namen waarbij mensen de eerste x het verkeerd uitsprekel. Juliet is Julijet of zjuliet. In het geval van Jax zou ik dat geen reden vinden om de naam niet te geven.
Wat vinden jullie daarvan?Er zijn wel meer namen waarbij mensen de eerste x het verkeerd uitsprekel. Juliet is Julijet of zjuliet. In het geval van Jax zou ik dat geen reden vinden om de naam niet te geven.
zaterdag 8 oktober 2016 om 19:06
ik las hem als djax
dat verkeerd uitspreken gaat snel genoeg over lijkt me.
ik las hem als djax
dat verkeerd uitspreken gaat snel genoeg over lijkt me.
zaterdag 8 oktober 2016 om 20:08
Ik zou wel twijfelen ja, tussen Jaks en Djeks.
Maar als jij 1 x hebt verteld hoe ik het moet uitspreken, doe ik het daarna echt niet meer anders.
Ik zou wel twijfelen ja, tussen Jaks en Djeks.
Maar als jij 1 x hebt verteld hoe ik het moet uitspreken, doe ik het daarna echt niet meer anders.
zaterdag 8 oktober 2016 om 21:27
zaterdag 8 oktober 2016 om 23:00
Vindt man de naam dan eigenlijk wel mooi genoeg?
Wij liepen laatst te dubben over de naam voor zoon. Man had een sterke voorkeur voor een naam en ik vond die naam ook wel oke. Ik had echter wel een 'klein' bewaar, wat een beetje bleef knagen. Kon mij er maar niet overheen zetten. Samen een andere naam bedacht. Bij die nieuwe naam geldt datzelfde bezwaar ook, maar bij deze naam heb ik er ineens geen enkele moeite mee!
Kortom, voor mij een teken dat die eerste naam eigenlijk niet leuk genoeg was.
Wij liepen laatst te dubben over de naam voor zoon. Man had een sterke voorkeur voor een naam en ik vond die naam ook wel oke. Ik had echter wel een 'klein' bewaar, wat een beetje bleef knagen. Kon mij er maar niet overheen zetten. Samen een andere naam bedacht. Bij die nieuwe naam geldt datzelfde bezwaar ook, maar bij deze naam heb ik er ineens geen enkele moeite mee!
Kortom, voor mij een teken dat die eerste naam eigenlijk niet leuk genoeg was.
zondag 9 oktober 2016 om 12:24
Goede vraag! Hij zegt van wel overigens, maar de andere 2 kinderen hebben een naam waar geen twijfel bestaat over uitspraak en het liefst heeft hij dat ook voor nummer 3. Ik snap hem wel, alleen zie ik het probleem minder want na 1x uitspreken is het duidelijk. Onze buurjongen heet liam, op z'n engels, maar kun je dus ook op z'n hollands uitspreken. Toch zegt de buurvrouw ook dat dit af en toe gebeurd en na 1x is het wel duidelijk.
Stiekem denk ik dat man liever voor dex gaat, maar we hebben nog 2 maanden
Ik vind Xem ook erg leuk, vind man die X weer lastig....pff mannen
Stiekem denk ik dat man liever voor dex gaat, maar we hebben nog 2 maanden
Ik vind Xem ook erg leuk, vind man die X weer lastig....pff mannen