Geld & Recht alle pijlers

advies gevraagd

26-10-2016 10:28 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg nu hulp vanwege mijn schulden. Maar ben wel huiverig. Ik sta nog niet via de kantonrechter onder bewind, ook nog niet onder budgetbeheer dit is allemaal in aanvraag. Het enige wat ik nu al kan doen is elke mail/brief doorsturen naar de desbetreffende man die alles oplost.

Hij heeft energiemaatschappij geregeld, wat het maatschappelijk werk niets mee kon doen + bewindvoerder vanuit maatschappelijk werk kon er niets aan doen. Degene die ik dus gevonden heb wel. Ook andere regelingen zijn al goed getroffen. Voel me er erg zeker en vertrouwd in!

Alleen nu is er iets wat ik mij even afvraag. Hij gaat proberen kwijtschelding gemeentelijke belastingen aan te vragen. (Ik heb gevraagd alles uit handen te laten nemen omdat ik die stress er niet bij kan hebben. Dit doet hij dus ook perfect en regelt alles). Alleen nu vraagt hij dus om mijn digid gegevens, want anders kan je niet inloggen bij die instantie om de aanvraag kwijtschelding te doen..

Dit vind ik toch een beetje "eng" ook al zal ik straks ook niet meer in mijn eigen digid kunnen lijkt me als ik onder bewind sta?

Is dit gewoon verstandig om te doen? Ik hoor graag van jullie.

Graag de OP niet quoten vind het privacy dus na duidelijke antwoorden wil ik het weghalen!
quote:1234512345 schreef op 26 oktober 2016 @ 10:41:

Die kwijtschelding aanvragen bij de gemeente had toch allang geregeld kunnen zijn? Waarom bied een "vreemde"zich aan om je zaken te regelen?

Dit klinkt niet goed.

dat had geregeld kunnen zijn als ik mn koppie kon focussen maar dat gaat nu niet.

hij bied het niet aan ben getipt door een kennis aan hem. Als hij er nu niet was geweest was alles niet geregeld geweest. Dit omdat maatschappelijk werk en zijn bewindvoerder niks konden of wilde doen
quote:siriusblack schreef op 26 oktober 2016 @ 10:44:

Maar dat geld kun je toch veel beter gebruiken??? Ik snap het niet.Ja zeker dat kan ook geinvesteerd worden in de schulden maar je moet iets als je het zelf niet goed meer bij kan houden en de schuldeisers om je oren rond lopen, dan moet je wel. Kan moeilijk nu zeggen hee thanks voor alle hulp thanks dat je gezorgd heb dat ik weer energie heb, mn huis behoud, betaalregelingen heb gemaakt, maar ajuus nu?!
quote:zwitsal_nijntje schreef op 26 oktober 2016 @ 10:42:

bij machtiging staat helaas niet het kopje gemeentelijke belastingen. Wat nu?Als je al zover bent ingelogd dan is het toch net zoveel moeite om zelf even die kwijtschelding aan te vragen? Of zeg ik nu iets heel geks?
quote:zwitsal_nijntje schreef op 26 oktober 2016 @ 10:46:

Kan moeilijk nu zeggen hee thanks voor alle hulp thanks dat je gezorgd heb dat ik weer energie heb, mn huis behoud, betaalregelingen heb gemaakt, maar ajuus nu?!Waarom niet? Je bent hem toch niets verplicht?

[...]

Ja zeker dat kan ook geinvesteerd worden in de schulden maar je moet iets als je het zelf niet goed meer bij kan houden en de schuldeisers om je oren rond lopen, dan moet je wel. Kan moeilijk nu zeggen hee thanks voor alle hulp thanks dat je gezorgd heb dat ik weer energie heb, mn huis behoud, betaalregelingen heb gemaakt, maar ajuus nu?!Dat laatste kun je natuurlijk prima zeggen. Als je hem niet meer nodig hebt, dan kun je het weer zelf. Als je lekkage hebt, dan bel je een klusjesman, en die helpt je. En daarna zeg je 'dankjewel dat je gezorgd hebt dat de leiding weer werkt, dat het laminaat is vervangen en de kruipruimte niet meer stinkt, ajuus nu'. Je hoeft niet daarna nieuwe klusjes te verzinnen en hem de dakkapel te laten schilderen als je de rest zelf kunt.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

[...]

Ja zeker dat kan ook geinvesteerd worden in de schulden maar je moet iets als je het zelf niet goed meer bij kan houden en de schuldeisers om je oren rond lopen, dan moet je wel. Kan moeilijk nu zeggen hee thanks voor alle hulp thanks dat je gezorgd heb dat ik weer energie heb, mn huis behoud, betaalregelingen heb gemaakt, maar ajuus nu?!Oh als alles geregeld is heb je hem toch niet meer nodig? Ik zou trouwens gewoon de papieren versie ophalen en die samen invullen.
Hoe kan dit opeens?

In augustus was je door een meevaller nog schuldenvrij lees ik hier:

zwitsal_nijntje in "Kittens"
quote:Anouscha schreef op 26 oktober 2016 @ 10:58:

Hoe kan dit opeens?

zwitsal_nijntje in "Kittens"Alles ken he?
quote:siriusblack schreef op 26 oktober 2016 @ 11:01:

[...]

Alles ken he?Dat blijkt.
quote:Anouscha schreef op 26 oktober 2016 @ 10:58:

Hoe kan dit opeens?

zwitsal_nijntje in "Kittens"Niet schuldenvrij. Financiele vooruitgang. Lees, zaak gewonnen paar duizend euro terug gekregen, kittens gekregen.
Je schrijft daar echt schuldenvrij.
Maar je kunt nog steeds je rekeningen niet betalen dus.
quote:Tr0tter schreef op 26 oktober 2016 @ 10:48:

[...]

Waarom niet? Je bent hem toch niets verplicht?Dat klopt maar ik heb juist de behoefte nu dat het uit handen word genomen. De stress van alles regelen en doen, stel er komt weer wat bij kan ik er niet bij hebben. Bedoel stel mijn werk stopt kunnen de betaalregelingen niet meer voldaan worden en ben ik niet meer beschermd.
quote:Anouscha schreef op 26 oktober 2016 @ 11:06:

Je schrijft daar echt schuldenvrij.

ik zie het waarom ik dat zo heb geschreven weet ik niet En nee ik ben geen TO met allemaal leugens en dingen doelbewust verkeerd willen zeggen. Ik zit hier al 5 jaar met alle liefde en plezier! Heb zoveel baat gehad bij zoveel, waarom ik dit dan zo verwoord heb is mij een raadsel, misschien doordat ik aangevallen werd, of omdat ik kapot moe ben, ik heb geen idee, maar dat doet er niet toe.

Maar bedoel dat er regelingen zijn getroffen en belangrijke dingen zijn betaald door die paar duizend euro
quote:Anouscha schreef op 26 oktober 2016 @ 11:06:

Maar je kunt nog steeds je rekeningen niet betalen dus.jawel rekeningen wel betaalregelingen nu ook nu ik veel werk heb.
He jongens, kom nou. Nijntje doet haar best om haar leven op de rit te krijgen, werkt hard, heeft overzicht zoals uit haar andere topic blijkt en heeft nu hulp gevraagd bij iets wat ze niet zo goed kan. Succes To, het komt vast goed met jou!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Knap van je dat je je zaken regelt, want ook toegeven dat je het zelf niet kunt en Hulp inschakelen is je eigen verantwoordelijkheid nemen!

Let wel even op, want je zou er vanuit gaan dat een professional die dit voor je oppakt zelf weet wat de mogelijkheden zijn qua machtiging digid of papieren versie halen bij de gemeente... Niet je eigen inlog geven dus zoals al eerder gezegd hier, je zou niet de eerste zijn die in een kwetsbare positie zit en geflest wordt.

Succes!
Goed bezig Nijntje! Heel goed dat je hulp gevraagd hebt. Een professional kan je gewoon goed helpen om alles weer goed op de rit te krijgen en zorgen dat je in de toekomst weer financieel vrij bent.

Het is niet zo raar om iemand te machtigen voor je DigiD. Mijn accountant heeft ook een machtiging voor de belastingdienst.

Zorg wel dat de persoon die je helpt dit ook officieel doet. Dat hij erkend is en aangesloten bij de juiste beroepsvereniging, en zich houdt aan de gedragsregels van een bewindvoerder.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Monatala schreef op 26 oktober 2016 @ 11:11:

He jongens, kom nou. Nijntje doet haar best om haar leven op de rit te krijgen, werkt hard, heeft overzicht zoals uit haar andere topic blijkt en heeft nu hulp gevraagd bij iets wat ze niet zo goed kan. Succes To, het komt vast goed met jou!

Kan het ook wel begrijpen ik heb in een topic wat anders verwoord. Of omdat ik weer zo aangevallen werd en mij niet weer wilde verdedigen of het tijdstip qua tijd wat niet zo handig is voor mij ik heb echt geen idee Ik ben hier niet om leugens te verkondigen. Ik zit hier al 5 jaar met alle liefde en plezier en ga dat niet verpesten

Ja dat denk ik ook wel! Tuurlijk ik kan het best ook wel zelf aanpakken weet hoe ik alles aanvraag, goede mails maak om betaalregelingen te treffen, ben goed van het uitpluizen. Maar als ik dat momenteel er ook nog bij moet doen naast het werk en aan mezelf werken dan komt er van mij weinig terecht. Teveel stress wat ik er niet bij wil hebben! Ik wil niet de stress hebben omdat mijn baan bij uitzendbureau kan stoppen en ik dan minder verdien, dan wil ik nu dat iemand anders dit regelt met de schuldeisers en niet ik weer slapeloze nachten er van krijg. Dat ik mij dan alleen maar hoef te focussen op een nieuwe baan en verders niets!
quote:hamerhaai schreef op 26 oktober 2016 @ 11:17:

Goed bezig Nijntje! Heel goed dat je hulp gevraagd hebt. Een professional kan je gewoon goed helpen om alles weer goed op de rit te krijgen en zorgen dat je in de toekomst weer financieel vrij bent.

Het is niet zo raar om iemand te machtigen voor je DigiD. Mijn accountant heeft ook een machtiging voor de belastingdienst.

Zorg wel dat de persoon die je helpt dit ook officieel doet. Dat hij erkend is en aangesloten bij de juiste beroepsvereniging, en zich houdt aan de gedragsregels van een bewindvoerder.

Brutale vraag maar waar kan ik dat vinden of hij is aangesloten bij de juiste beroepsvereniging?

Al denk ik niet dat ik een foute aan de haak heb geslagen. Iemand die voor mij vecht om het zo maar te zeggen dat terwijl hij nog geen cent aan mij verdient omdat de aanvraag nog loopt zegt ook heel veel. Hij heeft dingen geregeld die deze gemeente niet wilde of kon doen omdat het zogenaamd niet mogelijk was.
Geen inhoudelijke bijdrage maar een schouderklopje voor Nijntje. Is er eens iemand die er haar schouders onder zet, krijgt ze nog vanalles over haar heen dat het nog niet goed genoeg is.
quote:aspirientje schreef op 26 oktober 2016 @ 11:35:

Geen inhoudelijke bijdrage maar een schouderklopje voor Nijntje. Is er eens iemand die er haar schouders onder zet, krijgt ze nog vanalles over haar heen dat het nog niet goed genoeg is.

Niemand zegt dat het niet goed genoeg is.

Ik verbaas me wel over de keuze om bewust twee huisdieren aan te schaffen als je nog tot over je nek in de schulden zit.

Misschien een leerpuntje voor de volgende keer: geen dure aankopen doen.
quote:Anouscha schreef op 26 oktober 2016 @ 11:40:

Ik verbaas me wel over de keuze om bewust twee huisdieren aan te schaffen als je nog tot over je nek in de schulden zit.Ik ook.

[...]

Ja zeker dat kan ook geinvesteerd worden in de schulden maar je moet iets als je het zelf niet goed meer bij kan houden en de schuldeisers om je oren rond lopen, dan moet je wel

Je hoeft je niet te verdedigen. Als een post een gebrek aan inlevingsvermogen toont, dan kun je die echt gewoon negeren, hoor. Genoeg mensen hier die zo'n post dan tegenspreken.

Ik vind het knap wat je hebt gedaan.

OP verwijderen heeft overigens geen zin meer. Hij zit al in Google Cache, is gewoon terug te vinden.
quote:Anouscha schreef op 26 oktober 2016 @ 11:40:

[...]

Niemand zegt dat het niet goed genoeg is.

Ik verbaas me wel over de keuze om bewust twee huisdieren aan te schaffen als je nog tot over je nek in de schulden zit.

Misschien een leerpuntje voor de volgende keer: geen dure aankopen doen.Nja ik weet niet of je mijn verdere achtergrond ken, maar heb veel psychische klachten. Veel therapie gehad. Smetvrees, controledwang. En die beestjes geven mijn rust, weer de zin in het leven en de klachten zijn heel erg op standje 0 komen te staan. Daar heb ik na al die jaren echt van gedroomd. En daar werd ook door instanties begripvol op gereageerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven