Napraattopic 70

10-11-2016 22:09 3058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Wat paulner schrijft ik zie in mijn omgeving dat kinder feestjes buiten de deur wordt gevierd. Ballorig of een andere speelparadijs.
quote:Cookielyon schreef op 16 november 2016 @ 21:11:

Wat paulner schrijft ik zie in mijn omgeving dat kinder feestjes buiten de deur wordt gevierd. Ballorig of een andere speelparadijs.

Wij geven nooit feestjes

Kinderen mogen altijd kiezen;of kinderfeestje of met ons grote gezin iets gezamenlijks doen. Ze kiezen al jaren de 2e optie.

Het kost allemaal genoeg,dus vandaar de keuze.
Net klaar met het gesprek met de nieuwe bewindvoerder.

Dus ik ga zo PB's beantwoorden.

Eerst even hier bij lezen.

Even terug komend op de thuisfeestjes.

Dat feestje was van een vriendje op school, dus niet van 1 van mijn kinderen.

Ik sta er net zo in als de meeste hier, thuisfeestjes is niets mis mee, integendeel!

Als het hier gevierd word, dan word dat het ook wel, voor andere dingen heb ik sowieso geen budget.

En al helemaal niet in de december maand.

Afgelopen jaar hebben we het kinderfeestje dan ook verlaat gepland in de zomermaand, maar dat kon toen helaas ook geen doorgang vinden.

Ik vond de reacties toen ook immens bizar op de school, maar het toont wel iets aan over de mentaliteit die er daar blijkbaar heerst onder ouders voornamelijk.

Plus dat kinderen, ook als ze 7 zijn, keihard (kunnen) zijn tegen elkaar.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:Cookielyon schreef op 16 november 2016 @ 21:11:

Wat paulner schrijft ik zie in mijn omgeving dat kinder feestjes buiten de deur wordt gevierd. Ballorig of een andere speelparadijs.Hier niet speciaal hoor. Dat ging zo'n beetje fifty fifty, al naar gelang de voorkeur van de ouders.
quote:feow schreef op 16 november 2016 @ 18:49:

Paulaner:

Is je grootste zorg nu je vrouw?

Grootste, nee, wel een gedeelde grootste zorg.

Zorg nu is, hoe nu verder na de beslissing van de rechtbank.

Daarnaast zijn er wel degelijk grote zorgen om mijn vrouw. effectief staat ze gewoon op afknappen, en dat is uiteraard iets wat ik uit alle macht probeer te voorkomen.

Waarmee ik de vraag van Yellow ook meteen beantwoord heb eigenlijk, namelijk nee, te weinig.
Heb je hulp Paulaner? Als in iemand die je helpt om het bos een beetje achter de bomen vandaan te halen?
Hier zie je eigenlijk allerlei combinaties: buiten de deur maar diy (speurtocht/mysterietour met picknick of vuurkorf bbq), buiten de deur in ballorig/bioscoop/manege, thuisfeesten.

Afhankelijk van het seizoen vooral. En behuizing. Ik heb eigenlijk nog nooit zoon of vriendjes/vriendinnetjes horen klagen over een feestje.
Hulp voor mijn vrouw is er in enige mate sinds kort. wel via een omweg.

Zij had/heeft gewoon een vorm van psychologische/psychiatrische hulp nodig.

De vergoeding daarvan zit nou eenmaal niet in het basis pakket, en konden wij dus derhalve ook niet betalen.

Dat is iets waar we erg lang tegenaan liepen.

Nu is er een systeem therapeute die eigenlijk binnen is gekomen via de zorginstantie van mijn oudste zoon, die daar mee aan de gang is gegaan.

Dus eigenlijk niet helemaal de juiste zorg misschien, maar het lijkt erop dat het mijn vrouw wel wat onderweg helpt.

Dus daar ben ik al blij mee.
Klinkt mij ook niet onbekend in de oren, dat er slecht gesproken wordt over feestjes. Sta er eigenlijk vooral van te kijken dat alleen Paulaner hier bekend mee is.

Hebben jullie ook nooit meegemaakt dat als een minder populair kind trakteerde in de klas dat bijvoorbeeld 75% van de kinderen het in de prullenbak gooide?
quote:Bruise schreef op 16 november 2016 @ 22:37:

Klinkt mij ook niet onbekend in de oren, dat er slecht gesproken wordt over feestjes. Sta er eigenlijk vooral van te kijken dat alleen Paulaner hier bekend mee is.

Hebben jullie ook nooit meegemaakt dat als een minder populair kind trakteerde in de klas dat bijvoorbeeld 75% van de kinderen het in de prullenbak gooide?Nee..belachelijk.

Hebben jullie ook nooit meegemaakt dat als een minder populair kind trakteerde in de klas dat bijvoorbeeld 75% van de kinderen het in de prullenbak gooide?

Nee echt niet. Er is ook niet zoiets als het minder populaire kind in de klassen van mijn kinderen. Pesten wordt absoluut niet geaccepteerd. Ik heb mijn kinderen nog nooit iets negatiefs horen zeggen over een feestje of traktatie, of dat nu een mandarijn met oogjes of een dagje speurtochten was.

Ik ken dat wel van vroeger,maar ik zie ook dat de sfeer op de school van mijn kinderen totaal anders is. Er is heus weleens ruzies, het blijven kinderen, maar van dit soort pesterijen hoor ik nooit iets.

Nee. Als ik dat als kind had gedaan dan was het toch gelijk de laatste keer denk ik. Kan mij ook helemaal niet herinneren dat er kinderen waren die zo erg buiten de boot vielen. Wel groepjes maar dan deed je nog niet gemeen of raar tegen kinderen uit andere groepjes.

Van zoon ook nog nooit zoiets gehoord. De school kennende waar hij zit, hebben we gelijk drie ouderavonden extra als zoiets zou gebeuren.

Hebben jullie ook nooit meegemaakt dat als een minder populair kind trakteerde in de klas dat bijvoorbeeld 75% van de kinderen het in de prullenbak gooide?Hoe weet je dat dan??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 16 november 2016 @ 22:42:

[...]

Hoe weet je dat dan??Horen, zien.
quote:Rhae schreef op 16 november 2016 @ 22:40:

[...]

Nee echt niet. Er is ook niet zoiets als het minder populaire kind in de klassen van mijn kinderen. Pesten wordt absoluut niet geaccepteerd. Ik heb mijn kinderen nog nooit iets negatiefs horen zeggen over een feestje of traktatie, of dat nu een mandarijn met oogjes of een dagje speurtochten was.

Ik ken dat wel van vroeger,maar ik zie ook dat de sfeer op de school van mijn kinderen totaal anders is. Er is heus weleens ruzies, het blijven kinderen, maar van dit soort pesterijen hoor ik nooit iets.Maar je kent het dus wel van vroeger. Ziekmakend is dat hè.
quote:lemoos2 schreef op 16 november 2016 @ 22:41:

[...]

Nee. Als ik dat als kind had gedaan dan was het toch gelijk de laatste keer denk ik. Kan mij ook helemaal niet herinneren dat er kinderen waren die zo erg buiten de boot vielen. Wel groepjes maar dan deed je nog niet gemeen of raar tegen kinderen uit andere groepjes.

Van zoon ook nog nooit zoiets gehoord. De school kennende waar hij zit, hebben we gelijk drie ouderavonden extra als zoiets zou gebeuren.

God ja. Hier ook. Er zijn wel wat 'lastige' kinderen, zoon had een kind met PDD NOS in de klas, die raakte van slag als er getrakteerd werd. Dus ik stond de traktatie te knutselen, vraagt zoon of ik er wel even één of twee extra maak, want Pietje maakt de eerste vaak kapot omdat hij zo in de war raakt van trakteren ,en anders had hij niets. Pietje mag dan ook gewoon op zijn feestje komen en Pietje is bang voor ballonnen en durft niet alleen naar het toilet, dus haalden de andere jongens even de ballonnen weg en als Pietje zei dat hij moest plassen dan stond er automatisch iemand op om mee te lopen. Terwijl Pietje in de klas soms écht vervelend is, boos, de boel verstoord, maar dat wordt gewoon geaccepteerd als iets dat pietje soms nou eenmaal doet als ie iets eng vindt.

Ik vond het prachtig.
quote:Bruise schreef op 16 november 2016 @ 22:46:

[...]

Maar je kent het dus wel van vroeger. Ziekmakend is dat hè.Ik was dat minder populaire kind. Daarom ben ik vrij scherp op sfeer in een school en dus zie ik ook echt dat het anders kan. Als de school maar wil.
Dat was het misschien, de school wilde niet. Terwijl er vroeger wel veel meer respect was tegenover leraren en leraressen.

quote:Rhae schreef op 16 november 2016 @ 22:49:

[...]

Als de school maar wil.Dit is wel het alles omvattende zinnetje daarin.
quote:Rhae schreef op 16 november 2016 @ 22:47:

[...]

God ja. Hier ook. Er zijn wel wat 'lastige' kinderen, zoon had een kind met PDD NOS in de klas, die raakte van slag als er getrakteerd werd. Dus ik stond de traktatie te knutselen, vraagt zoon of ik er wel even één of twee extra maak, want Pietje maakt de eerste vaak kapot omdat hij zo in de war raakt van trakteren ,en anders had hij niets. Pietje mag dan ook gewoon op zijn feestje komen en Pietje is bang voor ballonnen en durft niet alleen naar het toilet, dus haalden de andere jongens even de ballonnen weg en als Pietje zei dat hij moest plassen dan stond er automatisch iemand op om mee te lopen. Terwijl Pietje in de klas soms écht vervelend is, boos, de boel verstoord, maar dat wordt gewoon geaccepteerd als iets dat pietje soms nou eenmaal doet als ie iets eng vindt.

Ik vond het prachtig.

Mooi is dat.

En dat ligt inderdaad voor een groot deel bij de school en de leerkracht.
quote:Bruise schreef op 16 november 2016 @ 22:52:

Dat was het misschien, de school wilde niet. Terwijl er vroeger wel veel meer respect was tegenover leraren en leraressen.

Dat is ook absoluut niet waar. Je hoeft geen meneer en mevrouw te zeggen om respect te hebben. Ik had een lerares die me op mijn 12e vertelde tijdens een verkleedfeestje dat ik eruit zag als een hoertje, en dat ik beter niet alleen naar huis kon lopen. Dezelfde mevrouw gaf mijn broertje een mep. Iedereen was als de dood, maar respect? Dat is wat anders.
Ja en nu geven ze de lerares een mep.
quote:Bruise schreef op 16 november 2016 @ 22:52:

Nou, omgeving (lees: ouders) zijn anders ook een behoorlijk bepalende factor. Als ik soms lees op het forum wat mensen schrijven over ruzies tussen 5- en 6-jarigen (wat er gezegd wordt)... Dat zijn geen zaken waar mijn 6-jarige ook maar 1 seconde bij zou stil staan. Hoe oud de auto van de moeder van x is, of iemand kleding van drie seizoenen geleden draagt. Dat pikken die kinderen toch ergens op en ik durf er wel wat geld op in te zetten dat ze het niet van de juf horen.

Ik ben opgegroeid op het platteland. Ook weer anders. Er waren maar 14 leeftijdsgenootjes in het hele dorp, een ruzie om een potlood-met-figuurgummetje kon je jezelf gewoon niet veroorloven.
quote:Bruise schreef op 16 november 2016 @ 22:56:

Ja en nu geven ze de lerares een mep.Oh je gaat niets inhoudelijks bijdragen? Prima.
quote:paulaner schreef op 16 november 2016 @ 22:52:

[...]

Dit is wel het alles omvattende zinnetje daarin.

Ik snap dat je nu andere dingen aan je hoofd hebt, maar dit is wel iets om ooit heel kritisch naar te kijken.

Je kinderen hebben het moeilijk genoeg. Dat hoeft een onveilige school niet te versterken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven