Napraattopic 69

12-10-2016 22:25 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Amand schreef op 16 oktober 2016 @ 19:46:

[...]

Hoezo? Laat jij je dwingen dan om dingen te doen waar je niet achter staat om je vervolgens achter de regels te verbergen?

Jij bent dus een totaal zelfstandige anarchist die zich aan geen enkele wet/regel hoeft te houden. Jij voorziet in je eigen inkopen en bent niet afhankelijk van welke sociale voorziening dan ook (ziektekostenverzekering/ gas/water/lichtlevering/gebruik van wegen en autowegen/toeslagen/ kinderbijslag/ heffingskorting/ zelfstandigenaftrek/ enz enz.)

Ben bang dat ook jij ook vast zit in het systeem wat Nederland heet.
Je denkt mijn vaccinatiestatus te weten herleiden uit mijn mening
quote:Sgaap_2015 schreef op 16 oktober 2016 @ 19:28:

[...]

Ehhhh ik denk heel zeker te weten dat het zeker niet op "persoonlijke titel " Ze voeren een taak uit. Als ze de regels tot achter de komma zouden volgen. Zouden hier nog 3 mensen over zijn door de jaren heen. Wees blij dat er naar meer dan alleen Beleid en Regels gekeken wordt maar ook naar hoezo.Als er iets is wat ze niet doen is dat het laatste wel. Er wordt nauwelijks naar de context gekeken, 'juhuf zij doet niet aaaardig'-berichtjes worden blind gehonoreerd ( en de quotes dan laten staan, alleen dat zegt genoeg) en racisme en discriminatie mag blijven staan.
Je bent zelf een theepot
quote:Sgaap_2015 schreef op 16 oktober 2016 @ 19:51:

[...]

Jij bent dus een totaal zelfstandige anarchist die zich aan geen enkele wet/regel hoeft te houden. Jij voorziet in je eigen inkopen en bent niet afhankelijk van welke sociale voorziening dan ook (ziektekostenverzekering/ gas/water/lichtlevering/gebruik van wegen en autowegen/toeslagen/ kinderbijslag/ heffingskorting/ zelfstandigenaftrek/ enz enz.)

Ben bang dat ook jij ook vast zit in het systeem wat Nederland heet.

Je hebt meelopers die zich verschuilen achter regels en je hebt mensen die ergens voor staan.

Ik denk dat wij gewoon heel verschillend in elkaar zitten.
quote:Amand schreef op 16 oktober 2016 @ 19:54:

[...]

Je hebt meelopers die zich verschuilen achter regels en je hebt mensen die ergens voor staan.

Ik denk dat wij gewoon heel verschillend in elkaar zitten.Ok opeens ben jij ook niet zo onafhankelijk als je dacht. En achter de massa aanlopen. Dit Sgaap is daar niet zo goed in.
quote:Sgaap_2015 schreef op 16 oktober 2016 @ 19:59:

[...]

Ok opeens ben jij ook niet zo onafhankelijk als je dacht. En achter de massa aanlopen. Dit Sgaap is daar niet zo goed in.Ik had het heel specifiek over het werk dat je doet waar je geld voor aanneemt en dat weet je best.
Over jezelf in de derde persoon spreken is trouwens beyond narcisme, wat mij betreft. Of onzekerheid, dat kan ook.
quote:Sgaap_2015 schreef op 16 oktober 2016 @ 19:43:

[...]

Jij je mening.

Als ik op mijn werk alles op persoonlijke titel moest doen. Moet niet gekker worden.Iets dat werkgerelateerd is is niet op persoonlijke titel. Persoonlijke titel betekent, eigen mening, los van werkgerelateerde normen en waarden. CM modereert niet op persoonlijke titel, hij/zij ondertekent met CM en heeft arbeidsrelatie met sanoma
quote:S-Meds schreef op 16 oktober 2016 @ 20:05:

[...]

Iets dat werkgerelateerd is is niet op persoonlijke titel. Persoonlijke titel betekent, eigen mening, los van werkgerelateerde normen en waarden. CM modereert niet op persoonlijke titel, hij/zij ondertekent met CM en heeft arbeidsrelatie met sanomaWat heb je niet begrepen van mijn uitleg?
Ik denk dat bijna iedereen wel een beetje op persoonlijke titel werkt, zelfs de mods hier. Binnen de vrijheid die door het systeem wordt gegeven, en zo.
quote:Amand schreef op 16 oktober 2016 @ 20:05:

Over jezelf in de derde persoon spreken is trouwens beyond narcisme, wat mij betreft. Of onzekerheid, dat kan ook.Als op de bal spelen niet werk verlaag je je tot op de man spelen. Succes daarmee dan maar. Het is tenslotte zondagavond voetbaltijd.
quote:Amand schreef op 16 oktober 2016 @ 20:06:

[...]

Wat heb je niet begrepen van mijn uitleg?Ik begrijp dat je de uitdrukking op persoonlijke titel niet juist hanteert
quote:S-Meds schreef op 16 oktober 2016 @ 20:09:

[...]

Ik begrijp dat je de uitdrukking op persoonlijke titel niet juist hanteertAlles in dit leven doe je op persoonlijke titel of je bent een slaaf wat mij betreft. Je staat achter wat je doet of je staat er niet achter.
quote:Amand schreef op 16 oktober 2016 @ 20:11:

[...]

Alles in dit leven doe je op persoonlijke titel of je bent een slaaf wat mij betreft. Je staat achter wat je doet of je staat er niet achter.Gelukkig kan je ook dingen doen die niet op persoonlijke titel zijn en die je toch zeker gaan slaaf maken. Denk eens aan een rechter, je moet er niet aan denken dat die dingen gaat doen in de rechtszaal op persoonlijke titel. Nu kan het zijn dat jij rechters slaven vindt, maar misschien hanteer je een ruime interpretatie van slavernij
Dat 'interpreteren van de regels' maakt dat je dingen op persoonlijke titel doet is een vreemd concept, blijkt.
Grappig dat het hengel/opgeil-vijver topic hier genoemd wordt. Volgens mij zijn daar toen hele ernstige zaken gebeurd die hebben geleid tot het sluiten van dat topic.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:SuzanneSuus schreef op 16 oktober 2016 @ 19:51:

[...]

Als er iets is wat ze niet doen is dat het laatste wel. Er wordt nauwelijks naar de context gekeken, 'juhuf zij doet niet aaaardig'-berichtjes worden blind gehonoreerd ( en de quotes dan laten staan, alleen dat zegt genoeg) en racisme en discriminatie mag blijven staan.Ja maar dat soort uitspraken valt dan weer onder vrijheid van meningsuiting.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Fittie

Kaixi in "uitstrijkje laten nemen, ervaring?"
quote:charlottew88 schreef op 16 oktober 2016 @ 20:17:

[...]

Ja maar dat soort uitspraken valt dan weer onder vrijheid van meningsuiting.Terecht, naar mijn mening. De dag dat je mensen de vrijheid ontneemt om hun mening te uiten is de dag dat je een dictatuur afkondigt.

Ben ik even douchen en dan is er een hele discussie ontstaan....
Vrijheid van meningsuiting houdt ook een zekere verantwoordelijkheid in he.
quote:Alixane schreef op 16 oktober 2016 @ 20:16:

Grappig dat het hengel/opgeil-vijver topic hier genoemd wordt. Volgens mij zijn daar toen hele ernstige zaken gebeurd die hebben geleid tot het sluiten van dat topic.Ehhh zo zat het niet helemaal, zat meer in de hoek van beleid (met nu de continue stroom aan advertenties van genotsmiddelen en viva sexartikelen is dat zo grappig. Ik heb er een geweldige tijd gehad, erge leuke mensen leren kennen.
quote:Lady_Voldemort schreef op 16 oktober 2016 @ 20:20:

Vrijheid van meningsuiting houdt ook een zekere verantwoordelijkheid in he.Mwoah. Je kunt wel met een (bedenkelijk samengestelde) meerderheid vinden dat 'iets' niet kan, maar daarmee stel je jezelf boven die anderen. Ik snap de behoefte eraan wel, maar de morele superioriteit die daar vaak mee gepaard gaat stuit me tegen de borst.
quote:GateKeeper schreef op 16 oktober 2016 @ 20:17:

Fittie

Kaixi in "uitstrijkje laten nemen, ervaring?"Mag lijen dat ze een ban krijgt. Wat een tokkiereactie zeg.
quote:Amand schreef op 16 oktober 2016 @ 20:16:

Dat 'interpreteren van de regels' maakt dat je dingen op persoonlijke titel doet is een vreemd concept, blijkt.Interpreteren van regels heeft niets met "op persoonlijke titel" te maken.
quote:S-Meds schreef op 16 oktober 2016 @ 20:23:

[...]

Interpreteren van regels heeft niets met "op persoonlijke titel" te maken.Ja, dat jij dat vindt is me wel duidelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven