Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:boomklever schreef op 18 november 2016 @ 12:16:

Een rolbevestigend lijstje Lara De dingen die jouw zoon krijgt heeft mijn dochter (8) ook allemaal op haar verlanglijstje staan. En een racebaan, een grote doos technisch lego etc. Maar ook roze knutsels en knuffels.

Ze krijgt in elk geval een knikkerbaan van Fischertechnik en een 3d-puzzel en een knuffel in de vorm van een hersencel.Ja, erg he? Mijn dochter houdt alleen van meisjesdingen. Haar verlanglijstje was dan ook knalroze. Bouwen is totaal niet aan haar besteed, terwijl er genoeg ligt. Voor mijn zoon vond ik het best lastig dit jaar, maar ik denk dat hij hier heel blij mee is.
Mijn andere dochter (bijna 12) houdt ook niet van bouwen, ja als het van Lego Friends is. Die krijgt overigens een telefoon en geen echt speelgoed meer. Wat kunnen ze toch verschillen hè.
Hoeveel dingen geven jullie eigenlijk gemiddeld voor sinterklaas? Wij hebben nu 7 stuks.
Ik hou 4 of 5 cadeaus per kind aan, omdat het anders zo veel wordt.
Hier ook 7 en eigenlijk vind ik dat teveel. Maar hier doen de opa's en oma's ook cadeautjes.
Oh en dan heb ik nog de lego trein in huis maar omdat ik het zelf zo'n Groot cadeau vind wil ik het eigenlijk niet met die andere 7 cadeautjes doen. Maar die krijgen ze dus ook nog.
En hoeveel geven jullie voor hun verjaardag? Is dat vergelijkbaar?
Voor de verjaardag meestal 1 groot cadeau.
quote:baukelien schreef op 18 november 2016 @ 18:05:

En hoeveel geven jullie voor hun verjaardag? Is dat vergelijkbaar?

Hier brengt Sinterklaas meer kado's dan met een verjaardag, en ook duurdere kado's.

Verjaardag 3-4 pakjes, Sint 5-7 pakjes ongeveer (bij beide gelegenheden zit daar ook altijd deels wat nuttigs bij als een nieuwe pyjama of nieuwe broodtrommel, dus niet alleen speelgoed).
quote:baukelien schreef op 18 november 2016 @ 18:05:

En hoeveel geven jullie voor hun verjaardag? Is dat vergelijkbaar?Sinterklaas ongeveer 5 pakjes, verjaardag 1 groot cadeau.
Sint hebben we dit jaar 6 pakjes en 4 schoenkado's en wat chocolademunten enzo. En dan hebben we nog sint bij de buurtvereniging (1 kado) en bij beide opa's en oma's.

Verjaardag 1 kado
Hier nog in dubio hoeveel kado's ze krijgen

Een gezamenlijk kado de wobbel

De oudste bijna 3

Speeltuin playmobil

Super hero lappenpop

Speelgoed boor

Houte keukenmachine

De jongste 1,5

Paw patrol ballenbak

Super hero lappenpop

Gereedschap riem

Houte broodrooster

Misschien gaat er nog een af of komt er nog een bij of er verandert een kadootje. De oudste is ook eind december jarig dus er liggen genoeg kado's boven.

Wij hebben geen vaste regels hoeveel en wat we voor Sinterklaas of verjaardag geven. Dit jaar krijgt de oudste het prins en prinsessen paleis van playmobil wel tweedehands omdat ik niet zeker weet of die het nu echt wil altijd wordt het wel elke keer aangewezen.
Ik moet me inhouden, geef nu 3 speelgoedkado's per kind. Zoals eerder gezegd hebben we ook nog een verjaardag begin december, en het zijn 2 jongens die qua leeftijd dicht bij elkaar zitten, dus er komt sowieso een hele hoop nieuw speelgoed aan waar ze allebei plezier van zullen hebben.

Voor verjaardagen doen we 1 groter kado van ouders, en een kleiner dingetje namens het broertje.

Ik ben zelf ook in de winter jarig en kreeg aan het begin van de zomervakantie altijd nog een kado voor buiten. Dat wil ik later ook gaan doen, om het een beetje te spreiden maar toch niet altijd 'zomaar' iets te geven. Nu zijn ze nog klein en geef ik gewoon wat ze nodig hebben voor hun ontwikkeling.
Met een verjaardag krijgen ze 1 cadeau. Budget is dan ca 50 euro. Voor sinterklaas ook 50-75 per kind.
Iemand ervaring met Paw patrol zoomer marshall?

Mijn ouders willen dat ding aan mijn zoontje geven.
Voor de verjaardag een groot cadeau, kleinigheidje van zusje en een boek. Dat is traditie bij ons, bij elke verjaardag een boek. De prijs varieert. Ergens tussen de 20 en 50 euro voor het grote cadeau. Het boek heb ik elk jaar gratis omdat ik het hele jaar marktonderzoek doe. Die punten wissel ik in voor bonnen van bol.com.

Wij hebben ook echt teveel kinderboeken, gisteren bleef Kikker aan m'n handen plakken bij Trekpleister voor jongste. En een luisterboek voor oudste.

De doktersset van Fisher Price hebben wij ook. Als je er een olifant over laat lopen is hij nog niet stuk. Die kun je dus gerust kopen. Hier al veel plezier van gehad.
Hallo?!
quote:Plantje79 schreef op 15 november 2016 @ 22:37:

Mijn dochter van 9 wil heel graag een hoelahoep voor sinterklaas.

Helaas zijn die uit de speelgoedwinkel echt te klein en moet ik een dure van 40 euro van Marktplaats of een webwinkel halen.

Maar goed een keer per jaar buiten de verjaardagen om een duur cadeautje mag wel.

Mijn zoon van 7 geeft aan geen speciale wensen te hebben en hij zegt dat hij alles al heeft. (Hij gelooft al een jaar niet meer) Ik houd dit topic in de gaten en anders wordt het geld storten op zijn spaarrekening voor later.Volgens mij heeft Ikea grote hoepels voor 25 euro.
Hallo?!
Heeft iemand hier de Way to play autobanen al thuis liggen? Wat is jullie ervaring ermee? Ik overweeg ze aan mijn zoontjes te geven voor 5-12.
In de zak:

Oudste:

Step

Cd

Lego classic

Grondplaat

Aquarelpotloden

Jongste:

Jurk

Slofjes

Bordje en bekertje

Oball rainstick

Boek Nijntje

Boek Gonnie
Hallo?!
Hier nu in de zak :

Jessie (Toy story) pop

LEGO frozen kasteel

Badjas

Mand voor nieuwe kamer

Bunchems

Puzzelkubussen van foam

Smartgame

Playmobil berghut

Dit is van ons, ouders en broer/schoonzus. Valt dus mee

Nu kwam ik alleen deze nog tegen! Die zou ze geweldig vinden!! Maar denk dat ik hem misschien stiekem onder de boom leg.

quote:zar84 schreef op 19 november 2016 @ 07:59:

Heeft iemand hier de Way to play autobanen al thuis liggen? Wat is jullie ervaring ermee? Ik overweeg ze aan mijn zoontjes te geven voor 5-12.

Ik ken ze en zou ze zelf niet kopen, door dat de wegdeelen aan een vaste kant de inham en het uitsteken hebben kan je ze maar op erg beperkte manieren aan elkaar maken. Veel door kinderen bedachte wegen passen niet, dan leg je de stukken gewoon over elkaar ipv dat je ze vast puzzelt. Kan wel, maar voor die prijs vind ik dat een te groot nadeel. Wel jammer want ze zijn echt echt heel leuk. Bij houten trijnbanen heb je vaak van die losse uitstulpsel stukjes zodat waar de inham of het uitstulpsel zit kan laten afhangen aan waar je hem voor je baan nodig hebt en dat had je hier eigenlijk ook nodig gehad. Of meer dan 3 soorten wegdeed, dan had je ook meer mogelijkheden gehad.

Hoe ouder hoe ingewikkelder de baan die ze maken dus als je iets voor 5 tot 12 zoekt zou ik het niet doen. Het is verder wel mooi en kwalitatief echt goed spul, gaat nooit stuk.
quote:zar84 schreef op 19 november 2016 @ 07:59:

Heeft iemand hier de Way to play autobanen al thuis liggen? Wat is jullie ervaring ermee? Ik overweeg ze aan mijn zoontjes te geven voor 5-12.Mijn zoon,heeft de niet flexibele variant hiervan die puzzelstukken. Vnd hij leuk maar lijkt hij de afgelopen periode vergeten te zijn (en ik ook )
Klaar met de sintcadeautjes:

Junior bosatlas van Nederland

Smartscope

Drone

K'nex achtbaan

Walkie Talkie

Nerfpijltjes (via aliexpress)

2 losse littlebits

Daarnaast nog 4 schoencadeautjes (lichtzwaard, een of ander spy geval, scheetzak en adventkalender van Lego)

Van de opa en oma's krijgt hij nog het spel skipbo en een klein doosje Lego technic

Met zijn verjaardag krijgt hij 1 duur cadeau en een klein cadeau (meestal een boek).
quote:my-little-appletree schreef op 19 november 2016 @ 10:03:

[...]

Ik ken ze en zou ze zelf niet kopen, door dat de wegdeelen aan een vaste kant de inham en het uitsteken hebben kan je ze maar op erg beperkte manieren aan elkaar maken. Veel door kinderen bedachte wegen passen niet, dan leg je de stukken gewoon over elkaar ipv dat je ze vast puzzelt. Kan wel, maar voor die prijs vind ik dat een te groot nadeel. Wel jammer want ze zijn echt echt heel leuk. Bij houten trijnbanen heb je vaak van die losse uitstulpsel stukjes zodat waar de inham of het uitstulpsel zit kan laten afhangen aan waar je hem voor je baan nodig hebt en dat had je hier eigenlijk ook nodig gehad. Of meer dan 3 soorten wegdeed, dan had je ook meer mogelijkheden gehad.

Hoe ouder hoe ingewikkelder de baan die ze maken dus als je iets voor 5 tot 12 zoekt zou ik het niet doen. Het is verder wel mooi en kwalitatief echt goed spul, gaat nooit stuk.Oké Thanks! Ik bedoelde met 5-12 eigenlijk Sinterklaas en niet de leeftijden. Ze zijn 1 en 4 bij mij dus we zullen met dingen in elkaar zetten af ent toe moeten helpen. Maar duidelijk, ik denk er nog even over na. Het is inderdaad mooi en duurzaam!
Ohh Belle waar heb je die Disney animators van je foto vandaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven