Hulp nodig bij puzzel
zaterdag 27 december 2008 om 00:22
Hallo allemaal!
Ik ben bezig met een puzzel waarbij ik moet weten hoe en aantal bekende muizen heten. Ik heb ze allemaal, behalve 1! Ik had dit topic ook bij ovrig geopend maar ik kreeg de tip dat de mensen onder de pijler kinderen het misschien wel weten.
Dus bij deze het plaatje. Ik heb me suf gezocht op internet maar kan het niet vinden.
Ik ben bezig met een puzzel waarbij ik moet weten hoe en aantal bekende muizen heten. Ik heb ze allemaal, behalve 1! Ik had dit topic ook bij ovrig geopend maar ik kreeg de tip dat de mensen onder de pijler kinderen het misschien wel weten.
Dus bij deze het plaatje. Ik heb me suf gezocht op internet maar kan het niet vinden.
zaterdag 27 december 2008 om 02:35
Haha Niromi, geweldig
wat super dat je zelfs om half 3
's nachts toch gaat zoeken.
Ik moet zeggen dat de muis mij en mijn vriend vaag bekend voorkwam. Lijkt op een muis uit een prentenboek ofzo. Dus ook heb ik al gegoogled op sesamstraat-muis en muis-moe, muis-slapen, muis-limonade, muis-vlieg, muis-rode broek, muis-stoel (alles wat ik op dat plaatje zag
) nouja en dit waren maar een paar zoek opties 
Ik hoor het graag als je wat vind!!
's nachts toch gaat zoeken.
Ik moet zeggen dat de muis mij en mijn vriend vaag bekend voorkwam. Lijkt op een muis uit een prentenboek ofzo. Dus ook heb ik al gegoogled op sesamstraat-muis en muis-moe, muis-slapen, muis-limonade, muis-vlieg, muis-rode broek, muis-stoel (alles wat ik op dat plaatje zag
Ik hoor het graag als je wat vind!!
zaterdag 27 december 2008 om 02:40
http://www.google.nl/sear...ken&gbv=2&um=1&hl=nl&sa=2
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 27 december 2008 om 02:45
Tot nu toe niks witch. Echt zonde dat je niet een paar weken terug hiermee bent gekomen. Ik had toen nog een paar honderd muizen in mijn afbeeldingen staan, overal vandaan geplukt van het Internet, maar nadat de computer gecrasht is was ik die allemaal kwijt.....
Moet wel zeggen dat hij me bekend voorkomt, maar ja, een heleboel muizen lijken ook heel erg op elkaar, natuurlijk. Dat het een bekende zou zijn betwijfel ik toch, want niemand schijnt hem te kennen.....
Hij lijkt wel wat op die rat uit die boekjes van die kikker... Weet niet hoe die heet. Heb een paar jaar geleden die rat (pluche) met zegels bij AH gekocht. daar kon je toen voor sparen. Maar ja, dat is geen muis.... Misschien een vergissing???
Maar ga even verder zoeken. Heb ook nog een heleboel stickertjes en plaatjes van muizen......
Als dit op een scheiding uitdraait ben jij me wat verschuldigd, he!!!
Moet wel zeggen dat hij me bekend voorkomt, maar ja, een heleboel muizen lijken ook heel erg op elkaar, natuurlijk. Dat het een bekende zou zijn betwijfel ik toch, want niemand schijnt hem te kennen.....
Hij lijkt wel wat op die rat uit die boekjes van die kikker... Weet niet hoe die heet. Heb een paar jaar geleden die rat (pluche) met zegels bij AH gekocht. daar kon je toen voor sparen. Maar ja, dat is geen muis.... Misschien een vergissing???
Maar ga even verder zoeken. Heb ook nog een heleboel stickertjes en plaatjes van muizen......
Als dit op een scheiding uitdraait ben jij me wat verschuldigd, he!!!
zaterdag 27 december 2008 om 02:52
Ik moet ook zeggen Niromi dat de andere muizen die ik moest "oplossen" en stuk makkelijker waren
Er zijn er 1 of 2 geweest waar ik ook even goed voor moest googlen maar die was wel te vinden. Naar die rat van die kikker heb ik ook zitten turen
(ik heb wat zitten turen naar muizen (en ratten) vandaag
) maar naar mijn idee is die toch wat anders getekend.
Zoals ik al zei, mocht het echt niet lukken dan moeten we het even navragen aan de maker van de puzzel
dus laat het niet zo ver komen voor een deze vervelende muis 
Bianca, bedankt voor de link, ik ben driftig aan het zoeken
Zoals ik al zei, mocht het echt niet lukken dan moeten we het even navragen aan de maker van de puzzel
Bianca, bedankt voor de link, ik ben driftig aan het zoeken
zaterdag 27 december 2008 om 03:01
JAAAAA, Noa!!! Geweldig!!!! Dat is hem!!!
Zit ik hier midden in de nacht met allemaal dozen en plaatjes en boeken op tafel........... En mijn man maar raar kijken.......
Maar dat is nog niet het ergste. Het ergste is dat ik als muizenverzamelaar die hele Piep niet ken...........
Ga nu toch maar doorzoeken of ik niet toch iets van Piep heb zonder het te weten. Dat moet toch haast wel.....
Als je wat wint moet je het ons maar even laten weten he, Witch!!
Wat kun je eigenlijk winnen???
Groetjes en het was een leuke invulling voor de late uurtjes.....
Zit ik hier midden in de nacht met allemaal dozen en plaatjes en boeken op tafel........... En mijn man maar raar kijken.......
Maar dat is nog niet het ergste. Het ergste is dat ik als muizenverzamelaar die hele Piep niet ken...........
Ga nu toch maar doorzoeken of ik niet toch iets van Piep heb zonder het te weten. Dat moet toch haast wel.....
Als je wat wint moet je het ons maar even laten weten he, Witch!!
Wat kun je eigenlijk winnen???
Groetjes en het was een leuke invulling voor de late uurtjes.....
zaterdag 27 december 2008 om 03:09
mijn god ik lig hier in de slappe lach om jullie
eerst de simpele uitleg van noa (waarom is de rest hier niet opgekomen
) en daarna de komische reactie van niromi. Dankjullie wel voor deze heerlijke lachbui om 5 over 3 's nachts
Ik weet niet precies wat er te winnen valt mijn schoonvader heeft 1 of andere hobby waarvoor hij puzzels op moet lossen enzo en daar komt dan weer een antwoord uit waarmee hij dan verder kan
En aangezien mijn vriend en ik van een andere generatie zijn helpen we hem soms een handje (diddl, pieter van assepoester dat soort muizen kent hij niet
)
Ook groetjes! En helaam bedankt, vind het nu al leuk op het Viva forum enne, weltrusten allemaal
Niromi, succes met de spullen opruimen en sorry voor de bende
Ik weet niet precies wat er te winnen valt mijn schoonvader heeft 1 of andere hobby waarvoor hij puzzels op moet lossen enzo en daar komt dan weer een antwoord uit waarmee hij dan verder kan
Ook groetjes! En helaam bedankt, vind het nu al leuk op het Viva forum enne, weltrusten allemaal
Niromi, succes met de spullen opruimen en sorry voor de bende
zaterdag 27 december 2008 om 03:11
Niromi, en jij noemt jezelf een muizenfan/verzamelaar/deskundige?! Haha. Piep de Muis! Grappige hobby trouwens. Ben nu ook wel benieuwd waar je zo'n muizenpuzzel vindt en wat je kan winnen. Heb vanavond toch weer wat geleerd op het forum, dit topic en over de truc hoe muizen in een dichte koelkast komen. Nuttig om te weten.
Everytime you make a typo, the errorists win.
zaterdag 27 december 2008 om 03:11
quote:milo schreef op 27 december 2008 @ 03:04:
[...]
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan!
Wie kent Piep de Muis nou niet?
als liedje dan toch.Heette die muis Piep dan?
ja tja ik heb er niet bij stilgestaan dat die muis gewoon Piep zou kunnen heten
ik had al zoveel namen voorbij zien komen (Tip, Willemijn etc.) maar wel super dat dé muis terecht is
[...]
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan!
Wie kent Piep de Muis nou niet?
als liedje dan toch.Heette die muis Piep dan?