vriendin verkracht

17-11-2016 02:53 479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen, ik zag dat hier een hoop hulpvaardige mensen zitten. En ik heb een probleem. Hoop dat jullie mij kunnen (willen) helpen.

Mijn vriendin werd de afgelopen tijd af en toe uit het niks depressief, en wou er niet over praten, na de 100e keer was ik er wel klaar mee en heb ik uit haar kunnen krijgen dat ze 3 maanden geleden is verkracht door een "vriend"

Ik weet precies wie en wanneer, want ze ging naar de verjaardag van die vriend op een camping en zou samen met hem in een tent slapen. (vond ik al niet zo tof. Maar ik vertrouw haar, en ze kende hem al vanaf baby en hij zou geen vlieg kwaad doen)

De 1e avond waren zij de enige op de camping. Nu heeft ze mij verteld dat hij die 1e avond gelijk begon, ze geeft geroeppen dat ze t niet wou en hem geslagen, maar hij was sterker, en zij bang... Ik kan me ook voorstellen dat ze bang was, brede, oudere gozer...

Nu wil ik haar geloven, maar er zijn gewoon wat rare dingen, zij zegt dat ze hem vertrouwde en erg naïef was. Op de vraag, waarom ben je niet weggelopen. Of heb je mij gebeld zei ze dat ze bevroor van angst...

Ze is 15 (ik en die gozer zijn meerderjarig) en ze is bang dat als ze aangifte doet de politie problemen met mijn leeftijd gaan hebben. En dat ze me kwijtraakt (haar moeder wilt ook niet dat ze aangifte doet, om haar het emotioneel slopende proces te besparen, begrijpelijk, wil ik haar ook niet aan doen. Maar ook zij twijfelt denk ik of ze t wel echt niet wouw)

Ik voel me erg schuldig om aan haar te twijfelen... Maar ik kan het niet helpen. Is dit slecht?

Ps: Ik ben duidelijk niet duidelijk genoeg geweest, ik zeg niet dat ze liegt, ik laat haar niet vallen als een baksteen. Ik weet dat ze me nu juist nodig heeft, en ik ben er voor haar. Maar soms, snachts (en ik wilt t niet)begint mn brein toch te denken... Wat als...

Ook zit ik er mee dat die gozer nog rond loopt. En ben bang dat als dat te lang zo blijft ik zelf een mes tussen zn ribben prop. Ik wil die gozer zn leven kapot maken. Iemand nog ideeën?
anoniem_317637 wijzigde dit bericht op 18-11-2016 11:06
Reden: verduidelijking
% gewijzigd
quote:lattemachiato schreef op 17 november 2016 @ 16:20:

[...]

Omdat het gewoon raar is dat een man uit het niets opeens denkt dat er gesekst moet worden en dat het meisje dan ook nog moet duidelijk maken dat ze geen zin heeft. Hij komt hij opeens op het idee?

Hoezo is dat raar? Ik heb raardere dingen meegemaakt. Op TV zien we het elke avond veel sneller gaan. Ze zien het met hun eigen ogen hoe meisjes zich laten inpalmen door vrienden met een vlottere babbel. Of wellicht hebben ze zelf ervaring met meisjes die veel sneller zwichten voor hun charmes.

Zo raar is het dus niet.
quote:Dormouse schreef op 17 november 2016 @ 16:23:

Ik ben geen man, heb dus geen idee wat er door een vent heen gaat als hij sels heeft met een vrouw. Daarnaast is iedereen ook nog eens verschillend. Maar ik kan mij op heen enkele wijze voorstellen dat een vrouw die niet meebeweegt, niet meedoet, verstijft, bevriest, niks zegt etc. zoals geschetst wordt geïnterpreteerd kan worden als toestemming.

Ik verwacht geen superieure hypersensiviteit, maar angst lijkt mij niet te missen.Precies. Dit dus.
quote:kadanz schreef op 17 november 2016 @ 16:23:

[...]

Hoezo is dat raar? Ik heb raardere dingen meegemaakt. Op TV zien we het elke avond veel sneller gaan. Ze zien het met hun eigen ogen hoe meisjes zich laten inpalmen door vrienden met een vlottere babbel. Of wellicht hebben ze zelf ervaring met meisjes die veel sneller zwichten voor hun charmes.

Zo raar is het dus niet.Het laat iig zien hoe belangrijk het is dat kinderen leren dat we ze op tv zien, NIET normaal is.
quote:kadanz schreef op 17 november 2016 @ 16:13:

[...]

Non-verbale communicatie is de minst betrouwbare communicatie. We hebben het non-verbaal bijna altijd mis. Als een vrouw stokstijf blijft liggen dan is het duidelijk ja. Maar als bevriezen inhoudt dat je niet tegenstribbelt, dan ziet het er opeens heel anders uit.als een vrouw niet tegenstribbelt maar ook niet actief meer participeert moet het duidelijk zijn dat ze niet meer gewillig is. Her is toch duidelijk als een vrouw van gewillige partner, van lekker mee zoenen veranderd in een opblaaspop als het te ver gaat. Als ze zich dan alleen nog maar laat betasten, niet mee streelt, niet zelf de kleren uit doet, niet de armen om je heen doet, niet meebeweegt in het ritme, niet meer zoent en knabbelt en likt, wat is er dan nog gewillig aan! Zo moeilijk kan het toch niet zijn.
quote:kadanz schreef op 17 november 2016 @ 16:21:

[...]

Ik vergoelijk niks. Hoe kom je daarbij? Ik heb ook dochters hoor. Dit is niet hypothetisch, dit is de harde realiteit waar we in leven.

Laat ik het anders neerzetten. De jongens die ik zogenaamd vergoelijk zullen NOOIT veroordeeld worden voor verkrachting. Je blijft dus zitten met een probleem terwijl je de mensen die dat probleem bespreekbaar willen maken (en dus niet gelijk meegaan met 'ik bevroor') verkettert.

Ehm...ik verketter niemand volgens mij.

Maar ik kan slecht begrijpen dat jij, als vader van dochters dus, vindt dat ze niet hard genoeg hebben aangegeven dat ze het echt niet willen omdat ze niet van zich af hebben geslagen maar bevroren.

Ik begrijp, denk ik tenminste, ook wel waar je aan denkt, dat je van alles overhoop haalt wellicht en er geen genoegdoening uit kan halen want tegengestelde beweringen en dus geen vervolging/straf, maar het komt op mij over of je je daar maar gewoon klakkeloos bij neerlegt omdat het nou eenmaal zo is, en dat kan ik me zo slecht voorstellen!

Laat ik het anders stellen. Je dochter komt dus thuis met dit verhaal. Geloof je haar dan of ga je haar eerst zitten doorzagen omdat ze dus gehandeld heeft zoals ze deed?
quote:Chevron schreef op 17 november 2016 @ 16:26:

[...]

als een vrouw niet tegenstribbelt maar ook niet actief meer participeert moet het duidelijk zijn dat ze niet meer gewillig is. Her is toch duidelijk als een vrouw van gewillige partner, van lekker mee zoenen veranderd in een opblaaspop als het te ver gaat. Als ze zich dan alleen nog maar laat betasten, niet mee streelt, niet zelf de kleren uit doet, niet de armen om je heen doet, niet meebeweegt in het ritme, niet meer zoent en knabbelt en likt, wat is er dan nog gewillig aan! Zo moeilijk kan het toch niet zijn.Ja, ik snap ook niet dat een man het alleen zou snappen als er wordt gegild, gekrabd en duidelijk 'nee' wordt geroepen.
Maar het is wel waar dat het hoe dan ook moeilijk te bewijzen is en dat dat een gigantisch probleem is.

Toch is het systeem logisch en is het moeilijk een beter alternatief te verzinnen. Nu zijn er tragische gevallen waarin een meisje/vrouw een dader vrijuit ziet gaan. Maar als "haar woord" altijd zou willen staat het systeem wagenwijd open voor misbruik en het opsluiten van onschuldige mannen.

Het rechtssysteem is er niet alleen op ingericht om slachtoffers te helpen en daders te straffen, maar ook om te voorkomen dat er mensen gestraft worden voor een misdaad welke zij niet hebben begaan.

Het is erg triest dat het in deze gevallen zo vaak tussen wal en schip valt. Dat het een misdrijf is wat een slachtoffer voor het leven kan tekenen, en waar zo veel daders mee weg kunnen komen.

Vraagje aan de meiden die het hier meegemaakt hebben; is er bij jullie uiteindelijk iemand veroordeeld? Als jullie willen antwoorden uiteraard.
quote:Hunniebunnie schreef op 17 november 2016 @ 16:29:

[...]

Ja, ik snap ook niet dat een man het alleen zou snappen als er wordt gegild, gekrabd en duidelijk 'nee' wordt geroepen. Maar dat is de realiteit helaas. Wat doen we ertegen?
quote:kadanz schreef op 17 november 2016 @ 16:23:

[...]

Zo raar is het dus niet.

Wat je op tv ziet is niet de werkelijkheid. Ik mag toch hopen dat je als vrouw niet elk moment van de dag bedacht moet zijn dat een man uit het niks seks wil. Ik zie niet elke man als potentiële sekspartner hoor. Zou toch raar opkijken als een collega opeens wat probeerde, of een vriend van mijn man, of een neef, of een buurman. Die mannen zijn gewoon Jan, Piet of Klaas voor mij en ik denk bij hen net zo min aan seks als bij een vrouwelijke collega, een vriendin, een nicht of een buurvrouw.

Misschien moeten we seks voor het huwelijk maar weer strafbaar stellen ofzo, dan is het in ieder geval voor iedereen duidelijk dat seks nooit iemands bedoeling kan zijn tenzij men getrouwd is.
quote:Chevron schreef op 17 november 2016 @ 16:26:

[...]

als een vrouw niet tegenstribbelt maar ook niet actief meer participeert moet het duidelijk zijn dat ze niet meer gewillig is. Her is toch duidelijk als een vrouw van gewillige partner, van lekker mee zoenen veranderd in een opblaaspop als het te ver gaat. Als ze zich dan alleen nog maar laat betasten, niet mee streelt, niet zelf de kleren uit doet, niet de armen om je heen doet, niet meebeweegt in het ritme, niet meer zoent en knabbelt en likt, wat is er dan nog gewillig aan! Zo moeilijk kan het toch niet zijn.

Maar zo moeilijk is het dus WEL.

Nogmaals, niemand wordt op basis van deze feiten veroordeeld en de wet zal ook niet veranderen, hoe kan het ook.

Dus blijft het probleem.
Overigens gok ik ook zo dat de meeste mannen welke zulke misdrijven begaan, of het slachtoffer nu bevriest, vecht als een malle of het op een krijsen zet, dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn.

Een geval van (non-)verbale miscommunicatie lijkt mij een zeldzaamheid.

Maar dat is een gok, ik heb er geen cijfers van.
quote:kadanz schreef op 17 november 2016 @ 15:52:

Weer de voorspelbare reacties.

Je kunt hoog of laag springen, maar als je niet duidelijk aangeeft dat je geen seks wil, dan kan het gebeuren dat een jongen verder gaat dan je wil. Een meisje kan bevriezen, een jongen kan ietwat doorslaan. Komen die twee samen, dan gaat het wellicht gigantisch mis. Maar maakt dat van die jongen een koelbloedige verkrachter?

What the fuck???? Hoezo moet je iets aangeven? Bij seksen is het altijd Nee tenzij duidelijk van wel.

'Kan het gebeuren', hoe krijg je het je strot uit. Je hoeft toch godverdomme niet aan te geven dat mensen van je af moeten blijven.

"Als je niet duidelijk aangeeft dat je hem zelf wil houden kan het gebeuren dat je mobiel gejat wordt. Maar is dat dan diefsta?"

Klinkt het nog steeds logisch?
quote:kadanz schreef op 17 november 2016 @ 16:31:

[...]

Maar dat is de realiteit helaas. Wat doen we ertegen?Genoeg mannen die het wel snappen hoor. Gelukkig. En verder, lomperikken opvoeden en daders straffen. Uitdragen dat dit abnormaal en strafbaar is.
quote:MaryCrawley schreef op 17 november 2016 @ 16:39:

[...]

Genoeg mannen die het wel snappen hoor. Gelukkig. En verder, lomperikken opvoeden en daders straffen. Uitdragen dat dit abnormaal en strafbaar is.

Tuurlijk, daarom heeft 40% van de vrouwen wel eens last van seksueel geweld (als ik de statistieken die jullie zelf aandragen mag geloven). Nogmaals, straffen gaat niet gebeuren, daar is het allemaal te vaag voor.

Althans...

In de VS zijn er zogenaamde 'consent kits', sexual consent contracts. Vooraf schriftelijk toestemming verlenen voordat er gesekst wordt. Moet het zover gaan bij ons? Dat het al zover gaat geeft dus aan dat non-verbale communicatie niet betrouwbaar is.
quote:kadanz schreef op 17 november 2016 @ 16:32:

[...]

Maar zo moeilijk is het dus WEL.

Nogmaals, niemand wordt op basis van deze feiten veroordeeld en de wet zal ook niet veranderen, hoe kan het ook.

Dus blijft het probleem.geen veroordeling betekend niet dat de verkracht niet had plaats gevonden! En het is niet de wet die veranderd moet worden, het probleem ligt bij mannen die doen alsof ze niet het verschil tussen gewillige en ongewillige sex kennen.
De bepalingen voor verkrachting is niet vaag. Het probleem ligt bij het bewijzen ervan, wat nodig is voor een veroordeling.

Over het algemeen maakt een vrouw de meeste kans wanneer ze tijdig aangifte doet, zich laat onderzoeken, er DNA van de dader verzameld kan worden en hij bekend is. En wanneer de dwang ook nog eens aangetoond kan worden, waarvan de kans het grootst is als er geweld is gebruikt. En/of wanneer er getuigen zijn.

Wacht een vrouw lang, is de dader onbekend, is er geen DNA, zijn er geen getuigen of lichamelijke verwondingen- Dan wordt het heel ingewikkeld om tot vervolging of veroordeling te komen.

Nu zijn dit uitersten en hoeven niet alle vakjes aangebunktnte worden, maar het is om te laten zien dat er heel veel zaken meespelen en er combinaties mogenlijk zijn, maar dat het dus erg ingewikkeld is om onomstotelijk vast te stellen. En dat laatste is wat de wet vraagt alvorens iemand te kunnen veroordelen.

Maar dat ligt niet aan de "vage" definitie.
Wat vreselijk voor het meisje om mee te maken. Eerst wordt je verkracht en wanneer je eindelijk het hardop durft uit te spreken, geloven ze je niet. Ik zou stoppen met vragen te stellen en over aangifte te praten. Zij heeft een traumatiserende ervaring meegemaakt en wordt er depressief van. Zorg dat ze professionele hulp gaat krijgen. Laat weten dat ze steun krijgt.
quote:Dormouse schreef op 17 november 2016 @ 16:48:

De bepalingen voor verkrachting is niet vaag. Het probleem ligt bij het bewijzen ervan, wat nodig is voor een veroordeling.

Over het algemeen maakt een vrouw de meeste kans wanneer ze tijdig aangifte doet, zich laat onderzoeken, er DNA van de dader verzameld kan worden en hij bekend is. En wanneer de dwang ook nog eens aangetoond kan worden, waarvan de kans het grootst is als er geweld is gebruikt. En/of wanneer er getuigen zijn.

Wacht een vrouw lang, is de dader onbekend, is er geen DNA, zijn er geen getuigen of lichamelijke verwondingen- Dan wordt het heel ingewikkeld om tot vervolging of veroordeling te komen.

Maar dat ligt niet aan de "vage" definitie.

Ik denk dat dat ook is wat Kadanz bedoeld.

Dat de realiteit is dat het dan dus een welles/nietes gedoe wordt waar het slachtoffer niet persé mee geholpen is maar wellicht alleen maar verder de diepte in wordt getrokken omdat ze zich niet gehoord voelt omdat er juridisch ineens niks meer mogelijk is dan.

Edit: waarmee ik dus niet wil zeggen dat een slachtoffer dan maar gewoon slachtoffer moet zijn en verder niks.
quote:Grobbekuiken schreef op 17 november 2016 @ 16:54:

[...]

Ik denk dat dat ook is wat Kadanz bedoeld.

Dat de realiteit is dat het dan dus een welles/nietes gedoe wordt waar het slachtoffer niet persé mee geholpen is maar wellicht alleen maar verder de diepte in wordt getrokken omdat ze zich niet gehoord voelt omdat er juridisch ineens niks meer mogelijk is dan.

Klopt. Ik denk ook dat dit een van de redenen is dat vrouwen weinig aangifte doen en dat is ontzettend jammer.

Het proces is moeilijk, om het te moeten vertellen. Maar ook als de dader niet gepakt wordt is het wel geregistreerd, en als je jezelf er niet meer mee kan helpen, dan misschien nog wel een ander. Niet alleen omdat er dan wellicht een omschrijving van zowel dader als delict in het systeem staat, wat de pakkansen vergroot (dossier opbouw etc.).

Maar ook om de statistieken compleet te krijgen, en heel plat gezegd: hoe valer iets gebeurt (en geristreerd staat). Hoe meer aandacht het zal krijgen.

Haar verhaal tegen zijn verhaal, als er geen fysiek bewijs is, is vrijwel zonder uitzondering in haar nadeel.

Ik schreef al eerder waarom dat, ondanks dat het tragisch is, wel heel logisch is.

En ook nut heeft, hoe cru dat ook is.

Ik ben hoe dan ook voorstander van altijd aangifte doen, al is het jaren later. Maar die stap moet ieder voor zich zetten en alleen het slachtoffer kan bepalen of zij het "waard" vind.
quote:kadanz schreef op 17 november 2016 @ 16:31:

[...]

Maar dat is de realiteit helaas. Wat doen we ertegen?Onze kinderen leren wat wel en niet normaal is?
Wat moet dat afschuwelijk geweest zijn.
anoniem_63edfd8526a1c wijzigde dit bericht op 23-11-2016 10:27
Reden: Op verzoek quote verwijderd.
% gewijzigd
Ik zou haar aanraden om alsnog aangifte te doen! Ook zou ik naar de huisarts gaan voor een verwijzing naar een therapeut/psycholoog. Of het verhaal waar is of niet. Dit moet je niet zomaar voorbij laten gaan.
Heftig..
Soms schrijver voor vreemdnieuws.nl
quote:Dormouse schreef op 17 november 2016 @ 16:34:

Overigens gok ik ook zo dat de meeste mannen welke zulke misdrijven begaan, of het slachtoffer nu bevriest, vecht als een malle of het op een krijsen zet, dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn.

Een geval van (non-)verbale miscommunicatie lijkt mij een zeldzaamheid.

Maar dat is een gok, ik heb er geen cijfers van.

Ik betwijfel dit.

Een deel zal kwaad in de zin hebben. Misschien vaker dan niet.

Maar een deel zal toch minder zwart wit zijn dan het hier door sommigen gepresenteerd wordt.

Dat betekent overigens NIET dat dan ook de gevoelens van de vrouw er minder om zijn, laat dat duidelijk zijn.

Ik denk dus wel dat er een hoop vrouwen met een trauma uit het verleden rondlopen terwijl de man in kwestie hooguit een herinnering heeft van een vrijpartij die niet zo leuk afgelopen is.
quote:Dormouse schreef op 17 november 2016 @ 16:23:

Ik ben geen man, heb dus geen idee wat er door een vent heen gaat als hij sels heeft met een vrouw. Daarnaast is iedereen ook nog eens verschillend. Maar ik kan mij op heen enkele wijze voorstellen dat een vrouw die niet meebeweegt, niet meedoet, verstijft, bevriest, niks zegt etc. zoals geschetst wordt geïnterpreteerd kan worden als toestemming.

Ik verwacht geen superieure hypersensiviteit, maar angst lijkt mij niet te missen.Dit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven