Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge

24-10-2016 15:46 1625 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")

Één plek vrij

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
Wat goed Beach! Het is toch een kledingmaat of een zak aardappelen of vijf pakken suiker. Mooi weg ermee.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Als je zoveel etentjes hebt is het ook wel erg lastig om in het gareel te komen, Karen.

Misschien volgende week wat rustiger qua etentjes?

Ik had al vanaf maandag niet gewogen en vanmorgen dus wel... Niet leuk!! +0,6

Dat motiveert niet erg..

Heb wel mijn best gedaan deze week en maar 1 cheatmoment gehad op maandag.

Tussendoor wegen is gewoon echt niet handig
Ik was vanmorgen gewoon +1kg o_O

Ik weeg ook niet meer tussendoor. Pff. Merk het ook wel hoor, probeer me het ook niet aan te trekken want het is gewoon vocht... maar toch... Kan er echt niet tegen. Let ik juist extra op m'n voeding en dan komt het erbij ><

Logisch gezien weet ik dat ik in die 5 dagen echt geen kilo aangekomen ben, dat ik later heb gegeten gisteren, 's avonds nog best wat heb gedronken (water) omdat ik dacht dat ik overdag niet genoeg op had.

Maar toch voelt het enorm rot. Moet even het hobbeltje over.

Evda, Lanzaroos, straks weer hardlopen hè? (ik hou het weer op de leg magic work-out + 50 squats + 4x30 seconde wallsits) - morgen doe ik buikspieren/planken/opdrukken (even andere spieren)

Eetlijstje:

O: proteïne wafel met pindakaas + glas amandelmelk

T: 1 mandarijn

L: smart protein shake + yoghurt met balans cruesli + 1 mandarijn

T: rijstwafel met hummus + augurk

D: kipfilet met een beetje pindasaus, sla met tomaat, komkommer, augurk en een ei

T: wortels, komkommer, rookvlees + glas wijn
Nou Evda & Judith, dan is het nu even mijn buurt om jullie te motiveren want dat deden jullie ook heel lief toen ik er vorige week doorheen zat!

Eigenlijk wat Judith al zegt, het is onmogelijk dat je bent aangekomen, daarvoor zou je significant meer hebben moeten eten dan je verbrand en als ik jullie eetlijstjes bekijk kan dat niet zo zijn. Zeker omdat jullie beide ook lekker sporten! Je gewicht fluctueert continu, en soms is dat fijn als hij een minnetje aangeeft, maar als hij een plusje aangeeft voelt dat als demotiverend,alsof je iets verkeerd hebt gedaan. Maar dat is niet het geval! Jullie gaan goed, houd vol, dan MOET er maandag gewoon weer een minnetje staan. Ik weet het zeker!! En misschien toch een klein tipje: Ik heb een weegschaal die niet alleen mijn gewicht aangeeft maar ook vet- en spierpercentage, hoeveel procent water en het gewicht van je botten. Die heb ik ooit eens voor 3 tientjes bij de Mediamarkt op de kop getikt dus echt een diepte-investering was dat ook niet. Dan kun je zien dat als je gewicht gelijk blijft of hoger word of dat komt door vettoename of spiertoename. Dat laatste gaat natuurlijk ooit een rol spelen als je sport dus dat kan een hoger gewicht op de lange duur verklaren. En als laatste tip: kijk in de spiegel en bedenk wat er al veranderd is en hoe goed je je daarbij voelt. Paar voorbeeldjes: De riem kan 1 (of meer!) gaatjes strakker. Je ringen worden te wijd. Je benen/buik/armen zijn strakker geworden. Je VOELT je beter doordat je gezonder eet enz. enz. Vul maar in wat voor jou van toepassing is, er moet echt iets zijn wat beter is aan jou, of dat nu fysiek of mentaal is, ten opzichte van toen je begon.

Kom op meisjes, we gaan door!! Bijna weekend in elk geval
Hihi Beach, meer spieren is nu niet het geval hoor, maar inderdaad, die weegschaal heb ik ook. Ik heb gewoon vaak en snel last van veel vocht vasthouden - weet niet zo goed waarom, maar helaas... Ik merk dat ook aan bv. sokken die nog uren na het uittrekken in je huid staan e.d.

Ik ga inderdaad gewoon door en weeg voortaan alleen nog de maandag haha. Ik zag overigens vanochtend (nu we het toch hebben over in de spiegel kijken) ook weer het 'deukje' in mijn bovenbeen <3 dat vind ik zoooooooooo mooi! Dat heb ik voor het laatst gezien toen ik... 15 was, ofzo.

(even ter referentie voor wat ik bedoel met 'deukje' ; https://s-media-cache-ak0 ... 92b320b56e6a5501a9e3f.jpg - kon zo snel niet een beter plaatje vinden, maar dus dat)

In mijn schenen was hij al een tijd te zien, maar deze.... YAY!

En we gaan door :D
Ik kan me vergissen, maar zijn jullie niet wat erg obsessief bezig met afvallen en sporten? Afvallen is leuk hoor, vind ik ook, maar ik krijg een beetje het idee dat jullie er elke seconde van de dag mee bezig zijn. Ik bedoel het niet verkeerd hoor, maar mij bekruipt het gevoel dat er hier en daar wat doorgeslagen wordt

Judith, dat deukje vind ik ook mooi!
Isabella; hoe kom je er bij en wie zijn 'jullie'?

Als je het over mij hebt; Ik was gewoon nieuwsgierig of er verschil zat in mijn gewicht met het sporten haha, verder doe ik niets bijzonders, behalve dat ik nu inderdaad sport ;) -normaliter weeg ik gewoon braaf 1x in de week.

Ik laat het me ook niet teveel beïnvloeden, ik ben redelijk nuchter wat dat betreft.

Ik heb echter wel een duidelijk doel voor ogen en dat is afvallen haha.
Nou, jij onder andere ja Judith. En Evda en Beach. Het is toch totaal niet relaxt als er de hele tijd peptalks nodig zijn, omdat er weer iemand in een dip zit en er de hele tijd gestrest wordt over de weegschaal? Je weet toch dat gewicht fluctueert en er de ene dag wat bij zit en de volgende dag het er weer af is? Je zegt wel dat je er niet door laat beïnvloeden, maar zo las het daarnet toch echt niet.

Zoals ik zei: ik kan me vergissen.

Nou ja, hoe dan ook is mijn manier van afvallen heel anders, veel rustiger. Zo komt het op mij over in ieder geval. Ik zie wel hoe het gaat en er gaat vanzelf wel weer wat af als je je gewoon aan je eetpatroon houdt. En de ene week zal het wat meer zijn en de andere week minder of niks. Het gaat er toch wel af.
Ik sta er inderdaad anders in dan jij Isabella. Ik merk dat jij er relaxter ingaat maar dat lukt mij lastiger. Gisteravond heb ik idd de frikandel gegeten en ik heb er van begin tot einde van genoten maar ik merkte ook dat ik daarna de neiging moest onderdrukken om niet te gaan sporten om 'het er weer af te halen'. Daar schrok ik van, dat zeg ik je heel eerlijk.

Als ik even supereerlijk mag zijn: mijn moeder is een grote factor in dit hele afvalverhaal. Laat ik voorop stellen dat ik afval voor mezelf, en dat ik me nu beter voel dan voorheen en ook beter in mijn vel zit. Ik ben 27 en woon al jaren niet meer thuis maar eens per zoveel weken ga ik naar mijn ouders. Meestal app ik ze dan een paar dagen vantevoren wanneer ik wil komen maar eigenlijk zijn ze altijd weg en ze vraagt ook nooit uit zichzelf wanneer ik weer langskom. Nu belde ik haar vorige week, gewoon om bij te praten en ik vertelde onder andere dat ik aan het afvallen was. Zij heeft mij altijd heel duidelijk laten merken dat zij moeite had met mijn gewicht. Ik lijk qua uiterlijk heel veel op haar, maar qua bouw ben ik meer mn pa, wat groter en grover. Zij is een dunne lat, ik heb meer vormen maar ik kom ook eenvoudiger aan dan zij. Ik ben nooit obees of echt te dik geweest maar toch was het altijd een punt van strijd tussen haar en mij en ik heb heel wat pinnige opmerkingen te verduren gekregen gedurende mijn leven.

Nu vertelde ik dus over het afvallen nodigde ze me ineens, werkelijk voor het eerst in jaren, uit bij hen thuis. Voorheen kwam daarvoor het initiatief vooral van mij en moest ik niet te lang blijven. Ze zei dat ze me miste (!) en dat het haar leuk leek als ik langskwam en dat we dan wat leuks konden doen. Dat heeft heel veel met mij gedaan dus ja, ik merk dat het afvallen voor mij nu een extra dimensie heeft gekregen. En dat vind ik niet leuk, dat zeg ik er ook bij maar nu ik ineens wel de liefde en aandacht krijg ik voorheen ontbeerde en dat komt door het afvallen (hoe twisted ook) dan zorgt dat dat ik daarin wil doorzetten. Nog steeds voor mezelf, maar ook wel deels daardoor.
Ik had geen peptalk nodig hoor... Ik gaf duidelijk in mijn bericht in dat ik weet waar het door komt en dat ik me daar niet druk om maak.

Ik denk ook dat je je moet bedenken dat de meeste mensen die de peptalk echt nodig hebben qua doorzetten, net bezig zijn met afvallen en dus nog even wat extra motivatie nodig hebben tov ons, omdat wij al langer bezig zijn.

Ik deelde vooral het opvallende van het kilo verschil in een paar dagen tijd, meer als voorbeeld dat die paar ons echt niet uitmaakt - maar het blijft altijd irritant om te zien.

Het sporten heb ik motivatie voor nodig, in de zin van dat het goed voelt om met elkaar die stappen te maken terwijl we ze eerst niet deden.

Elkaar motiveren is een beetje 'het' doel van dit topic denk ik ook.
Beach, wat erg. Ik schrik van jouw verhaal. Het is goed dat je een motivatie hebt hoor, daar niet van, maar jouw moeder zou toch onvoorwaardelijk van je moeten houden? Wat verdrietig zeg Ik vind het echt bizar.

Goed dat je zelf al doorhebt dat de gedachtes dat je die frikandel er nu weer af moet sporten wel wat obsessief zijn, dan ben je je er in ieder geval van bewust. Goed dat je ervan hebt genoten
Jeetje Beach, wat een triest verhaal. Voor een moeder zou gewicht toch helemaal niet uit moeten maken, volslagen vreemd dat ze je nu opeens wel uitnodigt en belangstelling voor je heeft. Mijn hemel. Ik begrijp nu wel dat afvallen voor jou zeker een andere dimensie heeft (alhoewel ze van mij driehoog de boom in kon).

Wel goed dat je jezelf bewust bent van je gedachtegang, zoals na je frikandel van gisteren en dat je ook niet echt bent gaan sporten! Bij afvallen en normaal eten hoort dat je af en toe eens zoiets mag eten en daarvan mag genieten. Het kan niet alleen maar streng zijn, dat houdt niemand vol.

Ik bedoelde mijn opmerking ook echt niet als kritiek of aanval, het was alleen iets wat me opgevallen was. Het lijkt me voor jezelf ook prettiger als er iets of wat rustiger mee omgegaan wordt. Maar dat moet ook maar net in je zitten natuurlijk
Het is inderdaad best heftig, maar voor het overige heb ik er niet zoveel last van hoor, dat ze zo is. Ze is ook wel lief en ik weet dat ze van me houdt maar ze heeft gewoon niet echt ´een warme persoonlijkheid´ zullen we maar zeggen ;) Zoals gezegd zie ik haar niet zoveel.

Overigens, als er iemand obsessief met eten bezig is, is zij het wel. Ze is zich ooit eens rotgeschrokken toen ze een keukenkastje bij mij opentrok en een pot pindakaas zag staan. Ja echt, een pot pindakaas. Want wist ik wel niet hoeveel transvetten daarin zaten en hoe VRESELIJK slecht die voor je zijn?! Ik denk dat als ze een zakje cocaïne of een dikke rat had aangetroffen ze minder geschokt was geweest. Komend weekend kook ik voor hen en ik wilde mijn zelfgemaakte en keigezonde pompoensoep maken. Ik gaf mijn boodschappenlijstje door en daar stonden ook bouillonblokjes op. Toen belde ze me op hoge poten DAT BOUILLONBLOKJES BIJ HEN HET HUIS NIET INKWAMEN! Want daar zit blijkbaar een of ander E-nummer in waar je weet ik wat van krijgt. Ik gniffel op dat soort momenten dan maar. Als ik merk dat ik doorsla met eten of er te obsessief mee bezig ga dan denk ik aan voorgenoemde voorbeelden en prent ik me goed in dat ik NOOIT zo wil worden! ;) Dus op die manier houd ik mezelf wel 'sane'. Dat, gezond boerenverstand en jullie natuurlijk die me wel met beide pootjes weer op de grond zetten!
@beach ik zou daar best veel moeite mee hebben denk ik.

Door jullie toch maar gaan hardlopen (zat al smoesjes te verzinnen) en ik heb werkelijk waar nog nooit zo snel gerend, het was echt heel koud!!! Niet leuk meer
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Beach, niet te geloven om zo met eten om te gaan. Dat is een perfect voorbeeld hoe je het zelf niet aan wilt pakken, gezond boerenverstand is zo gek nog niet.
Beach: Wat erg! Lijkt me ook heel moeilijk om daar zo mee om te moeten gaan! Naar ook dat je moeder het afvallen koppelt aan aandacht. Wat naar!

Mijn moeder is juist het tegenovergestelde; Hier neem nog een gebakje, je moet wel eten hoor, ach dat extra beetje spaghetti is toch niet erg, nog een glaasje wijn?

Voor mij zijn mijn ouders (en familie) ook mijn motivatie. Ik ben de enige in mijn familie nu zonder overgewicht. Ik vind het vreselijk.

Ik geniet enorm van hoe ik eet, en nu ook hoe ik beweeg. Voor mij werkt het juist goed zo, omdat ik anders verslof. Ik ben ook niet heel erg meer aan het afvallen, maar meer gewoon gelijk aan het blijven. Ja ik wil graag naar 58/59 maar ach... 60 is ook mooi haha. Ik gok dat het sporten die laatste kilo's gaat helpen, en verder eet ik gewoon zoals ik eet

Het sporten nu vind ik erg prettig, ben heel blij met m'n leg magic en het feit dat ik hiermee nu wel 'spierpijn' voel (hiervoor merkte ik het nooit dus werkte het demotiverend).

Verder heb ik echt nog nooit zo gezond gegeten (zoveel groente, zo weinig gebak etc.).
Beach wat vervelend, dat ze je niet accepteren hoe je bent... Alsof uiterlijk daarin een belangrijke factor is, hoe je bent als mens (niet dus)

Ik kan alleen maar zeggen; klopt Isabella, ik ben er teveel mee bezig.. Dat heb ik op het moment dat ik ergens mee bezig ben er helemaal in op ga..
Evda, fijn dat je begrijpt hoe ik het bedoelde Ik kan me ook weleens ergens volledig op storten en daarin doorslaan, ik ben altijd blij als iemand mij daar op wijst. Kan ik weer even normaal gaan doen.
Haha je hebt gelijk hoor Isabella, ga het niet ontkennen

Ik heb dat ook dat ik me echt ergens op kan storten inderdaad, niet alleen bij lijnen..

Bij lijnen moet je natuurlijk ook wel beetje gefocussed zijn, anders geen resultaat.

Het is de hele dag keuzes maken, wat je eet etc..

Maar het kan inderdaad wel een beetje minder obsessief.
Je hebt me eigenlijk wel een eye opener gegeven Isabella! Het begon me de laatste weken zelf ook op te vallen en te irriteren dat ik er zoveel mee bezig was.

Soms denk ik weleens, waarom eigenlijk? Ik zie het soms als een wedstrijd ofzo (afvallen).. het geeft een kick als het lukt..

Maar soms denk ik ook weer, waarom wil ik het zo graag? Natuurlijk is een paar kilo lichter wel fijn, maar is het uiterlijk zo belangrijk?

Iemand is eigenlijk niet perse minder leuk met een paar kilo meer, als ik om me heen kijk..

Waarom streeft men soms zo naar perfectie.

Misschien doe ik mn weegschaal wel de deur uit
Het is lastig Evda. Ik vind iemand niet 'stommer' met een paar kilo meer of leuker met een paar kilo minder. Maar het gaat me vooral om mezelf; ik ben niet tevreden als ik in de spiegel kijk en dat wil ik veranderen, voor mijzelf dus. Dat is waarom ik het doe. Maar dat daar wel iets meer nuance inzitten merk ik bij mezelf. We hebben nu chocoladepepernoten op t werk, dan kijk ik 10x in t uur naar die pot, maar ik mag er geen van mezelf. Terwijl ik dan denk: Mens, doe niet zo spastisch, pak er 2, geniet ervan en ga je dan weer focussen. En dat heb ik gedaan. Toch een genietmomentje, niet meteen man overboord. Het zijn pepernoten, geen chemisch afval wat je tot je neemt ;)
De balans vinden tussen op een gezonde manier lijnen, alles overboord gooien of een complete obsessie er van maken is best wel eens lastig Toen ik net ging lijnen was ik ook veel te streng voor mezelf hoor, daarom herkende ik het bij jullie. Het is zo fijn als je er een beetje relaxt mee om kan gaan. Wat jij gedaan hebt Beach: gewoon die twee pepernoten, ervan genieten en weer verder gaan. Zolang je dit soort dingen beperkt kunt houden, maakt het echt niks uit.

Een paar kilo meer of minder maakt ook echt helemaal niet uit. Bij een ander al zeker niet, maar voor mezelf vind ik dat ook niet. Maar mijn streven is wel om een gezond BMI te bereiken, ik ben al chronisch ziek en dan is het misschien wel handig om het je lijf niet nog moeilijker te maken dan nodig is. Dat is wel echt mijn motivatie. En wat te denken van de leuke kleren die ik nu aankan en ik niet meer in de grote matenafdeling hoeft te gaan shoppen
Lekker toch beach.

Ik ga lekker even een weekend nergens opletten en eten waar ik zin in heb.
Evda, als je er dan maar van geniet en geen spijt krijgt achteraf hè

Hoe is de Arla je bevallen?
Mijn 'cheatmomentjes' zijn mijn 2 glazen wijn in het weekend, morgen met een zakje doritos cheese.

Ik vind het belangrijk om te eten waar ik trek in heb, maar heb ook gemerkt dat doordat ik het zo inplan, ik het goed volhoudt en niet de snoepdrang krijg die velen omschrijven, en doordeweeks dan weer gewoon normaal door kan, zonder schuld, zonder minder te eten.

Ik denk dat wij daar een beetje hetzelfde instaan Isabella

Ik eet momenteel juist meer, en merk dat ik dat lastig vind (heb niet de trek, maar wil van het stilstaande gewicht af, dus dan moet je even iets anders proberen) - dus dan strakker aan mijn lijstje houden - omdat ik anders ook vaak te weinig eet, wat eigenlijk ook niet gezond is dus.

Ik merk wel dat ik met mijn nieuwe gewicht ook wel echt die leefstijl heb aangenomen; lekker groenten, lekker fruit, nieuwe dingetjes proberen qua recepten. Ik had altijd snel allergie verschijnselen, maar ook heftige pukkeltjes en dingetjes, bij vet eten. Ik had daar zelf nooit zo de link naar gelegd, maar als ik nu vet eet (dus echt frituur voedsel e.d.) heb ik 2 dagen later echt pukkels, eet ik het niet, is mijn huidje nagenoeg zuiver.

Van suiker (gebak :(( ) krijg ik last van m'n buik haha. Mijn lichaam is afval-werend :p

Lees overigens ook vaak van die posts als

'het duurt 4 weken voor je het zelf ziet, 8 weken voordat vrienden en familie het zien en 12 weken voor de rest van de wereld het ziet'

In mijn geval is dat omgekeerde volgorde; het begon met vreemden (de caissière, de bakker, de conciërge op school), toen zag mijn familie het (met de nodige opmerkingen van oooh jee wordt niet te dun hoor (toen woog ik 70, was ik 11 kilo kwijt. Was echt niet slank, niet dik, maar niet slank) en nu pas begin ik het zelf te zien en mijn lichaam te waarderen (dit is overigens een jaar en 3 maanden na het starten, dus ook langer dan die 12 weken, maar toch)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven