Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
ja mijn (ons) meisje is al een echte kletskous aan het worden. ook dansen is een favoriete bezigheid. Had afgelopen zondaghet zwanenmeer opstaan en sindsdien als je haar vragt of "Mayte ballet gaat dansen" gaan de armpjes boven d'r hoofd en gaat ze rondjes draaien....en kont wiebelen en "skanken"(we draaien veel reggea en ska) kanze ook al als de beste!
Ringelding, wat heb jij een schattig dochtertje zeg Moest wel lachen om 'visie', dat zeggen wij altijd tegen de hond als er dieren op televisie zijn, is ze helemaal gek op en spurt dan naar de tv haha. Hoe oud is je dochtertje? En zijn er hier meer meiden met jonge kinderen? Lijkt me best zwaar namelijk, nu draait nog alles om mijzelf en kan ik doen en laten waar ik zin in heb.

Sjaanie, jammer dat je nog niet meer te weten bent gekomen... Inderdaad niet te druk maken, maar das makkelijker gezegd dan gedaan. Ben gisteren vergeten te vragen wat mijn bloeddruk was. Hou wel vocht vast, maar dat schijnt een normale klacht te zijn. Hoop voor je dat het allemaal goed is!

Is er trouwens een verschil tussen hydrofiel luiers en flanellen? Die laatste heb ik namelijk niet in huis, maar zou ook niet weten wat ik ermee moet doen. Sinds iemand hier (sorry, weet naam ff niet meer) vertelde waar een hydrofiel luier allemaal wel niet goed voor is, denk ik dat ik die heel veel ga gebruiken.

Hier geen perineumolie hoor. Schijnt inderdaad meer te maken te hebben met de bevalling zelf, als het te snel gaat meer kans op inscheuren. Lijkt me geen pretje maar je schijnt er weinig van te voelen is mij verteld en daar hoop ik dan maar op haha.
37 weken zwanger!
quote:Sjaanie schreef op 23 december 2008 @ 18:29:

Ohja, over klossen: wij moeten ook nog eens ff kijken hoe we dat gaan doen.. we hebben een hoofdbord en aan het voeteneinde 2 poten..Zelfde probleem hier en nog wat poten verdeeld onder het bed, is zelf gemaakt. Denk dat wij het matras maar gaan ophogen op de een of andere manier. Pfff wat een gedoe
37 weken zwanger!
Flanellen luiers heb ik wel gehaald toen ik zwanger was van dochter, omdat ze op de lijstjes stonden... Nauwelijks gebruikt!!!

We legden ze wel eens onder het hoofdje in de wieg (lekker zacht en bij spugen hoef je dan alleen de luier te verschonen). Maar daar kun je net zo goed een hydrofiel voor gebruiken.

Zoals Ibbel ook al zei: om in te wikkelen zijn ze te klein en om af te drogen is een hydrofiel beter.

Mijn advies: niet kopen.

Sjaanie: Fijn dat de vlos zich nog niet ongerust maakt en dat je zo goed in de gaten wordt gehouden. Doe maar lekker rustig aan!!

Fennah: Wij hebben ook al een kleintje. Ze is 19 maanden en uiteraard helemaal geweldig! (kan me nog niet voorstellen dat de nieuwe baby net zo lief is!!!) Vandaag zei ze ineens: mama, buik, open, baby!! En ik maar denken dat ze nog niets snapte van het hele 'er-zit-een-baby-in-mama's-buik'-gebeuren!! Ze is ook druk in de weer met poppen en flessen en luiers verschonen, dus ik heb geen kraamhulp nodig straks!!

Liefs, Lein
Hier een kleine man die "visie" verslaafd is. Als ik er niets van zou zeggen dan kijkt hij de hele dag.

En dansen, geweldig he met die kleintjes. Manlief hoeft maar een bepaalde cd op te zetten en hij begint enthousiast te dansen. (moet zijn muzieksmaak nog een beetje bijschaven )

Perineumolie, nooit gebruikt. Zie ik eigenlijk ook niet zo zitten.

Had de vorige keer ook geen problemen eigenlijk met dit gebied.

Zal wel een holle bolle gijs hebben

ooh bluestar zo komen we toch op een mooi gemiddelde leeftijd hier

Hoe heette die wikkeldoeken nu ook al weer? Volgens mij hebben een aantal van jullie die aangeschaft. Er staat er nl ook eentje op geboortewinkel.nl. Wilde even kijken of dat een beetje het zelfde is aangezien er goede ervaringen mee waren.
Even over de kleintjes. Die van ons is natuurlijk iets ouder 3,5 jr maar hij is de laatste tijd juist onwijs aanhankelijk (alleen bij mij). Het lijkt wel of hij al aan begint te voelen dat er iets gaat veranderen. Heel vreemd (of alleen in mijn hoofd?!)

Owja Sjaanie fijn dat alles goed is. Hopenlijk blijft het zo of wordt het beter!!!
Bedoel je de Lodger Shelter? Of de wrappers van Lodger? Of om in te bakeren, dan heten het swaddling blankets.
Sjaanie fijn dat je zo goed onder controle staat.

En als je het niet vertrouwd gewoon gaan bellen.

Hier toch nog maar wat hydrofieleluiers erbij gehaald.

Waren bij de trekpleister in de aanbieding.

Ook leuke pyama's ik heb er twee meegenomen.

Iemand vroeg of ik een voorliggende placenta heb en daarom het kindje zo weinig voelde.

Dat klopt en de baby ligt in stuit dus trappelt waarschijnlijk veel tegen de placenta aan.

Maar moet zeggen dat ik vandaag wel wat meer beweging voelde.

En af en toe wat gedraai boven in de buik, denk dat dat het hoofdje is.

Pfff en wordt gek van alle vragen of het er wel een is.

Of ik nu bij de bakker, de fysio of de Ah ben iedereen vraagt het.

En als ik dan zeg nee het is er een zeggen ze allemaal dat ben je wel heeeeeeeeeel dik zal wel een groot kindje worden.

En dan vragen ze ook nog hoelang ik moet......

Het is wel elke keer weer bijlezen gaat echt snel nu.
Wat is er weer veel geschreven. Ben benieuwd of ik dit tempo ga bijhouden.

Ik ga er even zeer onlogisch doorheen.

Wat betreft flanellen luiers. Die had ik de vorige keer niet aangeschaft, toen kreeg ik tijdens de intake van de kraamzorg te horen dat je ze alleen nodig had als je katoenenluiers ging gebruiken. Maar van hydrofielluiers kan je niet genoeg hebben. Die gebruikten we overal voor. Voor op het aankleedkussen, om af te drogen, onder het hoofdje, spuugdoek. Ideaal die dingen.

Leuk he Ringeling dat dingen beginnen te begrijpen en te bedenken. Al denk ik nu soms waar haal je die wijsheid vandaan. Soms is het echt een spiegel die hij ons voorhoudt.

Hier ook een televisie verslaafde Barrel. Echt als ik de tv niet uitzet staat ie de hele dag aan.

De vorige keer hebben we het bed eventjes op klossen gehad, maar ik had een trampoline nodig om er op te komen. Toen hebben we met de vk overlegd dat we de klossen onder het bed zou halen en dan kijken wat de kraamverzorgster zou willen. Maar die was ook niet groot, dus ons bed was gelukkig hoog genoeg en de trampoline kon weer weg. Misschien is het een idee om een extra matras op de matrassen te leggen.

De vorige keer transpireerde ik ook enorm, had het s nachts echt bloedheet. Maar deze keer heb ik het eerder koud in bed.

Elke dag overgeven en dan valt het nog mee Frans. Ik zou echt krankjorum worden ben ik bang. Maar ik heb dan helemaal niet hoeven overgeven. Lijkt me echt verschrikkelijk.

Oh het blijft spannend Sjaanie, vervelend hoor. En idd wat de vk zegt, als je het niet vertrouwd gelijk aan de bel trekken.

Leuk om te lezen dat iedereen al verlof heeft of binnenkort. Ik mag nog een maandje door tot eind januari. Maar ik werk maar 1 dag in de week, dus tijd genoeg om bij te komen. Nou ja wat je kan bijkomen met een peuter dan.

Wat grappig dat er al een paar over de bevalling gedroomd hebben. De vorige keer had ik dat ook een keer gehad, echt zo realisitisch. En tijdens mijn zwangerschap dacht ik steeds dat het een meisje zou worden en toen ik tijdens de droom van een jongetje beviel wist ik zeker dat het een jongetje zou worden. Heel apart.

Ik heb de vorige keer een hele tijd op het zeiltje gelegen. Had er geen problemen mee. Voor degenen die er wel problemen mee hebben, volgens mij zijn er van die moltons waar ook plastic in zit. Misschien is dat een idee. En idd wel doen hoor, want als het per ongeluk wel vruchtwater in het matras beland kan je het matras weggooien.

Vandaag hebben we een mijlpaal bereikt. We hebben een begin gemaakt met het kamertje. Nou ja begin met het kamertje, we hebben stof voor het bedje en hemeltje gehaald. Had al helemaal een idee hoe ik het wilde hebben, maar waarschijnlijk gaat het helemaal anders worden. Ook gelijk stof gehaald voor een speelkleed, dus ik hoef me echt niet te vervelen de komende tijd. Morgen gaan we het kamertje leeghalen, want die gebruikten we als rommelkamer/dumphok voor spul uit de oude douche. We hebben nu van de oude douche een inloopkast gemaakt, dus kunnen we die mooi weer volstoppen. En dan maar kijken wat er allemaal moet gebeuren in het kamertje.
Oww Frans lees net dat jij elke dag overgeeft, dat lijkt me ook echt geen pretje.

Kan me er ook weinig bij voorstellen, ben niks niet misselijk geweest in de zwangerschap.

Jannes leuk dat jullie met de babykamer begonnen zijn.

Blijft leuk een nieuw kamertje inrichten lijkt me.
Jaaaa de Lodger!!! Welke weet ik eigenlijk niet, maar lang leve google

Wat betreft kuitkramp JAAAAAAA euh NEEEEEEE

Men wat doet dat zeeeeeerrrrr!!!!!!! hoorde jullie hier al over klagen maar heb er nog nooit last van gehad tot vanmorgen :(

Wist niet dat potvissen daar ook last van konden krijgen hihi
weet de kramp nog steeds net op tijd te voorkomen.

Hier weer eens een erg vroege ochtend. Ben om 5.00 al opgestaan omadt iktrek had en daarna toch niet meer kon slapen.Wijffie was ook al vroeg (de laatste tijd sowieso) nou ja die zit nu dus beneden heeft een broodje pasta gegeten en zit voor de tv (oeh hoe slecht)

Was gisteravond nog wel even eng, Lief en ik zitten rustig tv te kijken, opeens een krijs en daarna paniekhuilen. Meisje helemaal over de zeik, bloed op d'r bed en overgeven over Lief's schouder.....ook met bloed. Schrok me wezenloos! Natuurlijk wil ze dan het liefst bij mama zijn (aaaaah) bij nader onderzoek bleek dat ze in haar slaap alle knuffels uit d'r bed heft gekieperd en dat ze deze met haar slaapdronken hoofd weer wilde pakken, maar even was vergeten dat er van die "anti-uit-het-bed-val-planken" op d'r bed staan. Daar was ze dus met haar mond tegen aan gebotst en vanuit de schrikreactie is ze dus gaan overgeven. Sneu he. maar wel lekker dat er zo'n half slapend klein mensje tegen je aanligt in het volste vertrouwen zich weer aan de slaap overgevend......(o ja mijn wichie wordt straks op 20 januari 2) en ze heeft net haar toffels en pyama broek uitgetrokken.
En ze begrijpen idd meer dan dat je denkt (de pyamabroek is ondertussen weer aan)

Zo kwam Mayte een par weken geleden naar me toe, duwde me op de bank en zei" mama baby voelen" prompt ging m'n shirt omhoog en buikband naar beneden en ging ze de baby "brobbelkusjes" geven en met har oor tegen m'n buik aan liggen. Zo lief. En dat doet ze nu dus vrij regelmatig.
Goedemogge Ringel.

Hier ook al vroeg vanochtend. Wat een #@$#@%(& nacht

Manlief heeft echt de hele nacht dramatisch liggen snurken.

Ik weet niet hoe vaak ik wakker ben geweest en hem een mega por heb gegeven. Helaas mocht niet baten.

Op een gegeven moment dacht ik als ik er nu niet uit ga dan vermoord ik hem.

Dus nu ga ik maar mijn was wegstrijken (doe ik toch iets nuttigs) en kleine man zit (ook) voor de visie. Slecht he?! hihi
Ahhh Ringel wat zielig voor je dochter.

Kan me voorstellen dat je je rot schrikt.

Barrel leuk een man die snurkt, slaap je al slecht en dan dat gesnurk erbij.

Eb ben blij dat je uit bed bent gegaan zon moord is ook wat, zeker als je zwanger bent. hihihi
Vandaag dan mn laatste werkdag, begin nu ergens erg en ´eng` te vinden....het begint allemaal angstaanjagend dichtbij te komen...

Zit hier echt met hele gemengde gevoelens, word er zelfs een beetje verdrietig van....
Wat een boel geschreven!

Ik ben laat, dus ik zal wel niet de eerste zijn: een piekstok heb je als je een hemeltje wilt boven je wieg. Doe ik niet aan, dus geen piekstok

Floortje, 6 flanellen luiers? Waar wil je die voor gaan gebruiken dan? ik heb er 2, die ik in het begin als "hoofdkussen" gebruikte, lekker warm. Maar verder????

Andere nuttige tips: wat ik veel heb gebruikt zijn slabjes die je niet over het hoofd trekt maar met strikjes vastmaakt. Voor een hele kleine veel gemakkelijker. Nu gebruik ik die andere juist weer meer. Verder voor de borstvoeding zou ik zeker een tubetje purelan in huis halen. Dat houdt je tepels soepel en voorkomt kloven. Na iedere voeding even smeren. Kopen bij de apotheek, niet iedere drogist heeft het.

Wij hebben een kussen voor in bad, waardoor ze blijven drijven. Heb je 2 handen om lekker te poedelen met de kleine. Vonden wij ook heel handig.

Ik kom nog terug met andere tips als ze me te binnen schieten, nu even verder lezen
Perineumolie had ik dus ook al als tip gegeven. Ik had niet 1 hechting, niets. Dus ik ga lekker nog een keer smeren hoor. Baat het niet dan schaadt het niet.

Bluester, dan halen we samen het gemiddelde omhoog!

Lein, raar is dat he, dat je je helemaal niet kan voorstellen dat je dadelijk net zoveel van een ander kindje gaat houden! Ons meisje ook, zo schattig, het is zo genieten en dan dadelijk nog 1 waar je het dubbel mag meemaken! Wat een genot

Hihi Jannes, die trampoline!! Ik gebruikte inderdaad het opstapje van de keuken, maar na 2 dagen ging het met mij al zo goed dat de klossen weg mochten, hoera!

Barrel, ik heb de lodger ook via mp. Voor 25 euri klaar!

Achossie, Ringel, geef je meisje een extra knuffel

Meike, hoe is je laatste dag gegaan?

gisteren weer goedgekeurd door de vlos. Ze heeft er alle vertrouwen in dat ik thuis kan bevallen. Buikje was precies op maat voor 32 weken, dus die hele grote zoon zal ook wel meevallen Bloeddruk blijft op een mooie 125/84. En hij lag precies zoals op het plaatje dat boven de behandeltafel hangt, goed he? Met zijn ruggetje naar mijn buikwand en handjes en beentjes naar achteren. Vandaar dat ik hem dus weinig voel.

En dan 7 januari weer terug naar de vlos
O ja, hij is dus inderdaad al volledig ingedaald. Gek toch, nu hoeft het niet en is hij met 30 weken al volledig beneden. Nr1 moet toch wel met 36 weken ingedaald zijn en Neeltje was daarin heel laat. Maar ja, zo zie je maar
Goedemorgen!

Bedankt voor alle handige tips! Mijn lijstje wordt steeds langer... Dacht eigenlijk dat ik het meeste nu wel had, maar dan heb ik tenminste nog iets te shoppen in januari!

Ik heb de lodger shelter overgenomen van mijn schoonzusje, zij vond hem erg praktisch en hij ziet er ook lekker warm uit moet ik zeggen.

Echt super leuk om jullie te horen praten over jullie kleintjes. Ik vind het nog wel heel moeilijk voor te stellen allemaal, dat je zoveel van iemand kan houden. Aan de andere kant hou ik nu al enorm veel van dit kindje. En dat had ik vantevoren ook absoluut niet bedacht.

Volgens mij zijn die gemengde gevoelens heel normaal hoor Meike. Het is ook één van de meest ingrijpende gebeurtenissen die je mee zal maken in je leven. Misschien helpt het je om erover te schrijven? Doe ik soms wel als ik me onzeker ofzo voel. En veel praten met manlief.

Ik ga straks lekker lunchen met een vriendin en (alweer) shoppen! En dan vanmiddag bij mijn ouders eten en cadeaus uitpakken. Dus fijne dag allemaal! En veel plezier tijdens de feestdagen!
Hoi!

Flanellen luiers heb je niet nodig hoor. Ik weet niet eens wat het zijn .Misschien als je katoenen luiers gaat gebruiken? Wij hadden onder het hoofdje in bed een hydrofielluier liggen.

Ik vind het ook zo'n gek idee dat er strax een kindje bijkomt. We hebben het zo goed nu met zijn 3en en dan wordt dat weer helemaal overhoop gegooid. Ik vind het ook wel eens een beetje zielig voor mijn dochter. Ze verheugt zich heel erg op haar broertje en dat is wel heel lief, maar het wordt voor haar vast niet alleen maar leuk. Ze wil ook steeds via mijn navel met de baby praten (haha 'hoi baby dit is Milena over'). Ze wordt ook al zo groot en ze is zo lief nu . Bizar dat er zometeen weer een kindje komt en dat je daar weer net zoveel van gaat houden!

Vannacht weer veel maagzuur, bah. Ik word steeds kotsend wakker dan. Vies is dat. Nou ja, maak er maar meteen een plaspauze van. Nu heb ik wel een paar keer al gehad dat ik zo moest overgeven dat ik in mijn broek plaste . Genant zeg. Vannacht ook nog ene paar keer wakker door snurkende man . Irritant is dat. En vanchtend klaagde HIJ dat hij zo slecht geslapen had (ahum, omdat ik hem steeds bloedje chagerijnig opporde denk ik )

Ringel wat zielig voor Mayte zeg. Ziet er dan ook meteen als heel veel bloed uit he? Lief is dat hoe ze zo volledig op je vertrouwen he
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Frans, wat vervelend zeg, dat overgeven! Vannacht moest ik aan je denken, toen ik ook eens een keer misselijk van het maagzuur wakker werd. Maar ja, een maalox en het is na een kwartiertje over. Dus ik dacht alleen: die arme Frans heeft dat altijd. brrrr.

Fesa, shop ze!
gelukkig ik ben niet de enige met een snurkende vent naast zich. Gelukkig hebben we dus nog een bed (helemaal opgemaakt en al) op zolder staan en als het echt erg is en ik Lief ook niet meer dan nodig wil storen, dan ga ik naar zolder (met als bijkomend voordeel dat ik nog ff kanslapen als Mayte rond 7.00 naast ons bed staat)

Hier vanochtend ook al helemaal goedgekeurd door de vk, bloeddruk was primadeluxe, ook hb en suiekrs waren goed, laatste echo was helemaal goed. Kleine heeft het prima naar z'n zin (haar zin??) daar binnen en ligt ook al helemaal ingedaald en de kans dat deze terug schiet is te verwaarlozen. Kans dat ik thuis ga bevallen is groter dan dat ik in het ziekenhuis beval. De vorige keer ben ik binnen 20 minuten (gok ik) van 4/5 cm ontsluiting naar volledige ontsluiting gegaan. Normaal gesproken ga je met 4/5 cm ontsluiting richting ziekenhuis, maar omdat het ziekenhuis hier ongeveer een 30 minuten rijden vandaan is is het de vraag of ze die gok willen nemen ja of de nee. (ws niet dus want met een 2e schijnt het toch nog weer een tikkie sneller te gaan) en ik heb gevraagd of het oke is om op handen en knieeen te bevallen. Was geen probleem. DIt schijnt nl een prettiger houding bij het bevallen te zijn als je bekken en heup klachten hebt. Badbevallingen doen ze hier niet, puur alleen omdat ze er geen ervaring mee hebben en daardoor het niet aandurven (niet dat ik het zou willen, maar goed) en ik heb ook maar doorgegeven dat ik erg lastig ben om te verdoven, mocht er toch een scheurtje, knipje oid zijn. dat ze de hele voorraad verdoving kunnen gebruiken.
Gatver, Frans. Elke dag overgeven!! Ik ben erg lang misselijk geweest (tot zo'n 28 weken) maar elke dag....

En snurkende man, ik weet het. Ik slaap met oordopjes, want hij zaagt hele oerwouden weg 's nachts. En dan klagen dat hij slecht geslapen heeft door mijn gepor. Gek genoeg slaap ik wel door zijn gesnurk heen, maar hoor ik zoon wel 's nachts met die dingen in.

Ringel, wat zielig voor je dochter!!

Zoon was maandag ziek en hij heeft een uur slap en vol overgave tegen me aan gehangen. Hoe zielig ik het ook vind en ik heb hem natuurlijk liever blij en vrolijk. Maar ik geniet daar ontzettend van.

Hier ook alleen de hydrofiel luiers. Voor alles ook zo'n beetje. Ik heb er nog zon 20 liggen. En voor zoon gebruik ik ze alleen om goed in zijn liezen te drogen. Dus dat moet wel gaan lukken.

Weet niet meer wie het was. Maar mij is ook al een paar keer gevraagd of ik zeker weet dat het er geen twee zijn. Nog twee maanden????? zoooooo, dan ga je nog flink verder groeien!!

Ach ja...

En die twijfels en angst zijn heel normaal. Ik heb het nu bij de tweede ook nog. Soms vraag ik me zelfs af of we er wel goed aan hebben gedaan. We hebben het met zijn drietjes toch ook heel fijn. Schuldgevoel naar zoon. check!! ben benieuwd wat hij ervan vindt. We vertellen hem heel vaak dat er een baby komt en dat die in mijn buik zit. Maar het lijkt hem niet zo te interesseren.

Trouwens, welkom nog aan de nieuwe dames!!

En iedereen vast een fijne Kerst toegewenst!
Fijn, leesvoer!!

Jeetje ene kindje dat bloed en overgeeft, ik zal ook enorm schrikken. Volgens mij wordt dit kindje mijn liefste bezit en moet er echt niks mee gebeuren. Je wordt zelf ook ineens kwetsbaar door hem/ haar. Slik.

Ik heb soms ook enorme twijfels en dan zegt manlief doodleuk: zelfs in spanje kan je nu geen abortus meer krijgen! Hahaha. Nee, joh zo erg twijfelde ik nooit. Daarvoor heb ik al die zware behandelingen niet doorstaan! Dan ben ik ook weer met beide benen op de grond.

Vandaag kerstboodschapjes gedaan, we zijn veel weg maar moeten wat meenemen. Ik ben voor de eerste keer met de auto gegaan en was bij thuis komst nog doodmoe. Nee, heb echt weinig puf voor staan en lopen. Heb ook echt pijn in mijn buik als ik iets voorover buig.

Vandaag alle nieuwe aanwinsten gewassen, heerlijk die kleine sokjes!!

Verder doe ik weinig. Beetje serious request kijken en bank hangen. Ben Kluuns :"komt een vrouw bij de dokter" aan het lezen, men wat zielig.

Ben blij dat ik niet meer misselijk ben, weinig last heb van maagzuur en kuitkramp.

Iedereen de mooiste kerstdagen van zijn leven toegewenst, wij genieten nog heel even van het zijn met ons tweeën.

Liefs Floor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven