Napraattopic 69

12-10-2016 22:25 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Nouschi schreef op 16 oktober 2016 @ 22:13:

" Omdat wij de indruk hebben dat het onder een select groepje forummers bijna een sport is geworden om alsnog berichten te plaatsen die niet binnen het doel van het CM passen zijn "

Dit is toch gewoon zo? Af en toe is het toch te kinderachtig voor woorden hoe er hier naar een ban/waarschuwing gehengeld wordt. HIHI kijk eens wat ik durf. En dan ook nog verbolgen zijn als er een paar dagen later wel een waarschuwing/ban wordt gegeven.

Eens hoor. Als je daar OT gaat weet je dat je een ban kan krijgen.

Al moet ik heel eerlijk bekennen dat het me soms per ongeluk overkomt. Dan heb ik al gereageerd voordat ik dacht En ook wel eens dat ik dacht ontopic te reageren, maar de mod het anders beoordeelde.
Ik wilde alleen een tvp. Was niet mijn bedoeling om bij een select groepje te horen.
quote:S-Meds schreef op 16 oktober 2016 @ 22:31:

[...]

ik snap ook niet wat het doel precies is. gaat het om het feit dat je niet off topic mag in het mod topic of gaat het om het moderatiebeleid waarbij ervoor gekozen is om hier niet 100% transparant in te zijn? Het 2e argument wordt vaak aangehaald maar dan kan je je afvragen of OT in het mod topic een goed middel is om meer openheid te krijgen. Eigenlijk bewijzen al die OT posts alleen maar het gelijk van de mods: namelijk geen oeverloze discussies over beleid omdat je het toch nooit goed kan doen. Als het gaat om het OT mogen gaan op het modtopic dan is de vraag wat er mis is met de wens van de mods om het modtopic overzichtelijk te houden. ik snap best dat de mod van dienst niet eerst 30 pagina's door wil scrollen om te zien waar een dringende vraag/ opmerking is.Ach, ik heb niet zoveel in het modtopic te zoeken, maar soms staat er een reactie, van een mod, die wel wat reactie benodigd. En als dat dan tot een ban leidt....shit happens.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 16 oktober 2016 @ 22:55:

Ik wilde alleen een tvp. Was niet mijn bedoeling om bij een select groepje te horen.

Mijn eerste bericht was als tvp, in het vorige cm topic was dit geen probleem. Mijn tweede post was oprecht een vraag. Die bedacht ik me door de vraag van Himalaya. Ik heb iig een antwoord gekregen op de vraag die ik stelde via de mail. Maar ik vind het zo gek dat ze de ene vraag wel beantwoorden en als daar dan een vervolgvraag op komt je ineens offtopic bent.

Blijkbaar hoor ik ook bij het selecte groepje. Ik groepjes, gezellig Puss.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Het is gewoon niet altijd duidelijk wanneer iets beleid is en je het dus niet mag vragen daar of wanneer het wel een vraag is die daar thuishoort. Als iemand een oprechte vraag stelt vind ik het zo vreselijk kinderachtig dat die persoon daar een ban of een waarschuwing voor krijgt.

Verder mee eens dat het voor sommigen een sport is om te kijken hoe ver ze kunnen gaan. Neemt niet weg dat ik er in het begin ook een tvp probeer neer te zetten
Zolang er bij wijze van grap om de haverklap OT wordt gegaan in het modtopic, snap ik dat de mods geneigd zijn om radicaal te wissen. dit heeft ook gevolgen voor oprechte vragen of terloopse opmerkingen. Dat deze er af en toe staan lijkt me niet zo'n probleem, maar het is niet af en toe, het is altijd bal op het modtopic. En dus wordt er radicaal gemodereerd.
Ik kreeg een waarschuwing wegens off-topic toen ik een vraag van een moderator op het moderatortopic beantwoorde, dat vond ik wel suf.

En ik vind het echt ongelooflijk onnozel van de mods dat ze mededelingen doen op het modtopic in plaats van op het moderator-mededelingen-topic.

En onozelkwadraat dat ze gepikeerd reageren op meldingen dat ze hun eigen toezeggingen niet nakomen.

Verder zijn ze best oké. Behalve pavlovmod. Maar dat is volgens mij een identiteit die ze afwisselend bemannen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
En een keer een gebbetje is heus niet erg, ik herinner me dat ze daar ook joviaal op reageerden. maar het gaat maar door en gaat maar door. Als je wilt dat er iets verandert kijk dan ook naar je eigen gedrag want het is een selffulfilling prophecy wat er hier gebeurt.
quote:feow schreef op 16 oktober 2016 @ 23:55:

Ik kreeg een waarschuwing wegens off-topic toen ik een vraag van een moderator op het moderatortopic beantwoorde, dat vond ik wel suf.

En ik vind het echt ongelooflijk onnozel van de mods dat ze mededelingen doen op het modtopic in plaats van op het moderator-mededelingen-topic.

En onozelkwadraat dat ze gepikeerd reageren op meldingen dat ze hun eigen toezeggingen niet nakomen.

Verder zijn ze best oké. Behalve pavlovmod. Maar dat is volgens mij een identiteit die ze afwisselend bemannen.Dat is ook onnozel maar snap je ook dat hun reacties ook niet op zichzelf staan. Herhaaldelijk blijft iedereen gefrustreerd doen over het feit dat de mods geen inhoudelijke discussie aangaan op het modtopic. Maar zeg nou zelf, dat is toch de meest wijze beslissing die ze kunnen nemen? Je zou toch als mod elke keer je moeten verantwoorden tegen de goegemeente, dat is niet te doen.
Ik kan prima begrijpen dat ze het weleens zat zijn en ik neem de recente waarschuwing ze dan ook zeker niet kwalijk. Ik had hem verwacht en al veel eerder en vind het leuk om te zien dat ze er soms in meegaan. Maar het moet niet zo zijn dat je wanneer je soms loopt te klooien geen enkele serieuze vraag meer mag en kan stellen. Mijn vraag was een oprechte. En deze wordt dan gewist vanwege offtopic. Die 'happy new topic' prima, ondanks dat ik het vreemd vind, omdat Bo een paar maanden geleden wel mocht blijven staan (hmmm misschien waren de mannen niet aantrekkelijk genoeg, of was er een man aan het werk ). En van mij hoeven zij zich niet te verantwoorden, af en toe een vraag beantwoorden omdat deze niet duidelijk is in de huisregels zou dan weer niet verkeerd zijn. Veel vragen zie ik geregeld voorbij komen. Zet ze een keer duidelijk in de huisregels of geef gewoon een antwoordt zodat het duidelijk is. Net als bij voetbal weten wij het natuurlijk beter dan de trainer .

En verder, het is niet makkelijk om het werk te doen. Ze hebben natuurlijk te maken met in de duizenden gebruikers (meen ik) met ieder een eigen mening en manier van schrijven. Er worden nogal wat posts per dag geplaatst. Alles lezen zal vast niet te doen zijn. Ik gok dat ze per dag een aantal shifts hebben aangezien dat de schrijfwijze in cm nog wel eens wisselt per dag. Dus Mod één kan het topic de hele dag gevolgd hebben en het overdragen aan Mod twee, die zal het of bij moeten lezen (soms heeft een topic ineens over de 300 posts erbij) en ondertussen mailtjes beantwoorden, op stafjes reageren, bugs etc oplossen en de rest van de taken uitvoeren. Het lijkt mij iig geen makkelijke taak.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Mijn vraag in het modtopic ging trouwens over deze opmerking in een ander topic:quote:ModeratorViva schreef op 16 oktober 2016 @ 09:05:

Beste forummers,

U

We willen de forummers die off-topic reageren vriendelijk verzoeken weer on-topic te reageren.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Moderator viva

Ik vraag me af hoe ze dat gaan controleren en beoordelen. Gaan ze dan een heel topic doorlezen om te zien hoe een off-topic bericht ontstaat?

Als iemand gaat zeggen 'wat gaan jullie vanavond eten' in een topic over iemand die zwanger wil worden, dan kan ik het me voorstellen dat dat duidelijk off-topic is. Maar vaak is het een reactie op een reactie, em wanneer wordt het dan off-topic

En wordt er nu van ons verwacht dat we die berichten gaat staffen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:S-Meds schreef op 16 oktober 2016 @ 23:53:

Zolang er bij wijze van grap om de haverklap OT wordt gegaan in het modtopic, snap ik dat de mods geneigd zijn om radicaal te wissen. dit heeft ook gevolgen voor oprechte vragen of terloopse opmerkingen. Dat deze er af en toe staan lijkt me niet zo'n probleem, maar het is niet af en toe, het is altijd bal op het modtopic. En dus wordt er radicaal gemodereerd.

Eens. Een keer is grappig, maar na een tijdje verloopt de grap.

Ik had veel strenger gemodereerd trouwens
quote:S-Meds schreef op 16 oktober 2016 @ 23:58:

[...]

Dat is ook onnozel maar snap je ook dat hun reacties ook niet op zichzelf staan. Herhaaldelijk blijft iedereen gefrustreerd doen over het feit dat de mods geen inhoudelijke discussie aangaan op het modtopic. Maar zeg nou zelf, dat is toch de meest wijze beslissing die ze kunnen nemen? Je zou toch als mod elke keer je moeten verantwoorden tegen de goegemeente, dat is niet te doen.

Eens. Aan de andere kant zijn sommige beslissingen zo ontzettend raar en als je daar dan over mailt komt er geen antwoord of een wij zijn de baas antwoord ipv uitleg.

En dat vind ik wel irritant. Als het goed is kan je de beslissing die je neemt onderbouwen met argumenten.
Ik denk dat wat ook een beetje dwars zit bij velen het meten met 2 maten is. De een wordt gegumd en krijgt een ban en de ander heeft al 6 waarschuwingen. Dat is heel raar.

Je bent totaal afhankelijk van degene die dienst heeft.
quote:-Kia-Ora- schreef op 17 oktober 2016 @ 00:36:

En verder, het is niet makkelijk om het werk te doen. Ze hebben natuurlijk te maken met in de duizenden gebruikers (meen ik) met ieder een eigen mening en manier van schrijven. Er worden nogal wat posts per dag geplaatst. Alles lezen zal vast niet te doen zijn. Ik gok dat ze per dag een aantal shifts hebben aangezien dat de schrijfwijze in cm nog wel eens wisselt per dag. Dus Mod één kan het topic de hele dag gevolgd hebben en het overdragen aan Mod twee, die zal het of bij moeten lezen (soms heeft een topic ineens over de 300 posts erbij) en ondertussen mailtjes beantwoorden, op stafjes reageren, bugs etc oplossen en de rest van de taken uitvoeren. Het lijkt mij iig geen makkelijke taak.Ik zou voorstellen iets nuttigs te gaan doen ipv scheidsrechteren op een forum. Het wordt steeds infantieler hier.
quote:MarindaH schreef op 18 oktober 2016 @ 00:49:

[...]

Ik zou voorstellen iets nuttigs te gaan doen ipv scheidsrechteren op een forum. Het wordt steeds infantieler hier.Als ze dat niet doen wordt het een grotere puinhoop. Ze moeten wel één lijn trekken echter.
quote:duende12 schreef op 18 oktober 2016 @ 07:25:

[...]

Als ze dat niet doen wordt het een grotere puinhoop. Ze moeten wel één lijn trekken echter.Welnee. Gewoon niet zo erbovenop zitten. Tis toch geen kleuterklas.
quote:MarindaH schreef op 18 oktober 2016 @ 07:40:

[...]

Welnee. Gewoon niet zo erbovenop zitten. Tis toch geen kleuterklas.Nou, dat expres Off-topic posten in het modtopic vind ik ook niet echt volwassen Het is ook geen kleuterklas, maar een goed modbeleid kan wel bijdragen aan een goed forum.
quote:duende12 schreef op 18 oktober 2016 @ 07:53:

[...]

Nou, dat expres Off-topic posten in het modtopic vind ik ook niet echt volwassen Het is ook geen kleuterklas, maar een goed modbeleid kan wel bijdragen aan een goed forum.

Mss niet echt volwassen, maar a) vaak best grappig en b) een gevolg van datzelfde modbeleid.

Er om lachen zou denk ik een stuk beter helpen dan wat ze nu doen.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
Ze moeten dat CM-topic gewoon opdoeken. Alle verzoekjes die erin gedaan worden mbt topics kunnen gewoon met stafjes worden afgedaan (topic is vol, typfout in titel, svp verplaatsen of samenvoegen, etc). En je kunt mailen voor verzoeken als anonimisatie. Mededelingentopic weer gewoon gaan gebruiken, klaar.

Oh en ze moeten er meer bovenop gaan zitten dat iedereen gewoon leert omgaan met topics in favorieten zetten ipv al die stomme tvp's.
quote:Marana_ schreef op 18 oktober 2016 @ 08:08:

Ze moeten dat CM-topic gewoon opdoeken. Alle verzoekjes die erin gedaan worden mbt topics kunnen gewoon met stafjes worden afgedaan (topic is vol, typfout in titel, svp verplaatsen of samenvoegen, etc). En je kunt mailen voor verzoeken als anonimisatie. Mededelingentopic weer gewoon gaan gebruiken, klaar.

.Eens, heel simpel. En niet elk stafje over een fittie ( of soms nog minder) honoreren . Kom op zeg, kleutergedrag is het vaak.
Je bent zelf een theepot
quote:Solomio schreef op 18 oktober 2016 @ 08:08:

[...]

Mss niet echt volwassen, maar a) vaak best grappig en b) een gevolg van datzelfde modbeleid.

Er om lachen zou denk ik een stuk beter helpen dan wat ze nu doen.Nou inderdaad. Ik snap dat het storend is maar lachen is inderdaad beter dan dat zuurpruimengedrag van de Mods.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:SuzanneSuus schreef op 18 oktober 2016 @ 08:40:

[...]

Eens, heel simpel. En niet elk stafje over een fittie ( of soms nog minder) honoreren . Kom op zeg, kleutergedrag is het vaak.+1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Eigenlijk dus minder bemoeienis vd mods ipv meer. Toch heb ik het idee dat de mods zich steeds meer met alles gaan bemoeien of klopt dat niet?
Je bent zelf een theepot
quote:Marana_ schreef op 18 oktober 2016 @ 08:08:

Oh en ze moeten er meer bovenop gaan zitten dat iedereen gewoon leert omgaan met topics in favorieten zetten ipv al die stomme tvp's.Eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven