Relatiecrisis

13-11-2008 19:14 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben nu ongeveer een jaar samen met mijn huidige vriend. Hij is een aantal jaar ouder dan mij en dit botst soms wel wat. Hij wil me van alles leren en ik vind bepaalde dingen prima zoals ze zijn, ik hoef niet zonodig van alles aan mezelf te veranderen omdat iemand anders dat wil. (op een bepaalde manier discusseren etc.)

het ging dus een paar maanden goed totdat we ruzie's kregen. Met ruzie's wordt hij afstandelijk en is er geen sprake van "liefde". Hij legt de schuld bij mij, het kan hem weinig schelen of ik huil, me kut voel en alles. Hij haalt me omlaag als hij boos is en houdt eigenlijk geen rekening met mij. Ik raak hiervan in paniek en nu na al die ruzie's raak ik al in paniek als hij boos wordt.

Ik weet dan, ik kan hem niet kalmeren.

Ik handel vanuit mijn gevoel, niet zozeer vanuit mijn denken, dit lukt me niet. Ik denk wel; hou je mond nu, hou je rustig, hij is kwaad dus laat hem met rust dit is zijn probleem, hij wil een discussie, ga hier niet in mee.

Maar het lukt me niet om dit vol te houden, ik wil dat het goedkomt, wil het uitpraten en weer lief voor elkaar zijn. Hij houd vol dat iets mijn fout is, ik heb het helemaal verkeerd gedaan, dankzij mij hebben we ruzie gekregen etc. Ik heb goed over alles nagedacht, ik weet zeker dat in zo'n situatie, als iets mijn schuld is, ik dit toegeef en goedmaak. Is iets niet mijn ding dan zeg ik hier dus ook geen sorry voor dat is onredelijk. Maar daar botst het vaak.

Hij vind dat ik iets verkeerd heb gedaan en ik wil gewoon dat het weer oké is en dat hij ophoud met die nare en nutteloze dingen.

Hij heeft toegegeven dat hij koppig is enzo maar ik dring niet zo goed tot hem door.

Nouja, ik weet het gewoon niet meer.

Nu hebben we zovaak ruzie gehad dat mijn gevoel gewoon kapot is. Ik weet ook wel, ik ben best gevoelig en ik heb er een hekel aan als iemand kwaad op me is (vooral als er geen reden is om kwaad op me te zijn) dit ook ivm mijn verleden..

Hij weet dat ik een hekel heb aan boosheid en dat ik het daarom heb uitgemaakt met mijn ex, ik snap niet waarom hij zo gevoelloos naar mij toe kan doen.

Ik weet niet meer hoe ik de situatie moet veranderen, hij wou dat ik bepaalde dingen aan mezelf veranderde, hier heb ik hard aan gewerkt en is helemaal weer oké. Ik heb mezelf in de hand.

Ik ben bang om in discussie te gaan, want dan weet ik hoelaat het is, dan loopt het in de hand. Hij gaat er heel erg ver in door.

Het spijt me voor mijn lange verhaal maar ik ben helemaal op.

Ik heb zoveel mijn best gedaan, misschien wel teveel.

Ik weet dat ik mijn grens niet goed aangegeven heb en nu lukt het me niet meer om het te veranderen.

Hoe kom ik hieruit? Hoe komen we verder? En kan het nog wel goedkomen?

Wie heeft hier ervaring mee of tips voor?

Liefs
Hij weet dat ik een hekel heb aan boosheid en dat ik het daarom heb uitgemaakt met mijn ex, ik snap niet waarom hij zo gevoelloos naar mij toe kan doen.

Toen heb je toch ook voor jezelf gekozen.. dus je kan het
@ madhe; ik snap 't wel hoor. Dankjewel. Zie mn vriend dit weekend weer niet. En ik flapte er gister aan de telefoon uit dat ik erover nadacht om het uit te maken. Nouja dat vond ik al heel erg moeilijk. Toen zei hij, misschien heb ik je ook misleid(bedoeld ie mee, in t begin te lief gedaan en nu laat hij zijn echte ik zien, afstandelijker en meer op zichzelf), wat moet je ook met iemand zoals mij. Dat heb ik bij hem gelaten. Ik zei dat ik het moeilijk vond maar dat ik iemand verdien die voor me gaat en die helemaal gek op me is. Ik vond het heel erg moeilijk nogmaals.. maar het voelt al heel erg prettig om dat uit te spreken. Hij voelde zich erg rot en we hebben toen opgehangen. Hij heeft me ook niet overtuigd ofzo.

Hij wou even nadenken over alles dus dat laat ik hem doen en daarom niet verder gegaan met telf. gesprek. Vond ik ook wel prettig.

@ wolkje8

Klopt.. alleen ben toen verliefd op iemand anders geworden, maakte het makkelijker (achteraf zie je dat dan weer)

en dat wil ik nu niet.
Hannah, misschien is dit inderdaad iets dat jij stapje voor stapje moet doen, dat zou best kunnen.

Maar op ons komt het over alsof je er een lange lijdensweg van maakt. Iedereen, inclusief jijzelf, weet de uitkomst van dit verhaal. Je maakt er alleen zo'n slepende kwestie van voor jezelf.

In sommige gevallen kun je maar beter gewoon de knoop doorhakken, dan kun je weer verder met je leven. En dat gunnen we je nu juist zo hard! Dat je van die loser af bent en weer plezier krijgt in het leven en de dingen die je doet. Snap je?
Ik snap het Naski, ook erg lief..

Ik heb m nu ongeveer al 20dagen niet gezien..en het gaat prima opzich. Denk niet zo heel erg veel aan hem.

Spreek hem soms wel hoor, ook over onze relatie.

Wordt dan weer teleurgesteld en het is gewoon tot me doorgedrongen dat hij, ookal zegt hij te zien hoe hij doet en hoeveel pijn ik heb en hoe zwaar ik het heb blabla, hij er niks mee doet! Dat zegt me al genoeg.

Ik voel me leeg..
Hoi,

Vind dit erg te lezen hier allemaal. Meid, je kan zoveel gelukkiger zijn! Lees in je laatste reactie dat je hem nu al 20 dagen niet meer gezien hebt (wel gehoord), m.a.w. het maakt hem allemaal geen zak uit. Laat hem toch lopen. Tuurlijk voel je je leeg, maar dat is nu wel jouw keuze. Als het definitief gedaan is, zal je je ook wel een tijdje leeg voelen, maar dan is heel die onzekerheid hieromtrent wel verdwenen én kan je in de toekomst iemand vinden die je wel op handen draagt ed.

Wat houdt je toch tegen om de definitieve stap te zetten? Je hebt nu al niets meer, toch! Nogmaals, voor hem is het allemaal om het even, hij heeft geen gram respect voor je en volgens mij ziet hij dus de relatie niet meer zitten, maar is hij te laf om het uit te maken en wacht hij gewoon totdat jij dat doet.

Niet blijven uistellen, niet blijven hopen dat hij ineens gaat veranderen of de relatie op zich, zie ik echt niet gebeuren.

Je lijkt mij een veel te lieve meid om hem nog maar enig krediet te geven,
quote:JannekeBB schreef op 20 december 2008 @ 17:23:

Hoi,

Vind dit erg te lezen hier allemaal. Meid, je kan zoveel gelukkiger zijn! Lees in je laatste reactie dat je hem nu al 20 dagen niet meer gezien hebt (wel gehoord), m.a.w. het maakt hem allemaal geen zak uit. Laat hem toch lopen. Tuurlijk voel je je leeg, maar dat is nu wel jouw keuze. Als het definitief gedaan is, zal je je ook wel een tijdje leeg voelen, maar dan is heel die onzekerheid hieromtrent wel verdwenen én kan je in de toekomst iemand vinden die je wel op handen draagt ed.

Wat houdt je toch tegen om de definitieve stap te zetten? Je hebt nu al niets meer, toch! Nogmaals, voor hem is het allemaal om het even, hij heeft geen gram respect voor je en volgens mij ziet hij dus de relatie niet meer zitten, maar is hij te laf om het uit te maken en wacht hij gewoon totdat jij dat doet.

Niet blijven uistellen, niet blijven hopen dat hij ineens gaat veranderen of de relatie op zich, zie ik echt niet gebeuren.

Je lijkt mij een veel te lieve meid om hem nog maar enig krediet te geven,

Dankjewel voor je reactie !!

Ik hoop niet meer.. door bepaalde reacties van hem ben ik nu gaan inzien dat het gewoon écht zo is... dat hij zo blijft.

Ik heb m wel gezegt dat ik het uit wil maken.. die uitspraak is er nog niet geweest dat het nu echt uit is.

Ik voel al meer afstand en ik voel minder voor hem, dat voelt wel veilig.

Ik denk wel dat t goed komt dankje!
Hannah, kan het niet zijn dat het voor hem al uit is? Dat hij het nu gewoon laat verwateren? Daar lijkt het op. Ik neem aan dat hij dit ook geen relatie noemt, dat is het natuurlijk ook niet meer (alleen qua benaming nog).

Het versterkt mijn idee dat het hem alleen om de sex ging, aangezien hij nu totaal niets doet om de "relatie" aan te houden. Ik ga ervanuit dat hij het wel zou laten zien (niet alleen horen aan de telefoon) als hij gevoelens voor je had.

Heel veel succes, je bent al een heel eind op weg naar je eigen geluk. Laat hem gaan, je kunt het (gisteren al, maar vandaag alleen maar nog meer).
Hoi Hannah..

ben benieuwd hoe de ''zaken'' er nu bij jou voorstaan?

Groetjes!
@Yvy: zie ander topic (oogkleppen, ....): ze heeft er deze namiddag een punt achter gezet.
Hannah, ik lees hierboven dat je er vanmiddag een punt achter gezet hebt. Wat goed dat je voor jezelf kiest en voor je eigen geluk! Heel veel sterkte (ik weet niet hoe moeilijk je het er nu mee hebt).

En vergeet niet;

No man is worth your tears, and the one who is won't make you cry!
Hai.. sorry dat ik hier niet meer gereageerd had.

bedankt voor jullie reacties..

Ik ben even bij mn zusje.. en daar heb ik wel rust.

Niks van hem gehoord maar dat had ik ook niet verwacht..

Na de ruzie van zaterdag wil ik ook niks meer van m horen.

Toch nog wel gepraat enzo maar t was gewoon té erg.

Hij heeft me weer n hoer genoemd en dat was, naast alle ruzie's, discussies en alles eromheen toch het ergste wat iemand kan zeggen.. Verder zei hij dat ik kil en afstandelijk was..dat anderen me dat ook vinden en dat hij anderen wel zou laten lezen, dmv een geschreven verhaal over mij, hoe ik in elkaar steek.

Hoe ik het toch moeilijk vond om zaterdag/zondag die beslissing te nemen geen idee, ben blij dat t allemaal klaar is.

Ben niet heel erg verdrietig ben gewoon erg moe.

Madhe, mooie zin op t laatst helemaal waar.
Hannah, wat ben ik blij dat je eindelijk voor jezelf gekozen hebt. Deze vent ging jou nooit van je leven iets goeds brengen. Wat een akelig mannetje. Wees in ieder geval opgelucht dat je deze 'ballast' zelfstandig hebt afgeschud en laat hem nóóit meer in je leven. Hij is jou absoluut niet waard. Iemand die zijn vriendin voor hoer uitmaakt, heeft totaal geen liefde in zich voor die vriendin, dat besef je hopelijk zelf ook wel.

Sterkte en hopelijk kom je bij je zusje een beetje tot rust
quote:hannah2708 schreef op 30 december 2008 @ 13:28:

Hai.. sorry dat ik hier niet meer gereageerd had.

bedankt voor jullie reacties..

Ik ben even bij mn zusje.. en daar heb ik wel rust.

Niks van hem gehoord maar dat had ik ook niet verwacht..

Na de ruzie van zaterdag wil ik ook niks meer van m horen.

Toch nog wel gepraat enzo maar t was gewoon té erg.

Hij heeft me weer n hoer genoemd en dat was, naast alle ruzie's, discussies en alles eromheen toch het ergste wat iemand kan zeggen.. Verder zei hij dat ik kil en afstandelijk was..dat anderen me dat ook vinden en dat hij anderen wel zou laten lezen, dmv een geschreven verhaal over mij, hoe ik in elkaar steek.

Hoe ik het toch moeilijk vond om zaterdag/zondag die beslissing te nemen geen idee, ben blij dat t allemaal klaar is.

Ben niet heel erg verdrietig ben gewoon erg moe.

Madhe, mooie zin op t laatst helemaal waar.Die zin zit ook altijd in mijn hoofd Hannah! Ik hoop dat je snel een beetje rust krijgt, je niet meer zo moe voelt. Het zal wel even duren, waarschijnlijk komt nu alles er even bij je uit en dat mag best. Goed van je dat je voor jezelf kiest, en probeer je niets aan te trekken van zijn acties of woorden nu. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Heb alles gelezen. Alles wat je verteld doet me aan mezelf denken. Ik zit nu zeven jaar in een relatie met een hele lieve jongen. We hebben niet vaak ruzie, maar zodra we dat wel hebben en ik begin te huilen of in zijn ogen te zeuren, verandert hij in jouw ex Hannah...vind het onwijs sterk van jou dat je deze stap hebt durven nemen. Denk dat je uiteindelijk alleen maar sterker uit deze relatie bent gekomen. Je weet heel goed wat je wil en beseft dat jij voorop staat.
quote:Naski schreef op 30 december 2008 @ 13:32:

Hannah, wat ben ik blij dat je eindelijk voor jezelf gekozen hebt. Deze vent ging jou nooit van je leven iets goeds brengen. Wat een akelig mannetje. Wees in ieder geval opgelucht dat je deze 'ballast' zelfstandig hebt afgeschud en laat hem nóóit meer in je leven. Hij is jou absoluut niet waard. Iemand die zijn vriendin voor hoer uitmaakt, heeft totaal geen liefde in zich voor die vriendin, dat besef je hopelijk zelf ook wel.

Sterkte en hopelijk kom je bij je zusje een beetje tot rust

Dat besef ik heel erg goed..

Ik had het me moeten beseffen toen hij zei dat t schelden enzo bewust was omdat hij wist hoeveel pijn mn ex me daarmee had gedaan. Toen ik zei dat ik t echt uit zou maken als hij me nog 1x uitschold zei hij; ja maar dan ga ik je juist uitschelden als ik boos ben want dan wil ik dat t uit is blablabla.

't lef en de waanzin dat iemand zo denkt en zo doet..

Maargoed dat is nu gelukkig klaar..

Dankjewel, lieve reactie !
quote:Madhe schreef op 30 december 2008 @ 14:10:

[...]

Die zin zit ook altijd in mijn hoofd Hannah! Ik hoop dat je snel een beetje rust krijgt, je niet meer zo moe voelt. Het zal wel even duren, waarschijnlijk komt nu alles er even bij je uit en dat mag best. Goed van je dat je voor jezelf kiest, en probeer je niets aan te trekken van zijn acties of woorden nu. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Dankjewel.. nee ben blij dat ik niks van m hoor..wil niet weten wat hij nu zegt over me en hoe hij nu doet..maakt me ook niets uit.

Veel woorden..weinig daden. Zo is hij.
quote:Tobeloved schreef op 30 december 2008 @ 17:40:

Heb alles gelezen. Alles wat je verteld doet me aan mezelf denken. Ik zit nu zeven jaar in een relatie met een hele lieve jongen. We hebben niet vaak ruzie, maar zodra we dat wel hebben en ik begin te huilen of in zijn ogen te zeuren, verandert hij in jouw ex Hannah...vind het onwijs sterk van jou dat je deze stap hebt durven nemen. Denk dat je uiteindelijk alleen maar sterker uit deze relatie bent gekomen. Je weet heel goed wat je wil en beseft dat jij voorop staat.

Naar om te horen tobeloved.. dat jij hier ook ervaring mee hebt.

Gelukkig heb je niet vaak ruzie.. ben je verder wel gelukkig in deze relatie? Of hoop je op betere tijden, denk je dat het veranderd?

Ik heb het boek; als hij maar gelukkig is, gekocht.

Dit nadat ik op het forum had gelezen dat het een goed boek is. Heb er vanmiddag lekker in gelezen, staan echt zoveel wijze dingen in.
Als je het me 2 weken terug had gevraagd had ik volmondig ja gezegd. Het ging ubergoed. We hadden besloten de toekomst te gaan invullen. Ben in september gestopt met de pil en we hebben een aantal pogingen gedaan om zwanger te worden. Toen hij een aantal weken terug besefte dat ik niet de huisvrouw ben die hij graag ziet (hij zag haren in de badkamer op de vloer, niet netjes ik weet het) knapte er iets in hem. Sindsdien is hij snauwerig naar me. Toen ik hem zondag kenbaar wilde maken dat ik liefde en warmte mis van zijn kant (om een lang verhaal kort te maken) werd hij kwaad, en sindsdien is het nog erger. Hij negeert me volledig. Op dit moment ben ik dus niet gelukkig in deze relatie.

Een goed boek, zou mij inderdaad goed kunnen doen. Bedankt voor de tip!
Hij zag haren in de douche??? Guttegut wat een rotsmoes van hem om tegen je te keer kunnen gaan. Ook jij Tobeloved zal nog eens heel goed moeten nadenken of jij jouw vriend als de vader van jou kind wilt....

i.p.v Dat er "ïets" bij hem knapte had hij zelf best even die haren kunnen opruimen. En dat negeren en zo is echt manipulatie...

Een goed gesprek lijkt me hier zeker op zijn plaats.

Succes
Dat is inderdaad waar ik nu over na aan het denken ben, maar ik denk hij ook. Ik heb even een eigen topic geopend. Ik was een beetje aan het invallen.
quote:Tobeloved schreef op 30 december 2008 @ 19:29:

Als je het me 2 weken terug had gevraagd had ik volmondig ja gezegd. Het ging ubergoed. We hadden besloten de toekomst te gaan invullen. Ben in september gestopt met de pil en we hebben een aantal pogingen gedaan om zwanger te worden. Toen hij een aantal weken terug besefte dat ik niet de huisvrouw ben die hij graag ziet (hij zag haren in de badkamer op de vloer, niet netjes ik weet het) knapte er iets in hem. Sindsdien is hij snauwerig naar me. Toen ik hem zondag kenbaar wilde maken dat ik liefde en warmte mis van zijn kant (om een lang verhaal kort te maken) werd hij kwaad, en sindsdien is het nog erger. Hij negeert me volledig. Op dit moment ben ik dus niet gelukkig in deze relatie.

Een goed boek, zou mij inderdaad goed kunnen doen. Bedankt voor de tip!Krijg echt kippenvel van wat je verteld, jij bent niet de huisvrouw die hij graag ziet.. brr. En hoe is hij dan? Is hij zelf zo netjes en opgeruimd? Is hij wel een goede huisman?

En boos worden om haar in t putje? Pff snap best dat iemand dan zegt dat t niet fris is maar boos worden om zoiets dat is echt onredelijk..

Wat je zegt over je gesprek.. ik heb echt superveel van die gesprekken gehad.. het is toch niet de bedoeling dat je vecht voor wat eigenlijk heel vanzelfsprekend hoort te zijn? Bij mij hebben die gesprekken nooit geholpen en zo te horen luisterd jou vriend er ook niet naar.. Misschien is hij niet gelukkig en zijn er allerlei redenen en oorzaken waarom hij zo doet, maar dat betekend niet dat het oké is wat hij doet. Probeer erachter te komen of er misschien hem iets dwars zit, en leg uit dat hoe hij dit uit niet oké is.. (als hem iets dwars zit) want dat kan natuurlijk altijd..

Doet hij zo tegen je omdat hij zo wilt doen dan is het gewoon echt een foute man... Zoals het nu is klinkt het niet helemaal oké..
quote:hannah2708 schreef op 01 januari 2009 @ 15:46:

[...]

Krijg echt kippenvel van wat je verteld, jij bent niet de huisvrouw die hij graag ziet.. brr. En hoe is hij dan? Is hij zelf zo netjes en opgeruimd? Is hij wel een goede huisman?

En boos worden om haar in t putje? Pff snap best dat iemand dan zegt dat t niet fris is maar boos worden om zoiets dat is echt onredelijk..

Wat je zegt over je gesprek.. ik heb echt superveel van die gesprekken gehad.. het is toch niet de bedoeling dat je vecht voor wat eigenlijk heel vanzelfsprekend hoort te zijn? Bij mij hebben die gesprekken nooit geholpen en zo te horen luisterd jou vriend er ook niet naar.. Misschien is hij niet gelukkig en zijn er allerlei redenen en oorzaken waarom hij zo doet, maar dat betekend niet dat het oké is wat hij doet. Probeer erachter te komen of er misschien hem iets dwars zit, en leg uit dat hoe hij dit uit niet oké is.. (als hem iets dwars zit) want dat kan natuurlijk altijd..

Doet hij zo tegen je omdat hij zo wilt doen dan is het gewoon echt een foute man... Zoals het nu is klinkt het niet helemaal oké..

Nee, oke is het inderdaad niet en dat heb ik hem gelukkig wel duidelijk weten te maken...of het iets zal veranderen weet ik niet. Ik heb besloten hem maar te laten. Ik word er zelf ook niet goed van om er veel over te praten. En op zo'n manier kan je moeilijk aan iets anders denken. Een foute man is het niet, hij gedraagt zich soms wel zo.

Hoe is het bij jou nu? Hebben jullie elkaar nog steeds niet gesproken?
tobeloved, ok dat klinkt wel redelijk:)

Heb m kort op msn gesproken maar was heel erg oppervlakkig. Heb er ook geen behoefte aan en het is denk ik ook niet goed om nu weer echt contact te hebben.

(of om uberhaupt weer contact te hebben)
quote:hannah2708 schreef op 05 januari 2009 @ 11:12:

tobeloved, ok dat klinkt wel redelijk:)

Heb m kort op msn gesproken maar was heel erg oppervlakkig. Heb er ook geen behoefte aan en het is denk ik ook niet goed om nu weer echt contact te hebben.

(of om uberhaupt weer contact te hebben)Ok, het klinkt alsof het je goed afgaat...of heb ik dat mis?
Hannah, hoe is het nu met je?

Je klinkt in ieder geval wel een stuk sterker nu je de knoop definitef hebt doorgehakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven