Gezondheid alle pijlers

dikke buik

11-10-2016 16:24 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin 2015 ben ik bevallen. Voor de zwangerschap woog ik 63 kg. 9 maanden na de bevalling woog ik 65 kg. Niks aan de hand. Wel was het zo dat mijn oude broeken niet meer pasten. Ik had altijd maat 40. Ik ben na 9 maanden pas aan de pil gegaan. Toen kwam ik ineens 3 kg aan. Ik dacht dat het door de pil kwam, daarom ben ik er vrij snel weer mee gestopt. Maar de 3 kg ging er niet meer af. Ik weeg nu 1.5 jaar na de bevalling nog steeds 68 kg. Mijn broeken pas ik niet meer. Mijn buik is behoorlijk dik. Heb echt dikke vetrollen terwijl ik die nooit heb gehad. Ik draag nu broeken maat 44. Ik heb nu maat 42 aan, maar die is ook veel te strak. Is dit nu normaal na een bevalling/zwangerschap en is het gewoon een kwestie van afvallen? Of kan ik beter een afspraak maken bij de ha? Ik maak me best zorgen. Denk dan, wat als het om een gezwel gaat? Wat zouden jullie doen?
Op je voeding letten (lees: vetpercentage verlagen) en gaan sporten/bewegen.
En je lichaam verandert zeker wel na een zwangerschap, maar vetrollen ligt echt aan je eetgedrag.
Van een gezwel krijg je geen vetrollen. Dan zul je toch moeten afvallen, maar dat kan niet plaatselijk op je buik. Ga in ieder geval eens flink sporten en gezond eten.
Heb je wel iets aan de lijn gedaan na je zwangerschap?
Je bent dus 5kg zwaarder dan voor je zwangerschap. Ik weet niet hoe lang je bent maar bij mij (1.60m) maakt 5kg echt best veel uit.

Gewoon aan de lijn dus.
Een gezwel?!

Je hebt vetrollen.. Ik zou je eet en bewegingspatroon eens kritisch onder de loep nemen.
Van een gezwel krijg je doorgaans geen vetrollen.

Ga gezond eten en sporten.
Afhankelijk van je lengte kan 5 kilo wel een maat schelen, maar ook een zwangerschap zorgt ervoor dat je figuur verandert.

En dan is het maar net waar je je druk om maakt: 5 kilo extra, of het feit dat je niet meer in maat 40 past?

Afvallen, of gewoon tevreden zijn met hoe het is.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
ik maak me vooral druk om die buik. Zo erg dik heb ik die nog niet gehad. Behalve toen ik zwanger was natuurlijk. Omdat het zo plaatselijk is vind ik dat wel vreemd.

Wegens omstandigheden ben ik niet echt bezig geweest met afvallen. Zit er nu ook even niet in om dat heel strak te gaan doen. Maar ik kan alvast beginnen met enkele stappen door beter op eten te letten.
Tja, als je je zorgen maakt ga je even langs de huisarts, ongeacht wat de Viva-dames ervan vinden. Lijkt mij.
Ik vind dat altijd zo gek. Gestoomde groente met kip eten kost net zoveel tijd als een bord patat met een frikandel weg kanen (bij wijze van)

En wat is "strak" lijnen?

Uiteraard kan je voor de zekerheid even langs de HH gaan TO, wij zijn geen medici.
als avondeten maak ik al een tijdje recepten van het diabetesfonds, wat gewoon mager is. Daar ligt het niet aan. Patat enz eten we niet vaak.
Ga langs je huisarts als je het niet vertrouwt.
Maar maak je je al zo'n 1,5 jaar zorgen over een eventueel gezwel in je buik? Waarom ben je dan nog niet eerder naar de huisarts geweest?
En wat eet en drink je de rest van de dag?
quote:pien6 schreef op 11 oktober 2016 @ 17:21:

Maar maak je je al zo'n 1,5 jaar zorgen over een eventueel gezwel in je buik? Waarom ben je dan nog niet eerder naar de huisarts geweest?Omdat ik het niet zo'n fijne huisarts vind. Geeft weleens het gevoel dat het onzin is waar je voor komt. Ik weet dat huisarts prive zegt dat veel patienten zeuren. Ik ga alleen in extreme gevallen daar naartoe. Ga er niet graag heen ivm om als zeur gezien te worden. Zeker als het straks echt alleen maar vet blijkt te zijn.
quote:JustcallmeTuT schreef op 11 oktober 2016 @ 17:22:

En wat eet en drink je de rest van de dag?

Eigenlijk geen frisdrank. Vooral water en thee wat betreft drinken.

Wat eten betreft zou het wel in snoep/koek kunnen zitten. Daar valt wel wat winst te behalen. Maar het is ook niet zo dat ik dagelijks zakken snoep en koek eet. Daarom vind ik het vreemd.

Wat beweging betreft, daar zit het hem zeker wel in want dat heb ik te weinig.
quote:yogonaise schreef op 11 oktober 2016 @ 17:27:

[...]

Eigenlijk geen frisdrank. Vooral water en thee wat betreft drinken.

Wat eten betreft zou het wel in snoep/koek kunnen zitten ligt het aan. Daar valt wel wat winst te behalen. Maar het is ook niet zo dat ik dagelijks zakken snoep en koek eet. Daarom vind ik het vreemd.

Wat beweging betreft, daar zit het hem zeker wel in want dat heb ik te weinig.
Dan is het toch niet gek? Als je niet beweegt maar wel elke dag een paar koekjes en snoepjes eet naast je normale maaltijden, val je niet af.
Lekker met je kindje wandelen, fietsen en minder snaaien zou al kunnen helpen.
Stoppen met het eten van chips, snoep, koeken. Pak wat vaker de trap ipv roltrap/lift.

Ga fietsend/lopend ergens naartoe ipv auto/bus/brommer.

Het is echt niet zo dat je uren in de sportschool moet rond hangen.

Ik ben zelf nooit zwanger geweest, maar het lijkt me niet veel anders dan onder normale omstandigheden af te vallen.

En als je je niet op je gemak voelt bij je huisarts zou ik toch eens voor een ander kijken.
Als ik om me heen kijk, bijvoorbeeld op het schoolplein, valt het me op dat veel moeders, ook al zijn ze slank, een buikje of zelfs flinke buik hebben. Er zijn er ook met een platte buik hoor, maar een groot deel heeft het wel. Een kennis van mij bijvoorbeeld is slank, maar ik vroeg me een tijdje geleden echt af of ze zwanger was toen ze een wat strakker shirt aan had. Bleek niet zo te zijn, anders was die baby nu allang geboren en die buik heeft ze nog. Ik denk dat dat gewoon een "cadeautje" is dat veel vrouwen overhouden aan hun zwangerschap en dat je er alleen min of meer vanaf komt door je helemaal suf te trainen. En dan nog niet eens helemaal.
Na een zwangerschap zijn je buikspieren flink uitgerekt en bij bijna niemand worden ze ooit weer zo strak als van te voren, ook al train je je suf. Door de slappere spieren valt je buikinhoud als het ware een klein beetje naar voren. Daarom hebben de meeste moeders een buikje, ongeacht hoe slank of zelfs mager ze zijn. Dat kan bij jou het geval zijn. Maar als het inderdaad alleen vet is, is het een kwestie van afvallen.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
quote:Kraaitje87 schreef op 11 oktober 2016 @ 17:57:

Stoppen met het eten van chips, snoep, koeken. Pak wat vaker de trap ipv roltrap/lift.

Ga fietsend/lopend ergens naartoe ipv auto/bus/brommer.

Het is echt niet zo dat je uren in de sportschool moet rond hangen.

Ik ben zelf nooit zwanger geweest, maar het lijkt me niet veel anders dan onder normale omstandigheden af te vallen.

En als je je niet op je gemak voelt bij je huisarts zou ik toch eens voor een ander kijken.Wat word ik toch moe van het feit dat mensen maar blijven denken dat iemand die dik is dat is door chips/snoep/koek. Ik ben dik, maar niet door veel snaaien, maar door te veel 'gewoon' eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven