Geld & Recht alle pijlers

Fiets tegen raam

10-11-2016 20:13 279 berichten
Hallo dames en heren, ik lees al een tijd mee en heb toch maar besloten zelf een account aan te maken.

Het zit zo:

We wonen in rijtjes huis waar het raam direct aan de stoep vast zit. Nu zet er een man telkens zijn fiets tégen het raam aan. We hebben al meerdere keren gevraagd of hij dit niet wilde doen aangezien de kans dat de ruit kapot gaat aanzienlijke vergroot word. We hebben geprobeerd dit aan hem uit te leggen maar hij wuifte dit weg. Hij blijft ook telkens zijn fiets tegen het raam aan zetten. Als hij zijn fiets nou op de standaard zou zetten voor het raam, was het geen enkel probleem geweest.

Nu net kwam hij zijn fiets weer ophalen en we hoorde dat hij de fiest echt 4x tegen het raam liet vallen voordat hij hem echt oppakte en ermee weg liep. Ik dacht eerst dat er iemand aanklopte en mijn vriend ging dus naar de deur toe. Bleek het weer die man te zijn!

Mijn vraag nu is, in welk recht sta ik, om die man te vragen om hem niet tegen het raam te zetten maar ervoor?

Het gaat mij puur om het fysieke contact, niet dat er een fiets staat.
quote:Xervy schreef op 10 november 2016 @ 20:28:

Wat punaises op de grond... oeps
Alle reacties Link kopieren
ik zou bij de action een slot van een euro halen de fiets op slot aan een lantaarnpaal zetten..de sleutels zou ik in de put gooien.
quote:Nouschi schreef op 10 november 2016 @ 20:26:

Artikel 5:12 Stallen van (brom)fietsen

Het is verboden op of aan de weg een fiets of een bromfiets te plaatsen of te laten staan: tegen een raam, een raamkozijn, een deur, de gevel van een gebouw dan wel in de ingang van een portiek, tegen dan wel bij een parkeermeter, tegen een op of aan een weg geplaatst monument, beeldhouwwerk of ander ter verfraaiing van het stadsschoon aangebracht werk, indien:

a. dit in strijd is met de uitdrukkelijk verklaarde wil van de gebruiker van dat gebouw, dat portiek, dat monument of werk;Dank je! Goed om te weten, misschien als ik het hem zo nog een keer uitleg met deze info erbij dat hij het wel snapt.
Ik zou zijn band leeg laten lopen.
zet je eigen fiets of brommer ervoor
quote:dianavankrimpen schreef op 10 november 2016 @ 20:26:

[...]

Met een beetje pech kom je net de wijkagent tegen en krijg je een boete wegens het ontvreemden van een fiets die niet van jou is. 10 meter verslepen is nog uit te leggen, 100 meter wat minder.Daar ben ik dus ook wel een beetje bang voor. Dan is het opeens mijn fout en mijn probleem.
Geveltuintje aanleggen?

Iets met glasscherven op de grond?

Een emmer water of verf er overheen en dan oeps, sorry zeggen?

Een tijdje terug was er een experiment op tv waarbij een cirkel om een geparkeerde fiets weed getekend. Hierdoor werd hij minder snel gestolen, een psychologisch effect.

Misschien werkt dit andersom ook wel. Schilder een kruis op de stoep voor je raam. Misschien helpt het wel.

En anders toch die glasscherven.
Ik moet helemaal niks!
quote:whitewolves schreef op 10 november 2016 @ 20:29:

[...]

Dank je! Goed om te weten, misschien als ik het hem zo nog een keer uitleg met deze info erbij dat hij het wel snapt.Ja daag, je bent schappelijk genoeg geweest. Hij heeft zijn kans gehad en dit soort hufterig gedrag verdient gewoon een bon. Afspraak maken met de BOA's dat ze even langs komen zodra de fiets er weer staat
quote:S-Meds schreef op 10 november 2016 @ 20:30:

zet je eigen fiets of brommer ervoorJa en dan eraan vast ketenen.
Hier presteren mensen het best vaak om hun fiets tegen de deur aan te zetten. Trap ze nu echt gewoon om. Als ik de deur uit wil moet ik niet over een fiets heen hoeven klimmen.

Jaaa zeg maar hij staat er maar éven was eens een reactie Tja, ik wil éven mijn deur uit ja.

Ook wel eens de reactie gehad Goh, wist niet dat hier mensen woonden....eh bel, naambordje...hoezo zou hier niemand wonen dan? Echt.....
quote:dianavankrimpen schreef op 10 november 2016 @ 20:26:

[...]

Met een beetje pech kom je net de wijkagent tegen en krijg je een boete wegens het ontvreemden van een fiets die niet van jou is. 10 meter verslepen is nog uit te leggen, 100 meter wat minder.

In het uitermate onwaarschijnlijke geval dat er én een wijkagent aangesteld is én deze niet achter z'n bureau zit én deze stomtoevallig op het juiste moment op de juiste plek is én deze wijkagent geen wijkagent maar een dienstklopper is zou ik de boete laten voorkomen. Gewoon, omdat ik dat nodig zou vinden.

De korte versie: zo wil ik niet leven.
quote:clowntjemeteenrodeneusje schreef op 10 november 2016 @ 20:29:

ik zou bij de action een slot van een euro halen de fiets op slot aan een lantaarnpaal zetten..de sleutels zou ik in de put gooien.Dit maar dan met een echt stevig slot.
quote:clowntjemeteenrodeneusje schreef op 10 november 2016 @ 20:29:

ik zou bij de action een slot van ee Dn euro halen de fiets op slot aan een lantaarnpaal zetten..de sleutels zou ik in de put gooien.Oei das ook een leuke. Of de sleutels te koop aanbieden voor 50 euro, das minder dan 'm los laten maken.
quote:whitewolves schreef op 10 november 2016 @ 20:30:

[...]

Daar ben ik dus ook wel een beetje bang voor. Dan is het opeens mijn fout en mijn probleem.Maak een border. Simpel en dat zal ws wel helpen. Even de gemeente en of de wbv bellen misschien maar een rij tegels er uit halen zal toch geen probleem zijn.
Gewoon dat Action slot aan zijn wiel maken en sleutel weggooien. Kan 'ie niet weg. De eikel.
Ik zou de fiets een paar straten verderop zetten en dat natuurlijk ook niet zeggen en een bordje plaatsen met verboden om fietsen te plaatsen.
Een witte wolf lenen die heel vals bij de fiets staat te grommen als hij hem weer ophaalt Zoals op je avatar
Maar waar is hij dan op dat moment? Vlakbij want vorige keer zag hij dat jij de fiets wilde verzetten.

Uitzoeken waar hij is en de fiets voor de deur zetten.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Amand schreef op 10 november 2016 @ 20:32:

[...]

In het uitermate onwaarschijnlijke geval dat er én een wijkagent aangesteld is én deze niet achter z'n bureau zit én deze stomtoevallig op het juiste moment op de juiste plek is én deze wijkagent geen wijkagent maar een dienstklopper is zou ik de boete laten voorkomen. Gewoon, omdat ik dat nodig zou vinden.

De korte versie: zo wil ik niet leven.

Dat kan.

Maar in de wijk waar ik jaren geleden woonde liepen toezichthouders een paar keer in de week door de wijk omdat de wijk in korte tijd achteruit was gegaan. Ik weet niet of toezichthouders bevoegd zijn maar ik denk wel dat je een probleem kan krijgen als je daar met een fiets loopt die niet van jou is en de eigenaar dan TO misschien zelfs nog wel beschuldigt van stelen.
Fiets op slot tegen een paal aan en sleutel weggooien is ook een leuke. Of z'n achterband of voorband eraf halen. Dat trof ik een keer aan op het station. Sta je toch even raar te kijken
En gewoon een keer niet netjes zijn en zodra hij zijn fiets neer zet naar buiten lopen en zeggen dat je er klaar mee bent met zijn .... fiets tegen je raam en hij nu zijn fiets moet weg zetten en je niet meer wilt dat hij hem daar zet?

Of is dat te rigoureus?

Dan zou ik gewoon zelf er iets neer zetten; bloempotten ofzo
quote:Philae schreef op 10 november 2016 @ 20:41:

Fiets op slot tegen een paal aan en sleutel weggooien is ook een leuke. Of z'n achterband of voorband eraf halen. Dat trof ik een keer aan op het station. Sta je toch even raar te kijken

Zadel er af halen ! 'UP YOURS !

Sorry ik zie het allemaal al helemaal voor me.
Mag dat trouwens zomaar, tegels uit de stoep halen voor een klein tuintje? Het is niet een heel erg brede stoep, je kan er met z'n 3e naast elkaar lopen maximaal. Ik heb niet het idee dat het bij het huis hoort.
quote:Gatti schreef op 10 november 2016 @ 20:39:

Maar waar is hij dan op dat moment? Vlakbij want vorige keer zag hij dat jij de fiets wilde verzetten.

Uitzoeken waar hij is en de fiets voor de deur zetten.Hij is 3 huizen verderop, daar staan meestal al een hoop fietsen om heen maar nog plek zat voor zijn fiets als ik zelf zo kijk. Het is geen huisadres, het is een soort café.
quote:whitewolves schreef op 10 november 2016 @ 20:44:

Mag dat trouwens zomaar, tegels uit de stoep halen voor een klein tuintje? Het is niet een heel erg brede stoep, je kan er met z'n 3e naast elkaar lopen maximaal. Ik heb niet het idee dat het bij het huis hoort.Wat staat erover in je koopcontract? Anders gemeente of kadaster vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven