Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.

Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.

De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
Euroshopperbeleg is natuurlijk weer een ander uiterste. Maar je kan bijvoorbeeld voorverpakte ham in de supermarkt kopen of verse ham bij de slager. Als ik eet op andermans kosten, ga ik de ander niet meteen op voor een hele hoge rekening op laten draaien.

We gingen met de cliënten ook wel eens een dagje op stap en lekker lunchen of uit eten gaan hoorde er dan ook bij. Ik koos dan gewoon iets uit het goedkopere deel van de kaart, ik hoef niet het duurste omdat de cliënt toch betaald.

De cliënten konden hier trouwens zelf niks van zeggen, die waren dusdanig zwaar verstandelijk beperkt dat het hele concept geld hun vreemd was. Voor hun koos ik dan iets waarvan ik wist dat ze het lekker vonden en als dat het duurste was, dan was dat zo.
quote:flexiia schreef op 04 oktober 2016 @ 22:30:

[...]

De deur ging open en viel niet dicht. Ik liep dus naar binnen omdat er binnen ook meerdere wc's waren. Wat had ik dan moeten doen? Deur dicht smijten, geld inwerpen en de deur dan weer openen? Dat staat ook zo raar, overdreven het brave kind uithangen en geldverspilling. Het is absoluut niet alsof ik meteen achter de vrouw aanschoof of zelfs als een gek de deur greep om hem open te houden.

Ik stond bij de wc en de deur stond open. Nadat ik enkele tellen had gewacht ging ik naar binnen.

Vind je het ook geldverspilling als jouw werkgever je loon netjes aan jou uitbetaald?

Waar denk je dat de toiletjuffrouw haar loon mee verdiend?
Of we gaan nog fijn even door over de vreselijke actie van de 25 of 50 cent voor een wc gebruik

Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik over die 25 cent.
quote:dianaf schreef op 05 oktober 2016 @ 15:50:

[...]

Dat is echt wel een probleem. En straks gaan ze allemaal piepen als de regels aangescherpt worden (bijvoorbeeld door patienten te laten aftekenen wat ze hebben en degenen die rondgaat verantwoordelijk te maken voor verschillen).

Ik heb ergens gewerkt waar je gewoon van werkte 8:30 tot 12:30 en van 13:30 tot 17:30. Geen uitzonderingen op die tijden. De reden? Er was een collega geweest die steeds stopte met werken als de baas er niet was (die was vaak bij klanten), dus niet alleen niets deed, maar ook gewoon alvast naar huis ging of niet kwam. En niemand die zijn mond open deed, want het was zo'n aardige jongen en klikken is niet netjes. Waarschijnlijk vonden ze zelf die 'flexibiliteit' ook wel erg prettig.

Ik kende een team waarbij men elkaar een vrije dag per maand gaf. Een dag per week werkten er 3 ipv 4, om de beurt thuis blijven.

Zelf vonden ze dat heel collegiaal en normaal. Echt schandalig.
quote:Het-groepje schreef op 05 oktober 2016 @ 19:25:

[...]

Ik kende een team waarbij men elkaar een vrije dag per maand gaf. Een dag per week werkten er 3 ipv 4, om de beurt thuis blijven.

Zelf vonden ze dat heel collegiaal en normaal. Echt schandalig.Mijn eerste reactie was 'inderdaad'. Mijn volgende: als ze het werk zo afkrijgen (zonder af te raffelen dan), waarom niet? Wel even overleggen met de baas natuurlijk, en dat was waarschijnlijk niet het geval.
Tvp
quote:minnimouse schreef op 05 oktober 2016 @ 19:16:

Wat een gezeik over die 25 cent.Als je erover zeikt hoef ik het niet meer
quote:amarna schreef op 05 oktober 2016 @ 08:48:

[...]

Ik werk in een groot ziekenhuis en in de vakantieperiodes moeten in de kantine de eenpersoonsporties boter, jam, pindakaas, smeerkaas etc. 3x zo vaak als anders worden bijgevuld. Is zo handig op de camping, waarschijnlijk, die pakjes Moeten die niet gewoon afgerekend worden aan de kassa van de kantine? Of hebben jullie gratis eten voor personeel?
quote:flatverkopen schreef op 05 oktober 2016 @ 19:28:

[...]

Mijn eerste reactie was 'inderdaad'. Mijn volgende: als ze het werk zo afkrijgen (zonder af te raffelen dan), waarom niet? Wel even overleggen met de baas natuurlijk, en dat was waarschijnlijk niet het geval.

Het was in de kinderopvang, dus gewoon extra aanpoten en teveel kinderen per persoon.

En de baas werkte die dag niet.
quote:Het-groepje schreef op 05 oktober 2016 @ 20:06:

[...]

Het was in de kinderopvang, dus gewoon extra aanpoten en teveel kinderen per persoon.

En de baas werkte die dag niet.Wow, dat verandert de zaak! Ik ging uit van mijn eigen baan (kantoor, geen levens die op het spel staan )
Ooit op vakantie in het buitenland met een vriendin dan deel je hier en daar wel eens wat met elkaar. De een haalt hier wat eten en de ander daar waarna je het uiteindelijk ongeveer verrekend. Ik ben meestal niet van het exact uitrekenen.

tot dat ze gepikeerd toch echt om die 10 bath vroeg die ik te weinig had betaald, omgerekend iets van 25 cent...
Tvp
quote:KitKeller schreef op 11 juni 2016 @ 12:53:

Die arme hond...

Mijn tuinman vertelde ooit dat zijn hond erg ziek was. De prijs bij de huisarts was echter hoger dan wat de hond gekost had. Dus kon hij net zo goed een nieuwe kopen vond hij

Echt, hoe krijgen die mensen het uit hun strot. Het zijn geen gebruiksvoorwerpen...
quote:Zwartvlekje schreef op 05 oktober 2016 @ 07:36:

[...]

Het is allebei even erg.

Bij mij op het werk is het ook zo. Ik zit op een afdeling met enkel goed verdienende werknemers en toch. We hadden eerst altijd een doos met printerpapier naast de printer staan om bij te vullen maar er werden zo veel pakken meegenomen dat voordat er weer een nieuw pak nodig was de doos al weer leeg was. Tegenwoordig mag er nog maar 1 iemand de printer vullen en heeft deze persoon als enige toegang tot het papier.Dat vind ik wel erg en schandalig.
quote:-NummerZoveel- schreef op 01 mei 2016 @ 21:50:

[...]

Dankjewel.

Maar mijn punt was eigenlijk dat je een ander ook gewoon iets kunnen gunnen terwijl je dat zelf nooit hebt gehad, gewoon omdat je een ander het beste gunt.Wat heeft u een warm, en een goed gedachte. .
Wat een heerlijke verhalen, al ben ik pas op blz 12, even een TVP want ik wil alles lezen
blz 12 van dit deel of de andere delen Donkey? Als het van dit deel is heb je nog wat te "kneukelen" hoor, veel plezier, dit is ook een van mijn favo topics...
die ik wilde bestaat al...
blz 12 van dit deel of de andere delen Donkey? Als het van dit deel is heb je nog wat te "kneukelen" hoor, veel plezier, dit is ook een van mijn favo topics...
die ik wilde bestaat al...
quote:lemoos2 schreef op 04 oktober 2016 @ 23:31:

[...]

Bij dit soort mensen weet ik vaak niet wat ik erger vind, de diefstal(len) an sich of het totale gebrek aan schaamte/eergevoel.Zo mee eens!
quote:andante36 schreef op 05 oktober 2016 @ 18:55:

[...]

Vind je het ook geldverspilling als jouw werkgever je loon netjes aan jou uitbetaald?

Waar denk je dat de toiletjuffrouw haar loon mee verdiend?Is dat wel zo?! tijdens mijn studententijd heb ik altijd in restaurantketens gewerkt, o.a. jarenlang bij de Mc en bij La Place, daar kregen de toiletdames gewoon een salaris. Het zou toch wat zijn als ze van die muntjes zouden moeten rondkomen.
Ligt aan de plek waar deze werkzaam is. Op sommige plekken loon, op sommige plekken het geld van de toiletbezoeken.
Als het een automaat is waar je muntjes in moet doen, gaat dat geld naar bedrijf en krijgt de schoonmaker gewoon een vast loon.
Ow en ik heb al vaker niet die 50 cent bij een tankstation zo toevallig ontlopen en meestal terecht, smerige vieze plee's.
Op sommige plekken is een bijdrage vrijwillig. Geven jullie dan wat? Cq leggen jullie dan iets in het mandje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven