Deel je kerstdiner belevenissen op het forum!

25-12-2008 19:58 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik vanavond alleen zit (voor het eerst in 10 jaar...) maak ik het even niet mee: Ruzie's, ergernissen, onthullingen rondom de Kerstdis.

Dit betekent niet dat ik niet graag meesmul van andermans belevenissen.

Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan:

-overspannen moeders die het kersdiner niet willen verpesten en uiteindelijk huilend aan tafel zitten

-familieleden die uit de kast komen tijdens het aansnijden van de kalkoen

-zusjes die met nieuwe liefdes aan komen zetten waar je je de hele avond aan geergerd hebt.

-zwagers met teveel wijntjes op die avances plegen te maken,

dat soort dingen....

Ik vis er eentje uit de oude doos:

Vorig jaar nog was het haast pannetjes gooien rond het gourmetstel: schoonvader was het er namelijk niet mee eens dat ik mijn 6 maand oud dochtertje uit bed haalde. Ze krijste hemel en aarde bij elkaar boven, maar opa vond dat ze haar longetjes maar eens flink moest trainen.

(Toen nog) man en ik kregen daar dus aan de kersttafel ook nog ruzie over, waarop schoonmoeder zenuwachtig "vrede op aarde' achtige dingen begon te babbelen.

Dit is niet zo'n spannende natuurlijk, maar ben wel blij dat ik van dit soort gezeik even af ben.

dus.... iemand?
Zootje en ongeregelde bende as usual.........maar goed...iedereen is op huis aan dus.................................We hebben het weer gehad,schoonma niet aan de fonduevork geregen,dus toch wel geslaagd

Nu lekker doorwijnen..........
quote:NG1 schreef op 25 december 2008 @ 22:11:

heel herkenbaar van Timzalot, zo gaat het bij mijn familie ook altijd...ik heb nu gelukkig al een aantal jaar een goed excuus dat ik de dag ervoor of de dag erna moet werken en dus niet over kan vliegen, dus ik vier kerst al 3 jaar lang heel relaxt met mn beste vriend.

gisteren trouwens wel nog wat, hij had een collega van ons uitgenodigd die alleen was met kerst, opzich een aardige jongen. maar hij werd nog al snel heel erg dronken, en begon te zeuren dat we uit moesten gaan, terwijl wij daar helemaal geen zin in hadden...en hij bleef maar zeuren (echt zo'n 5 keer per minuut zeggen dat we uit moesten gaan, en dat ongeveer 4 uur lang) werd er helemaal gek van, wij hadden ondertussen "mamma mia" opgezet in de hoop dat ie dan zou stoppen met zeuren... niet dus...ik begon m op een bepaald moment gewoon te negeren.

toen werd ie dus zo dronken dat ie zn ex vriend ging smsen en daarna bellen, nou toen werd t helemaal een drama queen, begon ie steeds te janken en te zeggen dat ie m terug wilde... (hij hield toen gelukkig wel op met zeuren over uit gaan...was ook al 2 uur snachts toen geloof ik)

ik was nog steeds bezig m te negeren, maar werd ondertussen helemaal gek.

toen kwam beste vriend met het briljante idee om maar te gaan slapen

vanochtend ging ie nog even door met zeuren over zn ex maar beste vriend en ik negeerde het onderwerp compleet

gelukkig ging de drama queen na de lunch al naar huis want hij voelde zich ziek (door alle alcohol waarschijnlijk)

nu zitten we lekker tv te kijken, en allebei met onze laptop op schoot Wat een verhaal! Laat me raden: hij komt ook Oud en NIeuw bij jullie vieren?
Ik heb een heerlijke kerstdag gehad vandaag. Gezellig met Poezewoes en Kitty en hun familie. Gruwelijk lekker gegeten. Zeer gezellig dus had me geen leukere dag kunnen wensen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 25 december 2008 @ 23:43:

Ik heb een heerlijke kerstdag gehad vandaag. Gezellig met Poezewoes en Kitty en hun familie. Gruwelijk lekker gegeten. Zeer gezellig dus had me geen leukere dag kunnen wensen.Leuk myleen
Hey Mormelina, was jouw eerste kerstdag ook gezellig meis?

Even een kersthug nu het nog kan .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 25 december 2008 @ 23:58:

Hey Mormelina, was jouw eerste kerstdag ook gezellig meis?

Even een kersthug nu het nog kan .

Ja super was het,heerlijk met de familie en lekker eten enzoooo..

Jij ook dikke kersthug

en een voor mamz en shine natuurlijk(waar zijn ze??)
Hey, mormelina, bedankt voor de dikke knuf, en een superdikke knuf terug ook.

Dansende worstjes op het gourmetstel was nu niet echt een kerstdinerbelevenis om met anderen te delen en daarom was ik niet hier.
quote:mamzelle schreef op 26 december 2008 @ 00:23:

Hey, mormelina, bedankt voor de dikke knuf, en een superdikke knuf terug ook.

Dansende worstjes op het gourmetstel was nu niet echt een kerstdinerbelevenis om met anderen te delen en daarom was ik niet hier.

hihi dansende worstjes......**ik zie een leuke reclame van een of ander supermarkt voor me*

voor jou en kindertjes
Hier was het érg gezellig en heel lekker gegeten!

's avond eerst een crostini met gemarineerde buffelmozzarella in citroen en nogwat en rucolasalade met mandarijn en avocado. Daarna een pompoen-kokossoepje met koriander. Daarna een lamshaasje met gevulde gepofte aardappel en rode ui met knoflook en balsamico azijn uit de oven, toen een kaasplankje en als toetje zelfgemaakt bitterkoekjesijs met chocolade. En erbij véél drank; prosecco, witte wijn, rode wijn, port, amaretto en baileys.

Fijn hoor.. en nu morgen vooral heel weinig
quote:mormeltje schreef op 25 december 2008 @ 22:17:

Zootje en ongeregelde bende as usual.........maar goed...iedereen is op huis aan dus.................................We hebben het weer gehad,schoonma niet aan de fonduevork geregen,dus toch wel geslaagd

Nu lekker doorwijnen..........

ZUIPSCHUIT!!!

ps. lieve kerstgroetjes van mij, ook aan je knappe paps xxx
quote:Festen schreef op 26 december 2008 @ 00:41:

[...]

ZUIPSCHUIT!!!

ps. lieve kerstgroetjes van mij, ook aan je knappe paps xxx

zal het doorgeven aan die ouwe charmeur

jij ook kerstkussie
Hier een zware dag en nacht gehad. We hadden 10 mensen uitgenodigd om te eten, dat is allemaal goed gegaan maar wel de kippendrumsticks helemaal vergeten......die toetyman nog na 10nen van de 24st had staan bakken.....ach nou ja, we zaten allemaal vol.

Toen mijn dochter aangeboden om op kleinkind te passen want zij had op kerstnacht terug naar het lab gemoeten om tissue typing en testen te doen vanwege een donor transplant. (Dit om 3 uur ´s nachts.

Jammergenoeg was kleinkind niet lekker, ze slaapt normaal als een blok van 7 tot 7 maar was nu wakker om 11.00, 01.00, 03.15, 05.15 en weer om 6.45 kortom ik ben de hele nacht in de weer geweest samen met opa! Ben nu gebroken nadat ik ook nog om 06.45 kleinkind overhaast in bad moest doen, zat nl. onder de poep, alles en alles, romper, pyjamaatje, dekentje waarop ik haar probeerde te verschonen.....puf, puf, ik ga nou effe lekker zitten met een koppie koffie. Ze slaapt nu.

Nou ja, gelukkig ook morgen en overmorgen nog om bij te komen.
Hier geen gestresste (schoon)moeders, geen handtastelijke zwagers, geen aangebrande kalkoen of jankende kids.

Ik ben gek op kerst, vind het zalig om een ingewikkeld menu op tafel te toveren en vertik het om m'n dag te laten verpesten door het gezelschap.

De afgelopen jaren kwamen mijn ouders altijd (of wij gingen bij hen in huis koken), dit jaar niet. We zijn gisteren gezellig een paar uur daar geweest, maar ik werd ziek dus op tijd naar huis.

Daar een paar uur op de bank, redelijk bijgetrokken (het is ook zo warm bij mijn ouders in huis, echt zo'n loeiheet oude mensen huis) en aan de hapjes en wijn. Boek erbij, Mr Nilssson aan het rommelen op de pc, zalig relaxed.

Rond een uur of 7 aan het voorgerecht begonnen (ik had al eea voorbereid, dus was zo klaar) Lekker relaxed zitten eten, en rond een uur of 8 ging de parelhoen de oven in. Ondertussen besloten dat we een Harry Potter marathon gingen houden, dus tijdens het wachten alvast een stuk van deel 1 gekeken.

Lekker gegeten (we hadden zoveel gesnoept dat we geen bijgerechten hadden, alleen die parelhoen met de groenten die in de pan zaten) en toen weer op de bank. Toet, koffie en likeur tijdens de film. (ondertussen had ik m'n badjas aangetrokken en zat Mr Nilsson in z'n joggingbroek)

Geen gestress hier dus.

Vanavond komen Broer en Vriendin, gezellig gourmetten en vooral veel zuipen denk ik.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Gisteravond hoorde ik van mijn 3 zoons dat ik vroeger een strenge moeder was??? Ze zeiden het gelukkig wel met een lach. En zo te horen heeft het ook een reden gehad. Gek maar zo heb ik dat helemaal niet ervaren. Maar goed als ik de verhalen hoor wat ze allemaal hebben uitgevreten vroeger, is het maar goed dat ik ze toen zo op hun donder heb gegeven. 't Is allemaal goed gekomen. Maar wat ben ik een hoop vergeten.(Of wist ik toch een en ander niet).
Belevenissen.....tsja... mini2 vertrok halverwege de middag met een teiltje naar haar bed, mini1 lag twee uur later ook te klappertanden onder drie dekens en VVL en ik hebben het voor the sure to be sure maar bij een soepie en een geroosterde boterham gehouden. Gelukkig kwamen de koters later op de avond weer te voorschijn en ging het weer wat beter.

Het goede nieuws is wel dat we lamlendig genoeg waren om met zijn allen the Sound of Music uit te kunnen kijken. Kunnen we die klassieker óók eindelijk afvinken
Nou dat klinkt ook als een hele spannende kerst, Loomi
Ik heb geleefd van de liefde! Niks geen kersteten!
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 26 december 2008 @ 11:03:

Ik heb geleefd van de liefde! Niks geen kersteten!Zelfs dat had ik niet geen kerstdiner en ook geen liefde
Dit jaar geen kerst bij zus, maar bij een vriendin en haar ouders.

Het was echt gezellig, lekker elkaar over en weer geplaagd en veel gelachen (over valse en dramatische nichten, rechtse ballen en ander 'eng' volk). Ik had het toetje gemaakt, en het tevreden gegrom van vriendins vader vond ik hartverwarmend!
quote:yasmijn schreef op 26 december 2008 @ 11:03:

Ik heb geleefd van de liefde! Niks geen kersteten!Kijk! Dat zijn de leukste kersemissen
quote:Yamuna schreef op 25 december 2008 @ 20:31:

wat naar ... die mensen met die strakke schema's ... alles precies moeten ... pfffff.

Tis dat ik nu hoogzwanger zit te wachten op mn ontmoeting met yammini...

maar anderzijds zou het hier weer net als altijd een lekkere bende zijn met aanwaaiers ... lastminute aanschuivers, een zootje van een menu .. maar genoeg voor iedereen ..

tis een beetje stil dit jaar ... Je bent niet de enige die vol spanning wacht op Yammini Alvast veel succes met je bevalling en heul veul geluk!
Hier twee dagen gezelligheid gehad,beide dagen(en kerstavond) niet thuis geweest maar uitgenodigt bij famillie en het was super gezellig(en laat )dus zo maar mijn mandje op zoeken :-]eindelijk een avondje op tijd naar bed......
Gisteren aangekeuteld met m'n minimannen, 's avonds gegourmet met als toetje chocoladefondue. En vandaag verjaardag van Jongste gevierd, dus de familie over de vloer. Het was gezellig en de lekkere hapjes bij de Liddle vandaan waren erg lekker.
Wat herkenbaar allemaal. Bij ons geen partners bij de kerst, maar wel naar pa en ma. Altijd traditioneel, op onze eigen hang- en loungemanier . Dit jaar heel gezellig.

Maar vorig jaar hebben we het voor elkaar gekregen om al het oud zeer uit de vorige eeuw ook nog op tafel te gooien ("En waar ik dus al 30 jaar mee zit..."). Op een gegeven moment zaten we geloof ik allemaal te huilen. Maar we vinden elkaar wel lief hoor :-)
quote:emaille schreef op 28 december 2008 @ 10:00:

Maar vorig jaar hebben we het voor elkaar gekregen om al het oud zeer uit de vorige eeuw ook nog op tafel te gooien ("En waar ik dus al 30 jaar mee zit...").

Wij hadden allerlei dure vishappen besteld bij de traiteur maar zaten al zo nokkie-vol met chips dat we die vis de volgende dag maar door de pasta hebben gegooid Verder inderdaad het gebruikeljke; geneuzel over wat erfenissen, het naast de pot pissen van paps, de vaginale droogheid van mams en wat gedoe omtrent de overdosis van tante Sjaan, maar verder was t erg leuk.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven