Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
Paars staat mij wel goed, dat is dan ook zo'n beetje de enige kleur momenteel...........

Inderdaad zoef zoef winkel in en uit, makkelijk hoor.
@Quinty,

Goed om te horen dat het jou ook zo goed bevallen is. Tips qua sjaaltjes en kettingen e.d. kan ik me al niet meer herinneren (heb echt een geheugen als een zeef).

Ik kan nu ook veel sneller winkelen nu ik voorbij alle foute kleuren (en modellen) loop, scheelt echt bakken met tijd.

Maar echt geld besparen heb ik nog niet gedaan, eerder het tegendeel.
You only live once, but if you do it right, once is enough.
Nee, geld besparen lukt mij ook niet. Maar ik draag wel alles wat ik koop, wetende dat de kleuren mij goed staan.

Vroeger kocht ik in een opwelling nog wel eens een 'twijfelgevalletje' dat uiteindelijk toch in de kast bleef liggen.

Ik ken mijn kleurenboekje bijna uit mijn hoofd
Ik heb liever een effen shawl zonder franjes.

Ik heb er nu een gevonden in een soort "stoplichtgroen".

Op eBay een paar grote,zilveren oorclips gescoord met malachiet(precies de kleur van de shawl).

Staat fantastisch.

Zelf zou ik nooit aan die kleur gedacht hebben.
quote:Johan van Eijck schreef op 06 december 2008 @ 10:02:

Voor de herfsttypes in deze draad. In de uitverkoop bij Vanillia maar ook bij Hennes & Mauritz is er leuk voor jullie type te shoppen.

Voor de zomertypes is er anders ook prima bij H&M te shoppen (het hele jaar door)! Ik shop bergen met blauwe en grijze broeken, truitjes en vesten. H&M heeft ook vaak (donker)turkois en petrolgroen, dat vind ik mooie kleuren. En (blauw)paars! En roze... Nou ja, noem maar op. H&M heeft volgens mij sowieso voor elk kleurtype wel wat, mijn zusje is het herfsttype en die shopt er ook regelmatig.

Wat ik trouwens wel opmerkelijk vond bij de kleurenanalyse: mijn moeder is wintertype, mijn zusje herfsttype en ik zomertype. Ik had eigenlijk wel verwacht dat het zijn van een bepaald kleurtype erfelijk zou zijn, maar niet dus.
quote:[Met name voor de herfsttypes zijn sjaaltjes ideaal om kort onder het gezicht een mooie ton sur ton kleurschakering aan te brengen.

In iets mindere mate is het sjaaltje ook een handig hulpmiddel voor de zomervrouwen; ook bij hen is het ton sur ton effect gemakkelijk met een sjaal in meerdere kleuren te bereiken.Bedankt voor de uitleg, ben ik ook weer op de hoogte.
Prachtig bedacht, die kleurentypes.

Maar 'helaas' ben ik een hersttype en dus het beste af met bruin, en dat is so not done in mijn werkomgeving. Bedoeling daar is een zwart/grijs/blauw pak. En ik vrees dat ik meer uit de toon (of nog erger) zou vallen als ik me daar niet aan houd.

Hoe los je dat dan op?
Vivastudent dat los je op met een goede make-up in kleuren die je gezicht ophaalt. Mag je een mooie shawl dragen?
quote:Johan van Eijck schreef op 06 december 2008 @ 20:32:

[...]

Hangt er van af of je een donkere herfst (3) of een lichte herfst (1)bent.

De donkere herfst mag ook donkerblauw en donkergrijs dragen als basiskleur en blouse in terra cotta, kiwi, maisgeel of hardblauw. Als je een donkere herfst bent heb je dus geen probleem. Hoe donker is je haar op een schaal van 10 (1=wit en 10 = zwart)?Mijn haar is van zichzelf vrij donker (zeer vergelijkbaar met het meisje dat nu aan de rechterkant staat). Mag ik dan wel blauw en grijs dragen? Terra en kiwi zijn niet echt kleuren die ik aan 'mag' naar kantoor. Maisgeel (als het neigt naar ivoor) wel, en hardblauw ook wel als blouse.
quote:titana schreef op 06 december 2008 @ 20:26:

Vivastudent dat los je op met een goede make-up in kleuren die je gezicht ophaalt. Mag je een mooie shawl dragen?Shawl is prima draagbaar (mits in kleuren grijs/zwart/blauw met misschien een heel klein tipje bruin/beige of exotisch). Makeup mag tuurlijk ook, maar niet te oorlogsachtig. Ik houd het dus op oogpotlood (zwart) mascara (zwart) en lipgloss (perzik). Is dat ok?
quote:Johan van Eijck schreef op 06 december 2008 @ 10:02:

Voor de herfsttypes in deze draad. In de uitverkoop bij Vanillia maar ook bij Hennes & Mauritz is er leuk voor jullie type te shoppen.

Succes er meeDankjewel voor de tip!
Johan,

Ik ben een zomertype met veel contrast. Weet jij hoe het zit met patronen enz? Kan ik beter een paar effen kleuren combineren, of mag ik ook patroontjes dragen? Zijn er regels voor wat voor soort patronen?

En met die sjaals, betekent dat dat ik beter tonsurton kan dragen? En kan ik beter een effen of een gedessineerde sjaal dragen?
Vivastudent, zwart kan wat hard maken. Probeer eens donkerbruin of antraciet-bruine mascara en oogpotlood. De lipgloss klinkt goed.
[quote]vivastudent schreef op 06 december 2008 @ 20:03:

Prachtig bedacht, die kleurentypes.

Maar 'helaas' ben ik een hersttype en dus het beste af met bruin, en dat is so not done in mijn werkomgeving. Bedoeling daar is een zwart/grijs/blauw pak. En ik vrees dat ik meer uit de toon (of nog erger) zou vallen als ik me daar niet aan houd.

Hoe los je dat dan op?[/quote]

Aan je bedrijf voorstellen (erop hameren) dat een kleurenadvies heel belangrijk is voor de medewerkers. Zodra men in de gaten heeft hoe dodelijk sommige kleuren bij bepaalde types staan zullen ze deze strikte regels (hopelijk) wel bijstellen...

Beseft men daar wel dat sommige kleuren medewerkers er zelfs onbetrouwbaar uit doet laten zien....??
Johan, bedankt voor je snelle reactie! Echt leuk!

Ik heb nog wel een vraagje: Wat voor soort patroon kan een zomer het best dragen? Geometrisch/retro/aquarellig/bloemenprint/bolletjes/streepjes/....?

En is er een maximaal aantal kleuren wat we kunnen combineren, of maakt dat niet zoveel uit?

Bedankt!
Thanks voor je snelle tips! Jammer dat je niet ook even een stijladvies kan geven, haha.

Ja, ik ben bij iemand van Art of Image geweest. Een contrastrijk zomertype betekent dus niet dat je contrast moet dragen (juist helemaal niet), maar wel dat er veel contrast is tussen je huid (bij mij heel licht) en ogen en haar (bruin haar en donkergrijsblauwe ogen). Ik denk dat anderen dit een donkere zomer zouden noemen. Wat denk jij ervan?
Bij de stijltips gaan ze na of je een recht of rond type bent.
Vandaag met een vriendin naar ImageProof in Haarlem geweest, waar we hartelijk ontvangen werden door Johan himself .

We hebben een hele gezellige en nuttige ochtend gehad: wat is dat verhelderend! Of matterend in mijn geval, want ik bleek een een herfst type 1 , mijn vriendin een lente type 1.

Johan en collega's, hartelijk bedankt voor de persoonlijke aandacht en het uitstekende advies!
Het lijkt mij ook erg interessant om een keer te doen, maar ik vind het wel erg veel geld. Zou echt een hap uit m`n budget zijn.

En ik twijfel er toch ook wel een beetje aan. Als ik op internet kijk en heb vroeger ook wel eens met een vriendin in zo`n boek gekeken dan zou ik een zomertype moeten zijn volgens mij ( peper en zout haar wat vroeger echt blond was, maar nu zo`n net niet kleur (asblond?), hele lichte huid die niet erg bruin wordt helaas en blauw/grijze ogen, goud staat mij niet, maar zilver wel). Maar pastelkleuren vind ik me snel bleek maken en bruin en antraciet en zelfs zwart lijken me wel goed te staan, vooral donker bruin net als een aantal kleuren blauw. Dit is ook wat ik altijd van anderen te horen krijg. Licht grijs staat me niet (maakt me heel bleek), camel ook niet (lijk echt ziek) en wit ook niet (alleen zomers als ik echt heel lang in de zon gezeten heb kan ik het heel soms verdragen). Eigenlijk alle lichte kleuren lijken me bleek te maken heb ik het idee. Veel van die paarse kleuren van nu staan me ook niet mooi. Ik vraag me af of ik ergens meer kan vinden over die tussen types. Op internet en in dat boek kon ik er niet veel over vinden.
Achter modekleuren en mode aanlopen doe ik toch al niet. Staat me veel te vaak niet vind ik. Kan heel veel kleuren niet hebben, lijk al snel heel bleek. Vandaar dat dat pastel me ook erg zou verbazen, vind het me helemaal niet flatteren. En veel modellen op het moment ook niet. Dan hou ik geen vormen meer over helaas. Zou ook graag willen dat een pantalon me mooi zou staan, maar heb daar gewoon geen handig figuur voor, als die bij m`n taille en heupen goed zit, dan zit ie bij m`n benen te strak, zit ie bij m`n benen goed dan zit ie bij m`n taille en heupen niet mooi. Dus voor net moet ik aan de jurkjes en rokjes, gelukkig houd ik daar toch wel van.

Natuurlijk is het een investering, maar als ik dan te horen krijg dat ik pastel zou moeten dragen zou ik wel drie keer mijn wenkbrouwen opterkken. En het blijft veel geld vind ik. Ik heb niet zo maar zo`n bedrag over (of nou ja, heb geen zin om daarvoor op m`n boodschappen te moeten letten of iets anders er om te laten).
@NoraJoanne

Leuk he, ik heb ook echt het gevoel dat ik er veel aan heb gehad.

Heb er inmiddels al een paar zo enthousiast gemaakt dat die ook een afspraak willen maken. Ik heb ook het stijladvies gedaan en ook dat was heel leuk en interessant.

@Jessica

Ik blijk ook een zomertype te zijn en vond die pasteltinten ook maar niks. Maar ik moet zeggen dat het op de juiste manier gecombineerd toch wel echt mooi staat. Heb al verschillende complimenten gehad dat dit veel mooier staat dan de donkere kleuren die ik eerst droeg bij mijn "werkpakken".

Je hoeft ook niet in pastels te lopen hoor, er zijn meer dan genoeg andere mooie kleuren waaruit je kunt kiezen als je inderdaad een zomertype bent.

Het is inderdaad best veel geld (zeker als je ook een stijladvies doet) maar ik vind het wel echt een aanrader en vond het mijn geld meer dan waard!
Hier nog iemand die niet van pasteltinten houdt en wel een zomertype is. Ik ben wel een donkerder type (bruin haar, donkergrijze ogen), dus kan ook wel heel goed donkerdere kleuren dragen. In mijn palet zitten ook wel een aantal pastelkleuren, daar ga ik van de zomer toch eens mee experimenteren want alle andere kleuren uit mn palet staan me stiekem toch wel heel mooi (ook die kleuren die ik zelf nooit zou hebben gekozen!)

En dd Thera, its all about the combi!
Ik denk dat mijn haarkleur rond de 5 zit, dus kan twee kanten op!

Ik vind het echt een openbaring die analyse, kan het iedereen aanbevelen!

Wat ik wel jammer vind is dat mn dure lievelingsring van goud is. Dat combineert niet met de sierraden die me zijn aanbevolen, en ook niet met mn beste kleuren.

Johan, wat raden jullie dan aan? (Behalve de gouden ring niet meer dragen)
Johan,hoe zit het eigenlijk met rosé goud.

Is dat "koeler" dan geel goud?
quote:Pepernoek schreef op 17 december 2008 @ 17:14:

Hier nog iemand die niet van pasteltinten houdt en wel een zomertype is. Ik ben wel een donkerder type (bruin haar, donkergrijze ogen), dus kan ook wel heel goed donkerdere kleuren dragen. In mijn palet zitten ook wel een aantal pastelkleuren, daar ga ik van de zomer toch eens mee experimenteren want alle andere kleuren uit mn palet staan me stiekem toch wel heel mooi (ook die kleuren die ik zelf nooit zou hebben gekozen!)

En dd Thera, its all about the combi!

Hee Pepernoek, dan zijn wij dezelfde types. Ik ben ook een donkerder zomertype, met asbruin haar en donkere ogen (groen/grijs). Bepaalde pastelkleuren staan inderdaad heel sprankelend, probeer maar eens straks in de zomer. Heel licht mintgroen staat mij erg goed, net als lichtroze.

Ik draag een witgouden trouwring omdat ik geel en rood goud niet mooi vind. Het past ook het beste bij me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven