Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Ik wil dat mijn eerste kaartje aankomt :( Ik wil een hurray en meer kaarten verzenden en kaarten krijgen
quote:coosje82 schreef op 15 november 2016 @ 14:57:

Welkom nieuwe postcrossers!

Ik kreeg gisteren eindelijk een hurray! Ze vond mijn kaartje leuk en wilde meer weten over fiep Westendorp.

Ik vond nog een oud velletje december zegels. Kan ik er gewoon 2 opplakken voor naar het buitenland?

Ik denk dat je even moet kijken wat de waarde van die zegels is en dan bijplakken tot 1.25

Ik heb net 5 kaarten geschreven met de nieuwe Decemberzegels, vind ze helemaal leuk
Hoeveel plak jij er nu op dan couscous? Tenminste ik neem aan dat je kaarten hebt geschreven voor postcrossing.

Ik kreeg net ook weer een hurray. Helaas een lege :(
2 Decemberzegels van 2016 heb ik erop gedaan, die zijn 0,65 waard.

Oh, ik heb net dit gevonden:

Oude decemberzegels gebruiken

Als je nog oude kerstzegels in de kast hebt liggen, dan kun je deze ook dit jaar weer gebruiken. De kerstzegels vanaf 2010 hebben als waarde "december" op de kerstzegel staan, deze kun je zonder bijplakken gebruiken. Heb je nog kerstzegels liggen van 2009 of ouder, dan kun je die nog wel gebruiken, maar zul je moeten bijplakken tot het tarief van 2016.

decemberzegels 2015: waarde "december" zonder bijplakken te gebruiken.

decemberzegels 2014: waarde "december" zonder bijplakken te gebruiken.

decemberzegels 2013: waarde "december" zonder bijplakken te gebruiken.

decemberzegels 2012: waarde "december" zonder bijplakken te gebruiken.

decemberzegels 2011: waarde "december" zonder bijplakken te gebruiken.

decemberzegels 2010: waarde "december" zonder bijplakken te gebruiken.

decemberzegels 2009: waarde 34 cent, bijplakken: 30 cent.

decemberzegels 2008: waarde 34 cent, bijplakken: 30 cent.

decemberzegels 2007: waarde 29 cent, bijplakken: 35 cent.

Oude decemberzegels gebruiken op pakketten

Je kunt de oude decemberzegels ook gebruiken voor het frankeren van pakketten. De kerstpostzegels vertegenwoordigen (vanaf 2010) de waarde 65 cent. Oudere Kerstzegels vertegenwoordigen de waarde zoals hierboven aangegeven.

Decemberzegels naar het buitenland

Je kunt geen decemberzegels gebruiken voor de kerstkaarten die je naar het buitenland verstuurt. Dat wil zeggen: je mag ze wel gebruiken, maar je dient wel gewoon te plakken tot het normale tarief, en dat is: € 1,25.

Vanaf 2010 kun je er dus idd gewoon 2 opplakken
Oh en lege hurrays zijn stom! Heb ik gelukkig nog niet vaak gehad.
Dank je couscous!

Lege profielen zijn nog stommer. Net drie adressen getrokken en 1 leeg profiel en 1 met 1 zin. Jammer.
Elizaar, leuk dat je toch komt Ik hoop dat het lukt in elk geval

Mijn dochter en haar vriendin komen dus ook mee, dochter waarschijnlijk in rolstoel, die is ook niet heel fit, zeg maar. Ze kan wel lopen, maar niet een hele dag. Ze willen ook graag met ons mee-eten. De vriendin doet ook sinds kort aan postcrossing, dus die wil ook alle winkeltjes met ons in

Elke eetgelegenheid is wat mij betreft ook goed.

Hoe laat spreken we af?
Later is nu
vanavond twee kaartjes geschreven. Eentje richting Duitsland de ander Rusland. Duitsland was gek op water, dus kaartje met een watermolen uit de buurt. Rusland een met een ijsvogel. Vanmiddag zegels en kaartjes ontvangen per post. Ff zitten broeden op de tekst en hop morgen op de bus.
Gezellig Elizaar!

Ik heb ook maar weer even wat adressen getrokken. Van de 4 profielen waren er 2 leeg :( Een beginnende, die vergeef ik het nog maar, maar ook iemand die al langer bezig is. Nou, ik stuur dus niet meer mijn mooiste kaartjes naar zulke profielen. Er gaat zoveel expired naar mensen die er halverwege de brui aan geven, zonde van de mooie kaarten.

Landen waren helaas weer beetje hetzelfde als altijd: USA, Duitsland, tsjechie en Oostenrijk. Nu heb ik eigenlijk geen zin meer, maar wil nog zo graag gewoon een echt leuk profiel of een echt leuk land! Maar goed, ik zie mezelf al net zolang doorgaan tot ik geen kaartjes meer mag sturen en dat zou natuurlijk zonde zijn want ik verwacht voor zaterdag geen hurrays. (Of een van de 2 kaartjes die nu onderweg zijn zou aan moeten komen. Maar ik verwacht dat eentje al een week of 3 geleden aangekomen is en dat ik daar nooit meer wat van hoor. Ook zo'n gevalletje erg jammer, vond het kaartje zo leuk!)
Tegen 12 uur afspreken op station en dan om half 1 eten en dan de stad in? Dan moeten wij maar ff pb'en over het rijden dreamer.

Ik zal dat restaurant reserveren dat we nog niet gehad hebben, mits dat een beetje centraal ligt!
It ain't me
We gaan een flinke tafel nodig hebben voor de lunch denk ik zo Wil je dochter wel met haar moeder en al die gekke postcrossende vrouwen op pad, Dreamer?

Ik had vorige week twee kaartjes tegelijk in een brievenbus gedaan en vandaag werden ze 6 minuten na elkaar geregistreerd. Eén in Wit-Rusland en één in de USA. Grappig toch?!
Het was haar eigen idee, Snorhaar. Bovendien zit ze qua leeftijd misschien wat dichter bij veel van jullie dan ik ze vindt het wel leuk om de stad te zien waar mijn vader opgroeide. Ze twijfelt nog wel over dat postcrossen, maarja, haar vriendin he.

Wat toevallig van die kaartjes zeg!
Later is nu
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 15:08
99.42% gewijzigd
Hi Ladies! Ik kom mij ook weer eens melden.

Ik ben de laatste tijd vrijwel niet meer online, omdat het bedienen van de computer nu zowel met handen als met stem niet meer gaat. Typen gaat nog wel, maar daar heb ik weinig aan, doordat het besturen niet meer gaat.

Postcrossen doe ik nog wel. Wederom met behulp van mijn man, die weer de adressen en profielen uitprint. Wel een beetje karig op die manier. Ik kan nu niet meer even door de favorieten van geadresseerden lopen. Of even kijken welke kaartjes ze allemaal al hebben ontvangen. Maar het is beter dan niets. Mijn tweede account ga ik denk ik wel op non-actief stellen. Ik zou het nog wel wat langer willen uitproberen, maar het is voor mijn man niet handig om steeds te moeten switchen tussen twee accounts.

Leuk dat de meeting doorgaat! Hoewel ik de laatste weken niet meer actief heb meegeschreven hier, zou ik het wel nog steeds leuk vinden om te komen. Ik vind alles prima qua programma en kom eind van de week nog wel even hier kijken wat uiteindelijk de concrete afspraken zijn geworden.

Tamboti, wat jammer dat je er niet bij zal zijn. Maar wel goed om even om jezelf te denken. Sterkte met de energie.

Elizaar, wat vervelend dat het nog steeds niet goed gaat met je gezondheid. Maar leuk dat je hebt besloten om toch te gaan.

Ik zit ook nog te dubben tussen trein of auto. Heb ook al een treinkaartje gekocht, maar moet even afwachten wat mijn voeten doen. Daar heb ik al langere tijd last van. Morgen weer een behandeling bij de pijnpoli. Meestal knappen ze daar goed van op en kunnen ze er weer een poosje tegen. Dan is de trein (waarbij het toch meer lopen is) geen probleem. En anders wordt het voor mij toch de auto. Even afwachten dus.
Nog bijna vergeten te vermelden dat ik onlangs bij het winkeltje van Art Unlimited in Amsterdam ben geweest.

Heel gaaf winkeltje is dat! Vergelijkbaar met “ons” winkeltje in Deventer!

Wat is "ons" winkeltje in Deventer? Dan weet ik waar ik heen moet als ik naar Deventer ga ;) Binnenkort misschien een sollicitatiegesprek in Deventer!

Als iemand een leuk adresje in Delft heeft, dan hoor ik het ook graag, daar ga ik binnenkort ook heen.
Wat toevallig van je kaartjes snorhaar!

Hier gisteren dus vier adressen getrokken. 2 profielen waar ik weinig mee kon. Dus daar ook niet mijn mooiste kaarten heen gestuurd; Spanje krijgt een kerstkaart en Amerika een kaart van een kat (dat wilde hij graag).

Verder wel een leuk profiel in Nederland van een vrouw die al veel kaarten verstuurd heeft. En nog een meisje in Rusland. Die wil graag uilen. Ik had nog een hele mooie kaart liggen vd Efteling met Klaas vaak op een uil. Hopelijk vind zij het ook mooi!
Jammer Tamboti, maar zeker begrijpelijk! Ik ben de hele week al energie aan het sparen

En leuk dat je komt, Rivka!

Ne,en we ook weer een paar adressen mee om ter plekke kaartjes te schrijven? En maken we volgend jaar dan echt een postcrossingmeetingkaart?
Later is nu
Ik wil wel een echte postcrossmeeting kaart, lijkt mij gaaf!

Als je niet genoeg energie hebt Dreamer, ik wil ook altijd wel terug rijden. En ook wel heen rijden in jullie auto. Als het daardoor voor jouw beter te doen is. Geen enkel probleem!

Jammer dat je niet het red Tamboti, doe rustig aan!
It ain't me
Ik rijd wel Cocomo, maar vind het fijn je als back up te hebben
Later is nu
Tamboti, ik snap het, maar vind het evengoed jammer dat je er niet bij gaat zijn. Pas goed op jezelf!

En Elizaar, leuk dat jij wel hebt besloten om te komen!

Vind het naar om te lezen dat zoveel van jullie met gezondheid/ pijn/ energiegebrek te kampen hebben

Ik trok gisteren een Russisch profiel waar ik niet zoveel mee kan (nogal minimalistisch) dus die bewaar ik voor zaterdag. Dat kan mooi een Deventerkaart worden vol met namen en groetjes. Verder hoop ik heel hard dat ik voor zaterdag Tamboti's adres trek, dat zou toch geweldig zijn?! Of als we Zomerelfje een verjaardagskaart kunnen sturen, of of of...
Ik bedacht van de week dat het leuk zou zijn als je af en toe, als bonus ofzo, bij een leuk profiel kon kiezen voor 'ik wil deze persoon een kaartje sturen'. Lijkt me zó leuk! Maarja.. dan kun je dus kiezen wiens adres je trekt en dat is weer iets lastigs met privacy, waarschijnlijk.

Ja, we zitten hier wel te krakkemikken he. Het is af en toe bijna het pijntopic.

Jammer dat ik niet eerder dacht aan een meetingkaart, nu is het natuurlijk te laat om te laten maken. Kunne we alvast een datum voor volgend jaar plannen?
Later is nu
Dus.. ik bedacht dat ik mijn kaarten (weer eens) zou gaan sorteren. Dit keer ineen schoenendoos, met handige 'tabbladen' er tussen. Heb ik geen goede schoenendoos Nu ga ik er waarschijnlijk 1 verknippen en dan m'n laatje aanpassen.

Aangezien het forum het even niet deed, besloot ik adressen op te vragen. Ken je dat? Je kiest 'send a postcard' (waarbij je élke keer nog weer moet aanklikken dat je op de hoogte bent van de voorwaarden, alsof ik ze vergeten ben, na 820 kaartjes) en de website denkt lang, heeel erg lang.. bijzondere exotische landen trekken aan je voorbij, welke zal het worden? Dan.. een adres komt in beeld: Germany. Vlak over de grens... (nee, jij niet Snorhaar, jammer he? )

Afijn.. ik liet het niet bij 1. Tweede keer diep nadenken werd India, nummer 3 op de lijst. Hij wil heel veel van Rusland en ik heb ooit een oude sticker van de USSR gehad. Misschien dat ik die opzoek en meestuur, want ik doe er toch niets mee. Afijn, toen nog een paar adressen van nieuwe postcrossers, met slechts enkele ontvangen kaarten. Dat is leuk

En nu doet Viva het gelukkig weer (veegt zweet van voorhoofd), zodat ik hier m'n ei weer kwijt kan
Later is nu
Oh een kaartje van jullie uit Deventer, dat zou leuk zijn!

Ik wil best per ongeluk mijn adres naar een van jullie pben hoor.
Haha, mag hoor Tamboti
It ain't me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven