Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 03 november 2016 @ 23:26:

[...]

Een doos blokjes (kruitvat heeft die volgens mij vaak voor 7,99) kan ze alles er in en uit halen en later mee bouwen als ze het leuk vind.

Geluidenboekje (opnieuw de kruidat, daar zijn 3,99 en je hebt een variant met muziekinstrumenten en een met klassieke muziek. Die zijn hier een enorm succes en eventueel kan je die ook samen als 1 cadeau geven)

BeatBo (40 euro dus neemt een hele grote hap uit het budget, maar ik heb zoon er in een speelgoedwinkel voor gezet en kon rustig rond kijken naar een cadeautje voor een neefje omdat hij het zo leuk vond om op de knopjes te drukken en te dansen op de muziek dat ik geen omkijken meer naar hem had)

Zoefzoef diertje (7,99 en de toettoet auto's zijn hier een succes, eventueel kan je ook een groter ding geven als de dierentuin. Ik zou alleen klein beginnen want niet ieder kind vind ze even leuk)

Muziekinstrument (van schudt eieren van 4 euro tot een trommel val 25 euro er is van alles te verzinnen en ze hebben er zo veel lol mee. Zeker de houten varianten blijven ook nog erg lang leuk)

Zit er iets tussen?Super! Die BeatBo vind ik interessant zelfs al is die aan de dure kant. Dan verder twee kleine dingen, leuke ideeën!
quote:_Doortje_ schreef op 03 november 2016 @ 23:24:

[...]

Nijntje Verstoppertje?Oh, die heeft ze! Inderdaad een hit
quote:-Belle- schreef op 04 november 2016 @ 06:31:

Duplo en de treinbaan heeft ze hier ook gehad toen ze klein was, maar deed ze niks mee. Ik had het al bijna verkocht weer. Maar ze is nu 4,5 en sinds een tijdje is het helemaal hot ze maakt zelf een baan met de trein en bouwt er van duplo huizen naast enzo. Hier was het dus veel later pas een succes Ja, dat is natuurlijk het risico. Met Primo speelt ze ook nog niet, maar misschien juist met duplo wel. Geen idee! Ik ga maar eens bij een vriendin met duplo spelen, dan zien we vanzelf of dat leuk is.
Het gevaar is wel dat het bij anderen altijd leuker is. Dan was dochter helemaal wild ergens van, besloot ik het aan te schaffen en keek ze er thuis niet meer naar om. Het Ikea keukentje is alleen leuk bij anderen thuis
Hallo?!
Ik wilde er meer mee zeggen dat, als ze er nu nog niet mee speelt het misschien nog komt. Niet meteen weer weg doen dus

Ikea-keukentje hier dezelfde ervaring! Die is wel verkocht.
quote:lionlily schreef op 04 november 2016 @ 06:43:

[...]

Ja, dat is natuurlijk het risico. Met Primo speelt ze ook nog niet, maar misschien juist met duplo wel. Geen idee! Ik ga maar eens bij een vriendin met duplo spelen, dan zien we vanzelf of dat leuk is.Duplo is hier ook een grote hit, bouwen doet hij er nog niet mee. Slopen wat jij gebouwd heb, achter de trein aan gaan, met de dieren , poppetjes en voertuigen spelen. Bouwen deed hij wel bij een ander met de megabloks, dat lukt hem met duplo gewoon nog niet want dat gaat moeilijker op elkaar. Als ze het bij anderen leuk vind kan je ook tweedehands wat kopen, daar zit dan meestal van alles wat is zodat je goed kan zien wat er wel en niet leuk is. Mocht ze er dan (nog) niks mee doen is het niet erg want zo duur is het dan niet en eventueel kan je het voor de zelfde prijs weer verkopen en als ze het leuk vind kan je later wat specifieker bij kopen wat ze leuk vind.
http://m.intertoys.nl/m20 ... o-basisstenen-deluxe-6176

Intertoys heeft de basisset in de aanbieding. Nu 18,99. Daar heeft ze eerst genoeg aan.

Het leuke van duplo vind ik dat je ook dingen kunt vragen die erbij horen. Van lego zijn er altijd kleine en grotere sets.

Ik ben fan!
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 04 november 2016 @ 06:48:

Het gevaar is wel dat het bij anderen altijd leuker is. Dan was dochter helemaal wild ergens van, besloot ik het aan te schaffen en keek ze er thuis niet meer naar om. Het Ikea keukentje is alleen leuk bij anderen thuis Ja haha, dat heb ik ook al eens aan de hand gehad met speelgoed van het kinderdagverblijf.
quote:-Belle- schreef op 04 november 2016 @ 06:58:

Ik wilde er meer mee zeggen dat, als ze er nu nog niet mee speelt het misschien nog komt. Niet meteen weer weg doen dus

Ikea-keukentje hier dezelfde ervaring! Die is wel verkocht.Ja, dat snapte ik ik heb wel een aantal dingen op de groei gekocht maar dát neemt dan weer enorm veel ruimte op onze mini-zolder in. En aangezien die mini is, kan daar niet zoveel op
quote:my-little-appletree schreef op 04 november 2016 @ 07:03:

[...]

Duplo is hier ook een grote hit, bouwen doet hij er nog niet mee. Slopen wat jij gebouwd heb, achter de trein aan gaan, met de dieren , poppetjes en voertuigen spelen. Bouwen deed hij wel bij een ander met de megabloks, dat lukt hem met duplo gewoon nog niet want dat gaat moeilijker op elkaar. Als ze het bij anderen leuk vind kan je ook tweedehands wat kopen, daar zit dan meestal van alles wat is zodat je goed kan zien wat er wel en niet leuk is. Mocht ze er dan (nog) niks mee doen is het niet erg want zo duur is het dan niet en eventueel kan je het voor de zelfde prijs weer verkopen en als ze het leuk vind kan je later wat specifieker bij kopen wat ze leuk vind.Goed idee, ik ga eens op marktplaats kijken!
@lionlily, heeft ze al een loopauto? Wij hadden een roze princess lillyfee van Puky. Gewoon op mp gekocht voor 15,-. 2 jaar later voor hetzelfde geld verkocht.

Deze hebben fluisterwielen dus maken ook niet zo'n herrie bij het rijden op laminaat of dergelijke.
quote:smart79 schreef op 04 november 2016 @ 07:38:

@lionlily, heeft ze al een loopauto? Wij hadden een roze princess lillyfee van Puky. Gewoon op mp gekocht voor 15,-. 2 jaar later voor hetzelfde geld verkocht.

Deze hebben fluisterwielen dus maken ook niet zo'n herrie bij het rijden op laminaat of dergelijke.Ze heeft een loopwagen met blokkenbak voorop en een loopauto van Fisher privé, een hele oude, maar die doet het nog super. Beide in gebruik maar ws nog maar kort want ze is al bezig met lopen en ze duwt ze dus regelmatig aan de kant. Hopelijk gaat ze er ook later nog mee spelen!
quote:smart79 schreef op 04 november 2016 @ 07:38:

Deze hebben fluisterwielen dus maken ook niet zo'n herrie bij het rijden op laminaat of dergelijke.Tip voor iedereen die een hekel heeft aan het geluid dat het maakt op laminaat, schilderstape om het wiel heen en weg is het geluid. Wel als je hem alleen binnen gebruikt want buiten is dat zul niet handig en als je hem weer wil verkopen kan het er gewoon nog af.
@lionlily: ik vond het rond de 1e verjaardag fijn om ook wat speelgoed voor ong. 18mnd tekopen, voor als ze wat kritischer worden over waar ze mee willen spelen. Mocht je dat willen, hier een idee van waar zoon heel graag mee speelt (nu 18mnd):

- Stapelbekers. Helemaal verkikkerd op die dingen. Zelf bouwen en weer omgooien. De variant van de Action is het populairst want die stapelt het makkelijkst.

- Ringentoren. Heeft nu echt groot-klein door.

- Boeken met harde bladzijdes om zelf door te bladeren en te leren benoemen/opzoeken van plaatjes. Liefst over herkenbaar eten, dieren of dagelijkse voorwerpen. Niet te duur, want alles wordt gesloopt. Dus de 1 euro boekjes van de Hema volstaan prima. Naast de stapelbekers met stip op 1!

- Duplo. In het begin om te gooien, momenteel ook om te stapelen/bouwen. En hopelijk later ook om echt wat te creeeren.

- Nijntje verstoppertje.

- Nep mobieltje. Doen-alsof bellen.

- Houten insteekpuzzels. Eerst met 4 stukjes en inmiddels een stuk of 10/12 per puzzel. Liefst met grote knoppen.

Op het dagverblijf vindt hij de knikkerbaan, het keukentje en de helmen (brandweer/politie) ook te gek. En ik denk dat hij een ballenbaan en muziekinstrumentjes ook wel zou waarderen.
Knopjespuzzels liggen heel veel bij de kringloop hier. Vaak voor rond de euro. Op puzzels kun je zoveel besparen. Maar ik geef sowieso geen 10 euro uit voor een op karton gedrukt plaatje
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 04 november 2016 @ 07:11:

http://m.intertoys.nl/m20 ... o-basisstenen-deluxe-6176

Intertoys heeft de basisset in de aanbieding. Nu 18,99. Daar heeft ze eerst genoeg aan.

Het leuke van duplo vind ik dat je ook dingen kunt vragen die erbij horen. Van lego zijn er altijd kleine en grotere sets.

Ik ben fan!Ik zou juist niet alleen blokjes nemen maar een setje met een voertuig, dier en poppetje. Daar kunnen ze ook zonder te bouwen mee spelen. Als het bouwen dan echt begint dan kun je altijd nog extra blokken erbij kopen, maar tegen die tijd is ze waarschijnlijk al wel 3. .
laat maar
quote:paper-note schreef op 04 november 2016 @ 11:25:

oh ik wilde als tip nog de fisherprice cd speler geven, maar die wordt niet meer verkocht. Op mp misschien?

Muziek, en schijfjes in/uitpakken Wel hoor (alleen wel met batterij ipv opwindmechanisme), bijv hier:

https://www.spellenrijk.n ... JbF3sGQj9ACFesp0wodnmcCJA

Heel leuk idee inderdaad, ik herinner me nog van vroeger dat een vriendinnetje deze had. Zelfs met een jaar of 7 vond ik het nog een super ding.
quote:paper-note schreef op 04 november 2016 @ 11:14:

[...]

Ik zou juist niet alleen blokjes nemen maar een setje met een voertuig, dier en poppetje. Daar kunnen ze ook zonder te bouwen mee spelen. Als het bouwen dan echt begint dan kun je altijd nog extra blokken erbij kopen, maar tegen die tijd is ze waarschijnlijk al wel 3. .Dit inderdaad. Mijn zoon is een echte bouwer, maar wel pas vanaf 3 jaar ofzo. Vanaf 1 jaar speelde hij volop met de poppetjes, dieren en auto's van de Duplo. Vanaf ongeveer 2 jaar kregen wij opdrachten om huisjes / brandweerkazerne / boerderij enzo voor hem te bouwen. En dus pas veel later ging hij er zelf mee aan de slag.
oh ik had mijn tip van de cd speler weggehaald omdat ik erachter kwam dat het ding wat wij hebben in NL niet op de markt is.

Wij hebben een duitstalige:

https://www.amazon.de/Fis ... -CD-Spieler/dp/B001O4D8VO

Maar misschien is er idd iets vergelijkbaars te vinden!
In Nederland kun je gewoon bij Amazon.de bestellen, zelfs zonder verzendkosten! (Vanaf 29 euro) Ik heb er al een aantal keer Playmobil gekocht voor veel minder dan dat je in Nederland ervoor betaalt.
Amazon.de heeft een opslagloods in amsterdam. Vaak wordt het gewoon via postnl verstuurd. Ik kijk ook altijd even op amazon.de voordat ik iets bestel, is geregeld goedkoper.
quote:-Belle- schreef op 04 november 2016 @ 06:58:

Ikea-keukentje hier dezelfde ervaring! Die is wel verkocht.Mijn ervaring is dat het ook een gigantisch verschil maakt waar je het speelgoed zet. Wij hadden het Ikea keukentje vlakbij de bank staan en mijn kinderen hebben er heel veel mee gespeeld. Ik heb het keukentje om het hoekje gezet en het wordt niet meer aangeraakt. Binnenkort gooien we het weer om.
quote:nicole123 schreef op 04 november 2016 @ 17:56:

In Nederland kun je gewoon bij Amazon.de bestellen, zelfs zonder verzendkosten! (Vanaf 29 euro) Ik heb er al een aantal keer Playmobil gekocht voor veel minder dan dat je in Nederland ervoor betaalt.Dat weet ik en doe ik ook regelmatig maar met die muziekdingen enz moet je uitkijken want deze spreekt dus duits. Kan me voorstellen dat niet iedereen daarop zit te wachten
quote:nicole123 schreef op 04 november 2016 @ 17:56:

In Nederland kun je gewoon bij Amazon.de bestellen, zelfs zonder verzendkosten! (Vanaf 29 euro) Ik heb er al een aantal keer Playmobil gekocht voor veel minder dan dat je in Nederland ervoor betaalt.

Oh jee, wilde ik dit weten?

Het keukentje heeft bij ons op 330 locaties in huis gestaan. Ze blieft hem echt niet. Om er in Ikea gelijk op af te rennen en te gaan koken
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven