Uitgerekend Juni 2017 deel 2

07-10-2016 10:53 1287 berichten
Omdat de dames van het andere topic uitgerekend in Juni 2017 graag met een kleiner groepje praten maak ik een nieuw topic aan voor de nieuwe schrijfsters die ook in Juni zijn uitgerekend! Op dit topic komt geen slotje iedereen die in juni is uitgerekend is welkom dus laten we hopen dat het een lekker vol topic word!

Als er iets in de tabel veranderd moet worden geef dit dan dikgedrukt aan!

= kloppend hartje

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenWondertje3303e4 Juni meisje16 januari 20 weken echoPrettymama282e8 Juni jongen17 januari 20 weken echo, 2 februari controle vkSmurf89271e8 Juni Verrassing9 februari controle vkHartje15281e9 Juni Verrassing13 februari controle vk-streepje-301e11 Juni onbekend25 januari 20 wekn echo, 1 februari controle verloskundigeDanny89271e12 Juni onbekend16 december echoBevertjes301e14 Juni onbekendLoveisdancing262e14 Juni onbekendLadiiNurd261e*21 Juni onbekendLilianw198828 1e*22 Juni meisje31 januari 20 weken echoMamavanonswondertje201e22 Juni jongenMaison06271e22 Juni meisje3 februari 20 weken echoMijmama312e22 Juni Verrassing6 februari 20 weken echoBabynummer128 1e26 juni VerrassingAardbeitje8371e29 Juni Verrassing

pistasche91

wegens lange tijd niet mee praten heb ik Urbanjungle, floraaa, Chabelitha, jbm, pixeltje79, Sukayan, Musketi, S1984J, Noortje9414, Jopie84, knoopje8, Sjieep, Mevrouw_X en Summer010 uit de tabel gehaald zodat deze up to date blijft. Als jullie weer willen aansluiten dan mag dat natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ohhh meiden! wat zijn we allemaal onzeker!!

we hebben echt een flinke oppepper hier nodig <3 Misschien moeten we wat leuke dingen in de groep gaan gooien. (Ik zit verschrikkelijk op werk met een knellende BH maar kan hem moeilijk uittrekken hahaha )

Hebben jullie al stiekem iets aangeschaft voor je humpje?

Of is er iemand van plan een speciale cursus te volgen, zwangerschapsyoga ofzo?

Hoe willen jullie het gaan vertellen? Alle toeters en bellen of gewoon met een foto van de echo?

We moeten even de aandacht van onze onzekerheden afleiden naar de mega positieve dingen van zwanger zijn, want we krijgen allemaal een kleine mini-me!! (zo.. ik hoop dat dit helpt haha)
Diervriendelijk vlees bestaat niet
pistache hahahaha ja dat hebben we wel nodig he! ik heb nog niets gekocht wacht eerst af of het een meisje of jongen is aangezien we al een meisje hebben heb ik dan natuurlijk niet veel nodig. qua vertellen ik heb mijn dochter een truitje aangedaan waar opstaat ik ben straks niet meer in mijn hahaha zo grappig hoe mensen dat niet gelijk begrijpen. onze ouders broers en zusjes weten het en mijn beste vriendin. de rest vertellen we na een goede echo
quote:Pistache91 schreef op 14 oktober 2016 @ 11:50:

Ohhh meiden! wat zijn we allemaal onzeker!!

we hebben echt een flinke oppepper hier nodig <3 Misschien moeten we wat leuke dingen in de groep gaan gooien. (Ik zit verschrikkelijk op werk met een knellende BH maar kan hem moeilijk uittrekken hahaha )

Hebben jullie al stiekem iets aangeschaft voor je humpje?

Of is er iemand van plan een speciale cursus te volgen, zwangerschapsyoga ofzo?

Hoe willen jullie het gaan vertellen? Alle toeters en bellen of gewoon met een foto van de echo?

We moeten even de aandacht van onze onzekerheden afleiden naar de mega positieve dingen van zwanger zijn, want we krijgen allemaal een kleine mini-me!! (zo.. ik hoop dat dit helpt haha)Haha knellende BH is herkenbaar ik heb de afgelopen dagen een sport BH gedragen maar dat is erg vervelend. Wij vertellen het mijn broers en zusje dmv een echo met sokjes althans dat is de bedoeling. Ik heb bij m'n moeder 4 dozen staan met baby kleding van 4jr geleden dus die binnenkort maar even door spitten denk ik ..
Stay Positive!
Wat vervelend dat sommigen zich lichamelijk zo verrot voelen. Ik ben vandaag 5+1 en heb echt nog geen aanwijsbare klachten. Wel ontzettend moe (lag gisteren om 21:00 al in bed haha) en ik moet kleine porties verdeeld over de dag eten, maar voor de rest mag ik niet klagen. Hopen dat ik het nu niet jinx en dat het straks de horror wordt haha!!

Woensdag is de mevrouw voor MvM geweest en die test had een hele dikke vette streep. Was fijn om extra bevestiging te hebben, zeker omdat ik me voor de rest nog niet echt zwanger voel. Doen jullie ook mee voor moeders voor moeders?

Vertellen: wij hebben 27 okt eerste echo en daarna gaan wij het direct aan onze ouders vertellen. Ik ben dan 7 weken. Onze ouders weten van het traject, dus die willen we graag het goede nieuws geven. De rest zien we wel. Enerzijds is het ons geheimpje, anderzijds wil ik het ook van de daken schreeuwen! Maar wil ook realistisch zijn - ben nu nog maar 5 weken dus kan echt nog wel wat misgaan. Moet mezelf ook wel bedwingen niet rond te gaan kijken hoor, voor spulletjes voor de baby enzo. Maar moet echt nog even geduld hebben. Wanneer vertellen jullie het op het werk?

Voor in de tabel: ik ben 28 jaar.
Ik heb me gisteren aangemeld voor MvM als het goed is bellen ze mij vandaag en anders aankomende week. We zullen het wel gaan beleven hoe het is haha .. Ik heb niet meer getest na woensdag.. Dus ik hoop dat het een knaller is
Stay Positive!
Hoi dames,

Ik kom ook graag meeschrijven. Ik ben nu 5+2. Ik probeer zo relaxed mogelijk te blijven. Maar spannend is het wel, ik heb hiervoor 2 miskramen gehad. Dus hoop heel erg dat het nu wel goed gaat :-)

Voor in de tabel:

leeftijd 30

14 juni

afspraak 07/11 echo en intake
mvm ik denk dat ik deze keer niet mee doe ik was echt zo ziek van die stink dingen.

Urbanjungle het werk vertel ik het ook na een goede echo.

welkom en gefeliciteerd bevertjes!
Pistache, volgens mij kun je ook de eerste kop thee weggooien of aan iemand anders geven en dan nog een kop thee maken met hetzelfde zakje. Dan zit er veel minder thëine in.

Fijn dat er in ieder geval een hartje te zien was knoopje. Volgens mij is het inderdaad lastig te zien hoor hoe ver je bent.

Doe ik ook nog steeds als is naar de wc ga ladiinurd. En moet er de laatste week ook elke keer heel vroeg uit om te plassen. En voordat je dan weer in slaap bent... dan gaat de wekker bijna.
Ik heb me vandaag toch ook aangemeld voor mvm. Nu afwachten op het controle-vrouwtje

Wilde het toch graag doen, weet niet of ik het met een tweede zwangerschap wel nog zou willen dus nu gewoon toch de knoop doorgehakt.

@prettymama

Zo te horen super leuk verteld en gewoon lekker op tijd! Zo'n leuk t-shirt zou ik ook wel willen haha maar dat is het voordeel aan al een kindje hebben ;) Beetje raar als ik het aan zou trekken!

@bevertjes

Welkom!! En super gefeliciteerd met je zwangerschap!
Gefeliciteerd Bevertjes! Kan me goed voorstellen dat je het heel spannend vindt. Waren de vorige miskramen vroeg in de zwangerschap?

Ik had op vakantie positief getest en heb daar toen en pakje en een shirtje gekocht. Wel jammer want de shirtjes waren er met verschillende kleuren printjes en twijfelde heel erg. Had ik er nu maar twee gekocht.

Ben nu geloof ik in de ontkenninsfase. Vanmorgen weer allemaal dingen gelezen over vanishing twins. Kan gewoon niet geloven dat dit bij mij gebeurt.
Pistache, wat leuk je bericht! Inderdaad, behalve alle vervelend kwaaltjes brengt, moeten we ook denken aan hoe mooi en bijzonder het is.

Ik heb nog niets gekocht, maar denk als de echo positief is dat ik ook los ga..

Wil voor mijn vriend sowieso het boek van Kluun halen: help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt! Schijnt een erg leuk boek te zijn voor aankomende vaders.

Voor onze ouders willen we het boekje: een cadeautje voor opa en oma pluis van Dick Bruna halen. En dan een fototje van de echo erbij! Leek ons wel leuk..

Al ben ik zelf helemaal niet van t boeken lezen, haha bedenk me nu dat ik lekker in de boeken zit. Mijn zussen en schoonbroers en zussen vertellen we het met Sinterklaas met een cadeautje. Nog even bedenken wat!

Ik heb bij de Tuinen (heet nu Holland & barret) thee gehaald! Ben ook echt een theeleut. Hebben ze veel soorten cafeïne vrije thee in leuke doosjes/zakjes.

Knoopje, een kloppend hartje. Dat is je belangrijkste tpch. Misschien stellen ze de datum de volgende keer wel weer bij!

Lekker bijna weekend meiden, beetje bijkomen en lekker bijslapen!
Haai even een snel berichtje via de telefoon, ipad is leeg en ben te lui om van de bank af te komen haha!

Testen heeft inderdaad geen zin en toch vanochtend gedaan heb er nog 2 van de action dus dacht ach gelukkig positief en ben nu ook erg moe dus alle vertrouwen er weer in!

Wil voor onze dochter nog een shirtje bestellen weet nog niet welke! Maar we wachten dus eerst de echo af dus heb nog wat tijd.

Ik heb nog niks gekocht... Qua kleding.. Onzijdig kleding vind ik niet mooi? Ben ik de enige?

Willen jullie weten wat het word? Mijn vriend wel.. Bij de eerste wisten we het wel. Toch denk ik nu misschien ook wel leuk om het niet te weten?

Ik heb vorige keer een cursus gedaan was echt heel leuk en een leuk groepje aan overgehouden maar denk toch dat ik deze keer niet ga.

Ik ben vast van alles vergeten volgende keer weer uitgebreider hihi!
Jullie ook allemaal gefeliciteerd!!

Pixeltje mijn eerste miskraam kwamen we achter met 9 weken, maar het vruchtje was al met 7 weken gestopt met groeien. Ik heb gewacht tot 11 weken en toen zelf opgewekt dmv medicatie. De volgende ronde was ik meteen weer zwanger, maar een paar uur na de test begon de bloeding al. De volgende ronde was ik meteen weer zwanger en dat is nu deze mini!

Ik wil jullie niet te bang maken... Mja, zo kan het dus ook gaan. Ik sta er nog vrij relaxed in! Al heb ik het bij de eerste wel heel moeilijk gehad.

Ik heb een paar maanden geleden het boek Vrije Geboorte van Anne Myrte Korteweg gekocht. Dit is echt een aanrader om te lezen, het geeft je een andere kijk of zwanger zijn en bevallen.
Nog even een korte vraag: ik eet zelf geen zuivel in verband met mijn darmen darmen die daar nogal heftig op reageren. Nu bedenk ik me net dat dit misschien wel iets is wat het wondertje in mijn buik nodig heeft..weet iemand dit?
@hartje

Ik denk als je ervan bewust bent je het kan aanvullen met andere voedingsmiddelen zoals groenten en noten. Misschien anders als het je beter laat voelen 1x per week een glas melk of een stuk kaas?

Ik zit zelf ook met bepaalde twijfels kwa voeding. Mijn vriend en ik zijn vegetariërs en eten geen vlees noch vis. Nu vind ik vlees totaal onbelangrijk want dat vullen we goed aan met overige voedingsmiddelen maar vis heeft natuurlijk omega-3 en dit is heel erg belangrijk voor de ontwikkeling van de hersentjes in de laatste drie maanden... Moeilijk keus dus en echt iets om over na te denken.
Welkom Bervertjes.

@Vertellen: Als het goed is heb ik in de week van sinterklaas ergens de termijn echo. Ik zit dan iig in week 12. Dat weekend komt hier de schoonfamilie sinterklaas vieren. We hebben dan het idee om in 1 cadeau een kaartje met de echo te doen, met ons en de kleintjes oid. En dan de tekst. We are ging tot be outnumbert. Dat leek ons wel een geinige manier. Bij eigen familie (vieren we geen sinterklaas mee. Een kaartje in de schoen ofzo?
@cursus. Heb ik bij de eerste gedaan. Goed omdat je dan wel weet wat je kan verwachten o.a. Van de bevalling en ervaringen uit te wisselen met dames in dezelfde termijn. Vond t wel af en toe wat te zweverig.

Bij de 2e heb ik centering pregnancy (cp) gedaan bij de verloskundige. Is overgewaaid uit Amerika haha. Je hebt de routine controles in groepsverband. Aan het begin is t bijkletsen met de dames waarbij je ondertussen omstebeurt je standaard controle krijgt (met privacy) daarna als groep verder, begeleid door de verloskundige en een kraamverzorgster. Waar je elke keer veel aanvullende info krijgt en ook meteen ervaringen kan uitwisselen. Voegt echt wat toe ten opzichte van de reguliere controles. Duurt 2 uur per bijeenkomst als ik t me goed herinner waardoor je dus veel meer en uitgebreider info krijgt dan in de losse controles 1 op 1.

Echo's enzo zijn wel altijd individueel.

Wanneer het bij deze derde op een tijdstip is dat t me enigszins past ga ik zeker weer cp doen
@Hartje: Nee dit hoef je niet aan te vullen als je gewoon gevarieerd eet is er geen probleem. Mensen zijn de enige wezens op aarde die zuivel van andere dieren nemen en die ook nog eens op volwassenen leeftijd eten en drinken. En eigenlijk zijn alleen baby's niet intolerant voor melk van hun eigen moeder omdat die van nature lactase hebben waarmee de lactose verwerkt kan worden.

Nieuwe onderzoeken tonen zelfs dat ipv de calcium in melk goed is voor onze botten dat melk juist osteoporose veroorzaakt. Ik drink al jaren geen melk en eet maar af en toe wat kaas. Af en toe een schepijsje of een yoghurt. Maar dat is echt hooguit eens per maand. En mijn calcium is altijd helemaal perfect. Ook geen andere tekorten. Dus geen zorgen maken. Maak je je wel zorgen kan je altijd ff naar de huisarts en evt je bloedwaarden laten checken. Ijzer ed wordt straks ook nog gecheckt door de VK. Dus wellicht dat je dan kan vragen of ze ook daar op kunnen prikken trouwens.
Hier vandaag MvM afspraak gemaakt voor volgende week donderdag. Niet echt zin in die stinkerij voor de 3e keer maar helemaal de mazzel om zwanger te kunnen raken niet delen voelt ook niet goed.
musketi ik zit precies met hetzelfde ik wil eigenlijk echt niet meedoen ik was zo ziek vorige keer. maar twijfel soms dan denk ik straks gaat het mis omdat ik het die vrouwen niet gun. onzin natuurlijk maar dat gevoel heb ik best veel
Nou ik ben niet bang dat het mis gaat als ik het niet doe. Maar ik begin gewoon en zie wel hoe het gaat. 1e keer moest en zou ik gewoon alle weken vol maken. Maar dat ging ten koste van het genieten. Ik ging echt met tegenzin naar t toilet. Ving dan ook alles op. Bij de 2e zwangerschap heb ik puur de ochtendurine opgevangen. En op dagen dat ik er geen zin in had gewoon niet. Na 5 weken ben ik er mee gestopt. Maar dat zijn wel 5 weken meer dan helemaal niks natuurlijk. En zo ga ik het nu ook doen.

Ook is het lastiger overigens als je een dreumes hebt die steeds aan de flessen zit. Geen idee hoe dat nu gaat met 2 peuters. Maar ik zie wel gewoon hoe het gaat en gaat t niet hoef je maar een mailtje te sturen en klaar is het.
Even klagen sorry..

wil graag reageren maar ga me niet lukken meiden:-(

Ik ben in mijn leven nog nooit zo ziek geweest! Zware griep sinds vanmorgen en hoofdpijn koortslip koorts en ga maar door! Ik kan niks lig helemaal plat op de bank waar ik ook weer gek wordt ik wol het liefste tegen de muur aanlopen zo voel ik me:-(

Betreft de echo maandag laat ik op me afkomen maar buitenom dat ik zwanger ben kan ik er niet van genieten omdat ik gewoon nog nooit in mijn hele leven zo ziek ben geweest!

Sorry dames moest even eruit..
Beterschap Wondertje. En ga maar lekker je rust pakken. Meeschrijven en lezen komt wel als je bent opgeknapt. Zorg eerst maar lekker voor jezelf. En succes maandag.
Dank je Musketi. Ik ga nu ook mijn rust pakken en zal in mijn iets fijnere momenten alles bijlezen van jullie en maandag zal ik uitgebreid reageren want mag wel hopen dat ik dan wat opgeknapt ben en een goede echo heb natuurlijk..

Fijn weekend allemaal!
Beterschap wondertje! Rustig aan.. Goed voor jezelf (laten) zorgen..

Musketi en pistache, bedankt voor jullie reactie. Stelt me wel wat gerust!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven