Het bovennatuurlijke

08-10-2016 21:14 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik houd er wel van, het nadenken over mysterieuze, paranormale onderwerpen. Ik geloof er wel in, want vroeger heb ik gewoond in een huis waar vreemde dingen gebeurden. We zagen en hoorden dingen die er niet waren. Iemand horen snurken op de bank, maar iemand lag of zat op die bank. Een zwart stof zien wapperen vanuit mijn ooghoek. De plee horen doortrekken maar niemand was in de wc. Dat soort dingen dus. Het zat niet tussen mijn oren, want ik herinner me dat we dat gesnurk bij voorbeeld samen met mijn moeder hadden waargenomen. En mijn moeder vertelde me ook over dat zwart gewapper.

Hebben jullie ook weleens zulke paranormale ervaringen meegemaakt en hebben jullie zin om erover te kletsen? Mocht je nooit iets vreemds hebben meegemaakt, geloof je wel of niet in een paranormale wereld? Ooit eens geesten opgeroepen met een ouija bord en daarna rare dingen meegemaakt?

Let's talk Aboutaleb
Aboutaleb = about it
Kwam vanmiddag nog een spook tegen, was t mijn schoonmoeder
Ik heb het wel eens meegemaakt lichten vallen zomaar uit gerommel in de keuken terwijl niemand daar is. Ik heb nooit geesten opgeroepen. Mijn moeder zei laat de doden met rust.
Iets zien of horen waarvoor je geen verklaring hebt is niet hetzelfde als paranormaal of bovennatuurlijk
Ik heb griezelig vaak voorgevoelens die blijken te kloppen. Nu heb ik bijvoorbeeld het idee dat dit een hilarisch topic zal worden.
quote:GateKeeper schreef op 08 oktober 2016 @ 21:18:

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat voorgevoel heb ik ook, zo raar vind ik dat. Een dierbare van me had ooit eens een zelfmoordpoging gedaan. Op dat moment, t was laat in de avond, had ik opeens zo'n onrustig beangstigend gevoel. Ik deed alle lichten aan, ik was opeens bang heeel bang. Krijg ik opeens een telefoontje dat diegene opgenomen is in het ziekenhuis, weg was dat gevoel
Mijn psycho schoonma zie ik gelukkig niet zo vaak
quote:Iemand horen snurken op de bank, maar iemand lag of zat op die bank.En die snurkte natuurlijk. Wat paranormaal zeg.
Subjectieve ervaringen zijn geen objectief bewijs voor zaken. Ja in de sociale wetenschappen, maar die zijn dan ook onzinnig.

Ik heb ook 'dingen' mee gemaakt, net als iedereen. Vage gevoelens, dingen aan voelen, you name it. En die dingen zijn ook uiterst subjectief want al die keren dat een voorgevoel niet uit komt, sla je niet op. Waarnemingen zijn alleen betrouwbaar als de waarnemer betrouwbaar is, en die is niet betrouwbaar blijkt uit zo veel degelijk onderzoeken.

Als zulke zaken echt bestaan, zijn ze ook gewoon dmv wetenschappelijk te waarnemen fenomenen te beschrijven. Een effect is meetbaar of op z'n minst veronderstelbaar middels logische theorieën die hun fundering hebben in de wetenschap.
quote:Bugs_Bunny schreef op 08 oktober 2016 @ 21:19:

Iets zien of horen waarvoor je geen verklaring hebt is niet hetzelfde als paranormaal of bovennatuurlijk
Dat kan wel zo zijn, maar is er ooit weleens een wetenschappelijk onderzoek gedaan. Naar bovennatuurlijke effecten? Ik denk van niet en dat is ook logisch nu er zoveel wereldlijke problemen zijn die een wetenschappelijke oplossing vragen. Ik weet zeker, dat als er ooit eens een serieus wetenschappelijk onderzoek plaatsvind, er zeer interessante uitkomsten zullen zijn. Misschien is het zelfs mogelijk om te communiceren met wezens uit andere dimensies of whatever.

Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ja!

Sinds ik naar een spirituele huiskameravond ben geweest word ik achtervolgd door een zwarte schaduw en hoor ik ook gerommel in de deursloten, zelfs in mijn slaapkamerdeur. Echt heel erg akelig.
http://futurism.com/scien ... aranormal-activity-heads/

http://skepdic.com/randi.html

http://www.livescience.com/23852-esp-ps ... owers.html

Er wordt naar echt alles onderzoek gedaan, dus ook naar dit soort zaken, zeker om dat zo veel mensen er in geloven of claimen dat ze 'gaven' hebben.

O

quote:Pinarcik schreef op 08 oktober 2016 @ 21:35:

Dat kan wel zo zijn, maar is er ooit weleens een wetenschappelijk onderzoek gedaan. Naar bovennatuurlijke effecten? Ik denk van niet en dat is ook logisch nu er zoveel wereldlijke problemen zijn die een wetenschappelijke oplossing vragen. Ik weet zeker, dat als er ooit eens een serieus wetenschappelijk onderzoek plaatsvind, er zeer interessante uitkomsten zullen zijn. Misschien is het zelfs mogelijk om te communiceren met wezens uit andere dimensies of whatever.Dat bewijst dan alleen dat je geen enkel feitenonderzoek doet. Er is namelijk vrij veel onderzoek naar gedaan. En wat blijkt? Het heet niet voor niets paranormaal: het valt niet aan te tonen
Nou, ik ben er op zich niet zo in geïnteresseerd maar ik heb wel een spannend verhaal voor je.

Heel lang geleden lag mijn moeder op sterven. Ze was thuis, in de slaapkamer. Mijn vader was erbij. Mijn vader is de meest nuchtere persoon die ik ken btw.

Op een gegeven moment zei mijn moeder: "mijn vader is hier. Hij staat daar, bij de kast". Mijn vader zag niks en mijn moeder vroeg toen of haar overleden vader een teken wilde geven aan mijn vader.

En toen ging het nachtlampje 3x aan en uit...

Mijn vader heeft het hele nachtlampje uit elkaar geschroefd om te kijken of het stuk was want hij kon het niet geloven, maar hij moest uiteindelijk toch toegeven dat dit echt was gebeurd.
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
quote:jackie_o schreef op 08 oktober 2016 @ 21:50:

Nou, ik ben er op zich niet zo in geïnteresseerd maar ik heb wel een spannend verhaal voor je.

Heel lang geleden lag mijn moeder op sterven. Ze was thuis, in de slaapkamer. Mijn vader was erbij. Mijn vader is de meest nuchtere persoon die ik ken btw.

Op een gegeven moment zei mijn moeder: "mijn vader is hier. Hij staat daar, bij de kast". Mijn vader zag niks en mijn moeder vroeg toen of haar overleden vader een teken wilde geven aan mijn vader.

En toen ging het nachtlampje 3x aan en uit...

Mijn vader heeft het hele nachtlampje uit elkaar geschroefd om te kijken of het stuk was want hij kon het niet geloven, maar hij moest uiteindelijk toch toegeven dat dit echt was gebeurd.Zeer zeeeeer interessant ....
Spannend zeg.
quote:Pinarcik schreef op 08 oktober 2016 @ 21:53:

[...]

Zeer zeeeeer interessant ....Ja toch? Ik vond het best spannend. Maar jij dus niet. Kan hé.
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Huh ik vond het juist wel heel spannend, je bedoelt zeker die reactie eronder ?
quote:Pinarcik schreef op 08 oktober 2016 @ 21:35:

Dat kan wel zo zijn, maar is er ooit weleens een wetenschappelijk onderzoek gedaan. Naar bovennatuurlijke effecten? Ik denk van niet en dat is ook logisch nu er zoveel wereldlijke problemen zijn die een wetenschappelijke oplossing vragen. Ik weet zeker, dat als er ooit eens een serieus wetenschappelijk onderzoek plaatsvind, er zeer interessante uitkomsten zullen zijn. Misschien is het zelfs mogelijk om te communiceren met wezens uit andere dimensies of whatever.

Het Parapsychologisch Instituut in Utrecht doet op allerlei manieren onderzoek. Het was aanvankelijk verbonden aan de universiteit, maar is inmiddels een stichting. Ook bij andere studies, bijv. aan de UVA, wordt onderzoek gedaan naar zaken zoals bijvoorbeeld intuïtief beslissen.

Wezens uit andere dimensies zijn ze nog niet tegengekomen - behalve in verhalen van de proefpersonen.
Die geesten doen altijd van die onbegrijpelijke dingen. Het licht drie keer aan en uit knippen... waarom? Zeg dan gewoon iets gezelligs of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven