Gezondheid alle pijlers

Dagelijkse mondverzorging

14-11-2016 19:56 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie dagelijkse mondverzorgingsritueel?

TO trapt af;

Ik poets 1x per dag elektrisch en 1x per dag met een hand tandenborstel.

Daarnaast stoker ik elke dag en poets ik 2x per dag mijn tong.

Af en toe gebruik ik mond water.
Ik eet en drink alles en heb ondanks een keer per dag snel poetsen nooit problemen.
quote:Philae schreef op 14 november 2016 @ 20:34:

Ik eet en drink alles en heb ondanks een keer per dag snel poetsen nooit problemen.

Dan ben je gezegend met een supersterk gebit

Heb je Sochtends nooit een vieze smaak in je mond na het slapen? Ik zou het gevoel hebben de hele dag met ochtendadem rond te lopen als ik niet zou poetsen
quote:YouWish schreef op 14 november 2016 @ 20:37:

[...]

Heb je Sochtends nooit een vieze smaak in je mond na het slapen? Ik zou het gevoel hebben de hele dag met ochtendadem rond te lopen als ik niet zou poetsen Ik ontbijt gewoon, dan gaat die ochtend adem wel weg.

[...]

Heb je Sochtends nooit een vieze smaak in je mond na het slapen? Ik zou het gevoel hebben de hele dag met ochtendadem rond te lopen als ik niet zou poetsen Dat vraag ik me ook af.
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
quote:Moeslie schreef op 14 november 2016 @ 20:09:

Waarom poetsen sommige 1 keer met de hand en 1 keer elektrisch?

Ik 2 of 3 keer per dag elektrisch en soms flossen.

1 keer per jaar naar de tandarts.

Dat snap ik ook niet.

Elektrisch is beter dus als je dan een elektrische tandenborstel hebt gebruik je die toch gewoon altijd?
Ik poets meestal 1 keer per dag, voor het slapengaan en met een elektrische tandenborstel. Soms in de ochtend nog als ik een vieze smaak heb, maar dat is hoogstens 1 keer per week. Verder flos ik niet, gebruik ik geen mondwater en geen tandenstokers. Ik ga eens per jaar naar de tandarts.

Ik heb nog nooit gaatjes gehad, en ook nooit tandsteen. Zal wel goed gaan zo dus.
quote:Greendale schreef op 14 november 2016 @ 20:48:

Ik poets meestal 1 keer per dag, voor het slapengaan en met een elektrische tandenborstel. Soms in de ochtend nog als ik een vieze smaak heb, maar dat is hoogstens 1 keer per week. Verder flos ik niet, gebruik ik geen mondwater en geen tandenstokers. Ik ga eens per jaar naar de tandarts.

Ik heb nog nooit gaatjes gehad, en ook nooit tandsteen. Zal wel goed gaan zo dus. Ik heb hetzelfde. Ik ga meestal eens per 2 jaar heen. Ben gezegend met een super sterk gebit
quote:Philae schreef op 14 november 2016 @ 19:59:

[...]

Ja duh... En tandenborstel.Omg fail. Ik nam het even te letterlijk
Ik ook een keer per dag; voor het slapengaan. Dan wordt er ook uitgebreid geflost.

Ik heb de laatste jaren geen gaatjes meer gehad; de reden voor tandartsbezoek is altijd een ongelukje. Onhandig bijten op iets waar onverwachts iets hards in zit en dan breekt er weer een stuk kies af.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Philae schreef op 14 november 2016 @ 20:13:

Drie keer per dag?? Poetsen jullie dan ook op werk ofzo.

Als ik na het avondeten nog weg ga wil ik graag weer een frisse mond Dan voel ik me zekerder.

Ook als ik bijv uiteten ga poets ik mijn tanden van te voren. Na alleen smorgens te hebben gepoetst voelen mijn tanden vaak alweer vies aan. Hebben jullie dat niet?
Life is short. Smile while you still have teeth.
Nee
quote:Moeslie schreef op 14 november 2016 @ 21:30:

[...]

Als ik na het avondeten nog weg ga wil ik graag weer een frisse mond Dan voel ik me zekerder.

Ook als ik bijv uiteten ga poets ik mijn tanden van te voren. Na alleen smorgens te hebben gepoetst voelen mijn tanden vaak alweer vies aan. Hebben jullie dat niet?

Ja! Kan er soms echt naar uitkijken om mijn tanden weer even lekker te poetsen omdat ze dan vies voelen.

En inderdaad, net als jij: wanneer ik na het eten weg moet 's avonds, even tandenpoetsen. En ook voor het uit eten gaan. Haha leuk dat er meer mensen zijn die dat doen!
Ik poets elke ochtend m'n tanden, als ik in de avond poets lig ik s'nachts wakker van een extreem droge mond.. 1x per jaar op controle, hoef niet vaker te komen van de tandarts omdat ik nooit iets heb. Flos een keer of 3 per week
Internagelaktisch
quote:Maaique schreef op 15 november 2016 @ 07:41:

Ik poets elke ochtend m'n tanden, als ik in de avond poets lig ik s'nachts wakker van een extreem droge mond.. 1x per jaar op controle, hoef niet vaker te komen van de tandarts omdat ik nooit iets heb. Flos een keer of 3 per weekDus na de hele dag eten en drinken enzo ga je naar bed zonder te poetsen? Heb je een partner? Zoenen jullie dan wel Savonds/in bed? Ik zou dat persoonlijk denk ik niet zo prettig vinden. Bedoel het niet als aanval hoor gewoon interesse
Volgens mij is de tong poetsen alleen noodzakelijk als je tong geel of wit lijkt: aanslag. Een roze tong betekent dat die schoon is. Mijn tong is altijd roze.
World of Warcraft: Legion
quote:Moeslie schreef op 14 november 2016 @ 20:09:

Waarom poetsen sommige 1 keer met de hand en 1 keer elektrisch?

Ik 2 of 3 keer per dag elektrisch en soms flossen.

1 keer per jaar naar de tandarts.Omdat ik 's ochtends heel misselijk word van het getril van de elektrische tandenborstel, tot overgeven aan toe. Dan is tandenpoetsen dus niet zo zinvol... Vandaar 's ochtends met de hand.

[...]

Heb je Sochtends nooit een vieze smaak in je mond na het slapen? Ik zou het gevoel hebben de hele dag met ochtendadem rond te lopen als ik niet zou poetsen

Poetsen helpt niet tegen een slechte ochtendadem. Daar helpt alleen iets eten maar tegen.

Al zijn het maar een paar hapjes. Zet dat spijsverteringssysteem aan het werk.
2 x keer poetsen, 3e keer als ik nog weg of uit ga. Elektrisch of met de hand.

Tandpasta wissel ik af tussen Meridol, gewone en een whitening.

2 keer per dag tongschraper, is echt een automatisme.

1 a 2 keer flossen.

Probeer iedere dag te stokeren.

2 keer per jaar op controle.

Na een dagje snoepen of frisdrank drinken kan ik niet tegen die ruwe laag op m'n tanden, ze moeten glad aanvoelen.
Keep on, keep keepin' on....
2x per dag poetsen elektrische

Spoelen met mondwater.

2x per jaar naar de mondhygiëniste plus controle

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven