Geld & Recht alle pijlers

Fiets tegen raam

10-11-2016 20:13 279 berichten
Hallo dames en heren, ik lees al een tijd mee en heb toch maar besloten zelf een account aan te maken.

Het zit zo:

We wonen in rijtjes huis waar het raam direct aan de stoep vast zit. Nu zet er een man telkens zijn fiets tégen het raam aan. We hebben al meerdere keren gevraagd of hij dit niet wilde doen aangezien de kans dat de ruit kapot gaat aanzienlijke vergroot word. We hebben geprobeerd dit aan hem uit te leggen maar hij wuifte dit weg. Hij blijft ook telkens zijn fiets tegen het raam aan zetten. Als hij zijn fiets nou op de standaard zou zetten voor het raam, was het geen enkel probleem geweest.

Nu net kwam hij zijn fiets weer ophalen en we hoorde dat hij de fiest echt 4x tegen het raam liet vallen voordat hij hem echt oppakte en ermee weg liep. Ik dacht eerst dat er iemand aanklopte en mijn vriend ging dus naar de deur toe. Bleek het weer die man te zijn!

Mijn vraag nu is, in welk recht sta ik, om die man te vragen om hem niet tegen het raam te zetten maar ervoor?

Het gaat mij puur om het fysieke contact, niet dat er een fiets staat.
quote:lemoos2 schreef op 10 november 2016 @ 22:13:

[...]

Ik vond het nogal dom. Wat eerdere mensen al aangeven: zo'n gast weet wel waar je woont. Zus woonde toen in een studentenhuis, daarom durfde zij dat wel aan.Zet de waarschijnlijkheid van het moedwillig vernielen van iemands raam (of erger) nou eens af tegen het straffeloos verplaatsen van een fiets zonder deze te beschadigen, in de situatie dat de fiets-foutparkeerder fout zit en deze dat ook weet. Humor me.
Ik ben ook altijd erg onvriendelijk tegen huis-aan -huis verkopers.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zwager bellen, die klimt in een lantarebpaal en maakt de fiets op vijf meter hoogte vast met ducttape, sloten en touw.

Optillen en wegzetten. Stug blijven doen.

De politie erover bellen.

Met de eigenaar van het pand waar de eigenaar heengaat gaan praten.

Op slot zetten. Inbouwen met andere fietsen en die aan elkaar vastmaken. Je boterham met appelstroop op het zadel laten vallen. Je cola, biertje, limonadesiroop erop morsen.

Bordje aan de gevel maken gratis meenemen.

De zijkant van het stuur inpakken met bubbeltjesplastic, oude sokken, ductape. Eindigen met een rozesok.

Zet er een disneybel, disneyvlag en bloemetjesslingers aan.

Ik heb sinds een maand of wat nieuwe buren, elke dag om half twaalf rijden ze mijn oprit op om even te draaien, ook in de ochtend, midden in de nacht, maar dan niet op vaste tijden. Ik heb er een aantal keer iets van gezegd.

Ik ben een paar dagen geleden ingestapt en gezegd, hej jij bent niet degene die me zou ophalen.

Morgenochtend komen ze erachter dat in het donker achteruit andermans terrein opscheuren een heel slecht idee is. We hebben een sleuf gegraven, een halve meter breed, een halve meter diep. Onze auto staat drie straten verderop bij een bedrijf waar bewoners buiten kantoor mogen staan. En we gaan ze niet helpen. Ik hoop dat de achteras gewoon kats afbreekt. Voor de kosten om dat te repareren hadden ze best 20 jaar die 50 meter omrijden kunnen betalen.

Die sleuf gaat een blok beton in, waaraan zo'n optrekhekje vastgemaakt wordt. Deels hierom en deels omdat 'men' mijn oprit meent te mogen gebruiken naar eigen behoefte. Die oprit ligt in mijn voortuin. Als ze het weer doen trek ik de volgende keer dat hekje omhoog. Dan gaan ze maar lopen.

Dat hekje gaan we trouwens omhoogzetten als we zelf met de auto weggaan.
Krullenbol, dat is ook zwaar aso zeg van je buren! Snap dat soort mensen echt niet
Wow Petra!
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Volgens mij is het vrij simpel, meld nogmaals direct of via een briefje dat je niet wil dat die fiets daar staat. Mocht het toch nog gebeuren dan kan je een hoop leuke dingen bedenken om nog wat plezier uit deze situatie... Sloten, ophangen in de boom, aantal spaken doorknippen.

Persoonlijk had hij vrij snel in mijn schuur gestaan om de slijptol weer eens te testen, en dat ding in 10 stukken hebben geslepen voordat hij goed en wel 1 biertje achter zijn kiezen heeft.
quote:petra123456 schreef op 10 november 2016 @ 22:28:

Mijn zwager bellen, die klimt in een lantarebpaal en maakt de fiets op vijf meter hoogte vast met ducttape, sloten en touw.

Optillen en wegzetten. Stug blijven doen.

De politie erover bellen.

Met de eigenaar van het pand waar de eigenaar heengaat gaan praten.

Op slot zetten. Inbouwen met andere fietsen en die aan elkaar vastmaken. Je boterham met appelstroop op het zadel laten vallen. Je cola, biertje, limonadesiroop erop morsen.

Bordje aan de gevel maken gratis meenemen.

De zijkant van het stuur inpakken met bubbeltjesplastic, oude sokken, ductape. Eindigen met een rozesok.

Zet er een disneybel, disneyvlag en bloemetjesslingers aan.

Ik heb sinds een maand of wat nieuwe buren, elke dag om half twaalf rijden ze mijn oprit op om even te draaien, ook in de ochtend, midden in de nacht, maar dan niet op vaste tijden. Ik heb er een aantal keer iets van gezegd.

Ik ben een paar dagen geleden ingestapt en gezegd, hej jij bent niet degene die me zou ophalen.

Morgenochtend komen ze erachter dat in het donker achteruit andermans terrein opscheuren een heel slecht idee is. We hebben een sleuf gegraven, een halve meter breed, een halve meter diep. Onze auto staat drie straten verderop bij een bedrijf waar bewoners buiten kantoor mogen staan. En we gaan ze niet helpen. Ik hoop dat de achteras gewoon kats afbreekt. Voor de kosten om dat te repareren hadden ze best 20 jaar die 50 meter omrijden kunnen betalen.

Die sleuf gaat een blok beton in, waaraan zo'n optrekhekje vastgemaakt wordt. Deels hierom en deels omdat 'men' mijn oprit meent te mogen gebruiken naar eigen behoefte. Die oprit ligt in mijn voortuin. Als ze het weer doen trek ik de volgende keer dat hekje omhoog. Dan gaan ze maar lopen.

Dat hekje gaan we trouwens omhoogzetten als we zelf met de auto weggaan.Kom je alsjeblieft morgen nog even vertellen hoe het afliep
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:petra123456 schreef op 10 november 2016 @ 22:28:

......

Je boterham met appelstroop op het zadel laten vallen.

....

Oei wat een verhaal met je kerende buren. Aan de ene kant vind ik het wat overdreven met die gleuf, aan de andere kant, het is jouw oprit, je hebt gevraagd het niet meer te doen.. En je bent nu 'die gleuf toch nodig i.v.m. hekje plaatsen'. Ik hoop wel dat de gleuf niet zo diep/breed is dat er daadwerkelijk iets mis gaat, dat het een ongeluk wordt?

Kom je verslag uitbrengen morgen? Want ik ben nu wel nieuwschierig hoe het afloopt.

Wel een keer iets in de verte vergelijkbaars gezien trouwens. Er was een stoplicht met een file om linksaf te slaan, er was een aso die voor het stoplicht door de berm ging (dit was in buitengebied), de tegenovergelegen baan overstak, daar door de berm naar de parallelweg wilde (met het doel vanaf daar mooi lekker snel linksaf geslagen te zijn). Ik zag 'm gaan en dacht nog: maar daar zit toch een greppel? En toen hop, stond 'ie met z'n neus naar beneden, voorwielen in de greppel. Dan sta je stil voor dat stoplicht met z'n allen en kan mooi allemaal lachen als die 'ik ga sneller' gast er uit klimt en beteutert naar de voorkant van zijn auto kijkt.
Ceylon: ouwe trashert
Gewoon uit nieuwsgierigheid, petra; heb je zo weinig anders te doen in je leven dat je polsslag omhoog schiet op het moment dat je elke dag na uren observeren iemand 2 seconden op jullie terrein zijn auto ziet keren of slaap je zo licht dat je er wakker van wordt op het moment dat iemand 2 seconden lang zijn auto niet op 10 maar op 8 meter van je slaapkamerraam keert?
quote:Amand schreef op 10 november 2016 @ 22:24:

[...]

Zet de waarschijnlijkheid van het moedwillig vernielen van iemands raam (of erger) nou eens af tegen het straffeloos verplaatsen van een fiets zonder deze te beschadigen, in de situatie dat de fiets-foutparkeerder fout zit en deze dat ook weet. Humor me.En wat heeft bovenstaande te maken met de actie van mijn zus zoals eerder beschreven?
quote:minnimouse schreef op 10 november 2016 @ 22:58:

Ceylon: ouwe trashert Duh. Geen beter vermaak dan leedvermaak en morgen is het vrijdag
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Paar flinke klodders vaseline op het stuur
quote:aaaanne schreef op 10 november 2016 @ 22:46:

Krullenbol, dat is ook zwaar aso zeg van je buren! Snap dat soort mensen echt niet Nee, ik ook niet
Help iedereen een handje
Oprechte vraag hoor, aangezien jullie het jezelf om deze schokkende gebeurtenis voor de rest van jullie leven moeilijk willen maken door zo'n optrekhek te plaatsen, wat je elke keer moet gaan gebruiken wanneer je met je eigen auto de oprit verlaat. Elke keer weer wegrijden, uitstappen, hek omhoog trekken, op slot doen, instappen, spiegels checken en wegrijden. En bij het thuiskomen; veilig stoppen, uitstappen, naar je optrekhek lopen, sleutel in het slot steken, hek omlaag laten, terug naar de auto lopen, instappen, veilig weer optrekken en daarna pas je auto kunnen parkeren.

Kan hoor, dat je daar gelukkig van wordt. Kan.
Ik ben wel benieuwd hoe dat verhaal van petra af gaat lopen
Petra, Laat je morgen wel weten hoe het afliep?
quote:lemoos2 schreef op 10 november 2016 @ 23:02:

[...]

En wat heeft bovenstaande te maken met de actie van mijn zus zoals eerder beschreven?Dat je zus zich -in jouw ogen- nog kon verschuilen achter anonimiteit/overmacht door getallen terwijl het echt nergens om gaat.
Op onze privé parkeerplek werd op een vaste avond in de week keer op keer dezelfde auto geparkeerd.

Dit heeft geholpen :

Wellicht helpt het bij een fiets ook?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 10 november 2016 @ 23:12:

Op onze privé parkeerplek werd op een vaste avond in de week keer op keer dezelfde auto geparkeerd.

Dit heeft geholpen :

[afbeelding]

Wellicht helpt het bij een fiets ook?Stond die auto niet op slot, had je een sleutel of had je een raampje ingeslagen om van binnenuit die post-its op het raam te kunnen plakken?
quote:Amand schreef op 10 november 2016 @ 23:01:

Gewoon uit nieuwsgierigheid, petra; heb je zo weinig anders te doen in je leven dat je polsslag omhoog schiet op het moment dat je elke dag na uren observeren iemand 2 seconden op jullie terrein zijn auto ziet keren of slaap je zo licht dat je er wakker van wordt op het moment dat iemand 2 seconden lang zijn auto niet op 10 maar op 8 meter van je slaapkamerraam keert?

Ze hebben reeds onze auto geraakt, ons hekje omgereden, een voetganger net gemist, onze aanhanger een zetje gegeven die beschadigde schutting en huis en was total los. Vandaag of morgen rijden ze mijn nichtje aan dat daar loopt als ze komt vragen of ik meewandel.

En dat allemaal op privéterrein. Het is mijn voortuin, die voor bijna de helft in een tegelplaat is veranderd zodat er meer parkeerruimte is in de wijk. Ik had ook gewoon een hekje neer kunnen zetten en twee autos toevoegen aan de parkeerellende.

Het maakt niet uit of dat twee seconden duurt of tien. Het is nu 1 stel, straks bedenken de andere 50 stellen ook hier te gaan keren. En ja ik word er wakker van, vol gas met de koppeling in, even schakelen voor het pedaal goed is ingetrapt, licht. En als ik wakker ben irriteert het me mateloos. Ik kom toch ook niet in hun voortuin. Hooguit lopend naar de voordeur, over het pad waar de postbode ook loopt.

Overigens werk ik in verschillende banen en een deel van mijn uren is onregelmatig. Ik ben veel weg, dus misschien doen ze het wel 100 keer op een dag. Ik zit dus niet te wachten.
quote:Amand schreef op 10 november 2016 @ 23:05:

Oprechte vraag hoor, aangezien jullie het jezelf om deze schokkende gebeurtenis voor de rest van jullie leven moeilijk willen maken door zo'n optrekhek te plaatsen, wat je elke keer moet gaan gebruiken wanneer je met je eigen auto de oprit verlaat. Elke keer weer wegrijden, uitstappen, hek omhoog trekken, op slot doen, instappen, spiegels checken en wegrijden. En bij het thuiskomen; veilig stoppen, uitstappen, naar je optrekhek lopen, sleutel in het slot steken, hek omlaag laten, terug naar de auto lopen, instappen, veilig weer optrekken en daarna pas je auto kunnen parkeren.

Kan hoor, dat je daar gelukkig van wordt. Kan.Ook als het regent, sneeuwt, ijzelt of vriest, uiteraard. Zomaar elke dag 2 seconden keren op die 4 vierkante meter die jullie niet gebruiken. Aso's!
Ik doe even de aanname dat je ze aangesproken hebt over de schade aan jullie auto en aanhanger en een gezamelijk een schadeformulier ingevuld hebt en dat je ze hun WA verzekering hebt laten aanspreken voor de schade aan jullie hekje en huis?

Of speelt dit hele drama zich alleen maar af in jullie hoofd, omdat je die bestuurder niet aan durft te spreken?

Dat van die voetganger is natuurlijk een gelegenheidsargument, maar dat snap je zelf ook.
quote:Amand schreef op 10 november 2016 @ 23:15:

[...]

Stond die auto niet op slot, had je een sleutel of had je een raampje ingeslagen om van binnenuit die post-its op het raam te kunnen plakken?

Je hebt echt behoefte om van mij te horen dat er op de auto waar ik de briefjes heb geplakt ze aan de buitenkant van de auto zaten?

Ok.

Ze zaten in mijn geval aan de buitenkant van het autoraam dat gevestigd is in het linker zij portier, aan de buitenkant van het autoraam dat gevestigd is in het rechter zij portier, en op het voor -en achter-raam van de auto. Ik hoop hiermee mogelijke verwarring te hebben kunnen voorkomen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Whooh die toevoeging geeft nog wel een duidelijker beeld waarom jullie het zat zijn Petra. Ze rijden dus gewoon dingen van jullie stuk! Ik zou aangifte doen van de dingen die echt stuk zijn gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven