Ik heb jeuk op mijn hoofd...
woensdag 21 november 2007 om 20:10
..... en nee, het zijn geen pietjes.
Vorig jaar rond deze tijd had ik het ook een paar maanden. Mee naar de HA geweest, shampoo en een soort balsem gekregen, hielp voor geen meter. Ging uiteindelijk wel weer over. Nu heb ik sinds een maand weer gruwelijke jeuk op mijn hoofd. Om gek van te worden. Ik krab het 's nachts open en dan weer wondje die op zich ook weer gaan jeuken. De jeuk verplaatst zich ook af en toe naar mijn nek en daar voel ik wel miniscule bultjes. Die zullen dus op mijn hoofd ook wel zitten, maar is zo lastig te voelen door mijn haar heen. (her)kent iemand dit? Of een goede tip tegen de jeuk? Het is namelijk echt niet geinig meer en ik heb geen zin om weer te gaan wachten tot het vanzelf over gaat...
Vorig jaar rond deze tijd had ik het ook een paar maanden. Mee naar de HA geweest, shampoo en een soort balsem gekregen, hielp voor geen meter. Ging uiteindelijk wel weer over. Nu heb ik sinds een maand weer gruwelijke jeuk op mijn hoofd. Om gek van te worden. Ik krab het 's nachts open en dan weer wondje die op zich ook weer gaan jeuken. De jeuk verplaatst zich ook af en toe naar mijn nek en daar voel ik wel miniscule bultjes. Die zullen dus op mijn hoofd ook wel zitten, maar is zo lastig te voelen door mijn haar heen. (her)kent iemand dit? Of een goede tip tegen de jeuk? Het is namelijk echt niet geinig meer en ik heb geen zin om weer te gaan wachten tot het vanzelf over gaat...
zaterdag 27 december 2008 om 13:51
Ik weet niet of het bij jou zo is, maar ik heb een hele lichte vorm van psoriasis, waar ik bijna nooit last van heb. Alleen tijdens zwangerschappen, en als het vriest.
Ik heb het dan vooral op mijn hoofd en buik.
Ik heb wel shampoo van de dokter, maar daar zitten hormonen in en gebruik ik alleen als ik echt niet kan slapen van de jeuk. Verder was ik mijn haar de ene keer met babyshampoo, dat droogt niet zo uit, en de andere keer met head & shoulders, dat werkt bij mij wel goed tegen de jeuk.
Succes met iets vinden dat bij jou werkt!
Ik heb het dan vooral op mijn hoofd en buik.
Ik heb wel shampoo van de dokter, maar daar zitten hormonen in en gebruik ik alleen als ik echt niet kan slapen van de jeuk. Verder was ik mijn haar de ene keer met babyshampoo, dat droogt niet zo uit, en de andere keer met head & shoulders, dat werkt bij mij wel goed tegen de jeuk.
Succes met iets vinden dat bij jou werkt!
zaterdag 27 december 2008 om 18:53
Heey
Heel herkenbaar helaas! Ik heb overal een droge huid, vooral op de plekken waar de douche neerkomt dus op mn rug en borst, gezicht en hals. Daar krijg ik dan ook snel eczeem.
Sinds een paar jaar heb ik inderdaad ook last van mn hoofdhuid. Soms smeer ik er geurloze bodylotion op, dat wil ook nog wel eens helpen.
Mijn kapper raadde me aan om sanex shampoo te gebruiken, maar dat maakt bij mij geen verschil. Nu gebruik ik shampoo van vichy voor een droge huid en ik ben sinds jaren nu eindelijk korstvrij! Hij is wel wat duurder maar je hebt weinig shampoo nodig.
Daarbij is het inderdaad zoals ik hierboven lees een idee om minder vaak te douchen en sowieso minder warm. Ik was vaak mn haar met lauw/koud water (boven bad
) en dat scheelt ook een hoop.
Hydrocortison durf ik op mijn hoofdhuid eigenlijk niet te gebruiken...
Heel herkenbaar helaas! Ik heb overal een droge huid, vooral op de plekken waar de douche neerkomt dus op mn rug en borst, gezicht en hals. Daar krijg ik dan ook snel eczeem.
Sinds een paar jaar heb ik inderdaad ook last van mn hoofdhuid. Soms smeer ik er geurloze bodylotion op, dat wil ook nog wel eens helpen.
Mijn kapper raadde me aan om sanex shampoo te gebruiken, maar dat maakt bij mij geen verschil. Nu gebruik ik shampoo van vichy voor een droge huid en ik ben sinds jaren nu eindelijk korstvrij! Hij is wel wat duurder maar je hebt weinig shampoo nodig.
Daarbij is het inderdaad zoals ik hierboven lees een idee om minder vaak te douchen en sowieso minder warm. Ik was vaak mn haar met lauw/koud water (boven bad

Hydrocortison durf ik op mijn hoofdhuid eigenlijk niet te gebruiken...

zondag 28 december 2008 om 18:51
donderdag 1 januari 2009 om 11:27
ik heb dus ook last van kleine bultjes op mijn hoofdhuid en dus ook de vreselijke jeuk! ik had naar de huisarts gebeld en daar kreeg ik betametson (zoiets) lotion mee. deze helpen wel tegen de wondjes die je kapot krabt, maar de pukkeltjes/bultjes komen dus steeds terug.
ik moet ook eigenlijk de huisarts er weer voor gaan bellen.
ik moet ook eigenlijk de huisarts er weer voor gaan bellen.
zaterdag 3 januari 2009 om 14:25
Ik heb het ook, in de winter erger dan in de zomer, komt door droge lucht van de CV. Ik heb een dunne lotion die ik na het douchen/haren wassen op mijn hoofdhuid moet smeren (als ik dit niet doe, krijg ik echt gruwelijke jeuk en ook schilfers), het spul heet Topicorte, er zit een laag percentage hormoonpreparaat in (geen nare effecten) en het helpt vooral tegen de jeuk. Daarnaast krijg ik ergere jeuk van shampoos met veel parfum erin, zoals Herbal essences. Dus dan maar een bio-shampoo, of Neutral. Jammer van het geurtje, maar dat gekrab de hele dag is ook niks. Succes! Ik ben blij met mijn lotion.
zondag 13 september 2009 om 23:26
nou ik heb precies het zelfde word gek van de jeuk op m,n hoofd en terk naar m,n nak nee geen pietjes .
Zeker weten van niet nu heb ik al allergie op m,n lijf maar medicijnen helpen niet voor m,n hood mij kop ligt helemaal open van het krabbelen schaam me dood .
M,n hoofd is goed nadekeken geen petjes wat te doen. betty
Zeker weten van niet nu heb ik al allergie op m,n lijf maar medicijnen helpen niet voor m,n hood mij kop ligt helemaal open van het krabbelen schaam me dood .
M,n hoofd is goed nadekeken geen petjes wat te doen. betty