Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Nee dat hoeft niet zanahoria.
Welkom terug Couscous! Daar ook nog leuke kaartjes gekocht?

Ah.. Coosje, nu ben ik natuurlijk ook benieuwd (en met mij velen hier .. pas maar op )
Later is nu
Dank je!

Ik heb van mijn laatste Cubaanse geld nog 1 kaartje gekocht, die is nu onderweg naar Rusland

Foto van Trinidad, erg leuk plaatsje.
quote:Dreamer schreef op 08 november 2016 @ 16:30:

IK koop trouwens altijd extra decemberzegels, en plak daarvan 2 of 3 op een kaartje. Leuk datje meedoet!

Even voor de zekerheid, die decemberzegels kun je toch ook na januari nog gewoon gebruiken als je er 2 op een kaart plakt of niet?
Ja, waarde van decemberzegels blijft, de korting van 1 postzegel op een kaartje kan niet meer na 3 januari ofzo.

Leuk kaartje!
Later is nu
Mijn kaartje met Portugese tegeltjes is in 10 dagen gearriveerd in Belarus en ze is er heel blij mee
Later is nu
Oké ik denk dat ik ook decemberzegels ga kopen dit jaar. Nog nooit gedaan dus ben benieuwd!

Leuk kaartje couscous! Rijden die auto's daar nog steeds rond?

Ik heb een kaartje binnen van een Royal Family uit Rusland. Daarnaast ook een uitgebreide brief van mijn penpal uit Rusland!
Ik heb even op je profiel gespiekt Dreamer, ik vind de kaart met de portugese tegeltjes echt heel erg leuk!
Ik heb er helaas niet nog 1, Daisy, maar mocht ik nog een keer naar Portugal gaan (vast wel) dan stuur ik je er ééntje. Moet je me wel helpen herinneren
Later is nu
goedemorgen!

Nog een week en 1 dag

Labellei, rijd jij ook met ons mee? Ja toch?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 11 november 2016 @ 10:18:

goedemorgen!

Nog een week en 1 dag

Labellei, rijd jij ook met ons mee? Ja toch?

Mocht ik nog bij je in de auto passen (ik ben niet de slankste ) dan zou ik het wel fijn vinden om mee te rijden.

Maar misschien kan ik ook nog wel een goedkoop treinkaartje regelen.

Ik heb gisteren nog hertjes verstuurd naar een 15 jarig meisje in Portugal. En ik had nog een blije Hurray uit Polen.

Nu wacht ik met spanning op bizarre kaartjes.

En ik zag nog dat Rivka ook "bizarre situaties" als wens in haar profiel heeft staan. Leuk. En spannend.
Nou, in mijn auto passen er best 3 op de achterbank hoor. Hij is erop aangeschaft dat mijn zoon meekan, die is (beslist) niet breed, maar wel lang En met de auto gaat ook een stuk sneller dan met de trein, lijkt me zo!
Later is nu
Als jij zegt dat het kan, dan zeg ik bij deze "ja ik wil meerijden". En anders moet ik maar uitgerekt worden.

Ik heb er echt zin in!
Kunnen ontvangers ook een bericht zetten bij het ontvangen kaartje? Dus dat je ziet of ze het kaartje leuk vonden?
Ja dat kunnen ze. Iets erbij schrijven of favo aan klikken.

Heb net een huppel konijntje.gehad uit duitsland! Super leuk!!!
quote:Zanahoria schreef op 11 november 2016 @ 13:07:

Kunnen ontvangers ook een bericht zetten bij het ontvangen kaartje? Dus dat je ziet of ze het kaartje leuk vonden?

Als je een ontvangen kaartje registreert, zie je onder de plek van de code een scherm. Hier kun je zetten wat je van het kaartje vindt en eventueel reageren op tekst op het kaartje. Dat is wat wij een 'leuke hurray' noemen

Leuk Zomerelfje, een huppelkonijn
Later is nu
Ladies, ik twijfel nog steeds. Wanneer moet ik hebben besloten? Em is er al een tijd en plaats?
Ik denk dat je het volgende week zaterdagmorgen nog wel kan beslissen Tamboti.

Cocomo (toch? Of Snorhaar?) had wel het idee om een plek te reserveren, lijkt me een heel goed plan! Maar 1 meer of minder maakt dan toch niet zoveel uit? En mochten er teveel afvallers zijn, zetten we mijn dochter en haar vriendin gewoon bij ons aan tafel, die lusten ook wel wat
Later is nu
quote:Daisyx schreef op 10 november 2016 @ 18:18:

Leuk kaartje couscous! Rijden die auto's daar nog steeds rond?

Ja er rijden nog best veel van zulke auto's! Ik gok dat het 50/50 is met andere auto's. Er worden er ook veel gebruikt als taxi.
Welkom Zanahoria en Coosje! Veel plezier met postcrossen!

Couscous, Cuba lijkt me echt een hele bijzondere ervaring! Daar zou ik ook graag een keer kijken!

Ik heb ook zin in de meeting! Nu ik weet wat voor winkels ze in Deventer hebben, heb ik alvast een thema-verlanglijstje gemaakt Tamboti, natuurlijk kun je ook nog last-minute beslissen! Waaraan twijfel je?

Deze week heb ik twee kaartjes ontvangen, een dansend gebouw uit Praag (grappig origineel toeristenkaartje) en een illustratie van een klokkenluider uit Moskou.

Van mij zijn weer kaartjes afgereisd naar de USA (zeehond), Belarus (ochtendlandschap), en een strandgezicht naar Kazachstan. Kazachstan was nieuw voor mij, yeah!
Das inderdaad een grappig en lieflijk konijntje zomerelfje.

Ik zit ook al met thema-lijstjes in mijn hoofd Snorhaar. Misschien moet ik het toch maar even opschrijven.

Heeft iedereen al een trolley aangeschaft, voor alle gekochte kaarten?

Ik heb net weer twee adressen opgevraagd.

Finland: wil o.a. spinnen... Die heb ik dus niet op voorraad. Gelukkig heeft hij ook nog andere wensen... (al zou ik het liefst toch een spin voor hem vinden....)

Rusland: is nog niet zo lang geleden met Postcrossing begonnen en heeft geen specifieke wensen.

Ik heb nog geen idee wat ik de Fin en de Russin zal sturen. Gelukkig kan ik er nog een heel weekend over nadenken.
We zullen in Deventer toch wel een spin kunnen vinden? Dat lijkt me wel een lollige uitdaging! Zijn er nog meer mensen die een gek thema zoeken?
Wat leuk al die voorpret, toch wel jammer dat ik het moet gaan missen Wellicht de volgende keer!

Welkom aan nieuwe en terugkomende postcrossers!

Ik had al een paar dagen een lege brievenbus maar vandaag een super mooi vintage kaartje uit Rusland. Ze heeft echt naar mijn profiel gekeken en daar iets bijgezocht, heel leuk. De tekst er bij gaf aan dat ze (vrij vertaald) Nederland stiekem maar een beetje een raar land vindt, van wat ze er van ziet op tv

De hurrays blijven ook wel langzaam binnendruppelen, maar veel met korte bedankjes. Wel eentje voor wie mijn kaartje het eerste ontvangen kaartje was, daar was ze natuurlijk blij mee. Het engels was wel heel slecht, dus ik heb wel 3 keer moeten lezen voor ik het begreep, maar het is het idee dat telt toch.
Mijn kinderpostzegels zijn binnen

EN ik ga géén spin zoeken

Lukt vast wel, doe ik gewoon niet.
Later is nu
Oh.. en bij de Lidl hebben ze 'kerstdecoratietape'
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven