Gezondheid alle pijlers

Constant droge lippen

14-11-2016 16:05 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb ongeveer 5 jaar geleden een antibiotica kuur gevolgd tegen puisten. Dit zorgde ervoor dat mijn huid uitdroogde. Waaronder ook mijn lippen. De dokter adviseerde vaseline en sindsdien ben ik het eigenlijk blijven gebruiken.

Als ik het niet gebruik dan drogen mijn lippen uit, komen er barstjes in en ziet het er eigenlijk niet uit.

Iemand die hier ervaring mee heeft en misschien tips heeft om af te komen van het dagelijks gebruik van de vaseline/labello?

Alvast bedankt!
Stoppen met smeren werkt niet? Als ik de hele dag door labello smeer zorg ik er juist voor dat mijn lippen schraal blijven
Ipv vaseline bijvoorbeeld nivea gaan gebruiken

of (stinkt wel) een kuur van levertraanzalf.
Een luchtbevochtiger. En anders gewoon velletjes afbijten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Iso/Roa?

Ik ben net klaar met mijn kuur en hoop dat m'n lippen ook weer snel normaal zullen zijn. Soms lijkt het wel dat als ik niks smeer het eerst even erger is maar daarna juist verbeterd.
Hier geen droge lippen maar smeer ook de hele dag vaseline.

Je krijgt er mooie lippen van het werkt wel een beetje verslavend.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Heeft er iemand al Blistex gezegd ? Nee ? Nou: Blistex!
For whom the bell tolls
Purol die bruine zalf! Is niet bruin op je lippen hoor maar gewoon transparant.

Werkt super en laat een mooie glans achter op je lippen, win win situatie

Blistex of labello werkt bij mij ook niet maar Purol super goed!
Cold turkey afkicken. Alle smeersels die je er op doet, purol, nivea, blistex, alles, houdt het probleem in stand. Je lippen zijn vergeten hoe ze zichzelf gehydrateerd moeten houden, omdat jij dat al die tijd voor ze doet.
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Labello waarover je in OP schrijft schijnt regelrechte troep te zijn. Daar drogen lippen juist van uit.

Ik gebruik kleurloze, reukloze doorzichtige vaseline. Van Kruidvat eigen merk, in een klein rond blikdoosje, gemakkelijk mee te nemen in de tas.

En als het echt erg is en voor thuis Cetomagrocolcreme via huisarts/apotheek. Is witte vaseline zonder toevoegingen. Die smeer ik dan een stuk dikker, want niemand ziet me. Trekt goed in en werkt prettig.

Alle andere dingen zoals Blistex, Purol etc vallen in dezelfde categorie als Labello. Ver van je lippen houden.
Afbouwen? Even bijhouden hoe vaak je dagelijks smeert, dat met 1x per dag wekelijks verminderen
Als jij lichamelijk zo van slag raakt van 1 antibiotica kuur dan zou ik de oorzaak binnen in je lichaam zoeken en niet buiten. Dus de kapotgemaakte bacteriën in je darm/lichaam helpen te herstellen met plantaardige voeding en probiotica.
quote:Tutjebelletje schreef op 14 november 2016 @ 16:48:

Heeft er iemand al Blistex gezegd ? Nee ? Nou: Blistex!Ja! Vooral die blauwe. Medplus, dat is de enige die bij mij werkt
niet vaker dan eens per dag gebruiken.Omdat wat Stef en Magneet zeggen.
quote:Troeteltje schreef op 14 november 2016 @ 17:02:

Labello waarover je in OP schrijft schijnt regelrechte troep te zijn. Daar drogen lippen juist van uit.

Ik gebruik kleurloze, reukloze doorzichtige vaseline. Van Kruidvat eigen merk, in een klein rond blikdoosje, gemakkelijk mee te nemen in de tas.

En als het echt erg is en voor thuis Cetomagrocolcreme via huisarts/apotheek. Is witte vaseline zonder toevoegingen. Die smeer ik dan een stuk dikker, want niemand ziet me. Trekt goed in en werkt prettig.

Alle andere dingen zoals Blistex, Purol etc vallen in dezelfde categorie als Labello. Ver van je lippen houden.Gelukkig heeft TO het al over Vaseline.
quote:Magneet schreef op 14 november 2016 @ 17:01:

Cold turkey afkicken. Alle smeersels die je er op doet, purol, nivea, blistex, alles, houdt het probleem in stand. Je lippen zijn vergeten hoe ze zichzelf gehydrateerd moeten houden, omdat jij dat al die tijd voor ze doet.Dit!!!!!
Het is niet echt de tijd van het jaar om af te kicken. Wie heeft er nu geen droge lippen zeg?
quote:Frizz schreef op 14 november 2016 @ 17:54:

Het is niet echt de tijd van het jaar om af te kicken. Wie heeft er nu geen droge lippen zeg?

Ik. Geen smeersels nodig, nooit gehad ook. Als ik twee keer per jaar iets op mijn lippen smeer is het veel. Geldt toch ook voor veel mannen? Ik ken er iig weinig die dagelijks iets op hun lippen smeren.

Ik denk ook dat je het idealiter niet nodig zou moeten hebben en even zal moeten aankijken wat er gebeurt als je een maand lang cold turkey stopt.
quote:Ieniemienie123 schreef op 14 november 2016 @ 17:23:

[...]

Ja! Vooral die blauwe. Medplus, dat is de enige die bij mij werktJup. Geldt ook voor mij! Van labello en vaseline wordt het bij mij alleen maar erger.
Lipscrub en een echt lippenbalsem. Scrubben en dan smeren en dan vanaf blijven.
Cacaoboter nog niet genoemd? dat is tenminste nog lekker.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Tutjebelletje schreef op 14 november 2016 @ 16:48:

Heeft er iemand al Blistex gezegd ? Nee ? Nou: Blistex!Daar krijg ik korsten van, zo erg, dat je terug verlangt naar de velletjes
Ik ben nu al 8 uur ineens gestopt ermee. Het is nu inderdaad weer droog en komen kleine velletjes.

Zal het een paar dagen volhouden en dan weer terugkoppelen wat het resultaat is. Hoop dat het snel herstelt allemaal!
Ik ben ook gestopt met labello/blistex en andere lippen rommel. En weer werd m'n hele mond strak, leek net of ik een overdosis botox erin heb gespoten en toen knapte het weer. Heel pijnlijk ook. Wellicht dat bij mij de medicatie nog moet uitwerken.
Om kapotte lippen zsm te helen smeer ik er ik Tea tree balsem van de Tuinen op voor het slapengaan, dit werkt ongelofelijk goed, volgende dag is het alweer genezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven