Borstvoeding/kinderwens, eind 2016
zondag 30 oktober 2016 om 14:00
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.
Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!
De zwangeren onder ons!
BEVALLEN!
Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!
De zwangeren onder ons!
| Naam | Leeftijd | Eerste kindje |
Uitgerekende datum | Bijzonderheden |
| Mayolijn | 28 | Mei 2015 | 7 januari 2018 | |
| Nienemunt | 24 | December 2015 | 18 maart 2018 | |
| Worteltaart | 36 | April 2016 | 21 maart 2018 |
BEVALLEN!
| Naam | Leeftijd | Eerste kindje |
Tweede kindje |
| Fee90 | 27 | Februari 2016 | 1 augustus 2017 |
| GMS | 30 | Februari 2016 | 29 september 2017 |
| es1984 | 32 | Oktober 2015 | 25 november 2017 |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
zondag 13 november 2016 om 20:03
Goodmorningsunshine, bij een dramatische nacht denk ik ook wel eens van jeetje hoe gaan we het doen als er een 2e bij is? Maar dat gevoel is dan eigenlijk binnen no time weer weg!
Haha fee zo'n reactie gaf ik ook, alleen vond ons meisje dat dus alleen maar grappig en ze leek het dus ook steeds om die reactie te doen (niet leuk....)
Haha fee zo'n reactie gaf ik ook, alleen vond ons meisje dat dus alleen maar grappig en ze leek het dus ook steeds om die reactie te doen (niet leuk....)
dinsdag 15 november 2016 om 16:25
Haha Es, hier schrikt zoon ook niet echt van mijn reactie. Nu moet ik zeggen dat hij meestal niet zó hard bijt dat ik echt schrik en auw roep
Verder hier helemaal geen ontwikkelingen. Behalve een zieke baby vorige week en een zieke man momenteel. Gezellige boel dus.
Ohja, zoontje tijgert sinds een week als een pro, dus dat is wel erg leuk
Verder hier helemaal geen ontwikkelingen. Behalve een zieke baby vorige week en een zieke man momenteel. Gezellige boel dus.
Ohja, zoontje tijgert sinds een week als een pro, dus dat is wel erg leuk
woensdag 16 november 2016 om 12:26
woensdag 16 november 2016 om 13:39
Het is wat met al die bijtertjes. Hier heeft dochter nog maar 2 (onder)tandjes. Ook een tijdje gehad dat ze ging bijten. Mijn reactie vond ze ook super gezellig. Dus toen mijn kiezen maar op elkaar gezet en het genegeerd. Na 1 dag heeft ze het toen nooit weer gedaan
Hier verder ook alles rustig. Geen nieuws. Hoe gaat het met fee? Al op het wachtbankje? En mayolijn?
Oh en goodmorningsunshine, super dat je cyclus weer op gang is!
Leuk Marie die nieuwe fase genieten.
Hier verder ook alles rustig. Geen nieuws. Hoe gaat het met fee? Al op het wachtbankje? En mayolijn?
Oh en goodmorningsunshine, super dat je cyclus weer op gang is!
Leuk Marie die nieuwe fase genieten.
woensdag 16 november 2016 om 14:07
Nog niet op het wachtbankje nee, deze week moet het gebeuren:p
Hier nog koos tandloos hoor, gelukkig maar anders was het happen helemaal pijnlijk.
Hij sjeest wel de kamer door achter zo'n gereedschaps loop karretje dus de rust is officieel voorbij, met kruipen kon ik hem makkelijker remmen nu is niks.meer veilig:p
Wat is nou zwaarder Marie, zieke baby of zieke man?:p
Hier nog koos tandloos hoor, gelukkig maar anders was het happen helemaal pijnlijk.
Hij sjeest wel de kamer door achter zo'n gereedschaps loop karretje dus de rust is officieel voorbij, met kruipen kon ik hem makkelijker remmen nu is niks.meer veilig:p
Wat is nou zwaarder Marie, zieke baby of zieke man?:p
vrijdag 18 november 2016 om 11:23
Marie, een echte ziekenboeg dus! Hopelijk zijn ze snel weer fit. Oh zo leuk al die ontwikkelingen he?!
Hahaha worteltaart dat bedoelde ik dus
(sorry, mag eigenlijk niet lachen, is niet grappig.. auw!)
Zonnestraaltje, ik ben het ook gaan negeren (met m'n tanden op elkaar) maar een doorzettertje onze dame. Gelukkig doet ze het nu niet meer want ze heeft inmiddels 7 tanden en 4 kiezen.
Ik geef sinds iets meer dan een week alleen nog maar de ochtend voeding en die wil ik ook zsm laten vallen. Ben benieuwd!
Hahaha worteltaart dat bedoelde ik dus
Zonnestraaltje, ik ben het ook gaan negeren (met m'n tanden op elkaar) maar een doorzettertje onze dame. Gelukkig doet ze het nu niet meer want ze heeft inmiddels 7 tanden en 4 kiezen.
Ik geef sinds iets meer dan een week alleen nog maar de ochtend voeding en die wil ik ook zsm laten vallen. Ben benieuwd!
zondag 20 november 2016 om 20:05
Haha fee, ik vond een zieke man zwaarder! Want met m'n zoontje ging ik lekker op de bank zitten en daarna erbij liggen in bed en dat was na een dag voorbij. Mijn man hield toen de rest draaiende. Nu moest ik mijn man verzorgen én mijn kind. Het was dit keer in ieder geval geen man-flu, hij was echt ziek. Dat scheelt weer, want anders kan ik ook nog boos worden omdat hij ziek is
Es, wat geef jij je dochter nu verder aan melk? Gewone melk of nog kunstvoeding? Ik hoop dat als de voedingen er zo meteen allemaal uit zijn, je snel een cyclus hebt! En je dochter heeft veel tandjes zeg! In hoeveel tijd is dat gegaan? Ik hoop hier al tijden op een volgende tandje, omdat zoontje zo onrustig is af en toe.
Mayolijn: Jij al een positieve ovulatietest gehad? Jouw cycli waren voor je zwangerschap vrij onregelmatig toch? PCOS-achtig?
Ik kan trouwens wel wat advies gebruiken qua eten voor m'n zoontje. Brood gaat er echt nog niet in, dus die voeding kan (nog lang) niet vervallen. Maar hoe ziet een dag bij jullie eruit? Mijn zoontje slaapt ook heel onregelmatig, dus onze dagen gaan echt in zijn ritme mee en we doen maar wat. Ohja, en omdat hij 's nachts nog zo vaak drinkt, drinkt hij met 'ontbijt' niet echt veel volgens mij.
Denk dat het nu zo gaat:
7:00 bv
9:00-10:30 (ongeveer) slaapje
10:30 bv
11:00 fruit
12:30 -13:30 slaapje
13:30 bv + brood (wat ik dus te laat vind voor lunch eigenlijk)
15:30-16:30 slaapje
16:30 bv
17:30 avondeten.
19:00 bv voor het slapen gaan
Dan nog 's nachts zo'n 2-3 keer.
Avondeten gaat trouwens best goed nu! Maar geen idee hoeveel hij 'mag'. We geven vaak een deel gepureerd en een deel in het handje (komkommer ofzo).
Es, wat geef jij je dochter nu verder aan melk? Gewone melk of nog kunstvoeding? Ik hoop dat als de voedingen er zo meteen allemaal uit zijn, je snel een cyclus hebt! En je dochter heeft veel tandjes zeg! In hoeveel tijd is dat gegaan? Ik hoop hier al tijden op een volgende tandje, omdat zoontje zo onrustig is af en toe.
Mayolijn: Jij al een positieve ovulatietest gehad? Jouw cycli waren voor je zwangerschap vrij onregelmatig toch? PCOS-achtig?
Ik kan trouwens wel wat advies gebruiken qua eten voor m'n zoontje. Brood gaat er echt nog niet in, dus die voeding kan (nog lang) niet vervallen. Maar hoe ziet een dag bij jullie eruit? Mijn zoontje slaapt ook heel onregelmatig, dus onze dagen gaan echt in zijn ritme mee en we doen maar wat. Ohja, en omdat hij 's nachts nog zo vaak drinkt, drinkt hij met 'ontbijt' niet echt veel volgens mij.
Denk dat het nu zo gaat:
7:00 bv
9:00-10:30 (ongeveer) slaapje
10:30 bv
11:00 fruit
12:30 -13:30 slaapje
13:30 bv + brood (wat ik dus te laat vind voor lunch eigenlijk)
15:30-16:30 slaapje
16:30 bv
17:30 avondeten.
19:00 bv voor het slapen gaan
Dan nog 's nachts zo'n 2-3 keer.
Avondeten gaat trouwens best goed nu! Maar geen idee hoeveel hij 'mag'. We geven vaak een deel gepureerd en een deel in het handje (komkommer ofzo).
maandag 21 november 2016 om 14:24
Hier ook een onregelmatige slaper hoor maar ik ben nu toch iets meer vaste tijden aan het hanteren.
07.00 uur bv
08.00 uur kwart boterhammetje met boter
09.30uur fruit
10.00 uur naar bed-11.00/11.30 weer wakker
12.00 uur rest van de boterham waar ik dan nog wat pindakaas oid opdoe. Eerst gaf ik bv maar dan at hij niks meer, dus nu eerst brood op met water
12.45 uur bv
14.00 uur rest fruit van ochtend of koekje
14.30 uur slapen-15.15/45 uur wakker
16.00 uur bv
17.00 uur groenten, ook deel geprakt en stukjes op z'n blad. Ene keer eet hij een heel plastic bakje leeg, andere keer de helft. Heb geen Max, hij geeft vanzelf genoeg aan
Klein beetje yoghurt er na.
18.30 uur bv en om 19.00 uurvalt hij in slaap.
Normaal geen nachtvoedingen meer maar er lijkt nu toch echt ècht iets te gebeuren met tanden dus gisteren om 22.00 uur weer wakker en toch gevoed.
Ze pakken wel wat ze nodig hebben, ben dus wel eerst het vaste eten gaan aanbieden overdag voor ik ga voeden waardoor hij veel meer eet.
Nu op het wachtbankje, spannend, geen testen in huis dus ik game inhouden tot de nod:D
07.00 uur bv
08.00 uur kwart boterhammetje met boter
09.30uur fruit
10.00 uur naar bed-11.00/11.30 weer wakker
12.00 uur rest van de boterham waar ik dan nog wat pindakaas oid opdoe. Eerst gaf ik bv maar dan at hij niks meer, dus nu eerst brood op met water
12.45 uur bv
14.00 uur rest fruit van ochtend of koekje
14.30 uur slapen-15.15/45 uur wakker
16.00 uur bv
17.00 uur groenten, ook deel geprakt en stukjes op z'n blad. Ene keer eet hij een heel plastic bakje leeg, andere keer de helft. Heb geen Max, hij geeft vanzelf genoeg aan
Klein beetje yoghurt er na.
18.30 uur bv en om 19.00 uurvalt hij in slaap.
Normaal geen nachtvoedingen meer maar er lijkt nu toch echt ècht iets te gebeuren met tanden dus gisteren om 22.00 uur weer wakker en toch gevoed.
Ze pakken wel wat ze nodig hebben, ben dus wel eerst het vaste eten gaan aanbieden overdag voor ik ga voeden waardoor hij veel meer eet.
Nu op het wachtbankje, spannend, geen testen in huis dus ik game inhouden tot de nod:D
maandag 21 november 2016 om 20:28
Marie, ze heeft kunstvoeding altijd geweigerd dus dat was ook 1 van de redenen om zo lang door te gaan met borstvoeding. Nu eet ze qua melkproducten yoghurt en in de ochtend gaat pap er nu ook best goed in dus sinds een 3 dagen helemaal gestopt met borstvoeding. Wel een bijzonder moment, vond het eerlijk gezegd zelf ook wel lastig om afscheid te nemen van dit bijzondere momentje samen... Ja ze heeft veel tandjes! Volgens mij is het 1e tandje gekomen toen ze ongeveer 7 maanden was?
Ons schema ziet er nu als volgt uit:
7.00 uur: pap of brood met thee
9.00/9.30 uur: fruit met thee of water
11.30/12.30 uur: brood met thee/water/melk
12.30-14.00 uur: slaapje
14.30/15.00 uur: tussendoortje met thee of water
17.15 uur: avondeten met thee of water
18.00/18.30 uur: bakje yoghurt
19.00/19.30 uur: slapen
Ons schema ziet er nu als volgt uit:
7.00 uur: pap of brood met thee
9.00/9.30 uur: fruit met thee of water
11.30/12.30 uur: brood met thee/water/melk
12.30-14.00 uur: slaapje
14.30/15.00 uur: tussendoortje met thee of water
17.15 uur: avondeten met thee of water
18.00/18.30 uur: bakje yoghurt
19.00/19.30 uur: slapen
dinsdag 22 november 2016 om 11:49
Bedankt voor het delen dames! Vandaag was m'n zoontje al om 6:00 klaarwakker, dus weer een ander ritme vandaag
Hij snapt wel wat beter het principe van kauwen. Sinds een week doet hij zo 'hap-hap' (gewoon droog, haha), net zoals opa'tjes zonder kunstgebit dat doen
Es: Dat lijkt me zeker een bijzonder moment geweest! Wie weet wil ze wel weer drinken als er een nieuwe baby is?
Fee: Spannend! Heb je al je testen zo snel opgemaakt? Wanneer verwacht je je NOD?
Hij snapt wel wat beter het principe van kauwen. Sinds een week doet hij zo 'hap-hap' (gewoon droog, haha), net zoals opa'tjes zonder kunstgebit dat doen
Es: Dat lijkt me zeker een bijzonder moment geweest! Wie weet wil ze wel weer drinken als er een nieuwe baby is?
Fee: Spannend! Heb je al je testen zo snel opgemaakt? Wanneer verwacht je je NOD?
dinsdag 22 november 2016 om 14:51
Ahum, geen commentaar op m'n test manie.
Ik heb dinsdag m'n nod.
Moet het wel door 1 x gelukt zijn want die tanden nachtjes zijn niet zo tof:|
Echt hè, denk je een ritme te hebben, gooien ze het weer totaal om.
Daarin zou ik met een tweede wel stuk relaxter zijn, al die Bull van gewennen en verwennen en al jong beginnen met een goed ritme. Jaja, en zelf wisselen ze om de drie dagen van behoefte en wij maar ritme en structuur er in proberen te krijgen:p
Ik heb dinsdag m'n nod.
Moet het wel door 1 x gelukt zijn want die tanden nachtjes zijn niet zo tof:|
Echt hè, denk je een ritme te hebben, gooien ze het weer totaal om.
Daarin zou ik met een tweede wel stuk relaxter zijn, al die Bull van gewennen en verwennen en al jong beginnen met een goed ritme. Jaja, en zelf wisselen ze om de drie dagen van behoefte en wij maar ritme en structuur er in proberen te krijgen:p
zondag 27 november 2016 om 17:21
Ik heb nu ongeveer eindelijk mijn eisprong. Dag 34, dus dat wordt dan 48 dagen. Gelukkig wel weer een flink stuk korter dan de vorige cyclus. Iemand vroeg nog naar mijn cylussen de vorige keer: ja duurde toen ook heel lang na stoppen pil, maar werd wel steeds gemiddelder naar 32-34 dagen. En ik heb wel alle symptomen van een eisprong (vruchtbaar slijm, ovulatiepijn, positieve test) dus ik denk niet dat ik echt pcos heb. Meer alsof mijn lichaam heel erg moet wennen na de pil. Ik ga in ieder geval niet meer aan de pil tussen nr 2 en 3 (moet die nr 2 wel eerst lukken).
zondag 27 november 2016 om 17:29
Haha ja! Ik luste de appelcider gisteren ineens niet. En vannacht gedroomd dat ik zwanger was van een tweeling( haha ik houd jullie op de hoogte) dus kon het niet laten!
Echt thanks dames voor de terugkoppeling er gewoon voor te gaan en niet uit te stellen voor bruiloft van mijn zusje, gaf echt even een extra zetje.
Nu duimen dathet goed gaat!
Mayo, jij gaat voor drie ja? Hier ook wel een wens maar mijm partner is ouder dan ik ben dus dat is wel iets wat meespeelt.
Eerst dit prulleke:D
Echt thanks dames voor de terugkoppeling er gewoon voor te gaan en niet uit te stellen voor bruiloft van mijn zusje, gaf echt even een extra zetje.
Nu duimen dathet goed gaat!
Mayo, jij gaat voor drie ja? Hier ook wel een wens maar mijm partner is ouder dan ik ben dus dat is wel iets wat meespeelt.
Eerst dit prulleke:D
zondag 27 november 2016 om 21:03
Gefeliciteerd fee! Wat leuk!
Hier nog steeds geen cyclus te bekennen.
Verder ben ik een beetje aan het twijfelen of ik ga stoppen met kolven op het werk. Zoontje is nu 7 maanden en ik ben echt een beetje klaar met dat kolven. Maar ik hoop eigenlijk nog wel een tijd s avonds en s ochtends te kunnen voeden, dus ik hik er een beetje tegenaan ofzo.
@mayo, hopelijk wordt je cyclus snel wat regelmatiger!
Hier nog steeds geen cyclus te bekennen.
Verder ben ik een beetje aan het twijfelen of ik ga stoppen met kolven op het werk. Zoontje is nu 7 maanden en ik ben echt een beetje klaar met dat kolven. Maar ik hoop eigenlijk nog wel een tijd s avonds en s ochtends te kunnen voeden, dus ik hik er een beetje tegenaan ofzo.
@mayo, hopelijk wordt je cyclus snel wat regelmatiger!
maandag 28 november 2016 om 14:33
Wortel, kan ik me helemaal voorstellen. Ik vind bv zo handig omdat je geen geklooi hebt met flessen, maar zodra je moet gaan kolven wordt het natuurlijk een heel ander verhaal.
Jij al ritme kunnen ontdekken Marie?:D
Test vandaag is opgelopen, morgen denk ik echt m'n nod dus ik hoop dat hij een beetje knalt!:D
Jij al ritme kunnen ontdekken Marie?:D
Test vandaag is opgelopen, morgen denk ik echt m'n nod dus ik hoop dat hij een beetje knalt!:D
maandag 28 november 2016 om 14:48
Wat fijn fee! En dat tijdens de tandjesperiode dus Is er inmiddels al iets door?
Als ik het goed heb onthouden was je de eerste keer niet zo snel zwanger. Moet dus een hele opluchtingn zijn!
Hier nog geen ritme hoor, haha. En zoontje eet de ene keer meer fruit dan de andere. Misschien moet ik in de ochtend maar pap gaan geven ipv brood te proberen trouwens.
Ohja, ik hoop hier ook dat er binnenkort een tandjes doorkomt, want bij z'n naar-bed voeding van gisteren heeft hij me echt wel tien keer gebeten ofzo
Vandaag ook al weer een paar keer. Super pijnlijk. Hij heeft namelijk al wel twee ondertanden.
Worteltaart, vervelend dat het kolven je zo tegenstaat. Ik denk dat je productie met 7 maanden nog niet stabiel genoeg is om overdag niet te kolven, maar dat ligt er misschien ook aan hoeveel dagen je werkt. Op de fb-pagina van la leche league lees ik vaak dat het vanaf 9 maanden ongeveer kan.
Hier trouwens ook nog geen cyclus hoor. Grappig genoeg kan ik me ook nog niet voorstellen weer zwanger te zijn, maar ik heb eigenlijk wel zin om ervoor te gaan. Ik hoop zooo dat ik gewoon ongesteld word tijdens het borstvoeding geven, want geef graag nog een hele tijd door. Al zal een zwangerschap dat natuurlijk wel lastig maken.
Fee, hoe voel jij je daar nu onder? Een beetje: we zien hoe het loopt?
Mayolijn: fijn dat je eindelijk een eisprong hebt gevonden! Het zou mooi zijn als dit gewoon je laatste cyclus was. En anders dan maar voor een kortere in de volgende ronde!
Gms: Goed dat jullie de knoop hebben doorgehakt! Leuk, zo'n (relatief) groot gezin Ik wilde altijd vier kinderen. Nu zie ik wel hoe het loopt.
Es, fijn dat het gewoon goed voelt zo! Dan maar extra veel gewoon knuffelen samen
Waar is onze originele topicstartster? Al met een nieuwe cyclus bezig, of goed nieuws bettiepage?
Als ik het goed heb onthouden was je de eerste keer niet zo snel zwanger. Moet dus een hele opluchtingn zijn!
Hier nog geen ritme hoor, haha. En zoontje eet de ene keer meer fruit dan de andere. Misschien moet ik in de ochtend maar pap gaan geven ipv brood te proberen trouwens.
Ohja, ik hoop hier ook dat er binnenkort een tandjes doorkomt, want bij z'n naar-bed voeding van gisteren heeft hij me echt wel tien keer gebeten ofzo
Worteltaart, vervelend dat het kolven je zo tegenstaat. Ik denk dat je productie met 7 maanden nog niet stabiel genoeg is om overdag niet te kolven, maar dat ligt er misschien ook aan hoeveel dagen je werkt. Op de fb-pagina van la leche league lees ik vaak dat het vanaf 9 maanden ongeveer kan.
Hier trouwens ook nog geen cyclus hoor. Grappig genoeg kan ik me ook nog niet voorstellen weer zwanger te zijn, maar ik heb eigenlijk wel zin om ervoor te gaan. Ik hoop zooo dat ik gewoon ongesteld word tijdens het borstvoeding geven, want geef graag nog een hele tijd door. Al zal een zwangerschap dat natuurlijk wel lastig maken.
Fee, hoe voel jij je daar nu onder? Een beetje: we zien hoe het loopt?
Mayolijn: fijn dat je eindelijk een eisprong hebt gevonden! Het zou mooi zijn als dit gewoon je laatste cyclus was. En anders dan maar voor een kortere in de volgende ronde!
Gms: Goed dat jullie de knoop hebben doorgehakt! Leuk, zo'n (relatief) groot gezin Ik wilde altijd vier kinderen. Nu zie ik wel hoe het loopt.
Es, fijn dat het gewoon goed voelt zo! Dan maar extra veel gewoon knuffelen samen
Waar is onze originele topicstartster? Al met een nieuwe cyclus bezig, of goed nieuws bettiepage?