VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Haha, hier dan ook ubermoeder, want vanmorgen nog snel snel in allerijl verlof opgenomen en kerstcupcakes voor kerstbuffet bij Boefje op school gemaakt. Allemaal klaargezet en geregeld. Mijn vader zou Boefje van school halen, vent zou tijdig terugkomen van werk om Schurk te halen, eten geregeld, cakes klaargezet. Briefjes gemaakt met wie-wat-waar-hoelaat enz.

Kom ik op het werk, hoor ik dat het etentje misschien niet doorgaat, omdat een collega waar al langer moeilijkheden mee waren per direct ontslag is aangezegd. En wij zouden dan niet meer met hem mogen eten (iets wat al maanden gepland stond). Gelukkig besloot iedereen - behalve onze leidinggevende (degene die ook zo'n beetje per ingang volgend jaar bij ons ophoudt) - dat we gewoon toch zouden gaan. Alle gedoe rondom ontslag is toch al niet leuk en hakt er in bij ons allemaal, dus dan in elk geval nog even iets van een soort gezellig afsluiten leek ons verstandig.

Vanmiddag afdelingsoverleg waarin de directeur kwam vertellen over hoe nu verder zonder leidinggevende. Vertelt die even doodleuk dat zijn oplossing is dat de afdeling wordt opgesplitst en dat directe collega en ik per 1-1 bij een andere afdeling komen en de rest tijdelijk onder zijn leiding verder gaat. Hoppa, dag rest van de collega's, ruim meteen je werkplek maar op, want je wordt ergens anders neergekwakt en alle plannen die we afgelopen maand voor en met de afdeling hebben gemaakt kunnen meteen de prullenbak in.

Gezellig...*not*. Was zo woedend dat ik na het overleg meteen naar buiten ben gegaan, heb gespeeld met de gedachte om meteen naar huis te gaan.

Maar toen toch met zijn allen besloten om wel te gaan eten. En dat was gelukkig leuk.

Morgen dus laatste werkdag in huidige samenstelling. dan vakantie voor de meesten en dan nieuwe werkplek, nieuwe collega's en maar afwachten wat ze met je gaan doen.

Ik ben weleens leuker de feestdagen ingegaan zeg. Wat een beerput.

Sorry voor warrige verhaal. Ben eigenlijk nog steeds kwaad en nog aan het bedenken of ik morgen ga werken of ad hoc verlof opneem. Uren zat nog en toch nul motivatie meer om nog leuk aan het werk te gaan.

Ely, hoest met Zen nu? Vervelend zeg, kinkhoest. Wat ik heb begrepen is dat inentingen de risico's op oplopen verminderen en iig - als het dan toch de kop opsteekt - zorgen dat je minder lang/heftig ziek wordt. Zielig voor hem hoor, klinkt niet fijn. Sterkte ermee!
Nog een ubermoeder sluit aan in de rij want gisteravond druk bezig geweest met een wintercake in de vorm van een ster, gesmolten chocolade, kokos erop als sneeuw en sneeuwpoppetjes gemaakt van spekjes. Ook nog toffee appels gemaakt dus was goed bezig.

Hier vakantiestress, maar denk dat ik nu alles heb. Thermo ondergoed ook hier Lien! Vandaag nog wat boeken gescoord dus ik ben ook blij. maar bijna alles is ingepakt, morgen de laatste spullen en dan gaan met de banaan..

Athena, wat een vage acties zeg. gewoon hopla even een afdeling opbreken en neerkwakken dus. Ik kan me voorstellen dat je not amused bent en goed van je dat je toch ben wezen eten. Maar wat een gesol met jullie zeg.

Wel goed om te horen trouwens dat Boef het goed doet op school en Schurk nu ook is gewend aan het KDV. Dat scheelt iig!

Ely, klinkt niet al te best! Sterkte met je zieke kind meid.

Hier met kerst dus in Oostenrijk met gezin en familie, dus ik ben blij :-)

Meisjes, ik ga ook zo naar bed want morgen gaan we einde van de ochtend rijden en ben zojuist klaar met alles inpakken, klaarleggen en werk afmaken. Wedden dat ik nog van alles en nog wat vergeet? :-) Nou ja, dan kopen we het wel.

Lieve schatten, hele fijne kerstdagen en tot over een week!
Fijne vakantie vrolijk! Lekker genieten in hopelijk een dik pak sneeuw met vrolijkerd en de kindertjes. Je leest dit misschien niet meer, maar toch.

Ik zit nog in pyjama. Wacht even op vent die nu Boef naar school brengt en ga dan toch maar douchen, aankleden en richting werk. Wordt een BOT dagje gok ik zo. Pc gaat misschien niet eens aan. Athena doet het even niet meer .
Te laat, maar toch een hele fijne vakantie Vrolijk!

Wat is het hier ongekend rustig zeg!

Athena, idd. belachelijk hoe er met jullie gesold wordt. Mag dat zomaar, zonder enige vorm van overleg? Fijn dat het etentje in elk geval leuk was! En hoe is het gisteren gegaan?

Frietspiezen Lien? Of was het ie=ui?

Mini had dinsdag al kerstetentje op school, en is al vanaf donderdag vrij. Het nieuwe gebouw wat ze krijgen is nl. af, en daar trekken ze na de vakantie in, dus hadden ze al eerder vrij zodat de juffen konden inpakken.

Dus ik had al eerder geubermoederd -hoewel ik donderdag, op mijn vrije dag, kerststukjes en kerstcakejes met Mini en Nano gefrobeld heb. Da's ook wel erg.

Kinkhoest kan nog wel Ely, maar dan meestal in veel minder heftige vorm, door alle inentingen. Nichtje en oma van Maxi hadden het een paar jaar terug ook.

Zo, dat was weer een rijtjespost. Maar ja, wat moet je anders als er niemand is?
Fruit idd .

Nu flink aan het opruimen thuis. We hebben een klussenlijst gemaakt... pffft, daar wordt een mens niet vrolijk van... en dan gaat het alleen om klus-klussen, zoals plinten en gordijnen inkorten. De was enzo is regulier onderhoud .
Ha, ik had me ook al zitten afvragen wat frietspiezen waren, maar vergat het te vragen. Gelukkig waren het fruitspiezen .

Wat zijn we allemaal goed bezig met knutselen en bakken voor school en kinderen zeg, pluim voor onszelf!

Mille, heb gisteren een beetje gewerkt, maar ook veel met de (weinig) aanwezige collega's gebabbeld. Een ervan, een vrij nieuwe collega, heeft vanuit haar vorige werk veel ervaring met OR-zaken, dus is aan haar gevraagd om eens te kijken en op te schrijven of dit (plompverloren afbreken afdeling) ook niet iets is wat via hen zou moeten gaan.

Nu lekker vakantie houden. Alhoewel, we zijn retedruk vandaag. Hier net als lien een klussenlijst en een reguliere lijst die alleen maar langer wordt naarmate de dag vordert. Over een jaar zijn we er vast mee klaar .

Hoe gaat het met Zen, Elyane?
Athena, wat belachelijk zeg, van het opheffen/anders indelen van jouw afdeling. Ik zou er ook pislink van worden!

Vrolijk,al ben je nu al weg, even goed nog een superfijne vakantie gewenst, meis!

Hahaha, Lien, ik dacht dat je echt frietspiezen bedoelde, lekker suf

Maar ik vind het maar knap. Ik heb me er af gemaakt met zelfgemaakte worstebroodjes/kaasbroodjes (Zen en Zootje aan het werk gezet) en kant en klare nasi.

Kerststukjes hier thuis ook gemaakt, dat vind ik altijd leuk om te doen met ze. Maar nu was het ook praktisch, omdat ze door ziekte deze aktiviteit op school hadden moeten missen

Met Zen gaat het trouwens, dankzij de AB, alweer stukken beter, gelukkig maar.

Als hij weer helemaal de oude is, gaan we eens kijken hoe we het 'prinsjesgedrag' van hem om kunnen buigen, naar sociaal aanvaardbaar gedrag. Ben het zo zat, die verwende houding!

(terwijl hij dus helemaal niet echt verwend wordt....)

Ga nu weer verder lezen. Ik ben bezig in 'Duizend schitterende zonnen' Echt prachtig!
Ely, hier ook een kleine prins die bij elk moment dat we aan tafel zitten (ontbijt, lunch, avondeten, maar zelfs bij een beker sap) niet te nakken is. Bij de eerste beste correctie (ook als we vragen of hij heel even op zijn beurt wil wachten omdat iemand anders aan het praten is) met verveelde toon "ok, dan eet ik niets" en bord, beker of anderszins van zich afschuiven. Of nog liever: schreeuwen en stampvoeten. Wij proberen angstvallig alleen positief gedrag te belonen, maar dat wordt erg moeilijk als er niets positiefs te vinden is tijdens de eetmomenten .
Hoi, kom snel even langswaaien. Gruwelijk druk gehad deze week met een eindoplevering op zaterdag. Niet bijgelezen en nu moe moe moe dus ga dat een andere keer doen. Vandaag hoeft Aap niet te hockeyen en ga daar even van genieten: lekker in en om het huis rommelen.
Rustig hier!

Gelukkig maar... want haast geen forumtijd/zin.

Ben ik te laat om Vrolijk uit te zwaaien? Ben benieuwd hoe ze het hebben in de sneeuw.

Herkenbaar dat gedrag van Boefje en KK. KW is ook zo... actief, gillerig, onrustig en vooral irritant omdat hij niet luistert. Gelukkig is het niet plaatselijk Vanavond tijdens het eten toen BRS óp zijn kindertoel stond en KW het vlees met zijn handen at dacht ik even hóe ik in godsnaam positief kon belonen

Hier voor de rest lekker week(end) achter de rug.

Donderdag kerstviering van KW in de kerk en kerstdiner op school. Vond de kerkdienst zo emotioneel en zo leuk! En dan die lokaaltjes op school toen ze terug kwamen uit de kerk. donker, kaarsjes aan, muziek door heel de school en iedere klas zijn eigen buffet. Zo leuk. Na afloop van het diner (18.15 uur)

mochten we ze weer halen en stond de ouderraad klaar met gluhwein op het schoolplein en stond er een groepje ouders onder begeleiding van een toetsenist te zingen. Wat een sfeertje....

Gisteren hebben BRS en KW geslapen bij mijn ouders en hebben GW en ik geshopt en zijn we naar de sauna geweest en hebben we vanmorgen tot 10.30 uur (!!!) ongestoord uitgeslapen. Jammer van die hoofdpijn toen ik opstond. Ben het duidelijk niet meer gewend!

Iedereen lekker weekend gehad?
Nou inmiddels bijgelezen, was niet zo veel vanwege de rust.

Wat een rotstreek Athena. Normaal gesproken al vervelend (en ik vraag me inderdaad af of dat zomaar mag) maar zo vlak voor de feestdagen wanneer er veel vrij zijn, helemaal lomp.

Meid, ik hoop dat de ergste stoom uit je oren is gekomen en dat je komende dagen lekker kunt genieten van je gezin. Werk komt later wel weer.

Hier geen ubermoeder :( Hoewel ik dat morgen nog wel goed kan maken om op de kerstmarkt zelfgemaakte dingetjes te kopen van het kleine grut. Telt dat ook? Het is ook nog eens voor het goede doel.

Die kerkdienst en schoolactiviteiten klinken trouwens erg leuk Wind! En heerlijk dat je er even tussenuit kon.

Aap en ik zijn zaterdag nadat we het huis hadden ingericht ook wezen eten. Was een succes. We zaten uitgeblust en hongerig aan tafel en na een paar uur helemaal ontspannen richting huis te gaan. Lekker!

Nu nog even laatste puntjes op de i zetten op de zaak. En dan kerstdingen voor thuis regelen.
Millenium was blij om te horen dat andere mensen ook kinderen hebben die vervelend doen tijdens het eten

Jouw weekend klinkt beter dan het mijne Wind.

Nano ziek (koorts), Mini ziek (overgeven en misselijk).

Dat heet dan vakantie..
Zo, fijn dat jullie niet zo veel geschreven hebben in mijn afwezigheid .

Athena, wat een gezeik zeg!

Mijn afdeling is ook een keer opgeheven, hoorde ik ook plompverloren. Al had ik de avond ervoor nog wel een uitnodiging voor een bijeenkomst de volgende ochtend gehad. Die ochtend hoorden we dus dat we een voor een bij de manager moesten komen, waar ik vervolgens te horen kreeg dat ik overcompleet verklaard werd. Ik had echt niets aan zien komen dus was flink van de kaart en erg pissed.

Bij ons was dit wel langs de OR gegaan, en volgens mij moet dat ook wel hoor.

Ik ben wel gewoon blijven werken, heb ook mijn best gedaan. Het verzoek was of we gewoon wilde blijven en dat vond ik erg dubbel maar mijn gedachte was dat ik op die manier meer kans maakte op een andere leuke baan binnen hetzelfde bedrijf. En aangezien ik zwanger was, en net een huis gekocht had (de dag erna moesten we tekenen!) was me daar best wat aan gelegen.

Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal goed komt!!

Mille, beterschap voor je kroost!

Schorrie was vandaag goed te pruimen volgens Harrie. Sowieso gaat het best goed sinds hij ziek geweest is. Hij is toen een hele week thuis gebleven en dat heeft hem goed gedaan. Hij is niet driftig meer. Wel is hij ongehoorzaam. Als ik hem iets verbied, gaat hij altijd nog net ff een tikkie door. Erg vervelend want ik kan er echt heel slecht tegen als hij niet luistert en dat is toch echt zijn zwakke punt.

Ik ga het kereltje maar eens naar bed brengen. Half uurtje later dan normaal. Maar he, het is vakantie .
Ben bezig (met niets) en niet echt forum minded. Komt vast weer goed, scheelt een stuk als school weer begint, maar dat duurt nog even . Gelukkig trouwens voor de kinderen, want ik merk dat ze er wel leuker van worden.
Ben er ook weer, leuk weekend gehad in een Landalpark en vanmorgen weer teruggekomen. Wel sinds vanmorgen een zieke Suske en Wiske, ze gloeiden ineens van de koorts. Ze hebben de hele middag geslapen, da's niets voor hen. Beterschap voor de andere zieke kinderen!

Athena, wat een vervelende situatie op je werk zeg, daar word je niet vrolijk van. En dat vlak voor kerst. Ben zelf nogal rigoureus ingesteld, ik zou denk ik eens kijken wat men elders te bieden heeft. Geen goede tijd om te switchen misschien, maar kijken kan geen kwaad. Toch? Mijn contract is net verlengd, althans, heb net vandaag de verlengingsbrief binnen gekregen. Weer een jaarcontract, het laatste tijdelijke contract dat ik hier mag krijgen en daarna is het misschien wel einde oefening hier. Het mag tegenwoordig een wonder heten bij deze werkgever als je na drie tijdelijke contracten een vast contract krijgt. Maar goed, ik ben weer voor een jaar onder de pannen.

Hier hebben de kinderen al vanaf donderdagmiddag vrij. Donderdagavond kerstmarkt gehad waar ze zelfgemaakte spulletjes verkopen voor het Goede Doel. Wij mochten onze kerstsnuisterijen vroegah gewoon meenemen naar huis, tegenwoordig moeten de ouders de prulletjes van hun eigen kroost kopen. Het moet niet gekker worden. Maar goed, het is voor een Goed Doel. Kerkdienst gaat aan ons voorbij, wij zijn niet van de kerk. Ook niet (juist niet) op kerstavond. Ik ken hele volksstammen die nooit naar de kerk gaan, en op kerstavond 'voor de gezelligheid' wel. Dat vind ik hypocriet - maar ik zal hiermee wel weer heilige huisjes omver gooien. Sorry als ik iemand van ons hiermee beledig!
Was jij nou naar Beekbergen Dropje? Waar wij over een paar weekjes heen gaan?

Vroeger gingen wij elke herfstvakantie met ons gezin, mijn oom en tante en een andere oom en tante (de een broer van mijn moeder, de ander zus van mijn vader) naar dat park. Het is heel simpel maar omdat we er vroeger altijd heen gingen gaan we er nu in januari met mijn ouders en mijn broertje en gezin heen.

Speel jij nu ook niet met de gedachte om over een paar maanden toch maar rond te gaan kijken als je weet dat je bijna nooit een vast contract krijgt?

Las trouwens dat jij in 1000 schitterende zonnen bezig bent Ely. Mooi boek he?

Ik ben bezig in Mefisto van Tess Gerritsen en vind het eng. Gisteravond was Harrie er niet en wist ik dat hij pas diep in de nacht thuiskwam. Toen ben ik op een gegeven moment maar gestopt met lezen om mezelf niet helemaal gek te maken.
Er zitten daar op een paar vierkante kilometer een stuk of 6 Landalparken geloof ik. Coldenhove en Heideheuvel zitten rechts van de lijn Arnhem en Apeldoorn, en links van die lijn zitten Klein Ruwinkel, Miggelenberg, Berkenhorst en Rabbit Hill. En nog iets noordelijker heb je Heihaas en Veluwse Hoevegaerde. En voordat jullie denken dat ik zo'n Landalganger ben: neen, ik heb de site er even bij gepakt, wel zo makkelijk . Anyway, wij waren nu op Heideheuvel. Coldenhove en Heideheuvel liggen allebei bij Beekbergen. Leuk park. We zaten welgeteld 2 minuten lopen van het zwembad vandaan, en recht tegenover de parkwinkel. Handig! Oh ja, fijn, er zit nog een park vlak naast, Bospark Beekbergen, had ik niet in de gaten dus ik stond eerst vrolijk bij de receptie van dat Bospark. Zure receptioniste gilde al meteen dat ik niet bij Landal zat. Nou, excuse me. Fijne feestdagen.

1000 schitterende zonnen heb ik staan, maar nog niet gelezen. Ben nog een keer de Reiziger-cyclus aan het lezen, nu bezig in de laatste. Maar als ik het zo hoor ga ik hierna dat boek lezen!

En ja, ik ga eerst maar gewoon het nieuwe jaar in en dan vanaf het tweede kwartaal of zo eens rustig kijken of ik bij een andere vestiging terecht kan, in een niet-vergelijkbare functie. Want als ik solliciteer op een vergelijkbare functie bij een andere vestiging van dezelfde werkgever, moeten ze me een vast contract aanbieden en dat doen ze vast niet. Zucht. Een naaste collega van me zit nu al te zuchten want ze vreest dat ze weg moet per 1 mei aanstaande, want dan is haar laatste tijdelijke contract afgelopen. Zo ver laat ik het echt niet komen he, ik heb liever wat anders en hoor dan dat ze graag willen dat ik blijf (of niet natuurlijk), dan dat ik tot het laatste moment in het ongewisse blijf.
Wij gaan naar Heideheuvel. Coldenhove ligt geloof ik officieel in een andere plaats toch? Eerbeek geloof ik (ja, daar zijn wij ook al eens geweest). En ik weet dat geloof ik Miggelenberg aan dezelfde straat ligt als Heideheuvel.

Dat dat rendabel is eigenlijk he, al die parken bij elkaar.

Vroeger zaten wij in huisje 10 in Beekbergen. Nu is dat helaas een Astmahuisje oid geworden en kunnen wij die niet meer boeken.
Ik krijg allemaal mooie kerstkaarten van jullie. Bedankt!

Zelf laat ik dit jaar aan me voorbij gaan (en voel me daar nu al schuldig over, ik heb élk jaar nog kerstkaarten verstuurd). Maar dat betekent niet dat ik niet aan jullie denk natuurlijk en jullie niet het allerbeste wens voor volgend jaar!
Wij gaan woensdag ook naar Landal... park heet 't Loo.
Ik heb het omgekeerde: wel gestuurd, (nog) niets ontvangen ! Oh jawel trouwens, een digitale kaart van zowel Elyane als van Athena. Wat een geinig bekkie heeft Zeefje zeg! Wat vliegt de tijd, ik kan me nog een etentje herinneren waarbij Elyane nog net niet zwanger was van haar. En een heel leuke baret op het hoofd van Elyane.

Lien, ik heb dat ook, dat de kinderen veel beter te pruimen zijn als ik er 'geestelijk' (lees: me losruk van het forum en van de pc in het algemeen) meer bij ben. Jammer wel. Maar ook wel logisch.

Oh ja, ligt Miggelenberg aan dezelfde straat maar dan een x kilometer verderop? Ha, handig om te weten voor eind januari, als de Vrolijke familie en wij een weekendje weggaan. Kunnen we gewoon langs Heideheuvel rijden en dan doorgaan totdat we bij Miggelenberg zijn. Idd apart dat ze allemaal 'draaien'! Aan de andere kant, de Veluwe is natuurlijk wel een onwijs mooi natuurgebied. Ik zei dit weekend nog dat ik best altijd in zo'n huisje zou kunnen wonen, zeker als het gaat om de hoeveelheid vierkante meters die je moet schoonmaken. Scheelt toch aanzienlijk met ons huis.
't Loo, ook leuk Wind, lijkt me ook een mooi park. Ben er zelf nog nooit geweest maar hoor er goede geluiden over.
Ik heb ook alleen maar digi kaarten ontvangen hoor Dropje . En geen Ely met baret trouwens.

Heb sowieso nog best weinig kaarten gekregen, volgens mij hing de deur andere jaren een paar dagen voor Kerst al helemaal vol. Nu ook wel maar ik heb de kaarten een beetje uitgespreid .

Dropje, check het nog maar wel even, of Miggelenberg echt aan die straat ligt . Wij gaan trouwens dat weekend naar Beekbergen, zitten we dan dus toch aan dezelfde straat? Wij gaan een van die dagen bij de Chinees in Beekbergen eten (daar zit een hele lekkere). Als jullie dat nou ook doen .

Zo, wel weer genoeg geknipoogt .
Waar ligt Het Loo. Vlakbij het paleis of heeft het niets met elkaar te maken?
Hihi, ik bedoel dat ik me nog een etentje in Amsterdam kan herinneren, daar in dat Huiskamerrestaurant, Elyane had toen een leuke baret op haar knar.

Is mijn kaart nog niet binnen, Morrie? Heb ze woensdag verstuurd. Heb toch nog aardig wat papieren kaarten ontvangen, ze liggen alleen nog op de tafel, normaal gesproken had ik ze altijd aan een satijnen lint geprikt. Maar nu durf ik nergens een punaise in te jassen, nieuw huis, geen punaises vrees ik.

Landal 't Loo ligt helemaal bovenin Gelderland, nog net aan het Veluwemeer. Tussen 't Harde en Wezep (zou mij overigens niets zeggen, maar ik heb de Landal site nog open staan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven