1e kindje vanaf januari 2017

05-10-2016 10:14 768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd Ronde NOD Opmerkingen
SterreWaterman 32/32 3 :heart: UD 19 november
Mini-m 27/29 3 8/6 :heart: UD 17 februari
PKT 33/32 2 zwanger!
Kopenhagen87 30/30 1 dochter geboren 14/7 :cheer2:
Jo_Wy 28/28 3 :heart: UD 15 oktober
ravenloos 29/31 4 16/5 miskraam :redrose:
Cato-00 29/29 2 30/6 :heart: UD 16 maart
anoniem_311553 wijzigde dit bericht op 10-08-2017 12:41
69.70% gewijzigd
Werk nu 36 uur en heb wisselende diensten daarom dat ik erover denk om te blijven werken. Nu werk ik er ook de weekenden bij af en toe dus dan hoef ik door de week maar 3 dagen.

Hier waarschijnlijk ook wel oma's die op willen passen. Maar wil ook kinderdagverblijf doen. Hoe denken jullie daarover?
Druk hier!

Foliumzuur: slik ik al

Alcohol: mijn streven is niet drinken na de eisprong, dus elke maand even 2 wkn geen alcohol. Wordt toch echt afgeraden namelijk.

Werk: ik wil 4 dagen werken, vriend 5. Dus 4 dagen opvang/opa/oma. Wil wel proberen om wat langer verlof op te nemen. Vind met 12 weken naar de creche wel heel vroeg. Ook ivm mogelijke borstvoeding.

Leuk Cato!

Ik pas later even alles aan in de tabel.

Ik had gisteren weer een blanco test, ik denk dat het toch een indroogstreepje was zaterdag. Nu 2 dagen voor NOD, vandaag niet getest. Wacht nu gewoon af of ik wel of niet ongesteld wordt, de druk is er weer een beetje af haha.
Kan nog steeds toch, Kopenhagen? Straks is het toch raak maar wel relaxed dat de druk er nu af is.

Leuk Cato dat jullie er al klaar voor zijn!

Het wordt nu steeds spannender voor jullie dames

Wij zijn er nu minder mee bezig. Misschien wordt het wel later dan januari zelfs. Ligt een beetje aan wat externe factoren hehe. Wel allemaal leuke dingen, maar het kost tijd. Vind het wel leuk om jullie verhalen te lezen dus ik blijf gewoon gezellig meedoen!

Als we dan wel een kindje hebben: Met de baan die ik nu heb, dan zou ik waarschijnlijk 32 uur gaan werken. Dan heb ik ook 1 dag in de week vrij. Mijn man kan 4x9 werken dus dat is fijn. Alcohol stop ik gewoon mee en idd als ik wat drink, dan wanneer ik zeker weet dat ik niet zwanger ben.

Lijkt me echt lastig om zwangerschap verborgen te houden voor vriendinnen. Daar drink ik eigenlijk altijd een wijntje mee!
Ik werk nu 32uur en ga straks 24uur werken, dat vind ik voldoende. Ook kwa opvang enzo.

@squirrel8 dat weet ik ook nog niet zo goed hoe ik dat ga doen, het valt denk ik meteen op als ik niet mee drink
Ik weet het qua werk nog niet zo goed... denk dat ik 3,5 dag ga werken. Mijn vriend werkt er 4. Dus dan is het maar 2,5 dag opvang, vind ik wel een fijn idee
Ik vind parttime werken toch al een stuk beter dan dat fulltime-gestress (leven om te werken i.p.v. andersom) Hoe leuk ik mijn werk en collega's ook vind...
Ja ik ook ravenloos.. en mijn persoonlijke keuze zou het niet zijn om kind 4 of 5 dagen in de week weg te brengen, maar das natuurlijk ieders eigen keuze.

Hebben jullie ooit twijfels of het wel het goede moment is om te beginnen? Ik merk dat ik er heel onzeker door wordt nu het allemaal gaat beginnen terwijl ik dit al 2 jaar wil..
Sorry voor mijn inactiviteit hier. Ik kom net terug van een maand Londen. Ik heb het daar zo druk gehad dat ik dit even compleet vergeten ben haha.

Ik zie dat er al dames begonnen zijn?! Good luck!!!

Welkom voor de gene die nieuw zijn en mij nog niets hebben zien berichten.
"I am not Abnegation. I am not Dauntless. I am Divergent."
@cato: volgens mij is het ook wel normaal dat je toch spanning krijgt op het moment "dat het echt wordt". Je besluit natuurlijk om iets te ondernemen wat waarschijnlijk je leven behoorlijk zal veranderen!

Ik ben zelf wel positief ingesteld en denk dat het hoe dan ook wel goed komt, maar mijn vriend vindt het af en toe maar een eng idee, haha .

Hi Tris Prior! Welkom terug uit Londen en aangenaam . Ik heb wel alles bijgelezen maar nog niet met je gepraat geloof ik, haha.
Ik heb hetzelfde hoor. Vooral denk ik vanwege het onbekende, terwijl ik weet dat het leven wat ik nu ken er straks heel anders uit zal zien. Ik ben vooral bang mijzelf kwijt te raken en dat de relatie met mijn man (heel) erg zal veranderen.
.
Dat is idd wel herkenbaar. Zo van gaat het ons als wel lukken? Wat moeten we allemaal anders doen? Hoe gaat de hond reageren? Dat soort dingen
Foliumzuur: gaan slikken op het moment dat ik gestopt was met de pil. Ik slik de pillen van Gravitamon.

Werken: op dit moment werk ik 4 dagen en mijn vriend 5. We willen beide 1 dag minder gaan werken en dan 1 dag naar de opvang en 1 dag naar opa/oma. Maar eerst zolang mogelijk thuis zijn en het verlof dat ik krijg inzetten...

Alcohol: ik ben sowieso geen enorme drinker, dus dat gaat me tot nu toe nog prima af. Laatst had ik een feestje en zei iemand: goh, je drinkt geen wijntje, ben je zwanger? Daar kon ik snel op reageren: "nee hoor, vandaag geen zin in wijn. Moet ik een slok nemen om dat te bewijzen?" en toen voelde diegene zich wat ongemakkelijk en hoefde ik geen slokje te nemen

Cato: die twijfel ken ik absoluut! Zelfs nu denk ik nog: oh help wat nu als ik dit weekend niet ongesteld ga worden?? Ik vind het reuze spannend en ik denk dat het ook gezond is om er onzeker over te zijn. Je leven zal er toch anders uitgaan zien en dat maakt het onvoorspelbaar...

Kopenhagen: hoe gaat het? vandaag je nod...
Ja @Kopenhagen, spannend! Hoe gaat het?

Zojuist had ik visite van mijn vriendin en haar zoontje van 12 weken oud. Hij heeft de hele tijd bij me gelegen en gezeten, dus de hormonen gieren door m'n lijf, haha ;-)! Overmorgen gaat de Nuvaring er eindelijk uit en dan hopen op een stabiele cyclus! Spannend hoor. Na dit bezoekje ben ik er toch weer even volop mee bezig.

Wij hebben thuis twee katten en ik wist van eentje niet hoe die op baby's zou reageren. Het is een oude kat, uit het asiel. Maar ze kwam gelijk uit haar mandje, miauwde even en kwam toen ruiken aan de baby. Vervolgens ging ze op de bankleuning al spinnend ernaast zitten :-). Lief! Hebben jullie ook huisdieren?
Ben benieuwd naar Kopenhagen

Spannend allemaal he, je lichaam zonder ac etc.bij denk steeds van alles te voelen ???? Geen idee wat hihi

Wij hebben een labrador die echt dol is op kinderen, dus die zal met zo blij zijn als wij
Spannend Kopenhagen!

Wij hebben 2 kleine hondjes.. zijn super lief naar kindjes toe al zullen ze wel een beetje jaloers worden

Ik heb gister een lading zwangerschapstesten en foliumzuur ingeslagen! Haha, wel gek om dat zo in je la te hebben liggen!
Nu wordt het wel heel echt dan Cato :D Spannend hoor.

En inderdaad.. benieuwd naar Kopenhagen!

Iedereen werkze nog even vandaag en dan fijn weekend!
Wij hebben twee katten. Geen idee hoe die gaan reageren. Ze hebben het er maar gewoon mee te doen .

Inderdaad spannend Cato! De eerste babyspulletjes zijn gekocht dus
Idd heel spannend allemaal als het zo echt wordt.

Heb de 29e pas mijn nod maar denk nu al vanalles te voelen en de neiging om te testen.

Wij hebben ook een hond, benieuwd hoe hij erop gaat reageren. Denk heel bezorgd maar soms ook wel jaloers, hij houdt enorm van aandacht!

Kopenhagen hoe is het bij jou? Nog alles rustig?

Fijn weekend allemaal!
Hoe gaat het kopenhagen?

Huisdieren: Wij hebben ook twee katten en net als bij Ravenloos gaan we ook wel zien hoe ze reageren en moeten ze maar wennen aan de nieuwe geluiden.

Spanning: Soms komt bij mij spanning ook ineens naar boven en andere momenten zakt het helemaal weer weg. Vooral omdat ik nu ook aan het solliciteren ben wisselt het elkaar een beetje af.

Catoo: goed voorbereidt is het halve werk toch;-) nu komt het echt dichterbij.

ik heb al een potje foliumzuur gehad van een vriendin die ze over had. Dus ik ga over twee weken starten met foliumzuur en dan ook nog testen inslaan.

Tris-prior: fijne tijd gehad in Londen? Welkom terug

Werken: ik werk nu vier dagen en zou graag drie dagen willen werken, maar afhankelijk van de sollicitatie kan het ook zijn dat ik minimaal vier dagen moet werken. We zullen zien.

Fijn weekend allemaal!!
@SterreWaterman: spannend van de vacature, ik zal voor je duimen! Ik snap wel dat het onderwerp kinderen dan een beetje naar de achtergrond verdwijnt. Maar aan de andere kant, jullie zijn 32, willen meerdere kinderen, en je weet nooit zeker hoe lang het duurt. Dus je kinderwens uitstellen voor een baan zou ik in jouw situatie niet voor kiezen. 4 dagen is ook best te combineren toch?

Ik ga ook liever iets minder werken, maar mijn baan kan helaas niet in minder dan 4 dagen en die van mijn vriend niet in minder dan 5 dagen. We hebben gelukkig wel een erg goed inkomen dus kunnen schoonmaken etc. uitbesteden. Thuis is dus ook echt quality time. Soms baal ik er wel van moet ik zeggen.. Allebei wel een baan waar we het enorm naar ons zin hebben, dat helpt wel. Ik zit er wel over te denken om dan 4x7 of 7,5 te gaan werken ipv 4x8, voor wat meer quality time 's middags met ons toekomstig kroost

@Cato: je NOD staat in de tabel, spannend!! Hopelijk blijft alles goed gaan met je gezondheid. Fijn dat jullie straks maar 2,5 dag opvang nodig hebben. Geeft veel rust denk ik. De koudwatervrees herken ik hoor, vind de impact op ons huidige leven en relatie soms wel spannend. Maar het gaat vast helemaal vanzelf als het zover is.

@Tris-Prior: welkom terug! Ik heb het eigenlijk helemaal niet aan je gevraagd, maar is er een speciale reden dat jullie 'maar' 1 kind willen? Niet dat er een reden hoeft te zijn natuurlijk . Maar toch, je hoort het niet zo vaak.

@Squirrel8: toch even uitstellen? Ben benieuwd wat het wordt Gezellig dat je wel blijft mee schrijven!

@Jo_Wy: bijna je NOD! Spannend! Heb je nog kwaaltjes gehad behalve de buikpijn? Slim van je reactie op het feestje Ik heb vanavond ook een feestje, en ik drink aaaltijd wijn. Wordt nog wel lastig. Heb al bij twee etentjes niets gedronken, geen vragen gekregen gelukkig.

@Bloempje87: hoe gaat het met jou? Nu je nuvaring eruit is? Nog steeds braaf aan de condooms?

@ranjaa: bijna de nuvaring eruit, yeah! Weg met dat ding ;). Wat leuk dat je vriend het al over muziek heeft. Ik zou echt wegsmelten bij dat soort uitspraken haha. Wil je je NOD al in de tabel? 20/12?

@ravenloos: hoe gaat het bij jou? Leuk hè, kraamvisite.

@mini-m: spannend!! Wat denk je allemaal te voelen?

Hier nog geen nieuws. Nog niet ongesteld. Buik voelt nog steeds raar, al bijna 2 weken nu, maar wel minder dan in het begin. Borsten hebben 4 dagen super zeer gedaan en gejeukt maar dat is sinds zondag weg. Heb dus eigenlijk nagenoeg geen kwaaltjes meer. Ik ga er dus niet vanuit. Maar wacht nog steeds rustig af of ik ongesteld word. Eigenlijk hoop ik snel ongesteld te worden omdat ik toch niet denk dat het raak is, dan kunnen we door naar de eerste echte ronde! In elk geval heeft het ons doen beseffen dat we het wel heel graag zouden willen Ik schrok trouwens wel van de kinderopvangkosten, jeetje! €1100 per maand netto voor 4 dagen.
Oef als ik al iets geleerd heb van dit avontuur is het dat je veel moet wachten wachten wachten... En laat mij daar nou super goed in zijn en dan zijn we nog niets eens begonnen hihi

Ik voel van alles en wijt alles aan mijn ac loze bestaan. Ik zou dit weekend ergens m'n eisprong hebben dus ben benieuwd of ik daar iets van merk.

De condooms komen (tot nu toe) rond mn eisprong uit de kast en voor de rest blijven ze al in de kast. Daar was man lief na 1x al overuit haha ben beniewd of hij dit vol blijft houden.

Balen Kopenhagen dat het zo lang duurt! Hopelijk komt je menstruatie snel op gang
Voel vanalles, opgeblazen buik, gevoelige borsten en regelmatig steken in mn buik. Maar heb zelf ook het idee dat het nx is. Toch ga je er nu bij nadenken om niet te drinken in de week na de eisprong voor het geval dat ;) hebben jullie dit ook?
SterreWaterman: Spannend, je sollicitatie! Ik hoop voor je dat je het wordt :-).

Cato: haha, leuk is dat he, om alles in te slaan. Ik heb zelf nog geen testen, die wil ik gaan halen als ik voor het eerst denk "zal ik misschien nu...", want ik ben bang dat ik me anders laat verleiden om elke keer vroeg te testen.

Ik slik nu trouwens de Mama Compleet van Davitamon, niet alleen foliumzuur maar ook vitamine D en ijzer etc.

Bloempje, dat wachten en geduld.. dat wordt aardig op de proef gesteld zo . Moet ik ook eventjes aan wennen, haha!

Mini-m: volgens mij voelt iedereen van alles zodra je begint, haha. Ik denk ook dat ik elk kraampje toeschrijf aan een mogelijke zwangerschap, maar ik ga proberen me in te houden ;-)!

Ik twijfelde eerst even, maar ik denk vanaf m'n eisprong tot NOD niet drinken. Just in case .

Kopenhagen: hopelijk word je dan snel ongesteld, als je denkt dat je echt niet zwanger bent. Dan kun je mooi aan je volgende ronde beginnen :-). Ik wil wel met m'n NOD in de tabel, 20-12 inderdaad!

En verder... vandaag gaat dat ding er uit! Jeeeh! Dan wordt ik dinsdag ongesteld en daarna gaat het beginnen. Spannend! :-)

Fijn weekend allemaal!
IK BEN TOCH ZWANGER!!!

Helemaal aan het trillen hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven