Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.

Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.

De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chevron schreef op 13 oktober 2016 @ 14:08:

[...]Wat erg! Ook de hele gedachtegang. Dat je allereerst denkt hoe kan ik hier aan verdienen ipv mooi kan ik een ander een plezier doen. Schaamteloos

Ja, ze zat toen wel krap bij kas dus ik had me er nog iets bij kunnen voorstellen als ze de kosten wat had willen delen of zo (2/7e ipv 2/5e). Maar eigenlijk was het niet eens bij me opgekomen om er überhaupt geld voor te vragen omdat we die 2 dagen min of meer kado kregen. Ze had sowieso vaker dat soort egoïstische acties en we zijn dan ook geen vriendinnen meer.

Nog een ander verhaal wat meer over slecht met geld omgaan gaat dan zuinigheid;

Ik was 's avonds in een andere stad en moest iets eten voor ik naar huis ging, maar ik vind het niet zo leuk om dat alleen te doen. Gelukkig kwam ik een vriend van me tegen, dus ik vroeg of hij mee wilde. Dat leek hem gezellig, maar hij twijfelde omdat hij zuinig aan moest doen, Hij zat nogal krap bij kas.

Ik had het ook niet breed, maar ik wilde graag met hem ergens eten (in een restaurant, ik hou niet van snackbar-eten), dus bood ik aan om zijn maaltijd te betalen, als hij zijn eigen drankjes zou betalen. Dat vond hij een goede deal. We gingen gezellig eten in een goedkoop restaurant, maar hij bestelde allemaal luxe biertjes bij zijn eten! Van €5 per stuk en zo. Uiteindelijk was zijn drankrekening hoger dan wat ik voor zijn maaltijd moest betalen... Nu snapte ik ook waarom hij altijd krap zat!
quote:matroesjka_ schreef op 12 oktober 2016 @ 20:00:

[...]

Het had V&D wel gesierd als je op vertoon van je LaPlace bon gratis zou mogen plassen.Nu ik lees dat betreffende toiletdames (waren tot op heden altijd dames die daar zaten en dus vandaar deze term) deze taak als ZZP-er uitoefenden denk ik daar anders over. In andere situaties ben ik het met je eens.
quote:AliceV schreef op 13 oktober 2016 @ 15:16:

[...]

Ja, ze zat toen wel krap bij kas dus ik had me er nog iets bij kunnen voorstellen als ze de kosten wat had willen delen of zo (2/7e ipv 2/5e). Maar eigenlijk was het niet eens bij me opgekomen om er überhaupt geld voor te vragen omdat we die 2 dagen min of meer kado kregen. Ze had sowieso vaker dat soort egoïstische acties en we zijn dan ook geen vriendinnen meer.

Nog een ander verhaal wat meer over slecht met geld omgaan gaat dan zuinigheid;

Ik was 's avonds in een andere stad en moest iets eten voor ik naar huis ging, maar ik vind het niet zo leuk om dat alleen te doen. Gelukkig kwam ik een vriend van me tegen, dus ik vroeg of hij mee wilde. Dat leek hem gezellig, maar hij twijfelde omdat hij zuinig aan moest doen, Hij zat nogal krap bij kas.

Ik had het ook niet breed, maar ik wilde graag met hem ergens eten (in een restaurant, ik hou niet van snackbar-eten), dus bood ik aan om zijn maaltijd te betalen, als hij zijn eigen drankjes zou betalen. Dat vond hij een goede deal. We gingen gezellig eten in een goedkoop restaurant, maar hij bestelde allemaal luxe biertjes bij zijn eten! Van €5 per stuk en zo. Uiteindelijk was zijn drankrekening hoger dan wat ik voor zijn maaltijd moest betalen... Nu snapte ik ook waarom hij altijd krap zat!

Wees blij dat het niet andersom was;)

Ik had gedacht nl dat je zou zeggen dat hij dan de duurste maaltijd uitkoos en daarnaast water zou drinken oid

Maar dit is toch prima, zijn geld zijn keuze. Jouw geld, jouw keuze!
Het is me echt een raadsel waarom in dit topic áltijd de discussie uitkomt op betalen voor het toilet.
Tvp ????

Heerlijk dit
Het glas is halfvol
Omdat het echt enorm krenterig is moeilijk te doen over 50 cent.
Indien verdiend vind ik dat die 50 cent iemand terecht toekomt. Indien niet terecht verdiend vind ik dat ik zelf ook wat leuks kan kopen voor of doen met die 50 cent.
Ik betaal wel bij de wc's als het moet natuurlijk. Zijn de wc's heel schoon dan extra. Vrijwilliger bijdrage geef ik alleen als het (redelijk) schoon is.

Bij de Hema geef ik vaak extra. De dame die daar zit heeft mijn dochter 2x gratis laten plassen toen ik geen kleingeld meer had, de toiletten zijn schoon en ze is altijd vrolijk. Zij krijgt standaard een euro ipv 40 cent.

In de Efteling jaren geleden ooit een enorme discussie gehad met een toiletdame. Ze zei dat we verplicht moesten betalen, de wc's waren vies en bovendien werd (wordt?) in de Efteling een VRIJWILLIGE bijdrage gevraagd. Dat stond toen nog op hun plattegrond dus uiteindelijk dat ding uit mijn tas getrokken en haar erop gewezen dat we helemaal niks moesten. Dat vond ik een best vreemde situatie.
Je betaalt al genoeg entree bij de Efteling om in ieder geval gratis naar een schoon toilet te mogen.
quote:Fiorah schreef op 13 oktober 2016 @ 18:16:

Het is me echt een raadsel waarom in dit topic áltijd de discussie uitkomt op betalen voor het toilet.

Misschien omdat dit onderwerp een heikel punt is voor de betreffende toiletdames.

Toiletdames hebben vaak te maken met gierige mensen en laat dit topic daar nu net over gaan.

Het is me echt een raadsel waarom in dit topic áltijd de discussie uitkomt op betalen voor het toilet.Het was net weer klaar en jij rakelt het weer op ..
Wat is het toch fijn dat je in andere landen vaak gratis naar het toilet kunt. In Amerika kan dat echt overal. Daar hebben ze vast niet dit soort discussies.
quote:Flashy schreef op 13 oktober 2016 @ 22:56:

Wat is het toch fijn dat je in andere landen vaak gratis naar het toilet kunt. In Amerika kan dat echt overal. Daar hebben ze vast niet dit soort discussies.Idd! Daar is het goed geregeld
Never mind!
Maar wat is het gierige gedeelte van dit verhaal dan?
Ja, wat is hier gierig aan? Ik snap het verhaal ook niet zo goed.
't Is al met al een heel gedoe
Ja klopt ook wel. Eerder bizar.
Collega was gierig in zijn tijd ofzo???
die ik wilde bestaat al...
Bij de benzinepomp langs de snelweg heb je meestal een geautomatiseerde toegangspoort waar je dan 50 cent in de gleuf duwt. Nu zijn dit super technologische toiletten waar alles geautomatiseerd verloopt tot aan de schoonmaak en ik nog nooit een grote boodschap heb achtergelaten dus ik reken me zelf tot de netttere mensen. Waarom zou ik dan in een 'supermarkt' met dure spullen tot wel 300 a 400 % van de winkelprijs moeten betalen voor het toilet of mij op een sluwe manier tot een aanknoop te dwingen omdat ik dan zogenaamd 50 cent korting krijg? Nee! Ik betaal principieel niet voor een toilet en zeker niet op een plek waar er verwacht wordt om te kunnen stoppen. Ik glip meestal door het poortje door. Er is tevens geen politie die je een bon aan kunt slingeren dus het is OF een service aanbieden OF ik doe het achter de benzinepomp in de struiken.

Het is me echt een raadsel waarom in dit topic áltijd de discussie uitkomt op betalen voor het toilet.Probleem is in Nederland dat wij ze hebben verwend en daardoor zijn gaan denken dat wij verplicht zijn om voor een toilet te betalen. Wat nu als ik het geld gewoon er niet voor heb? In de meeste landen legt men een bord neer en is het aan jou om wel of geen vrijwillige bijdrage achter te laten. In dit land verbieden ze je naar binnen te gaan zonder te betalen en zijn ze zelfs bereid om 50 piek voor je in te wisselen. Ik ben hier heel radicaal in want ze zijn ook nog eens meestal bijdehand.
Ga nog lekker even door over die plees joh
Febag, kan je in de OP zetten dat er een apart topic over betalen voor de w.c. is?
Een organisatie met één goedbetaalde kracht, meneer K., en verder alleen vrijwilligers (ongeveer 24 mensen).

Er was een bijeenkomst+buffet met alle vrijwilligers en ook meneer K. . Een lieve Indonesische vrouw had 25 pasteitjes gemaakt. Meneer K. stormt als eerste op het buffet af, laadt 5 pasteitjes op zijn bord en gaat ze snel opeten. Na afloop hielp meneer K. natuurlijk niet mee met opruimen.

Omdat meneer K. hierom bekend staat, staan er nu vrijwilligers bij het buffet om het eten op te scheppen.

Meneer K. vond overigens dat zijn vrouw ook het recht had om bij dergelijke gelegenheden mee te eten, terwijl zij verder niets deed in die organisatie.
Baile......wat een hork.
Ik vaarde met mijn boot door de grachten van Amsterdam. Twee "vriendinnen" van een een vriend wilde graag meevaren wat ik prima vond. Een van hen had geloof ik twee zakken chips en een twee flessen rosé bij zich en dit werd gedeeld. 1 vriendin kende ik oppervlakkig, de ander had ik nooit gezien.

Twee weken later kom ik haar weer tegen op een terras en vraagt de gulle geefster of ik even 5 euro kan geven als bijdrage voor de wijn. Haha, ik dacht jezus wat een krent. Madam de communicatieadviseur... Ik heb er haar tien euro gegeven en zei laat de rest maar zitten. Nee ik heb geen 20 euro voor brandstof en afschrijving op mijn sloep gevraagd).

Valt me vaak op, die kakkertjes, beetje gaaf en interessant doen, maar vaak geen cent te makken of gewoon megakrenterig. "Ik woon in Zuid!!! zeggen ze dan met trots (is dan meestal Hoofddorpleinbuurt of de Pijp.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven