Het bovennatuurlijke

08-10-2016 21:14 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik houd er wel van, het nadenken over mysterieuze, paranormale onderwerpen. Ik geloof er wel in, want vroeger heb ik gewoond in een huis waar vreemde dingen gebeurden. We zagen en hoorden dingen die er niet waren. Iemand horen snurken op de bank, maar iemand lag of zat op die bank. Een zwart stof zien wapperen vanuit mijn ooghoek. De plee horen doortrekken maar niemand was in de wc. Dat soort dingen dus. Het zat niet tussen mijn oren, want ik herinner me dat we dat gesnurk bij voorbeeld samen met mijn moeder hadden waargenomen. En mijn moeder vertelde me ook over dat zwart gewapper.

Hebben jullie ook weleens zulke paranormale ervaringen meegemaakt en hebben jullie zin om erover te kletsen? Mocht je nooit iets vreemds hebben meegemaakt, geloof je wel of niet in een paranormale wereld? Ooit eens geesten opgeroepen met een ouija bord en daarna rare dingen meegemaakt?

Let's talk Aboutaleb
quote:Pinarcik schreef op 08 oktober 2016 @ 22:04:

Huh ik vond het juist wel heel spannend, je bedoelt zeker die reactie eronder ?Oh je was serieus? Je klonk echt supersarcastisch
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
quote:Lady_Voldemort schreef op 08 oktober 2016 @ 22:08:

Die geesten doen altijd van die onbegrijpelijke dingen. Het licht drie keer aan en uit knippen... waarom? Zeg dan gewoon iets gezelligs of zo.Nou inderdaad, of laten een ijzige windvlaag waaien in je nek terwijl je de trap oploopt.
Ach als je er nuchter naar kijkt is het wel interessant.

Toen ik ging verhuizen met mijn man hebben we een nieuwe tv gekocht waar we geen enkel probleem mee hadden.

Kort daarna is hij overleden en al snel begon de tv raar te doen.

Het geluid ging ineens veel harder of zachter ook als ik de afstandsbediening pakte en hem weer normaa zette deed hij het weer.

Maar steeds op het moment dat ik zei: pat hou nu maar op ik wil echt wat kijken, of het is laat we maken de buren wakker deed de tv het weer helemaal normaal!

En dat is meermaals gebeurd en ik heb steeds afgewisseld met zeggen dat hij moest stoppen dus niet steeds na precies 3 minuten ofzo.

Verstandelijk weet ik wel dat mijn tv waarschijnlijk gewoon defect was maar ach ik vond het eigenlijk altijd wel gezellig.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
De drie crimezenders hebben ook veel buitennatuurlijks in oktober en daar verveel ik me de neten bij. Mediums, idioten die met apparatuur geesten gaan detecteren, het vorige leven van mijn kind. Ze zijn soms alle drie tegelijk die crap aan het uitzenden en dan moet ik naar een andere zender vluchten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Lady_Voldemort schreef op 08 oktober 2016 @ 22:08:

Die geesten doen altijd van die onbegrijpelijke dingen. Het licht drie keer aan en uit knippen... waarom? Zeg dan gewoon iets gezelligs of zo.Ik denk dat ze die mogelijkheid niet hebben. Ze kunnen alleen met bepaalde energien, dingen doen bewegen of kleine seintjes kunnen geven. Hun kunnen is ook beperkt in onze wereld zoals die van ons is in hun wereld.
Toch vreemd dat men wel gravitational waves kan meten van iets dat is gebeurd op 1.3 biljoen licht jaar afstand, maar dat iets als waarneembare energie, wat niet eens gering is gezien de bewering dat ze drie keer een lamp aan en uit kunnen doen, dingen van muren af kunnen gooien en weet ik veel wat, toch niet gemeten kan worden.
Je kan alleen maar iets zeggen als je stembanden hebt en een stevige stroom lucht die langs je stembanden wordt geperst. En dan nog lippen en tanden.

En hoe kunnen geesten nu horen als hun gehoororganen in de kist liggen te rotten. En hoe kunnen de geluiden in hun hersenen worden verwerkt als die binnen enkele dagen na hun dood een soort vloeibare soep zijn geworden.

Echt onmogelijke crap. De toeschouwers zullen wel iets zien en horen, maar dat lijken me toch hallucinaties.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben in een katholieke omgeving opgegroeid en daar is het paranormale meer ingeburgerd, denk maar aan de heiligverklaringen. Iemand wordt o.a. heilig verklaard wanneer hij/zij een wonder (onverklaarbare genezing) heeft veroorzaakt. Bij mij in de familie betekende het "dromen over tanden" een voorspelling van een sterfgeval.

Zelf geloof ik er niet in. Wat misschien het dichtste bij een paranormale gave komt, is bijvoorbeeld de geest van Albert Einstein. Hij kon dingen bedenken en redeneren die in de toenmalige kennis niet bestonden, onmogelijk waren.

Een briljant kunstenaar valt daar wat mij betreft ook onder, al is dit natuurlijk subjectiever.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Als er iets gebeurt waarvan wij met onze apparatuur niet kunnen verklaren waarom het gebeurt, kan het altijd nog zijn dat er iets gebeurt wat volkomen normaal is, maar waar we nog geen meting op kunnen verrichten.

Geesten van overledenen daar geloof ik dan weer niet in, omdat je lichaam datgene is waar alles vandaan komt. Als het bij leven niet lukt om een glas over een tafel te sturen met alleen je gedachten, is dat waarschijnlijk nog veel moeilijker als je dood bent.
#
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
quote:Henk-en-Roelie schreef op 08 oktober 2016 @ 21:36:

Ja!

Sinds ik naar een spirituele huiskameravond ben geweest word ik achtervolgd door een zwarte schaduw en hoor ik ook gerommel in de deursloten, zelfs in mijn slaapkamerdeur. Echt heel erg akelig.Roelie, hoe was de huiskameravond?
quote:kopjekoffie70 schreef op 08 oktober 2016 @ 22:59:

Bij mij in de familie betekende het "dromen over tanden" een voorspelling van een sterfgeval.

Oh, benieuwd wie hier dan het loodje gaat leggen. Ik droom de laatste weken regelmatig dat mijn tanden uit mijn mond vallen.
quote:nachtvlinder1977 schreef op 09 oktober 2016 @ 00:59:

[...]

Oh, benieuwd wie hier dan het loodje gaat leggen. Ik droom de laatste weken regelmatig dat mijn tanden uit mijn mond vallen. http://www.droominfo.nl/droomwoordenboe ... leg/tanden
quote:GateKeeper schreef op 09 oktober 2016 @ 01:01:

[...]

http://www.droominfo.nl/droomwoordenboe ... leg/tanden Oh gelukkig, hier stond niks over doodgaan.
quote:nachtvlinder1977 schreef op 09 oktober 2016 @ 01:12:

[...]

Oh gelukkig, hier stond niks over doodgaan.

Maar herken je er iets in Nachtvlinder?

En wil je er over praten meis?
quote:delite schreef op 09 oktober 2016 @ 01:16:

[...]

Maar herken je er iets in Nachtvlinder?

En wil je er over praten meis?
quote:Pinarcik schreef op 08 oktober 2016 @ 21:15:

Aboutaleb = about it
Stel dat mediums gelijk hebben en onze geesten op de een of andere manier voortbestaan na de dood, waarom geven ze dan altijd van die cryptische berichten door?? 'Er is iemand met een H en daar is iets mee'. Waarom zeggen ze niet gewoon 'je tante zegt hallo'? En waarom lijken geesten ineens zo ongeveer alles te weten? En dan de bewering dat iemands geest 'altijd' bij je is. De meeste mensen lijken dat een fijn idee te vinden. Zijn ze er ook als je naar de wc gaat? Of seks hebt? Alsjeblieft niet zeg.

Aan de andere kant heb ik wel voorspellende dromen. En ik weet dat sommige wetenschappers beweren dat gezien het enorme aantal dromen dat zich per nacht wereldwijd voordoet het zeer waarschijnlijk is dat een aantal daarvan gaat over gebeurtenissen die vlak daarna plaatsvinden, maar toch. Als je dat zelf overkomt, is het heel anders. En ik heb verhalen gehoord van mensen die ik in elk ander opzicht helemaal vertrouw.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Ik geloof er wel in maar ik vind het ook eng.
quote:fayanna schreef op 09 oktober 2016 @ 01:47:

En dan de bewering dat iemands geest 'altijd' bij je is. De meeste mensen lijken dat een fijn idee te vinden. Zijn ze er ook als je naar de wc gaat? Of seks hebt? Alsjeblieft niet zeg.

Ik beken dat ik hier wel eens last van had toen mijn vader net dood was. Vreselijk idee.

En hoeveel zijn het er dan? Staan er complete generaties naast je bed toe te kijken?
Wat ik ook heel bijzonder vind is dat mijn oudste de bevalling van mijn jongste meisje had voorspeld. Het was vroeg in de ochtend, twee jaar geleden, dat ik last had van regelmatige, zeer pijnlijke weeen. De verloskundige was al gebeld. Komt mijn zoon (toen 5 jaar) schreeuwend de trap af van 'mama mama ik heb gedroomd over een ei'. Nooit eerder had hij over zijn droom verteld.

Eenmaal in het ziekenhuis zakten de weeen af en werd mij verteld dat het vals alarm was. Ik mocht weer naar huis, maar ik wist zeker dat ik hoe dan ook die dag zou bevallen. " Mijn zoon heeft niet voor niets over een ei gedroomd", dacht ik. Gek genoeg ben ik die dag inderdaad bevallen, want ik werd ingeleid en kreeg weeenopwekkers. Het is toch apart dat mijn kind nooit droomt, althans nooit er iets over vertelt, maar die dag de trap af stormt om mij over zijn ei-droom te vertellen.
Sindsdien geloof ik in voorspellende dromen ...
quote:Pinarcik schreef op 09 oktober 2016 @ 02:54:

Wat ik ook heel bijzonder vind is dat mijn oudste de bevalling van mijn jongste meisje had voorspeld. Het was vroeg in de ochtend, twee jaar geleden, dat ik last had van regelmatige, zeer pijnlijke weeen. De verloskundige was al gebeld. Komt mijn zoon (toen 5 jaar) schreeuwend de trap af van 'mama mama ik heb gedroomd over een ei'. Nooit eerder had hij over zijn droom verteld.

Eenmaal in het ziekenhuis zakten de weeen af en werd mij verteld dat het vals alarm was. Ik mocht weer naar huis, maar ik wist zeker dat ik hoe dan ook die dag zou bevallen. " Mijn zoon heeft niet voor niets over een ei gedroomd", dacht ik. Gek genoeg ben ik die dag inderdaad bevallen, want ik werd ingeleid en kreeg weeenopwekkers. Het is toch apart dat mijn kind nooit droomt, althans nooit er iets over vertelt, maar die dag de trap af stormt om mij over zijn ei-droom te vertellen.Mooi. dat zet je toch aan het denken.
Dus je was hoogzwanger en jullie waren vroeger op dan anders. Er werd zelfs al getelefoneerd. Als je zoontje daar iets van gemerkt heeft, is het vrij logisch dat hij in een slaap/waak toestand droomt dat de baby komt. Bovendien is dat ei als 'spannend droomsymbool' makkelijk te verklaren, het is een populair voorlichtingsboekje voor jonge kinderen.
Toch jammer van sommige reacties. Ik geloof in het bovennatuurlijke, dat er meer is tussen hemel en aarde. En dat er meer is in de ruimte wat wij nog niet weten. Ik heb zelf weleens een voorspellende droom gehad. Ik heb weleens dingen gezien, dingen gehoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven