KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Zo, ik heb alles achter de rug en zou in principe meteen kunnen beginnen als ik via Cryos bestel of uit de C map bestel. Tot mijn verbazing staan daar ook 2 blanke donoren in. Best wel raar dat ik gewoon over een half jaar zwanger zou kunnen zijn, echt onwerkelijk! Ik heb trouwens een email adres aangemaakt zodat degene die een keertje willen afspreken mij daarop kunnen mailen. Dan kunnen we bv een datumprikker aanmaken, lijkt mij leuk om irl met elkaar te praten. Ik werk trouwens ook onregelmatig. Ik wil/moet ook minstens 3 dagen gaan werken maar ik moet nog uitrekenen wat het beste is kwa belastingvoordeel. Misschien iemand inschakelen die daar heel veel verstand van heeft. Ik kan verder ook ouderschapsverlof opnemen. Eerste periode 2? maanden geloof ik 75% doorbetaald. Dat is wel fijn. Je kan het dan in 1 x achter elkaar opnemen of verspreid.

het email adres waar degene die een keer willen afspreken op kunnen mailen is: abrikozenpitje@gmail.com

com
quote:MitakuyeOyasin schreef op 02 november 2016 @ 20:12:

@ stjerna, haha groot gelijk. Mitakuye Oyasin betekent "Aan al mijn verwanten" in het Lakota (Indiaans). Vond het wel toepasselijk om hier met gelijkgestemden te gaan schrijven onder die naam. .Mooi, die betekenis!
quote:BiebkeBrabant schreef op 04 november 2016 @ 11:36:

Hier deze keer helaas te vroeg om pregnyl te mogen spuiten dus zondag terug voor nog een echo. Hopelijk is m'n eitje dan genoeg gegroeid.

Zet hem op ei!Hoe is het gegaan biebke?
Ow ik zie nu pas je reactie Biebke. Een traag ei dus. Inderdaad super fijn dat ze het zo in de gaten houden. Het blijkt toch best lastig eieren op te sporen....

Ik zit weer op het wachtbankje, maar twijfel ook wel of ik mijn ei nu goed had gevonden. Komende maand echt temperaturen. Had ik me al veel langer voorgenomen, maar ik ben daar wat vergeetachtig voor.
En welkom Zara, leuk dat jij al op korte termijn wil beginnen met ZI. Ik doe ook ZI, omdat ik co-ouderschap met een homostel ga doen (als ik zwanger word natuurlijk)

En Senso, fijn dat je ze in ieder geval nu snel weer ziet. Hopelijk zijn zij ook nog steeds enthousiast over jou. Spannend zo hè.
Hoi dames,

Weer even geleden dat ik reageerde. Wat wordt er veel geschreven, leuk hoor.

Minder leuk is het nieuws van Rosings..wat weer jammer zeg. Hoe ben je eronder? Kun je je opladen voor een volgende poging? Zijn er nog cryo's over? voor jou..

Welkom voor de nieuwe dames, leuk dat jullie ook mee schrijven. Ik zou het leuk vinden om de tabellen bij te werken met de meest recente stand van zaken. Ik merk dat ik nog wel 's pagina's terug moet lezen om erachter te komen wie in welke fase (in welke kliniek) met welke procedure bezig is. Op zich heb ik er wel wat handigheid in, dus als je je gegevens door geeft, wil ik het wel voor je toevoegen. Zelf doen mag uiteraard ook!

@becauseimhappy: gefeliciteerd! Klopt het dat je best snel weer zwanger bent? Leuk om nog 's te lezen hoe je het nu ervaart, deze tweede zwangerschap.

@Mita: wat een verhaal met eerst het traject beginnen met je vriendin en dan nu zelf verder. Zal ook even een hele omschakeling geweest zijn om je toekomstbeeld bij te stellen, maar zoals je schrijft is dat al goed gelukt. Voor mij geldt wat nausicaa ook zegt: het ideaalplaatje als ik het voor het zeggen had blijft voor mij ook met een partner een kind krijgen en het samen opvoeden. Ik heb van dichtbij het alternatief van BAM gezien en dat is een heel belangrijk voorbeeld voor mij geweest in het, zoals hier ook gezegd wordt, ontwikkelen van het beeld van mij als moeder. Er is nu wel een man in mijn leven sinds enige tijd en hij weet van mijn plannen. Dat lijkt op dit moment geen probleem te zijn. Hij heeft overigens zelf kinderen.

V.w.b. de vraag hoeveel je van plan bent te gaan werken als er eenmaal een kind is, denk ik nu nog niet aan een wijziging van contracturen. Ik heb een contract van 36 uur. Ik heb wel de mogelijkheid om deels doorbetaald ouderschapsverlof op te nemen. Dat ga ik dan 1 dag per week opnemen en als dat op is, denk ik wel over 4 dagen p/w te gaan werken, dus terug naar 32 uur.

Misschien kan het wel met minder, maar dat weet ik nu nog niet. Ik vind werken ook leuk, ik vind wat meer financiële ruimte fijn, aan de andere kant ligt het ook aan hoe het gaat met kinderopvang, combinatie kind-werk etc.

Ik ben sinds een paar dagen begonnen met hormooninjecties om de follikel(s) te stimuleren om te groeien/rijpen. Stelt niet veel voor, ik heb een pen gekregen waar een patroon ingaat en waarop je dan elke dag de dosering kan instellen en in je buikplooi kan spuiten. Niet pijnlijk. Af en toe hou ik er een klein blauw plekje aan over. Geen last van andere bijwerkingen, maar gezien de lage dosering lijkt me dat ook niet heel waarschijnlijk. Eind deze week echo om te kijken hoe ze (niet teveel hoop ik) groeien.
Hoi Safron,

Het gaat wel ok. Het is wel lastiger als je weet dat er echt al een klompje in je buik is geweest, bij de ZI's wist ik natuurlijk niet eens of het wel raak was.

Maar het gaat wel, ik ben het inmiddels wel een soort van gewend... vind het vervelender om te dealen met moeder/vrienden die voor mij beteuterd zijn, dat ik het gevoel heb hun te troosten. ofzo.

Jaaaaa.... deze ronde 2 in de vriezer! dat is wel super fijn!
Hoi Safron,

Het gaat wel ok. Het is wel lastiger als je weet dat er echt al een klompje in je buik is geweest, bij de ZI's wist ik natuurlijk niet eens of het wel raak was.

Maar het gaat wel, ik ben het inmiddels wel een soort van gewend... vind het vervelender om te dealen met moeder/vrienden die voor mij beteuterd zijn, dat ik het gevoel heb hun te troosten. ofzo.

Jaaaaa.... deze ronde 2 in de vriezer! dat is wel super fijn!
Rosings en succes met de volgende ronde!

Spannend, Safron! Fijn dat injecteren mee valt.

Ik wil wel in de tabel. Heb zelf geen computer, dus als je het wil doen is heel fijn.

Stjerna83, 33, ZI / co-ouderschap homokoppel, start: okt '16 NOD: 15 nov
quote:Stjerna83 schreef op 08 november 2016 @ 07:13:

Ik wil wel in de tabel. Heb zelf geen computer, dus als je het wil doen is heel fijn.

Stjerna83, 33, ZI / co-ouderschap homokoppel, start: okt '16 NOD: 15 novIk heb je toegevoegd!
Hoi allemaal, het is alweer een tijdje geleden dat ik mee schreef, maar zat vooral in een wachtende periode en druk met een verhuizing. Veel gemist hier en al weer aardig bijgelegen! Welkom voor alle nieuwe schrijvers. En rosings, vervelend dat het weer niet gelukt is. Ik zal weer duimen voor de volgende keer!

Ik mag vanaf dit weekend testen en zal ik mijn eerste iui hebben bij een positieve test. Nu komt het eindelijk dichtbij na al die tijd wachten.

@saffronskies wil je mij een tabelletje opschuiven? Linnie_1983, 33jaar, UMC, start iui november 2016.

Dank je wel alvast!
Goedemiddag allemaal,

Na alles gelezen te hebben vind ik het tijd om ook mee te schrijven. Ik heb besloten ook voor het Bam schap te gaan! Gekozen voor het Reinier de Graaf gasthuis Voorburg. Na 5 maanden op de lijst te hebben gestaan mocht ik plots op intake! Pas geleden heb ik dus de intake gehad en ben inmiddels ook bij de psycholoog geweest. Als het meezit misschien wel starten in februari!

Ik wil ook wel in de tabel:

Innerpeace 35 jaar, Reinier de Graaf, start februari 2017?
Voor de tabel!

Sensotouch, 28 jaar, UMC utrecht sinds augustus wachtlijst en orientatie co-ouderschap.
Voor de tabel!

Sensotouch, 28 jaar, UMC utrecht sinds augustus wachtlijst en orientatie co-ouderschap.
Leuk al die nieuwe dames! Lijkt me fijn als we dadelijk met een aantal ongeveer tegelijkertijd starten, dan kun je echt dingen delen.

Vandaag een mail gemaakt naar de Academie van de opleiding om te informeren naar de consequenties van een evt zwangerschap tijdens de opleiding. Ben benieuwd.

Oh, en een afspraak gemaakt voor bij de huisarts ivm een nieuwe verwijzing. In de vorige verwijzing werd gesproken over lesbische relatie en omdat ik het nu alleen ga doen heb ik een nieuwe verwijzing nodig. Toch best een beetje spannend...

Voor de tabel:

Mitakuye Oyasin, 32, NijGeertgen, start 1e kwartaal 2017
MitakuyeOyasin wat spannend het gaat bijna gebeuren. Ik heb tot nu toe alleen maar fijne ervaringen met Nij Geertgen dus ik ben benieuwd hoe jij het allemaal gaat ervaren daar.

Voor in de tabel:

BiebkeBrabant, 39, Nij geertgen, tweede poging IUI
Dames, ik heb de tabel aangepast.

Leuk, Innerpeace, dat je naar RdG gaat. Ik heb daar ook een intake gesprek gehad. Ik vond het daar een fijn gesprek.
wat grappig SaffronSkies. Ik vond het ook een erg prettig gesprek. ook het gesprek van de psycholoog was prettig en zij gaf direct al aan dat het een positief advies werd. Ik ga er dus vanuit dat ik door mag. Waarom ben jij dan uiteindelijk bij Isala terecht gekomen?

Wat ik mij afvraag. Ik lees overal dat een donormatch wel even duurt. Waar ligt dat aan? Het lijkt mij dat je een database hebt en daar aan de hand van voorkeuren een match uit kan laten rollen? Of klinkt dit wel erg makkelijk?
Ik had op 2 paarden gewed: Zwolle en Voorburg. Wachtlijst in Zwolle is een jaar na intake en in Voorburg zou je vrij snel na screening (psych, cyclus analyse) kunnen beginnen, maar duurde het langer voor je voor een intake kon komen.

In Zwolle kwamen ze na intake er al snel achter dat ik o.a. tragere schildklier heb en nog wat zaken. Dus daar werd e.e.a. opgestart.

In Voorburg kon ik in augustus voor intake, maar het hele traject zou dan van vooraf aan beginnen ondanks wat men al wist in Zwolle. Dat zou voor mij best nog wat tijd kosten. Ondertussen had ik al gekozen om eerst mbv sperma van Cryos te starten en evt. later over te stappen naar donorbank Zwolle als ik aan de beurt zou zijn.

Heel even gedacht om 2 trajecten te starten, maar dat zou zorgverzekeraar niet vergoeden.

Ik blijf dus in Zwolle onder behandeling.
ok duidelijk! Ik heb mij naart Voorburg ook ingeschreven bij het AMC, waarvan ik in december een intake heb (heb een email ontvangen). Maar zodra ik binnenkort definitief ja heb van de gynaecoloog zal ik die afzeggen. Dus ook op twee paarden gewed ;).
Dank je Biebke, ik heb vorig jaar toen ik met m'n ex in het traject zat ook enkel fijne ervaringen gehad met NijGeertgen. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat het goed komt.

Hoe is het met je ei?? Al bijna groot genoeg?

Klopt Safron, het was even een flinke domper vorig jaar. Mijn ideaalplaatje is ook nog steeds in een gezin, maar ik laat voor nu de volgorde even los. Merk dat dat me veel rust geeft.
Voor de tabel

becauseimhappy start augustus 2016, zwanger uitgerekend juni 2017 tweede kindje
Weet iemand of pregnyl spuiten meer kans geeft op een meerlingen zwangerschap?
ik heb je gegevens toegevoegd, becauseiamhappy

V.w.b. Pregnyl en grotere kans op meerlingenzwangerschap: ja, die kans is iets vergroot.
Welkom nieuwe dames!! Leuk om te zien dat het forum steeds meer begint te leven en het steeds drukker wordt..

@beach..

Voor zover ik weet geeft pregnyl geen verhoogde kans op een meerlingzwangerschap, het doel van pregnyl is puur het laten springen van je eitje..

Andere hormonen zoals chlomid stimuleren je eigroei, dan heb je wel kans dat er meerdere eitjes groeien en dus een verhoogde kans op een meerlingzwangerschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven