Ruzie rondom reis met schoonouders, help!
dinsdag 30 december 2008 om 15:15
We zijn nu een paar keer met mijn schoonouders op vakantie geweest naar een zonnig oord, dit betaalden zij ter ere van het zoveel jaar getrouwd zijn. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ook veel te gek, vink ik. Dit werd tot nu toe in de herfstvakantie gepland. Maar nu willen ze volgend jaar in de kerstvakantie, dus met kerst en de jaarwisseling (14 dagen, wat ik sowieso al lang vind om door te brengen met je schoonfamilie eerlijk gezegd). De vorige keren bleven mijn vriend en ik maar een week omdat ik maar heel weinig vakantiedagen had en dat vond ik ook lang zat. Maar nu gaan we een stuk verder weg en willen ze echt 14 dagen, ook mijn vriend. Ik zie dit echter niet zo zitten. Sowieso vind ik het fijn met deze dagen gewoon thuis te zijn ipv ergens op een vreemd strand. Ook vind ik mijn eigen familie belangrijk, ik heb nog nooit een kerst zonder mijn familie gevierd en het lijkt me dan ook niks om zo ver weg van ze te zitten met de kerst. Ik heb een hele hechte band met mijn moeder en zij heeft geen partner, dus dan zit zij de hele kerst alleen. Nu kun je, net als mijn vriend, zeggen dat is niet jouw probleem, maar toch voelt het niet goed. Ik weet zeker dat ik dan ook geen plezier heb. Ik vind het eerlijk gezegd ook wat raar dat ze daar geen rekening mee houden, niet iedereen wil weg met kerst, het zijn toch bijzondere dagen en de aangetrouwde familie heeft ook zijn eigen familie, maar die hebben blijkbaar een minder hechte band, want die doen er niet moeilijk over. Ik weet niet hoe ik dit nou moet oplossen, alleen mijn vriend weet hoe ik erover denk. Ik durf het ook niet te zeggen. Ben ik nou zo vreemd?
dinsdag 30 december 2008 om 15:18
Ik vind 't vreemd dat je dat niet durft zeggen. Het mag toch ook in de ogen van jouw schoonouders logisch zijn dat jouw moeder voor jou altijd voor gaat, dus dat jij daarvoor thuisblijft als je je daar fijner bij voelt.
Je kunt ook nog voorstellen dat ze de reis begin januari plannen, zodat je de feestdagen nog gewoon bij je moeder bent. Je kunt tevens aangeven dat je van die 14 dagen 1 week samen blijft en de 2e week met je vriend gaat trekken.
Je kunt ook nog voorstellen dat ze de reis begin januari plannen, zodat je de feestdagen nog gewoon bij je moeder bent. Je kunt tevens aangeven dat je van die 14 dagen 1 week samen blijft en de 2e week met je vriend gaat trekken.
dinsdag 30 december 2008 om 15:23
Gewoon je verhaal zoals je het nu schrijft vertellen tegen je schoonouders. Ik bedoel beetje begrip van hun kant zal er dan wel zijn, want normailitair ga je toch altijd mee. Dus wees niet bang en zeg gewoon eerlijk hoe je erover denkt. Kan me voorstellen dat je tijdens de feestdagen liever thuis bent, en overleg eventueel met je schoonouders om de vakantie op een andere data te plannen. Het is geven en nemen. Succes !
dinsdag 30 december 2008 om 15:26
Het rare is dat ze er gewoon van uit ga dat ik mee ga, ze zeiden al lachend; jammer voor je moeder! Dat kwetst mij. Zij kunnen zich natuurlijk ook moeilijk inleven en de andere aanhang doet niet moeilijk, dus ben ik weer de enige. De rest van de schoonfamilie weet nog van niks, alleen mijn vriend. Die vind dat ik het zelf mag vertellen omdat het mijn probleem is. Daar zie ik dus als een berg tegenop, omdat ik nu al weet dat de rest mij niet snapt, inclusief mijn eigen vriend. Wat weet hij er ook van? Hij komt uit een perfect gezinnetje, zijn ouders zijn al van jongs af aan samen. Hebben jullie ook nog tips hoe ik dit het beste kan brengen? Ik zie er zo tegen op! Ik wil geen ruzie! Mijn vriend staat totaal niet achter me en die baalt dus ook als een stekker dat ik weer lastig doe. Vorige keren konden we ook maar 1 week mee door mij.
Oh ja, er kan niet met de data geschoven worden i.v.m. schoolvakanties van de kinderen van de andere stellen. We hebben het er onderling ook al over gehad dat ik dan maar later moet komen, maar ook wij hebben een kleintje en mijn vriend wil hem dan perse mee, wat ik dus helemaal niet zie zitten! Dus nu hebben we daar weer onenigheid over.
Oh ja, er kan niet met de data geschoven worden i.v.m. schoolvakanties van de kinderen van de andere stellen. We hebben het er onderling ook al over gehad dat ik dan maar later moet komen, maar ook wij hebben een kleintje en mijn vriend wil hem dan perse mee, wat ik dus helemaal niet zie zitten! Dus nu hebben we daar weer onenigheid over.
dinsdag 30 december 2008 om 15:27
Leuke vriend die zegt dat is toch niet jouw probleem.
Neem jouw moeder ook mee, probleem opgelost.
Nee even zonder gekheid, het lijken mij meer verplichte tripjes, kun je niet gewoon zeggen helemaal niet mee te gaan?.
Woont je vriend nog thuis?
Neem jouw moeder ook mee, probleem opgelost.
Nee even zonder gekheid, het lijken mij meer verplichte tripjes, kun je niet gewoon zeggen helemaal niet mee te gaan?.
Woont je vriend nog thuis?
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
dinsdag 30 december 2008 om 15:27
Yenthe je bent echt niet vreemd. Eerlijk gezegd zou ik niet 14 dagen met mijn schoonfamilie weg willen, maar dat terzijde. Ik denk dat je gewoon moet aangeven dat het voor jou belangrijk is dat je je moeder ziet met de kerstdagen. Kan me helemaal voorstellen dat je er dan ook niet geheel van zou kunnen genieten als je wel weg zou zijn. Het is leuk dat zij dit zo plannen, maar als zij zelf de data bepalen zonder te overleggen kunnen ze verwachten dat niet iedereen zal kunnen.
dinsdag 30 december 2008 om 15:29
Als mijn schoonouders met dit 'geweldige plan' zouden aankomen, dan krijgen ze bij mij keihard de deksel op de neus. Echt niet dat ik met kerst met hun vakantie ga vieren, geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.
Weekje herfstvakantie, ok, (ga zelf nu met de carnaval een weekje met schoonouders op vakantie, geen zin in, maar vooruit) maar kerst met mijn familie is mij heilig.
Ik zou dus in jouw geval op mijn strepen staan en niet meegaan of na de kerst pas gaan en als je vriend toch per sé met zijn ouders op vakantie wil gaan, dan doet hij dat maar en blijf jij thuis.
Weekje herfstvakantie, ok, (ga zelf nu met de carnaval een weekje met schoonouders op vakantie, geen zin in, maar vooruit) maar kerst met mijn familie is mij heilig.
Ik zou dus in jouw geval op mijn strepen staan en niet meegaan of na de kerst pas gaan en als je vriend toch per sé met zijn ouders op vakantie wil gaan, dan doet hij dat maar en blijf jij thuis.
dinsdag 30 december 2008 om 15:31
quote:Yenthe79 schreef op 30 december 2008 @ 15:26:
Het rare is dat ze er gewoon van uit ga dat ik mee ga, ze zeiden al lachend; jammer voor je moeder! Dat kwetst mij. Zij kunnen zich natuurlijk ook moeilijk inleven en de andere aanhang doet niet moeilijk, dus ben ik weer de enige. De rest van de schoonfamilie weet nog van niks, alleen mijn vriend. Die vind dat ik het zelf mag vertellen omdat het mijn probleem is. Daar zie ik dus als een berg tegenop, omdat ik nu al weet dat de rest mij niet snapt, inclusief mijn eigen vriend. Wat weet hij er ook van? Hij komt uit een perfect gezinnetje, zijn ouders zijn al van jongs af aan samen. Hebben jullie ook nog tips hoe ik dit het beste kan brengen? Ik zie er zo tegen op! Ik wil geen ruzie! Mijn vriend staat totaal niet achter me en die baalt dus ook als een stekker dat ik weer lastig doe.Lullige reactie van je schoonouders. En lullige reactie van je vriend. Ik denk dat je iig heel rustig en kalm moet blijven in je communicatie met hen, maar dat je wel heel duidelijk aangeeft dat dit voor jou zo niet werkt en dat hun reacties voor jou kwetsend zijn.
Het rare is dat ze er gewoon van uit ga dat ik mee ga, ze zeiden al lachend; jammer voor je moeder! Dat kwetst mij. Zij kunnen zich natuurlijk ook moeilijk inleven en de andere aanhang doet niet moeilijk, dus ben ik weer de enige. De rest van de schoonfamilie weet nog van niks, alleen mijn vriend. Die vind dat ik het zelf mag vertellen omdat het mijn probleem is. Daar zie ik dus als een berg tegenop, omdat ik nu al weet dat de rest mij niet snapt, inclusief mijn eigen vriend. Wat weet hij er ook van? Hij komt uit een perfect gezinnetje, zijn ouders zijn al van jongs af aan samen. Hebben jullie ook nog tips hoe ik dit het beste kan brengen? Ik zie er zo tegen op! Ik wil geen ruzie! Mijn vriend staat totaal niet achter me en die baalt dus ook als een stekker dat ik weer lastig doe.Lullige reactie van je schoonouders. En lullige reactie van je vriend. Ik denk dat je iig heel rustig en kalm moet blijven in je communicatie met hen, maar dat je wel heel duidelijk aangeeft dat dit voor jou zo niet werkt en dat hun reacties voor jou kwetsend zijn.
dinsdag 30 december 2008 om 15:32
quote:Yenthe79 schreef op 30 december 2008 @ 15:26:
Het rare is dat ze er gewoon van uit ga dat ik mee ga, ze zeiden al lachend; jammer voor je moeder! Dat kwetst mij. Zij kunnen zich natuurlijk ook moeilijk inleven en de andere aanhang doet niet moeilijk, dus ben ik weer de enige. De rest van de schoonfamilie weet nog van niks, alleen mijn vriend. Die vind dat ik het zelf mag vertellen omdat het mijn probleem is. Daar zie ik dus als een berg tegenop, omdat ik nu al weet dat de rest mij niet snapt, inclusief mijn eigen vriend. Wat weet hij er ook van? Hij komt uit een perfect gezinnetje, zijn ouders zijn al van jongs af aan samen. Hebben jullie ook nog tips hoe ik dit het beste kan brengen? Ik zie er zo tegen op! Ik wil geen ruzie! Mijn vriend staat totaal niet achter me en die baalt dus ook als een stekker dat ik weer lastig doe.
Maar waarom plannen ze de reis dan niet na de feestdagen? Ze kunnen toch wel 'n beetje rekening houden met jou als ze je zo graag meewillen. En anders zou ik idd gewoon niet gaan.
Of later komen en dan ook nog 'n week vakantie voor jou en je vriend zelf er aan vastplakken (het ticket heb je dan toch al gehad)
Het rare is dat ze er gewoon van uit ga dat ik mee ga, ze zeiden al lachend; jammer voor je moeder! Dat kwetst mij. Zij kunnen zich natuurlijk ook moeilijk inleven en de andere aanhang doet niet moeilijk, dus ben ik weer de enige. De rest van de schoonfamilie weet nog van niks, alleen mijn vriend. Die vind dat ik het zelf mag vertellen omdat het mijn probleem is. Daar zie ik dus als een berg tegenop, omdat ik nu al weet dat de rest mij niet snapt, inclusief mijn eigen vriend. Wat weet hij er ook van? Hij komt uit een perfect gezinnetje, zijn ouders zijn al van jongs af aan samen. Hebben jullie ook nog tips hoe ik dit het beste kan brengen? Ik zie er zo tegen op! Ik wil geen ruzie! Mijn vriend staat totaal niet achter me en die baalt dus ook als een stekker dat ik weer lastig doe.
Maar waarom plannen ze de reis dan niet na de feestdagen? Ze kunnen toch wel 'n beetje rekening houden met jou als ze je zo graag meewillen. En anders zou ik idd gewoon niet gaan.
Of later komen en dan ook nog 'n week vakantie voor jou en je vriend zelf er aan vastplakken (het ticket heb je dan toch al gehad)
dinsdag 30 december 2008 om 15:34
Nee, je bent niet vreemd. Je hebt sowieso groot gelijk dat je ook naar je moeder wil en je schoonouders en vriend kunnen niet van je verlangen dat je én met kerst/oudnieuw weggaat én ook nog eens 14 dagen wat je eigenlijk te lang vind. Terwijl je blijkbaar ook niet eens zoveel vakantiedagen hebt.
Gewoon je poot stijf houden.
Gewoon je poot stijf houden.
dinsdag 30 december 2008 om 15:34
Ik vind ook dat je gelijk hebt. Mijn moeder is ook alleen en ik vind het ook fijn om haar te zien met de kerst. Heel leuk dat je schoonouders de reis betalen maar jij moet verplicht 2 weken van je vakantie opnemen en als je dat nou niet wil? Ik zou gewoon eerlijk zijn tegenover je schoonouders en je gevoelens eerst met je vriend bespreken, als hij geen begrip toont is het een mooie sukkel!!!
dinsdag 30 december 2008 om 15:35
Dat je nog nooit kerst ergens anders hebt gevierd is natuurlijk geen reden om dat nu dan ook maar niet te doen.
Ik vind het niet stom, als je echt niet wil dan wil je niet. Maar ik vind het van je schoonouders eerlijk gezegd ook niet raar dat ze zo'n vakantie plannen en dat ze er vanuit gaan dat jij mee gaat. Het zou eerder wat vreemd zijn als ze niet zouden aannemen dat jij ook gewoon mee gaat. Je hoort tenslotte bij de familie.
Bespreek het eens zou ik zeggen, en geef aan wat je bezwaren zijn. Misschien zou je er ook eens met je moeder over kunnen praten.
Ik begrijp wel dat je haar niet alleen wil laten. Aan de andere kant begrijp ik ook wel weer dat je vriend die reis niet wil afzeggen om die reden. Hij gaat liever met zijn familie naar een ver tropisch oord dan de kerst bij zijn schoonmoeder door te brengen. Zou ik ook vinden in zijn plaats. En eerlijk gezegd zou ik ook zo meegaan met zo'n reisje, zeker als het gezellig is. De band met je familie staat of valt echt niet met het al dan niet aanwezig zijn met kerst.
Maar aangezien het voor jou anders voelt, zal je er toch iets mee moeten. Is het niet mogelijk om je moeder gewoon gezellig mee te nemen? Is misschien voor haar ook wel leuk. Desnoods betalen jullie voor haar of zo?
Ik vind het niet stom, als je echt niet wil dan wil je niet. Maar ik vind het van je schoonouders eerlijk gezegd ook niet raar dat ze zo'n vakantie plannen en dat ze er vanuit gaan dat jij mee gaat. Het zou eerder wat vreemd zijn als ze niet zouden aannemen dat jij ook gewoon mee gaat. Je hoort tenslotte bij de familie.
Bespreek het eens zou ik zeggen, en geef aan wat je bezwaren zijn. Misschien zou je er ook eens met je moeder over kunnen praten.
Ik begrijp wel dat je haar niet alleen wil laten. Aan de andere kant begrijp ik ook wel weer dat je vriend die reis niet wil afzeggen om die reden. Hij gaat liever met zijn familie naar een ver tropisch oord dan de kerst bij zijn schoonmoeder door te brengen. Zou ik ook vinden in zijn plaats. En eerlijk gezegd zou ik ook zo meegaan met zo'n reisje, zeker als het gezellig is. De band met je familie staat of valt echt niet met het al dan niet aanwezig zijn met kerst.
Maar aangezien het voor jou anders voelt, zal je er toch iets mee moeten. Is het niet mogelijk om je moeder gewoon gezellig mee te nemen? Is misschien voor haar ook wel leuk. Desnoods betalen jullie voor haar of zo?
dinsdag 30 december 2008 om 15:37
Mijn vriend woont niet meer thuis (zoals iemand hier dacht), we wonen al 10 jaar samen. Mijn moeder mee is geen optie, want mijn schoonmoeder is nogal jaloers aangelegd. Mijn moeder ziet er goed uit, is spontaan en kan goed overweg met mijn schoonvader. Dus dat wordt ´m niet. Maar dat kan ik ook niet verwachten, want zij betalen. Dat zou een beetje een vreemde situatie worden.
dinsdag 30 december 2008 om 15:38
pffff wat een brutale opmerking!!! ("jammer voor je moeder"). Alleen daarom zou ik er al geen zin meer in hebben!
En verder denk ik gewoon eerlijk en rustig zeggen in een gesprek met zn vieren (ouders, vriend en jij, de rest heeft er nl niks mee te maken). Zeggen dat je het altijd reuze gezellig vind (...ughe...) maar dat je besloten hebt dat je je moeder niet alleen laat zitten met de kerstdagen (het zou beter zijn als je kon zeggen dat JULLIE besloten hebben je moeder niet alleen te laten, maar ja). En dan zie je wel hoe ze reageren. Misschien komen ze zelf wel met een alternatief of compromis. Het lijkt mij toch sterk dat er een echte ruzie van komt?
En verder denk ik gewoon eerlijk en rustig zeggen in een gesprek met zn vieren (ouders, vriend en jij, de rest heeft er nl niks mee te maken). Zeggen dat je het altijd reuze gezellig vind (...ughe...) maar dat je besloten hebt dat je je moeder niet alleen laat zitten met de kerstdagen (het zou beter zijn als je kon zeggen dat JULLIE besloten hebben je moeder niet alleen te laten, maar ja). En dan zie je wel hoe ze reageren. Misschien komen ze zelf wel met een alternatief of compromis. Het lijkt mij toch sterk dat er een echte ruzie van komt?
dinsdag 30 december 2008 om 15:40
Sorry, ik vind een verre reis die betaald wordt door mijn schoonouders ook wel leuk. Maar als mensen voor mij alles gaan bepalen wanneer, waar,en hoe lang we weg gaan dan heb ik zoiets van SORRY mag ik ook beslissen! Ik neem aan dat het goed bedoeld is van haar schoonouders en daar is niks mis mee, maar je kan niet van iemand verwachten haar moeder alleen te laten met kerst en ook nog verplicht 2 weken vrij te nemen. Volgens mij bespreek je zulke dingen eerst met elkaar of zie ik dit nou helemaal verkeerd?