Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo er af voor de Kerst

17-10-2016 12:29 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....

Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!

Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
@Fleet: Veel sterkte! Wat heftig, ik snap best dat je het er moeilijk mee had. Weer zo'n andere fase natuurlijk. Maar goed dat je bent gaan eten hoor. Misschien juist even wandelen, hardlopen of iets anders doen qua beweging. Vaak wel prettig als je een leeg hoofd hebt.

@Mevrouwstippel: Ooh heerlijk appeltaart, daar is het ook echt weer voor. Heb iedere dag opeens ook zin in een stukje appeltaart. Als ik maandag 75 zie op de weegschaal (ook al is het 75,9) dan mag ik een klein stukje volgende week. Zo lekker bij de thee, appeltaart met kaneel. Hoop dat het gelukt is en je er van hebt genoten!

@Kraaienpootje: Oh dat is niet heel gezond nee, en lastig dat je aan 1800 moet komen zonder veel trek te hebben. Ik denk dat dat ook wennen is hoor. Ik had de eerste dagen soms ook wel even een hongergevoel ,maar vind dat ook wel even fijn. Ken dat helemaal niet zo, viel me echt op. Verder kom ik niet hoger dan 1500 kcal dus ik denk dat je er toch aan moet geloven en langzaam iets moet minderen, of sport je iedere dag? Dan hoeft het niet natuurlijk.

Ik voelde me vandaag weer lekker fit en energiek gelukkig. Gister beetje een lamlendige dag door de menstruatie.

Gister niet gesport en vandaag ook niet. Mijn plan is om morgen een stuk te fietsen. Auto is weg voor de APK dus dat is ook wel even goed, veel meer fietsen nu. En vrijdag ga ik dan weer sporten. 2 keer per week en daarnaast extra bewegen.

Vanavond geef ik een aantal dansworkshops dus dat komt wel goed.

Mijn lijstje :

O: 2 volkoren crackers met hagelslag, kop thee

T: Bros eierkoek, zeer luchtig, kop thee

L: Meergranen broodje filet americain en half broodje kipkerrie (had een zakelijke lunch), kop thee

D: Groentesoep, salade met kip, mandarijn

Vanavond misschien nog wat pepernootjes en klein wijntje.

Ik pas de tabel z.s.m. aan! Komt goed!
Volk.brood, leverpastei, appel, peer, amandelen, pompoen/paprika/tomaat/kokosmelk curry met rijst, appelcider.

Vanavond stuk brie.

1.800 c.
Mijn lijstje, had cursus dus lunch erbij, heb de snack overgeslagen als enige

O: 2 bth 30+ kaas

T: 2 mandarijnen

L: 3 bth, 1 kaas, 1 ham, 1 pure hagelslag. Kom rundvleessoep. Kiwi.

T: appel, banaan

D: volkoren pasta pesto met doperwtjes, boontjes, ui, wat pijnboompitjes en parmezaan.

Straks naar de Zumba.

Fleet, het is ook confronterend zulke dingen en het is nog niet zolang geleden dat je moeder is overleden. Laat het er ook zijn, hoort ook bij jouw rouwproces. Sterkte
Fleet heel veel sterkte. Te begrijpen dat je hoofd er even niet naar staat dan. Tot volgende week!

Floor ik bewaar mijn puntje appeltaart met een klein toefje slagroom voor zo meteen bij de thee.

Ik zal ook eens een eetlijstje plaatsen:

O: groene smoothie van spinazie, ananas en water

T: cappuccino en verse muntthee

L: 1 gekookt ei met herbamare, 1 bruine boterham met dun laagje pindakaas en jam, 3 volkoren crackers met ham en 2x kaas

T: cappuccino, wortel

A: kom soep van zoete aardappel, ui, courgette, wortel met 4 sneetjes volkorenstokbrood met humus en plakje gegrilde groenten erop

T: klein puntje appeltaart met een toefje slagroom

En nog water en thee gedurende de dag.
ok,alle chocolade is op,ik moet er mee stoppen!!!Ik had een vieze pompoensoep gemaakt,smaakte voor geen meter,weet niet wat er mis is gegaan....toen maar paar crackers(roggemeel,heerlijk) met smeersels gegeten en een kakifruit.heerlijk gelunched met bruin brood,maar ook een bagel met zalm,morgen weer aan de havermout....
Ik heb regelmatige werktijden, lijkt me best lastig om onregelmatig te werken. Heb vroeger wel een paar jaar onregelmatig gewerkt en vooral de avonden waren moeilijk. Oef, en dan heb ik het nog niet eens over de nachtdiensten. Niet goed voor mij. Gelukkig werk ik nu regelmatig en heb ik gedurende de dag weinig tijd om (extra) te eten. Ik sta het grootste gedeelte van de dag, moet veel bukken, loop heel wat af, dus ik kom tijdens mijn werk in ieder geval niet aan. Maar ik ga de mist in zodra ik thuis kom. Dan heb ik zo'n trek, dat ik direct de kast induik. Heb echt geen zin in fruit of groenten. Meestal kies ik dan voor een paar plakjes kipfilet ofzo. Helaas moet de snoeppot het ook regelmatig ontgelden.

@ kraaienpootje: op mijn vrije dagen maak ik nog wel eens een pan met kippensoep. Gewoon van die bouillon met een hoop soepgroenten erin. Dat vult in ieder geval. Of een gekookt eitje.

@ magneet: welkom en succes met het lozen van de laatste kilo's.

@ mevrouw stippel: sorry...appeltaart..geen tips. Ik ben namelijk dol op appeltaart. Daar zeg ik nooit nee tegen en heb met mezelf afgesproken dat ik daar ook nooit nee tegen hoef te zeggen (op verjaardagen dan). Maar ik moet zoiets dus niet zomaar gaan bakken, dat zou helemaal mis gaan. Voor je het weet heb ik een halve taart naar binnen gewerkt.

Vandaag netjes gegeten, alleen het avondeten was niet zo slank.

O:1bhm met kipfilet

td: appel

lunch: 3 wasa crackers met kaas

td: snoeptomaatjes

avondeten: 3/4 pizza, salade, toetje

td: eierkoek.

tussendoor veel thee en water gedronken (en ook iets teveel koffie).
Mijn dag was ook weer goed! Helaas niet toegekomen aan sporten, maar het eten wel. Mijn lijstje:

O: Havermout met rozijn en cranberrie (van havermelk ipv koemelk)

T: volkoren boterham met Hummus

L: 2 volkoren boterhammen met avocado, komkommer, paprika en gemengde sla

T: sinaasappel:

A: pompoensoep met brood en zelfgemaakte hummus. Heeel klein beetje yoghurt ijs na

T: voorhet slapen gaan: schaaltje soya yohgurt met handje walnoten.

Ik heb net een paar bakken groentesoep in de vriezer gezet Mirjam! Gewoon honger negeren en doorgaan. Alleen voor het slapen gaan niet, want anders wordt ik zo chagerijnig

Ik heb soms ook onregelmatige werktijden. Drama wat eten betreft... Ik probeer dan zo veel mogelijk vast te houden aan de normale eettijden en momenten, maar dat is wel heel moeilijk...
Oh en ik heb een weegschaal in bruikleen! dus ik kan vanaf nu ook meedoen met weeg momenten. En zien hoe veel ik nu echt weeg op het moment....

Sterkte Fleet....
quote:Kraaienpootje schreef op 02 november 2016 @ 22:21:

Oh en ik heb een weegschaal in bruikleen! dus ik kan vanaf nu ook meedoen met weeg momenten. En zien hoe veel ik nu echt weeg op het moment....

En heb je er al opgestaan?

Mijn weegschaal was vanochtend bijzonder lief, maar ik weet dat ik een lastig weekend voor de boeg heb. Ga een paar dagen met vriendinnen weg. Zonder man en kinderen en met veel lekkernijen en drankjes. Moet een plannetje bedenken om de boel niet helemaal in de soep te laten lopen. Ben in ieder geval al wat aan het balansen. En volgende week moet ik de hele week werken, dus dat scheelt ook. En nu hup aan de slag, m'n werk roept.

Fijne dag allemaal.
quote:mirjam75 schreef op 03 november 2016 @ 07:52:

[...]En heb je er al opgestaan?

Mijn weegschaal was vanochtend bijzonder lief, maar ik weet dat ik een lastig weekend voor de boeg heb. Ga een paar dagen met vriendinnen weg. Zonder man en kinderen en met veel lekkernijen en drankjes. Moet een plannetje bedenken om de boel niet helemaal in de soep te laten lopen. Ben in ieder geval al wat aan het balansen. En volgende week moet ik de hele week werken, dus dat scheelt ook. En nu hup aan de slag, m'n werk roept.

Fijne dag allemaal.

Ja, ik ben 3 kg zwaarder dan ik dacht

Het motiveert wel om dat te zien.....
Goede motivatie inderdaad Kraaienpootje! 76 dus?

Ik heb door jullie trouwens gedroomd dat ik 2 enorme stukken taart op had gegeten omdat manlief een taart had gebakken. Werd vanmorgen helemaal een beetje ongerust wakker hahaha.

Gister lekker gedanst bij de Zumba, zit nu klaar om te gaan hard lopen, eerst even ontbijten en dat een half uurtje laten zakken.
Ik ben best trots op mezelf. Gisteravond moest man overwerken en ik had zo veel trek in iets slechts... chocola, chips of koek of zo... en ik heb gewoon niets van dat al gehaald! En keurig appels en worteltjes zitten snaaien :D

Nu weer ff moeilijk... slechte nacht gehad en om 5.30 op, dus dan is mijn hele eetschema van de rel. Hoop dat ik vanavond puf heb om een rondje te gaan hardlopen, en misschien kan ik er vanmiddag een insanity workoutje uit persen. Of anders iets van een yoga oefening of zo

Ow kraaienpootje, dat is balen zeg! maar wel goed dat het je motiveert.

Heb de tabel eens doorgelezen en jullie maken me aan het twijfelen over mijn (nieuwe) streefgewicht van 65 kilo... (bij 178) Op zich heb ik nu, nu ik bijna 10 kg kwijt ben, een prima gewicht. Maar toch, als ik die foto's van mezelf zie (in de spiegel ziet het er wel weer prima uit) dan zie ik ugh, heupen, buikje, kipfilets onder mijn armen, onderkinnetje... Herkenbaar?
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Mijn lijstje voor vandaag :

O: 2 volkoren crackers met hagelslag, thee

T: Mandarijn, thee

L: 2 spelt boterhammen met grilworst of smeerkaas (even kijken waar ik zin in heb)

T: Kiwi en brosse eierkoek, thee

D: Gebakken aardappeltjes, klein stukje vlees, sperziebonen en sla

Veel fietsen en bewegen vandaag.

Reageer later wat uitgebreider. Snel door met werk. Fijne dag!
Magneet, dat is misschien eerder strakker willen worden dan kilo's verliezen. Veel sporten dus en in cm meten ipv in kilo's.
quote:Jynta1981 schreef op 03 november 2016 @ 13:19:

Magneet, dat is misschien eerder strakker willen worden dan kilo's verliezen. Veel sporten dus en in cm meten ipv in kilo's.

Die tien kilo is er voornamelijk afgegaan door hardlopen... Sportschool zit er voor mij sowieso niet in en van veel krachttrainingsoefeningen krijg ik pijn (ben een half jaar geleden geopereerd). Misschien moet het allemaal sowieso een beetje bijtrekken, merk ook dat het een beetje lossig vel is en zo. Maar goed. een onderkin kun je niet wegtrainen lijkt me.

In cm meten vind ik eng, ben bang dat ik dan het meetlint de ene keer strakker aantrek dan de andere keer.
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Dat laatste herken ik! Of dat je de ene keer net op een andere plek meet. Ben je zo weer een paar cm dikker of dunner

Zijn meer yoga of body balance gerelateerde oefeningen niet wat voor je Magneet? Is niet zo heftig als sportschool oid en als je het goed doet het helpt je wel met het wat strakker worden.
@magneet: ik moet er inmiddels ook aan geloven dat alles slapper wordt. Erger mij mateloos aan mijn buik, kipfilets worden ook steeds zichtbaarder en mijn huid in het gezicht gaat ook wat hangen. Denk dat ik dat nog het ergst vind. Ik word ouder
Mijn lijstje even snel vanaf mijn werk:

O: 2 boerenbeschuit met 30+ kaas

7.5 km hardgelopen

T: banaan

L: 3 bth: runderrookvlees, filet american en ham.

T: 2 kiwi's, 1 mandarijn, 2 rijstewafels met 15+ smeerkaas

D: bami met 1 El satesaus en 1 El uitjes

T: droog pakje melba

Zal mijn eetlijst ook nog plaatsen.

O: 1 bhm leverworst

Td: appel

L: 2 bhm leverworst

Td: appel, snoeptomaatjes, plakjes kipfilet

D: gebakken aardappels, worstje, salade, toetje.

Ga vroeg naar bed, ben moe.
@magneet heel herkenbaar hoor!

Hebben jullie ook dat als er kilo's afgaan dat het dan precies eraf gaat op de plekken die je niet wilt? Bij mij scheelt het minstens een hele cupmaat, plus ingevallen gezicht. Maar die billen blijven gewoon in vol ornaat aanwezig..... maar die zie ik gelukkig niet in de spiegel ;)

Vandaag veel in bespreking gezeten, lunch overgeslagen en daardoor einde dag weer veel gesna(c)kt. Zit op het werk in een heel groot project, en helaas ga ik in tijden van stress juist meer snoepen in plaats van minder. Er ligt al drie dagen een appel en banaan op mij bureau, en toch pak ik juist liever een koekje. Zucht...

Positief puntje is dat ik ondanks het slechte weer nog steeds elke dag 15 km fiets.

Ik ga mijn oude taktiek weer inzetten om s avonds te bedenken wat ik de volgende dag ga eten:

Ontbijt: 2 boterhammen met kaas

Tussendoor: appel

Lunch; kwark met banaan

Tussendoor 1 rauwe paprika

Diner uit eten + wijntjes

Slaap lekker zo!
Ohhh ik heb net een etentje gepland met een vriendin volgende week. Sushi, zitten daar veel caloriën in? En daar hoort ook witte wijn bij...

Dat wordt heel erg netjes doen tot dan. Ik denk dat ik woensdagochtend dan maar een hele flinke wandeling ga maken met de hond ter compensatie.

Ik plaats toch maar weer een eetlijstje.

O: cappuccino met schepje suiker

2 crackers 1 ham en 1 kaas

T: gekookt ei met herbamare

L: cappuccino met schepje suiker

3 crackers met humus en plakjes gegrilde groenten + 1 boterham met boter en dun laagje Nutella

T: 3 mandarijntjes

D: kop zelfgemaakte groentensoep met runderballetjes + klein kliekje krieltjes+kip+boontjes+paprika in tomatensausje

T: banaan

En veel water en een paar mokken thee
Sushi valt volgens mij wel mee hoor. Beter dan een menu met patat, broodmandje vooraf, dessert. Hmm... krijg trek. Ik ga zaterdag kaasfonduen, da's pas ongezond. Maar wel heel lekker.
@1eendje: Ik zou willen dat ik een cup maat verloor! Dat is ook zeker 1 van mijn hoofddoelen. Maar helaas willen die krengen maar niet kleiner worden

@Mevrouw Stippel Bij sushi hangt het er volgens mij sterk vanaf wat je eet. De gefrituurde dingen zijn sowieso niet goed natuurlijk, maar ook soya saus is erg dikmakend (veel suiker). Deze site geeft tips om gezond een sushi avond door te komen: http://voeding-en-fitness.nl/is-sushi-gezond/

Ik heb gister weer een goede dag gehad! Mijn lijstje van gister:

O: havermoutpap (van havermelk) met rozijnen, lijnzaad en cranberries,

T: 3 droge crackers

L: 2 volkoren boterhammen met hummus en salade;

T: volkoren boterham met hummus en komkommer;

A: 2 grote kommen zelfgemaakte groentensoep

T: banaan en handje walnoten.

In de ochtend nog yoga gedaan en in de avond 1,5 uur bootcamp.
Eetlijstje gister:

O: Brood, boter, 2 eieren, L: rest pompoencurry met rijst, D: vis van Iglo, rösti, haricots met morbierkaas en gegrillde kerstomaatjes, stokbrood, knoflookboter, chocolade taartje.

Ik had een gast (mee-eter klinkt ook zo gek), vandaar het calorierijke toetje.

Geen calorieën geteld, maar voel dat het niet teveel was!
Joehoe! Goedemorgen!

Hier al lekker een uur gesport op de sportschool, was heerlijk! Nu nog een beetje thuis aan rommelen en vanmiddag weer werken, maar dán weekend!

Ik ga over 3 weken uit eten voor mijn verjaardag in een all you can eat. Ik gooi me daar vooral op de sushi en wok zonder rijst, dan valt het allemaal wel mee. Ook lekker van genieten hoor denk ik dan altijd maar!

Ga wel even de gezonde sushi eet tips bekijken op je link!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven