Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
quote:modus_ schreef op 01 november 2016 @ 21:44:

Ik twijfel over Hubelino voor zoon (2,5). Ik hoor hele positieve en juist negatieve verhalen erover en weet nu niet of ik wel of niet de best grote investering moet doen in dit speelgoed. Ik denk dan over de grootste set met alleen knikkerbaanstukken. Duplo hebben we ruim voldoende.

Houden je zoo s een beetje van bouwen?

De mijne niet... hier zou het dus geen succes zijn, alhoewel het mij ook heel leuk lijkt!
Ik word wel een beetje zenuwachtig van al die lijstjes hier.

Het mooie is wel dat als we het kado missen bij de Sint ze kort erna jarig is
Alle reacties Link kopieren
quote:queenfan25 schreef op 01 november 2016 @ 21:44:

Leuk lijstje fanatic Waar heb je dat gingerbread huisje vandaan en wat is het?

Moet je maar op Youtube zoeken op My Little Pony Pop Pinkie Pie Sweet Shoppe Playset

Heb hem vorig jaar gekocht bij kruidvat in de uitver-uitver-uitverkoop.

Was hij nog maar 2,50 of zo
quote:zecora schreef op 01 november 2016 @ 21:48:

[...]

Houden je zoo s een beetje van bouwen?

De mijne niet... hier zou het dus geen succes zijn, alhoewel het mij ook heel leuk lijkt!Ja, zijn er gek op. Er wordt hier druk gespeeld met lego, duplo, knex, & clicks. Door beide. Ook de knikkerbaan vorig jaar van Sint (van mijn werk) was een succes maar die knikkerbaan past niet heel makkelijk in elkaar om zelf in elkaar te zetten en de stukken passen maar op 1 manier.
quote:zecora schreef op 01 november 2016 @ 21:51:

Ik word wel een beetje zenuwachtig van al die lijstjes hier.

Het mooie is wel dat als we het kado missen bij de Sint ze kort erna jarig isHier een verjaardag voor Sinterklaas. Maar ik heb ook niet van die gestructureerde lijstjes in oktober Wel heel veel speelgoed in de kast wat ik dan in een supergoede aanbieding op de kop heb getikt. Daarvan gaat er nu veel in de zak en probeer ik alleen de cadeautjes voor partijtjes en kinderen van vrienden in voorraad te houden.
quote:modus_ schreef op 01 november 2016 @ 21:52:

[...]

Ja, zijn er gek op. Er wordt hier druk gespeeld met lego, duplo, knex, & clicks. Door beide. Ook de knikkerbaan vorig jaar van Sint (van mijn werk) was een succes maar die knikkerbaan past niet heel makkelijk in elkaar om zelf in elkaar te zetten en de stukken passen maar op 1 manier.B-Blocks incl kniklerbaan uitbreiding wellicht een optie? (Lijkt héél erg op kapla, scheelt 1mm in formaat, kwaliteit is bijna vergelijkbaar)
quote:modus_ schreef op 01 november 2016 @ 21:54:

[...]

Hier een verjaardag voor Sinterklaas. Maar ik heb ook niet van die gestructureerde lijstjes in oktober Wel heel veel speelgoed in de kast wat ik dan in een supergoede aanbieding op de kop heb getikt. Daarvan gaat er nu veel in de zak en probeer ik alleen de cadeautjes voor partijtjes en kinderen van vrienden in voorraad te houden.

Tja... die lijstjes heb ik eigenlijk altijd al gemaakt.... hahahaha. Ook omdat ik dan alles met korting koop

Er gaan hier ook spullen in die ik al op de kop heb getikt eerder in het jaar

Er staat ook nog een digitaal verlanglijstje van dochter, dat is voor de visite van haar verjaardag en voor moeders van wie hun kindjes zijn uitgenodigd op dochters feestje. Super handig !!
quote:balpen schreef op 01 november 2016 @ 21:55:

[...]

B-Blocks incl kniklerbaan uitbreiding wellicht een optie? (Lijkt héél erg op kapla, scheelt 1mm in formaat, kwaliteit is bijna vergelijkbaar)We hebben dus al 4 verschillende soorten bouwspeelgoed. Daarvan wil ik alleen uitbreidingen, niet weer iets nieuws
quote:fanatic schreef op 01 november 2016 @ 21:58:

[...]

Tja... die lijstjes heb ik eigenlijk altijd al gemaakt.... hahahaha. Ook omdat ik dan alles met korting koop

Er gaan hier ook spullen in die ik al op de kop heb getikt eerder in het jaar

Er staat ook nog een digitaal verlanglijstje van dochter, dat is voor de visite van haar verjaardag en voor moeders van wie hun kindjes zijn uitgenodigd op dochters feestje. Super handig !!Voor mijn oudste heb ik nu ook een digitaal lijstje. Best handig, maar hij is een echt speelgoedkind dus vindt bijna alles leuk. Als het maar niet voor meisjes is. Maar ik heb dus echt nog nooit een verlanglijstje voor een partijtje gehad. Mijn zoon heeft altijd heel concrete ideeën over wat voor cadeau er gegeven moet worden. Dat kiest hij dan (meestal) uit de voorraad cadeaus die ik heb liggen. Voorlopig is het lego, knex of transformers wat mijn zoon geeft aan vriendjes en ik weet dat hij ook die dingen aan zijn vriendjes vraagt voor zijn verjaardag.
Ik heb ook wel al genoeg staan dat ik goedkoop een keer gekocht heb.

En idd een doos verjaardagskados voor vriendjes.

Lijstjes voor een kinderverjaardag doe ik niet aan.
quote:fanatic schreef op 01 november 2016 @ 21:51:

[...]

Moet je maar op Youtube zoeken op My Little Pony Pop Pinkie Pie Sweet Shoppe Playset

Heb hem vorig jaar gekocht bij kruidvat in de uitver-uitver-uitverkoop.

Was hij nog maar 2,50 of zo

Leuk!

Je hebt mij wel een goed idee gegeveniet voor de oudste haar verjaardag een bureau! Ik vind die vintage bureaus met stoeltje eraan vast en gekleurde stang super gaaf!
quote:zecora schreef op 01 november 2016 @ 22:11:

Ik heb ook wel al genoeg staan dat ik goedkoop een keer gekocht heb.

En idd een doos verjaardagskados voor vriendjes.

Lijstjes voor een kinderverjaardag doe ik niet aan.

Ach weet je, ik ben toch al bezig met dat digitale lijstje, dus zet er gewoon van alles op in diverse prijs klasses.

Veel moeders vonden het vorig jaar juist wel fijn !!! Gaf ze een heel goed idee wat ze konden kopen voor haar.

Ik heb hier dus geen bak met goedkope verjaardagskadootjes voor kinderfeestjes. Mijn dochtertje vindt dat helemaal niet leuk. Die wil gewoon de speelgoedwinkel in en zelf een kado uit kiezen (en we leren haar dan ook dat je niet alles kan geven omdat sommige dingen echt te duur zijn)
quote:fanatic schreef op 01 november 2016 @ 22:25:

[...]

Ach weet je, ik ben toch al bezig met dat digitale lijstje, dus zet er gewoon van alles op in diverse prijs klasses.

Veel moeders vonden het vorig jaar juist wel fijn !!! Gaf ze een heel goed idee wat ze konden kopen voor haar.

Ik heb hier dus geen bak met goedkope verjaardagskadootjes voor kinderfeestjes. Mijn dochtertje vindt dat helemaal niet leuk. Die wil gewoon de speelgoedwinkel in en zelf een kado uit kiezen (en we leren haar dan ook dat je niet alles kan geven omdat sommige dingen echt te duur zijn)

Dat is leuk naar de speelgoedwinkel maar dan moeten de ouders wel beter plannen

Kort van te voren lukt dat hier niet altijd meer dus ben blij met een voorraad.
Ik laat mijn zoon uit een bestaande voorraad kiezen (of hij moet met een specifieke wens van de jarige komen). Ik heb hem de optie van naar een winkel gaan gewoon nooit gegeven dus hij vindt dit prima. Ook kan mijn zoon zo wat duurdere cadeaus geven (bv een wat grotere doos lego) omdat ik die dan voor veel minder dan heb kunnen kopen in een aanbieding ipv het kleinste doosje lego omdat ik de rest te duur vind voor een partijtje in een speelgoedwinkel. Gezien de cadeaus van andere kinderen wordt een soortgelijke strategie gevolgd (of hebben ze gewoon veel geld over voor cadeaus voor vriendjes).
quote:modus_ schreef op 01 november 2016 @ 21:44:

Ik twijfel over Hubelino voor zoon (2,5). Ik hoor hele positieve en juist negatieve verhalen erover en weet nu niet of ik wel of niet de best grote investering moet doen in dit speelgoed. Ik denk dan over de grootste set met alleen knikkerbaanstukken. Duplo hebben we ruim voldoende.Vorig jaar hebben mijn jongens (nu 3,5 en bijna 6) van sinterklaas hubelino gekregen. dat is echt een succes hier. De jongste doet er niet veel mee, maar de oudste wel. De oudste is sowieso gek van knikkerbanen en houdt van bouwen, ook met lego en knex. Jongste houdt van auto's en dingen slopen die helpt wel soms met een knikkerbaan maken en hij vindt het ook leuk als de baan klaar is maar heeft weinig geduld om een hele baan te maken.
Wij hebben de doos met 50 stukjes, en dat zijn alleen knikkerbaan stukken, geen extra duplo blokken. En van die set kan je echt een leuke grote baan maken.
quote:modus_ schreef op 01 november 2016 @ 22:46:

Ik laat mijn zoon uit een bestaande voorraad kiezen (of hij moet met een specifieke wens van de jarige komen). Ik heb hem de optie van naar een winkel gaan gewoon nooit gegeven dus hij vindt dit prima. Ook kan mijn zoon zo wat duurdere cadeaus geven (bv een wat grotere doos lego) omdat ik die dan voor veel minder dan heb kunnen kopen in een aanbieding ipv het kleinste doosje lego omdat ik de rest te duur vind voor een partijtje in een speelgoedwinkel. Gezien de cadeaus van andere kinderen wordt een soortgelijke strategie gevolgd (of hebben ze gewoon veel geld over voor cadeaus voor vriendjes).

Sommige mensen geven echt heel veel geld uit voor vriendjes

Dochter kreeg vorig jaar van een meisje voor 20 euro aan kado's ....
Wij geven standaard iets van rond de 5-7 euro. Doosje Lego Friends van 5,99, kartonnen boekje over de t-rex met een dino-ei, glitterklei, punniksetje, een doeboek, knutselsetje etc. Dochter laat dat aan mij over. Vaak overleg ik even met de moeder waar het kind van houdt.
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 02 november 2016 @ 09:33:

Wij geven standaard iets van rond de 5-7 euro. Doosje Lego Friends van 5,99, kartonnen boekje over de t-rex met een dino-ei, glitterklei, punniksetje, een doeboek, knutselsetje etc. Dochter laat dat aan mij over. Vaak overleg ik even met de moeder waar het kind van houdt.

Dat hoef ik zelden te doen, mijn dochter loopt vaak zelf op moeders af om te vragen wat hun kind wil voor verjaardag haaha

Bij mij zit het bedrag tussen de 5-10 euro in. Hangt er ook erg vanaf welk kindje het is.

Is het er eentje met wie ze echt veel speelt en half daar woont en het kind half hier, ja dan wil ik wel net een eurootje meer uitgeven
Doortje, was het jouw dochter die zo van tekenen en schilderen houdt?

In de Lidl speelgoedfolder staat een (op het oog) mooie tekenkoffer. Wellicht een tip.
Ons lijstje:

Zoon (6):

Adventskalender Lego

Boek (Pluk redt de dieren)

Bij opa/oma: doosje lego

Zoon (4):

Adventskalender Playmobil

Boek (nog kopen)

Bij opa/oma: carsauto

Samen:

Playmobil politiebureau

rails houten treinbaan

Schoen: treintje, autootje (hotwheels en cars) en klein doosje playmobil.
quote:Verkademeisje schreef op 02 november 2016 @ 10:28:

Doortje, was het jouw dochter die zo van tekenen en schilderen houdt?

In de Lidl speelgoedfolder staat een (op het oog) mooie tekenkoffer. Wellicht een tip.Wat een fijne tip! Dank je!
Hallo?!
Ik kan hem nergens vinden, blijkbaar is die actie niet bij ons. Lidl verdeelt de folder in regio's.
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 02 november 2016 @ 10:44:

Ik kan hem nergens vinden, blijkbaar is die actie niet bij ons. Lidl verdeelt de folder in regio's.Hij staat ook online https://www.lidl-shop.nl/CRELANDO-Acryl ... p100198533
Mijn lijstje is klaar op 1 ding na

Oudste van 6:

Ijskasteel my little pony

Loco met 5 boekjes

Koptelefoon Frozen

Boekje van Dory

Onesie

Schoencadeautje's : nagellakjes, poppetje met vosje en een avi m3 boekje.

Jongste van 3:

Playmobil zoo

Smartgame roodkapje

Puzzel ( nog halen)

Boekje van Dory

Onesie

Schoencadeautje's : nagellakjes poppetje met vosje en een boekje van Peppa /George

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven