Geld & Recht alle pijlers

Rijkste Nederlanders

15-11-2016 11:59 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
De mannen van C&A hebben 22 miljard euro op hun rekening staan :-)



Iemand uit het lijstje hier aanwezig? Ik had graag wat eurootjes ontvangen



http://www.debeleggersgids.be/geld/de-1 ... derlanders
Alle reacties Link kopieren
Ja, und?
Ach, je meld je speciaal aan om naar geld te komen bedelen?
Eens hoor.

Die mensen kunnen 21 mensen blij maken met een miljard en dan houden ze er nog een over ook. En omdat zij dat hebben moeten ze dat natuurlijk uitdelen.

Logisch.



Goed topic joh!
Mijn man werkt in het bedrijf van één van de rijkste Nederlanders (in de top 20 in ieder geval). Ondanks dat het ontzéttend goed werken is daar en het van alle gemakken voorzien is, krijgt 'ie gewoon heel 'normaal' betaalt.



Wel leuk om het geschatte vermogen van de baas te lezen, dat bedrag hebben wij niet helaas ;)
quote:Eleonora-1 schreef op 15 november 2016 @ 12:09:

Eens hoor.

Die mensen kunnen 21 mensen blij maken met een miljard en dan houden ze er nog een over ook. En omdat zij dat hebben moeten ze dat natuurlijk uitdelen.

Logisch.



Goed topic joh!



+1. Je OP is waarschijnlijk als grapje bedoeld



Maar ik vind dat altijd zo'n onzin dat de rijken maar hun vermogen moeten verdelen. Dat doen ze namelijk al met die 50+ procent belasting. Meer dan genorg vind ik. Veel van de rijke mensen hebben keihard geknokt voor hun vermogen. Mensen zien je succes, maar zien niet wat je daarvoor hebt moeten doen. En denken dus "och, die kan wel wat missen".



Dat kunnen ze inderdaad, maar wat mij betreft genieten ze daar lekker zelf van.
Ik heb helaas maar 2 miljard, dus ik kan je niet helpen.
Alle reacties Link kopieren
Zo moeilijk is het niet om op die lijst te komen. Richt gewoon een bedrijf of (of realistischer: een aantal bedrijven gedurende je carriere), verkoop die op strategisch juiste momenten, en ga dan weer door met wat nieuws. Verder gedurende het grootste deel van je leven minstens 80 uur per week werken met alle gevolgens voor vriendschaps- en familiebanden.



En als je dan succesvol bent, ga je natuurlijk je opgebouwde vermogen delen met mensen die niet de moeite hebben genomen om iets op te bouwen...
Alle reacties Link kopieren
@Pommiaan: ooit heeft iemand geknokt voor het geld. Anderen hebben heel wat minder verdienste aan hun geld. Soms is geboren worden genoeg
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 15 november 2016 @ 12:05:

Ach, je meld je speciaal aan om naar geld te komen bedelen?Nee, ik meldde me enkel aan om mensen op hun dt-fouten te wijzen
quote:MissMillicent schreef op 15 november 2016 @ 12:19:

Ik heb helaas maar 2 miljard, dus ik kan je niet helpen.2 miljard knikkers?
Alle reacties Link kopieren
quote:MichelVD schreef op 15 november 2016 @ 11:59:

De mannen van C&A hebben 22 miljard euro op hun rekening staan :-)



Iemand uit het lijstje hier aanwezig? Ik had graag wat eurootjes ontvangen



http://www.debeleggersgids.be/geld/de-1 ... derlanders



Ontvang je nog niet genoeg van ze?



Die mensen betalen enorm veel belasting, waarvan jij profiteert: scholen, zorg, uitkeringen, enzovoorts. De rijkste 10% in Nederland betaalt meer belasting dan de andere 90% bij elkaar.



Daarnaast zorgen zulke mensen voor werkgelegenheid. Ook daar profiteren we allemaal van. Ze hebben niet alleen bedrijven die allerlei mensen van werk voorzien, maar hebben daarvoor ook weer allerlei toeleveranciers en diensten nodig. Een bedrijf als C&A heeft 40.000 mensen in dienst, maar waarschijnlijk nog eens zo'n aantal aan leveranciers, transporteurs, bouwvakkers, accountants is van hen afhankelijk qua baan.



En als ze doodgaan dan slikt de fiscus ook nog eens een groot deel van hun vermogen op.



Ik lijk wel een VVD'er
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:MichelVD schreef op 15 november 2016 @ 12:21:

[...]





Nee, ik meldde me enkel aan om mensen op hun dt-fouten te wijzen
quote:MichelVD schreef op 15 november 2016 @ 12:21:

@Pommiaan: ooit heeft iemand geknokt voor het geld. Anderen hebben heel wat minder verdienste aan hun geld. Soms is geboren worden genoeg



Klopt, maar moet je dat dan alsnog gaan uitdelen terwijl je opa/overgrootopa daar zijn leven aan heeft geweid? Als je in een rijk nest geboren wordt heb je gewoon geluk, en hoef je wat mij betreft geen verantwoording af te leggen aan de rest. Als je goede doelen wil steunen met dat geld, ga je gang. Als je met je luie reet 8 maanden per jaar op een jacht wil zitten van dat geld, ook prima.



Nogmaals, over vermogen betaal je gewoon belasting en dat lijkt mij genoeg
Alle reacties Link kopieren
quote:MichelVD schreef op 15 november 2016 @ 12:21:

@Pommiaan: ooit heeft iemand geknokt voor het geld. Anderen hebben heel wat minder verdienste aan hun geld. Soms is geboren worden genoeg Oud geld bestaat niet of nauwelijks. Alleen de Oranjes hebben in Nederland oud geld, de rest van de oude 'adel', degenen die bezit hadden en konden houden zijn het al lang kwijt, verdeeld onder teveel kinderen, of opgegaan aan belastingen. Alle rijken in Nederland hebben gewerkt voor hun geld. Misschien niet zelf, maar dan vrijwel altijd de ouders of grootouders. Nog een generatie terug en je bent al nauwelijks 'rijk' meer, daarvoor verwatert geld te snel, en de meeste rijken zitten niet 3-hoog-achter op een flatje zuinig te zijn zodat hun kinderen ook nog wat overhouden.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
https://www.youtube.com/watch?v=QFrqTFRy-LU
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyjo schreef op 15 november 2016 @ 12:10:

Mijn man werkt in het bedrijf van één van de rijkste Nederlanders (in de top 20 in ieder geval). Ondanks dat het ontzéttend goed werken is daar en het van alle gemakken voorzien is, krijgt 'ie gewoon heel 'normaal' betaalt.



Wel leuk om het geschatte vermogen van de baas te lezen, dat bedrag hebben wij niet helaas ;)

Ik werk ook in zo'n bedrijf, misschien is je man wel mijn collega



Anyway, ik vind het juist wel mooi dat in Nederland het grootste deel van de lijst juist van ondernemers(families) komt in plaats van 'oud geld'.
Alle reacties Link kopieren
Wow mensen hebben er keihard voor gewerkt, soms generaties lang en dan moeten ze het delen?!



Bizar.
quote:pommiaan schreef op 15 november 2016 @ 12:16:

[...]

Maar ik vind dat altijd zo'n onzin dat de rijken maar hun vermogen moeten verdelen. Dat doen ze namelijk al met die 50+ procent belasting. Meer dan genorg vind ik. Veel van de rijke mensen hebben keihard geknokt voor hun vermogen. Mensen zien je succes, maar zien niet wat je daarvoor hebt moeten doen. Inderdaad,ze werken meer dan full-time per week.En dank zij hen hebben vele mensen een baan.En ze dragen meer dan genoeg belasting af voor de maatschappij.Laat ze in hun vrije tijd daar dan ook lekker van genieten. Als je geld tekort komt moet je net als hen hard aan het werk gaan.
https://www.youtube.com/watch?v=hSazPby9jj8
79 billion dollars wil dat best op mijn bankrekening zien staan
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 15 november 2016 @ 15:18:

79 billion dollars wil dat best op mijn bankrekening zien staan Ik niet. Zou er doodongelukkig van worden. Geef mij maar 7.9 miljoen, dat kan ik nog wel overzien.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Je bent het gelukkigst met 80000 per jaar. Feit.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 15 november 2016 @ 16:10:

Je bent het gelukkigst met 80000 per jaar. Feit.Dat is ongeveer 1% rente op mijn 7.9 miljoen, na aftrek belasting. Met de huidige rentestanden niet eens zo heel gek
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 15 november 2016 @ 16:10:

Je bent het gelukkigst met 80000 per jaar. Feit.per persoon, of 160 000 per huishouden of 80 000 per huishouden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven