Werk & Studie alle pijlers

Secretaresse - tips?

03-11-2016 14:34 89 berichten
Ik ben secretaresse in een bedrijf met ca. 25 medewerkers.

Ik startte bij dit bedrijf direct na mijn studie en had dus weinig ervaring.

Daarnaast ben ik de eerste secretaresse hier, terwijl het bedrijf toch al ruim 100 jaar bestaat.

In het begin was het daarom een hele uitdaging! Alles moest geregeld, er kwam een verhuizing etc.

Ondertussen gaat alles zo z'n gangetje en is voor mij de uitdaging er een beetje vanaf.

Nu ben ik zwanger en heb ik aangegeven dat ik volgend jaar minder wil gaan werken.

Daarnaast heb ik aangegeven dat ik mijn werk ook wel in 3 dagen kan doen (ik werk nu 5 dagen).

Mijn werkgever gaf daarop aan dat hij dit niet ziet zitten en dat hij toch 5 dagen een secretaresse wil hebben.

Dat vind ik uiteraard prima, maar het komt voor dat ik op rustige dagen echt om me heen zit te kijken, op zoek naar werk.

Hebben jullie tips om deze tijd op te vullen? Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet heel oud worden?
quote:Zalmsnipper schreef op 03 november 2016 @ 18:51:

[...]

Crystal clear. Thanx!

Mooi

En wat doe jij?
quote:Zalmsnipper schreef op 03 november 2016 @ 18:54:

Waarom ga je niet heel oud worden?Combinatie van sluimerende moordenaars in mijn bloed en dna
IT Riskmanager. Theoreticus met oog voor praktische toepassing. Ik zit in een semi ambtelijke omgeving met veel problemen. Ik hou van problemen.

Ooit begonnen als junior secretaresse bij een big four kantoor op mijn 17e veel geleerd daar haha
quote:Bugs_Bunny schreef op 03 november 2016 @ 18:55:

[...]

Combinatie van sluimerende moordenaars in mijn bloed en dnaOh dat is stom. Nou ja enige wat je kan doen is genieten van wat je wel hebt, ondernemingslust.
quote:Zalmsnipper schreef op 03 november 2016 @ 19:01:

IT Riskmanager. Theoreticus met oog voor praktische toepassing. Ik zit in een semi ambtelijke omgeving met veel problemen. Ik hou van problemen.

Ooit begonnen als junior secretaresse bij een big four kantoor op mijn 17e veel geleerd daar hahaLeuk! Problemen zijn heerlijk
quote:Zalmsnipper schreef op 03 november 2016 @ 19:03:

[...]

Oh dat is stom. Nou ja enige wat je kan doen is genieten van wat je wel hebt, ondernemingslust.Ach, ik heb al een legacy
Misschien kan je iets erbij doen mbt de communicatie? Of digitaliseren van het archief?

En over hard werken gesproken, in elke branche wordt hard gewerkt! Alleen niet door iedereen..
quote:Dymphnatam schreef op 03 november 2016 @ 17:02:

[...]

Dat zou knap zijn, want je weet niet hoeveel uur ik draai. En ik weet nog steeds niet welk werk hij (?) doetEr is geluidsoverlast. Kan je stoppen met dat geklop op je borst? Bescheidenheid siert de mens. Je hoeft je niet zo verheven te voelen ten opzichte van de mensen die minder fysiek werk doen.
quote:neerlandicus schreef op 03 november 2016 @ 22:34:

[...]

Er is geluidsoverlast. Kan je stoppen met dat geklop op je borst? Bescheidenheid siert de mens. Je hoeft je niet zo verheven te voelen ten opzichte van de mensen die minder fysiek werk doen.dit. +83
Blijkbaar hebben jullie meer tijd over dan ik, haha!

Social media gebruiken wij amper, we hebben wel een website maar meer niet.

De opdrachten blijven binnenrollen, wij hebben een werkplaats en montageploeg, daar is het extreem druk.

Conclusie: ik zie niet in waarom we daarin meer moeten gaan doen.

@Dymphnatam

Tip voor jou: Ga op een andere afdeling werken, een afdeling waar het minder druk is.

En stop met zeuren over de zorg, ik weet wat het is en je hebt er zelf voor gekozen (wat je al zo'n 100 keer aangegeven hebt).
Je bent zwanger. Binnenkort dus met zwangerschapsverlof. Eerst maar eens de baby laten komen, lijkt me zo. Kijken hoe dat allemaal verloopt. Na zwangerschapsverlof weer eens verder hierover denken en misschien nog eens met je werkgever bespreken. En: met een baby is het misschien juist wel prettig dat je weinig stress op je werk hebt? Zo kun je het ook benaderen.
Wie vervangt jou tijdens je verlof? Misschien kan er daarna een duo-baan van gemaakt worden?
Ik heb niets alles gelezen, want dat gezeur over wiens baan nu belangrijker is en welke werkdruk dat met zich meebrengt.. daar heb ik dus geen zin in

Maar als hij je 5 dagen op kantoor wilt zegt dat misschien niet dat je ook echt 40 uur aanwezig moet zijn. Is het een optie om elke dag bijv. 6 uur te werken in plaats van 8?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven