Help... ik ben te ongeduldig, wil niet dat het weer mis gaat

16-12-2008 11:35 372 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

ehmm ff bij het begin beginnen. Ik ken mezelf inmiddels een beetje wat relaties aan gaat . Kom een leuke vent tegen, gevoel blijkt wederzijds en dan .. dan word ik zo vreselijk onzeker en vooral ongeduldig !!!!! GRRRRRRRRRR dat ik het liefst vandaag hoor dat wij een relatie hebben en voor altijd bij elkaar zullen zijn. Natuurlijk weet ik dat dit niet werkt !!! duh .... maar ik zit er maar mooi mee....

Sinds een tijdje was ik aan het chatten met een leuke man via internet. Af en aan hadden we contact. Soms weken niet, dan weer eens een berichtje hoe t ging etc etc. Vorige week heel intensief gemaild met elkaar en bleken zoveel overeenkomsten te hebben waarvan we zelf niet eens wisten. Bij toeval gingen we afgelopen weekend allebei uit in dezelfde gelegenheid. Dus zagen wij elkaar voor het eerst... spannend !!! wow... er was een klik van beide kanten en niet zo'n beetje ook. Super zou je zeggen.. maar nu het volgende. Eigenlijk zijn we er allebei nogal mee overdonderd. Hadden beiden voor onszelf besloten het maar eens rustig aan te doen wat relaties betreft. Maar ja sommige dingen kan je nou eenmaal niet sturen.... Beiden dus totaal overdonderd en vinden elkaar helemaal leuk !!! Alleen omdat wij dus niemand hadden om rekening mee te houden zitten we beiden nogal volgepland met werk, sport en afspraken deze maand. Hebben wel een volgende date staan vlak na kerst maar dat duurt nog zo laaaaaaaaaaaaaaaaang en kijken daar beiden heel erg naar uit. Nou niets aan de hand he zou je zo zeggen :$ ware het niet dat ik echt vreselijk ongeduldig ben en hem liever vandaag dan morgen zie... maar dat gaat dus niet. Om hem nou niet meteen af te schrikken wil ik het dit keer anders aanpakken dan ik normaal zou doen.. mezelf totaal laten gaan. Wat is slim volgens jullie? Kan ik sms-en, bellen of mailen? of moet ik het maar een beetje zijn beloop laten tot de volgende date? En HOE houdt ik mijn onzekerheid in bedwang !!!!

Tips .... graag !!!!!!
blijft een goed woord.....hemelfietsen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 30 december 2008 @ 12:51:

blijft een goed woord.....hemelfietsen hahah idd !! hoop dat mijn hemelfiets binnenkort gestolen wordt.. kan ik er ook niet meer op springen als ie voor de deur staat te roepen.. .. kom fiets naar de hemel ...
Haal je naam even weg, Chaozz.
De term hemelfietsen heb ik vanaf nu gejat, helemaal fijn, mag wel he?

Chaozz, zet hem op, ik bewonder je om de eerlijkheid waarmee je al je 'gekkigheid' met ons gedeeld hebt en om de opgewektheid waarmee je alle directe reacties tot je genomen hebt. Ik hoop dat je er iets van geleerd hebt.

En ga met die goede vriend nu geen malle hard-to-get-acties uithalen, niet meer over de top gaan, vrouwtje, afgesproken?
quote:Zamirah schreef op 30 december 2008 @ 13:02:

Haal je naam even weg, Chaozz.oeps foutje.... thanks Zamirah.... nou ja goed maar hopen dat bijna niemand het gelezen heeft !!!!
quote:Yayasister schreef op 30 december 2008 @ 13:12:

De term hemelfietsen heb ik vanaf nu gejat, helemaal fijn, mag wel he?

Chaozz, zet hem op, ik bewonder je om de eerlijkheid waarmee je al je 'gekkigheid' met ons gedeeld hebt en om de opgewektheid waarmee je alle directe reacties tot je genomen hebt. Ik hoop dat je er iets van geleerd hebt.

En ga met die goede vriend nu geen malle hard-to-get-acties uithalen, niet meer over de top gaan, vrouwtje, afgesproken?

hey yaya,... ik ben blij dat ik mijn gekkigheid met jullie mag delen en dat jullie zo geduldig zijn om te blijven antwoorden. Dan kan ik toch alleen maar opgewekt alle directe reacties tot mij nemen en er ook werkelijk iets mee doen. Anders had ik dit niet o[p het forum hoeven plaatsen...

Enne die goede vriend blijft voorlopig gewoon ff goede vriend... das wel zo rustig
SummerD gaat ook eens even hemelfietsen

Ik ga eens vreselijk met Eurootjes smijten...
Over hard to get spelen, dat is niet alleen lullig tegen over een leuk iemand die zijn gevoelens uit, maar ook nog eens dom voor jezelf ;)

Stel je voor, leuke jongen leert Chaozz kennen, leuke jongen voelt zich aangetrokken tot Chaozz, hij vindt Chaozz wel erg leuk. Zelfstandig, zelfbewust, lekker bezig haar eigen ding te doen, onafhankelijk.... en na een tijdje hard to get komt hupsakee.... afhankelijke, gefixeerde Chaozz tevoorschijn. Afknapper van het eerste soort.

Dus Chaozz, doe lekker je ding, voel je lekker, zie er van mijn part lekker uit en blijf dicht bij jezelf. Of iemand leuk is merk je na een tijd ook wel zonder hemelfietsen, en met je voeten op de grond kun je óók genieten van daten

En dat berichtje; deleten en niet op reageren, maar dat had je al door.
ik vind ook niet dat iemand hard to get moet spelen, maar je moet je ook niet gelijk aan iemands voeten werpen (daar bedoel ik jou niet mee hoor Chaozz, maar meer in het algemeen)

Is wel moeilijk om daar en middenweg in te vinden. Vind namelijk wel dat en man wel een beetje zijn best moet doen voor een vrouw

(nee, ik ben niet van de oude stempel, maar wel een romanticus, hihi)
Ik heb alles achter elkaar gelezen, en sorry Chaozz, ik zou gillend gek worden als iemand me zo op de huid zou zitten en zo claimerig en bezitterig zou doen na TWEE afspraakjes.

Je komt in al je postings ook zo hyper over, de ene minuut wil je dat, de andere minuut ratel je weer een compleet ander verhaal.

Probeer eens wat rust in jezelf te vinden, zo jaag je elke man weg.

Is niet rottig bedoeld hoor, maar misschien is het wel eens handig om te weten hoe je overkomt...
Dames .. lekker geshopt !! hoe staat t met jullie eurootjes ??? ik ben niet veel verder gekomen dan een stelletje kaarsen Lekker romantisch ook zo in mijn eentje hahahaha maar dat mag de pret niet drukken. Lekker groot stuk taart gegeten met vriendinnetje met een kop cappuccino waar je zo ongeveer een bad in kon nemen

Moesten wel ontzettend lachen, vriendinnetje heeft vandaag haar date aan de kant gezet door allerlei vaagheden van zijn kant. Dus wij kunnen lekker opgeruimd het nieuwe jaar in

Weet niet wat de mannen in de stad hadden vandaag... of wij straalden uit van kom maar op wij kunnen de wereld aan, of zij waren gewoon met zijn allen in een flirt mood. Op een gegeven moment loopt een op zich wel leuk exemplaar mij aan te staren dus mijn vriendin denkt dat ik het niet zie en zegt hey ken je hem ?? hij zit je zo aan te staren... dus ik zeg nee joh ken hem helemaal niet. Begint hij opeens mee te kletsen: Tja zo'n mooie vrouw daar mag ik toch naar kijken??? Ben met een rood hoofd de eerste de beste winkel ingerend mijn vriendin aan haar arm meesleurend.. hahah dus was wel een leujk middagje..
Je posts gaan meteen alweer over nieuwe mannen...

Je weet nu dat je je op mannen stort..maar heb je al nagedacht waarom je dit doet? Zoals eerder geschreven lijkt het me zinniger daarachter te komen, dan je straks meteen weer op een nieuw project te storten..
Als je goed gelezen hebt is dit een goede vriend van mij die mij heeft verteld mij leuk te vinden. Daarna schrijf ik ook dat ie voorlopig gewoon goede vriend blijft, omdat mij dat beter en rustiger lijkt... ik heb echt wel wat opgestoken hoor van alle dames hier... dus het is niet zo dat ik mij meteen op een nieuw project ga storten...
Wat heb je dan precies opgestoken?
Genoeg om te weten dat ik voortaan met beide beentjes op de grond blijf... en voorlopig eerst ff ga uitvinden waar dit onzekere gedrag vandaan komt...
waarom als een man jou een complimentje geeft ga je op de vlucht? Ik begrijp niet waarom je snel naar een andere winkel bent gerend met een rood hoofd? Ik had gewoon gezegd: dankjewel.' Leuk voor je ego. En dat is het.
@TO. Hoe oud ben je?
hey chaozz, jeetje een paar dagen niet geweest en wat moest ik veel bijlezen zeg! hihihi.

erg jammer dat t zo gelopen is....was ie toch niet zo leuk als je dacht.... jammer. (Kan t niet laten maar precies zoals t bij die vriendin gaat steeds...gelukkig lijkt het dat je je er makkelijk overheen zet!)

maar ga alsjeblieft niet aandacht zoeken bij andere mannen gelijk!..

er zijn echt belangrijkere dingen. Je hebt geen man nodig...is wel lekker, ok. Maar de ´ware´ komt vast wel eens...

Als je alsmaar zoekt naar aandacht van mannen of van wie dan ook, word je alleen maar ongelukkig en dan zit je over een tijdje weer in zo´n dip. in die spanning... is niet gezond hoor!

Probeer blij te zijn met jezelf! ok?
quote:Heyjij schreef op 30 december 2008 @ 23:00:

waarom als een man jou een complimentje geeft ga je op de vlucht? Ik begrijp niet waarom je snel naar een andere winkel bent gerend met een rood hoofd? Ik had gewoon gezegd: dankjewel.' Leuk voor je ego. En dat is het.

hahahah ik heb ook netjes dankjewel gezegd Vriendin moest er wel om lachen. Ze zei: op de dag dat je besluit te stoppen krijg je meteen al weer complimentjes... wat is dat toch met jou ...

Daarna zijn we dus met rood hoofd de winkel ingestormd hahah, vergat er nog even bij te vertellen gisteren dat deze mijnheer namelijk 'kon ik nog maar even bij je zijn' begon te zingen !!!!
quote:xana schreef op 30 december 2008 @ 23:20:

@TO. Hoe oud ben je?Is dat belangrijk in deze ??? ik ben 31
quote:Crazyinlovee schreef op 31 december 2008 @ 00:12:

hey chaozz, jeetje een paar dagen niet geweest en wat moest ik veel bijlezen zeg! hihihi.

erg jammer dat t zo gelopen is....was ie toch niet zo leuk als je dacht.... jammer. (Kan t niet laten maar precies zoals t bij die vriendin gaat steeds...gelukkig lijkt het dat je je er makkelijk overheen zet!)

maar ga alsjeblieft niet aandacht zoeken bij andere mannen gelijk!..

er zijn echt belangrijkere dingen. Je hebt geen man nodig...is wel lekker, ok. Maar de ´ware´ komt vast wel eens...

Als je alsmaar zoekt naar aandacht van mannen of van wie dan ook, word je alleen maar ongelukkig en dan zit je over een tijdje weer in zo´n dip. in die spanning... is niet gezond hoor!

Probeer blij te zijn met jezelf! ok?Crazy.. that heb ik mij ook voorgenomen hoor. Leuk dat die vriend mij leuk vind, maar hij mag voorlopig gewoon ff leuke vriend blijven. Dat weet ie ook en daar heeft ie vrede mee. Ga nu eens ff lekker aan mijzelf denken. Zo nog ff de stad in voor een leuk outfitje voro vanavond.... daarna lekker nog even slapen thuis (moet namelijk werken vannacht van 22 tot half 7 morgenochtend !!!! ) en dan optutten en lekker aan t werk !!!
Chaos, ik lees dit topic ook al vanaf het begin mee. Heb niet gereageerd omdat ik niet iets nieuws toe te voegen had in mijn ogen, maar nu moet ik toch echt even iets kwijt. Vat het niet verkeerd op, het is hoe je op mij overkomt.

Ik heb het idee dat jij een ja-knikker en een nee-doener bent. Je reageert niet defensief op kritiek, geeft toe waar bepaalde fouten zitten en zegt dan hier iets aan te gaan doen. Even later vertel je over een situatie waar je in zat waarbij je in precies dezelfde valkuil trapt, echter, je zegt dat je het anders aangepakt hebt. Dit verschil is voor óns alleen niet zichtbaar.

Als er gevraagd wordt naar specifieke dingen die je veranderd hebt kom je met een vage, algemene beschrijving van wat er eigenlijk al deze tijd tegen je gezegd is door de forummers hier. Snap je dat het een stuk sterker staat als je het in je éigen woorden, met voorbeelden, zou kunnen uitleggen? Nu dreun je een beetje op wat je verteld is.

Bovendien vind ik de vraag naar je leeftijd niet vreemd, ik vroeg het me ook al een tijd af. Je kijk op relaties lijkt wat naief/jong.
Ik ben het wel met Stephanietje eens als ik ook zo eerlijk mag zijn.

Lieve Chaozz, heb je enig idee waar dat onzekere gedrag vandaan komt?

Ben je ooit eens gigantisch op je snuffert gegaan bij een relatie, of ben je gewoon heel onzeker van jezelf?

En, heb je er al eens met iemand over gesproken?

En dan bedoel ik een psycholoog?

Ik wil je zeker niet betitelen als iemand waar een steekje aan los zit maar ik denk wel dat het heel raadzaam is de koe nu eens goed bij de horens te vatten.

Ook ik was ooit net zo onzeker als jij, en ook ik ben gaan praten met een psych

Het heeft me tot inzichten gebracht die ik echt niet zelf bedacht had kunnen hebben

Want zoals je nu bezig bent, zo kan het natuurlijk niet doorgaan

Want bij de eerstvolgende liefde ga je weer precies hetzelfde doen.

Je moet (of nou ja moet) eens anders leren denken, de zaak anders leren benaderen.

Je kan iets zeggen, maar je moet het ook voelen.

En das misschien wat Stephanietje bedoeld.

Het heeft mij alleen maar sterker gemaakt, wat dan ook weer niet wil zeggen dat ik nu een ontzettend zelfverzekerd meisje ben geworden

Ik ben ook net verliefd en ik kan ook wel eens zo'n bui hebben waarbij ik het liefste in de gordijnen kruip

Maar ik heb geleerd (en doe dat nu ook) om de relativeren.

Succes meis!
31???? en dan nog als een schoolmeisje reageren op een compliment?

Ik denk dat de ergernis (als ik t zo kan noemen) van de forummers hier ligt in het feit dat je in de 2 posts, die je hier neerzet na het (dramatische) afscheid, het weer hebt over mannen...net of je daarmee wil bewijzen: ik lig zooooo goed in de markt, maar ik wijs ze wel af. (vraag is dan wat je belangrijker vindt...)

Het zou sterker overkomen als je het bij jezelf houdt, dat je je onzekerheid besproken hebt met vriendinnen o.i.d. of dat je toch wel verdrietig bent na deze break-up.

Ben benieuwd naar je volgende topic...!
ik zou ook zo kunnen reageren als iemand me een serenade bracht, is dat echt zo gek?

Jammer dat het niets is geworden Chaozz en ik hoop dat je een goede manier kunt vinden om aan die onzekerheid te werken. En natuurlijk genieten van aandacht en complimenten van mannen, is juist bijzonder helend . Maar ik zou eerst eens goed uitzoeken waar dit alles vandaan komt voordat je je weer ergens instort.

Ik heb nl zo'n vermoeden dat je hierdoor ook te snel te intens reageert op avances. Snel denkt dat wanneer iemand jou leuk vindt, jij verliefd bent op diegene. Het is handig om daar wat kalmer en selectiever in te staan, dan doe je het vanzelf rustiger aan, houdt dingen makkelijker bij jezelf en weet beter wat goed voor je is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven