Partner en werk

09-11-2016 18:37 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ben ik 17 weken zwanger van ons eerste kindje. Rondom 13 weken hebben wij het verteld aan familie en vrienden. Nog niet alle vrienden weten het, want we willen het graag persoonlijk vertellen en niet via de app. Ik ben een echte planner, dus ik regel voornamelijk alle bezoekjes om het te vertellen. Vriend heeft/had er niet zo'n haast mee. Zo heeft hij het nog niet verteld op zijn werk. En dat irriteert me eigenlijk heel erg. Hij wacht een goed moment af maar dat is nog niet gekomen. Deze week had hij verwacht dat er een goed moment zou zijn, maar dat viel op het laatste moment tegen (er waren onverwachts nauwelijks collega's). Status: Na 17 weken weet nog niemand het van zijn werk. Ik vind dat lastig, vervelend en jammer. Ik vond het zo'n mooi moment om te delen en blijkbaar voelt hij dat niet zo......Ook wil hij op werk waarschijnlijk 4 dagen gaan werken. Dat moet hij ook gaan bespreken. Inmiddels vraag ik er wel 3x per week naar, maar hij wordt nu geirriteerd. Hij gaat het vertellen, maar op zijn manier en moment.

Wanneer heeft jullie partner het gedeeld met werk?

Wanneer vertelde jouw vriend dat je zwanger bent op werk?

Totaal aantal stemmen: 79

Na de positieve test (6%)
Tussen de 4 en 10 weken (11%)
Tussen de 10 en 12 weken (19%)
Tussen de 12 en 16 weken (24%)
Tussen de 16 en 20 weken (11%)
Na 20 weken (28%)
Mannen vinden zwanger zijn nou eenmaal niet erg boeiend. Ze merken er ook weinig van he... een kind, daar kunnen ze wat mee en dan het liefst nog 1 dat loopt en praat.

Vul niet zo veel in voor hem joh! Zo'n big deal is het voor zijn collega's niet dat jij zwanger bent. En zwanger ben je trouwens nog wel even
quote:lilalinda schreef op 09 november 2016 @ 18:46:

Jij regelt 'bezoekjes om het te vertellen', mijn man is nu ineens zo blij met mij!!

Thanx
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Wat heeft het voor consequentie als hij niet terugkan naar 4 dagen? Voor mij betekende het dat mijn hoeveelheid werkuren na de bevalling afhingen van hoeveel hij ging werken. Ik wou dus ook graag dat hij het op tijd besprak, zodat ik het ook weer op mijn werk af kon stemmen.
Wake up call: de wereld draait niet om jouw zwangerschap. Ook al voelt dat soms wel zo, maar dat komt door je hormonen lieverd.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:EvyBlissy schreef op 09 november 2016 @ 19:31:

Wake up call: de wereld draait niet om jouw zwangerschap. Ook al voelt dat soms wel zo, maar dat komt door je hormonen lieverd.En dit ook. Het interesseert niemand, behalve je ouders, echt veel. Tuurlijk, leuk hoor gefeliciteerd.., maar dan gaat iedereen weer over op de orde van de dag.

Wake up call: de wereld draait niet om jouw zwangerschap. Ook al voelt dat soms wel zo, maar dat komt door je hormonen lieverd.Dit!
met 6 weken zwangerschap.
Niet om lullig te doen, maar het boeit die collega's van je man echt geen bal hoor.

Het is gewone mededeling.

Hij heeft nog 23 weken om iets te regelen, dat is een half jaar!! Geen wonder dat hij geërgerd raakt door dat gedram om niks.
quote:Krabbin schreef op 09 november 2016 @ 19:30:

Wat heeft het voor consequentie als hij niet terugkan naar 4 dagen? Voor mij betekende het dat mijn hoeveelheid werkuren na de bevalling afhingen van hoeveel hij ging werken. Ik wou dus ook graag dat hij het op tijd besprak, zodat ik het ook weer op mijn werk af kon stemmen.Baas moet van goeie huize komen om deeltijdwerk te weigeren hoor
quote:lilalinda schreef op 09 november 2016 @ 19:45:

[...]

Baas moet van goeie huize komen om deeltijdwerk te weigeren hoor

Hier fnuikt het toch echt elke mogelijke vorm om de komende 10 à 15 jaar nog hogerop te raken.

Zelfs als het tijdelijk is ... wie weet hoeveel kinderen wil je en hoe vaak je dus ouderschaps neemt.

Het is best bespreekbaar, maar je weet op voorhand welke consequenties eraan vast hangen.

Bovendien wordt er zelden iemand extra aangenomen voor die 1/5de. In sé doe je dus meestal gewoon je voltijdse job op 4 dagen.

Met de logica bovendien dat je wel je dag wisselt als er die week een belangrijke vergadering is (gemiddeld zowat elke 3 à 4 weken).
quote:Principe-Prinses schreef op 09 november 2016 @ 19:37:

[...]

En dit ook. Het interesseert niemand, behalve je ouders, echt veel. Tuurlijk, leuk hoor gefeliciteerd.., maar dan gaat iedereen weer over op de orde van de dag.

Laatst was er ook al zo'n topic.... De TO in kwestie was gekwetst omdat en van de collega's haar niet speciaal een handje was komen geven met felicitaties na de zwangerschapsaankondiging.

Echt, serieus.... sommige mensen interesseert het echt geen ene moer, en dat is hun goed recht.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:slekire schreef op 09 november 2016 @ 18:58:

Hahaha, dit soort ideeen had ik ook van te voren....en toen kwakte mijn zus het op Facebook direct nadat we het aan mijn ouders hadden verteld.

Ik heb alleen nog maar hoeven bevestigen in de dagen daarna.

Sjongejonge zeg, hier zou ik echt woest om worden. Ik licht mijn vrienden graag persoonlijk in, na mijn ouders en zou dit echt niet kunnen waarderen als mijn zus het even wereldkundig gaat maken.

En TO, alsjeblieft. Niet zo hysterisch hoor. Hij verteld het vanzelf. Op zijn moment, niet de jouwe. Een kindje krijgen is heel bijzonder. Voor jullie. Ze rollen de rode loper niet voor je uit omdat jij zwanger bent hoor.
quote:Mietrot schreef op 09 november 2016 @ 19:50:

[...]

Hier fnuikt het toch echt elke mogelijke vorm om de komende 10 à 15 jaar nog hogerop te raken.

Zelfs als het tijdelijk is ... wie weet hoeveel kinderen wil je en hoe vaak je dus ouderschaps neemt.

Het is best bespreekbaar, maar je weet op voorhand welke consequenties eraan vast hangen.

Bovendien wordt er zelden iemand extra aangenomen voor die 1/5de. In sé doe je dus meestal gewoon je voltijdse job op 4 dagen.

Met de logica bovendien dat je wel je dag wisselt als er die week een belangrijke vergadering is (gemiddeld zowat elke 3 à 4 weken).Maar dat heeft niks te maken met TO's "angst" dat haar man geen 4 dagen kan werken als ie niet snel vertelt dat ze zwanger is.
quote:Principe-Prinses schreef op 09 november 2016 @ 19:37:

[...]

En dit ook. Het interesseert niemand, behalve je ouders, echt veel. Tuurlijk, leuk hoor gefeliciteerd.., maar dan gaat iedereen weer over op de orde van de dag.precies, dat is eerlijk gezegd wel waar. Zie de laatste tijd steeds meer collegas die hun zwangerschap in een vergadering aankondigen. Vind ik niet zo nodig. Als het een man was die publiekelijk de zwangerschap van zijn vrouw aan zou kondigen zou ik dat echt overdreven vinden. Gewoon een op een, op zijn eigen moment

[...]

Met de logica bovendien dat je wel je dag wisselt als er die week een belangrijke vergadering is (gemiddeld zowat elke 3 à 4 weken).Ik ben toch echt wel hogerop geraakt ondanks ouderschapsverlof uren.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Na de positieve test. Maar ik ben zwanger via IVF dus ze vonden het allemaal loeispannend

Ik heb zo ongeveer iedereen geappt dat ik zwanger ben. Zelfs al had ik op bezoek gewild, daar was ik veel te misselijk voor. Was allang blij als ik naar werk was geweest. En we werken allebei full time en onze vrienden ook, dus dat was nogal een kluif geweest om het iedereen te vertellen. En dan horen veel mensen het ook nog via-via. Hoewel mijn moeder, zusje en beste vriendinnen mijn zwangerschap heel bijzonder vinden, geloof ik niet dat het anderen nou enorm veel boeit.
Ik heb echt geen idee wanneer mijn man het verteld heeft.

Ik hoop voor hem dat ik minder hysterisch was. Relax en laat die man!

En oh ja... Waarom is jullie kind meer gewenst dan een kind van iemand anders?

Wake up call: de wereld draait niet om jouw zwangerschap. Ook al voelt dat soms wel zo, maar dat komt door je hormonen lieverd.Het is niet eens zozeer hormonen denk ik. Ik word zelf gek van hoeveel ik aan mijn zwangerschap denk ik ben er gewoon heel erg veel mee bezig, niet omdat ik het wil ofzo, maar moet er gewoon steeds aan denken. Dat zullen wel de hormonen zijn, die je voorbereiden op wat er komen gaat ofzo, maar dat je vervolgens denkt dat anderen net zo geobsedeerd zijn met wat er in je lijf gebeurt als jij, dat zijn geen hormonen volgens mij. Dat is meer gewoon een misvatting over hoe belangrijk jijzelf bent in andermans leven
quote:sophia19855 schreef op 09 november 2016 @ 19:04:

@ iedereen: Bedankt voor de lieve reacties tot nu toe. Misschien draaf ik door in mijn zwangerschapshysterie. Dit kindje is alleen zo gewenst, dat ik het heel belangrijk vind....

We vertellen het uiteraard niet iedereen persoonlijk, maar echt goede vrienden wel! Dat vind ik niet leuk om op de app te gooien.

Ik kan niet teveel uitwijden maar ik stoor me eraan omdat:

- ik het idee krijg dat hij het niet belangrijk vindt om te delen (slaat vast nergens op....)

- hij op zijn werk veel moeten regelen als hij 4 dagen wil werken.

- ik binnenkort langs ga op zijn werk en ik vind het dan vervelend dat ik er niks over kan zeggen...Bij de meeste mensen is het kindje heel erg gewenst hoor. Ik geloof niet dat het kindje in mijn buik nog gewenster kan zijn dan het is en ik denk dat iedereen die zwanger is dat zo voelt.
quote:lux. schreef op 09 november 2016 @ 20:47:

[...]

Het is niet eens zozeer hormonen denk ik. Ik word zelf gek van hoeveel ik aan mijn zwangerschap denk ik ben er gewoon heel erg veel mee bezig, niet omdat ik het wil ofzo, maar moet er gewoon steeds aan denken. Dat zullen wel de hormonen zijn, die je voorbereiden op wat er komen gaat ofzo, maar dat je vervolgens denkt dat anderen net zo geobsedeerd zijn met wat er in je lijf gebeurt als jij, dat zijn geen hormonen volgens mij. Dat is meer gewoon een misvatting over hoe belangrijk jijzelf bent in andermans leven

Ja, mijn man heeft vorige week ook verteld dat JIJ zwanger bent Lux.

We hadden er echt een 'momentje' van gemaakt. Koffieautomaat versierd met roze/blauwe vlaggetjes. En toen op vrijdagmiddag iedereen bij elkaar geroepen.

Mijn man ging op eens stoel staan en zei: Lux, het forumvriendinnetje van mijn vrouw is zwanger.

Nou niemand hield het droog kan ik je vertellen.

[...]

Met de logica bovendien dat je wel je dag wisselt als er die week een belangrijke vergadering is (gemiddeld zowat elke 3 à 4 weken).Maar dat is niet waar TO mee zit
quote:lux. schreef op 09 november 2016 @ 20:47:

[...]

Het is niet eens zozeer hormonen denk ik. Ik word zelf gek van hoeveel ik aan mijn zwangerschap denk ik ben er gewoon heel erg veel mee bezig, niet omdat ik het wil ofzo, maar moet er gewoon steeds aan denken. Dat zullen wel de hormonen zijn, die je voorbereiden op wat er komen gaat ofzo, maar dat je vervolgens denkt dat anderen net zo geobsedeerd zijn met wat er in je lijf gebeurt als jij, dat zijn geen hormonen volgens mij. Dat is meer gewoon een misvatting over hoe belangrijk jijzelf bent in andermans leven

Ik herken het lux. Ik heb het gelukkig weten te beperken tot man en familie. Maar sta op met mijn zwangerschap en ga er mee naar bed. En als ik er eenmaal over begonnen ben met praten kan ik ook heel moeilijk stoppen.

'Het is zo gewenst' vind ik altijd zo'n nietszeggend iets. Wij zijn bijna 2 jaar bezig geweest met zwanger worden en uiteindelijk is het gelukt met ICSI. Maar dat maakt mijn zwangerschap niet meer gewenst dan van iemand die bij de eerste poging zwanger raakte.

Nu ben ik niet zwanger van een wonder, maar mijn zwangerschap vind ik wél een wonder. Maar ik ben vast niet de enige zwangere die dat vind van haar zwangerschap.
quote:EvyBlissy schreef op 09 november 2016 @ 20:52:

[...]

We hadden er echt een 'momentje' van gemaakt. Koffieautomaat versierd met roze/blauwe vlaggetjes. En toen op vrijdagmiddag iedereen bij elkaar geroepen.

Mijn man ging op eens stoel staan en zei: Lux, het forumvriendinnetje van mijn vrouw is zwanger.

Nou niemand hield het droog kan ik je vertellen.Aaaahh wat lief van jullie toppers nou mijn hormoontjes houden het ook niet bij zoveel liefde hoor
quote:EvyBlissy schreef op 09 november 2016 @ 20:52:

[...]

Nou niemand hield het droog kan ik je vertellen.
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:lilalinda schreef op 09 november 2016 @ 20:52:

[...]

Maar dat is niet waar TO mee zitKan best zijn dat dat één van de redenen is waar man mee zit en waarom hij nog niet direct vertelt en gelijk ouderschapsverlof aanvraagt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven